You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 2 Next »

Kurulum

Kurulum dosyası ftp üzerinden ilgili dizinden indirilir ve logosphere üzerinden lisans temin edilir.
Kuruluma başlamadan önce kontrol edilmesi gereken üç nokta vardır.

  1. Sunucu sistem gereksinimlerini karşılamalıdır. Sistem gereksinimleri için Qlik Sense'in help dökümanına bakabilirsiniz.
  2. Uygulamanın kullanacağı 443 portunun boşta olması gerekir. Eğer port boşta değil ise geçici olarak 443 portunu boşalttıktan sonra kurulumu gerçekleştirip uygulamanın portunu değiştirebilirsiniz. Böylece 443 portunu kullanan uygulama aynı portu kullanmaya devam edebilir.
  3. Servisleri başlatacak olan kullanıcının lokal bir kullanıcı olması gerekir.

Uygulamayı yüklemek için kurulum dosyasının içinden setup.exe dosyasını çalıştırın.
Dosyayı çalıştırdıktan sonra karşınıza çıkacak olan dil seçeneği yalnızca kurulum programının dilidir. Buradan dil seçiminizi yaparak devam edin.
Lisans anahtarınızı kopyaladıktan sonra Yapıştır butonu ile yapıştırdıktan sonra İleri butonuna tıklayın. Sonraki ekranda varsayılan olarak Logo Mind Insight'ın kurulacağı dosya yolu görünür. Dilerseniz Gözat diyerek varsayılan dosya yolunu değiştirebilirsiniz. İleri butonuna tıklayarak devam edin. Buradaki IP Adress otomatik olarak gelir. Eğer aşağıdaki portlar dolu değil ise İleri butonuna tıklayarak devam edin. Bilgisayar ismi ve port bilgisi otomatik olarak ekrana gelir. İleri butonuna tıklayarak devam edin. Bayi kodu ve şifresini girdikten sonra İleri butonuna tıklayarak devam edin. İş ortağı bilgilerinin gösterildiği ekranda İleri butonuna tıklayarak devam edin.
Müşteri bilgilerinin gösterildiği ekranda eğer değişiklik yapmak isterseniz Müşteri Bilgilerimde bölümünden değişiklik var diyerek belirtebilirsiniz. Ardından İleri butonuna tıklayarak devam edin. Aktivasyon işlemi internet bağlantısına ihtiyaç duyar. İnternetiniz var ise İleri butonuna tıklayarak devam edin. Lisans bilgisinin yer aldığı ekranda Tamam butonuna tıklayarak devam edin. Kurulum başarılı bir şekilde gerçekleştiğinde aşağıdaki bilgi mesajı ekranda görünür. Kullanıcı artırımı ya da mail gönderim modülü ile ilgili ek bir anahtarınız var ise devam ederek girebilir aksi halde Modül aktivasyonu yapmak istiyorum yanındaki onay işaretini kaldırarak kurulumu sonlandırabilirsiniz. Not: Kurulum sonlandıktan sonra masaüstü üzerinde oluşan kısayol üzerinden uygulamaya erişim sağlayabilirsiniz. Eğer erişim ile ilgili problem yaşıyorsanız Yönetim Dökümanını inceleyebilirsiniz.

Uygulamaya Giriş (Menü)

Uygulamaya kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapıldığında kullanıcıyı bir ana sayfa karşılar. Uygulamaya yalnızca logoadmin gibi yönetici olan bir kullanıcı ile giriş yaptığınızda aşağıdaki ekran sizi karşılar. Eğer uygulamaya user tipli bir kullanıcı ile giriş yaparsanız uygulama otomatik olarak hub (ana sayfa) ekranına yönlendirecektir. Ana sayfadaki Analizler bölümünde mevcut raporlar yer alırken yeni raporlar da tasarlanabilir.
Raporların Otomatik Gönderimi bölümünde istenen raporlar düzenli olarak belirlenen zamanlarda ilgili kişilere mail olarak gönderilebilir.
Kullanıcılar bölümünde yeni kullanıcı eklenebilir, var olan kullanıcı silinebilir veya yönetici olarak uygulamaya giriş yapan kullanıcı mevcut bir kullanıcının şifresini değiştirilebilir.
Ürün Entegrasyonları bölümünde veri tabanı entegrasyonu yapılarak istenen veriler ile hazır raporların içerisi doldurulur.
Yönetim Konsolu bölümünden yönetimsel görevler (yeni klasör oluşturma, veri yenileme, uzantı ekleme vb. gibi) yapılır.
Parolayı Değiştir bölümünde kullanıcı, mevcuttaki uygulamaya giriş şifresini değiştirebilir.
Ürün Lisans Bilgileri bölümünde lisans anahtarı, versiyon bilgisi, lisans dolum süresi gibi lisans ile ilgili bilgiler yer alır. Rapor tasarlamak için açılan Analizler bölümü aşağıdaki şekildedir. Yukarıdaki ekrandaki Kişisel bölümde yer alan İş klasörü, raporun tasarlandıktan sonra otomatik olarak kaydediliği yerdir. Bu klasör yalnızca raporu tasarlayan kişi tarafından görüntülenebilir.
Raporu hazırlayan kişi, ilgili diğer kişilerin raporu görmesi için başka bir klasöre raporu yayınlayabilir. Bu durumda rapor Yayınlananlar klasöründe de yer alır.
Klasörler bölümünün altında entegrasyon ile gelen hazır klasör dışında oluşturulan klasörler de yer almaktadır. Kişi yayınlamak istediği raporu, bu klasörlerden birinde yayınlayabilir.
Sayfanın sağ üstteki varsayılan olarak "Alfabetik" yazan bölümünden raporlarınızı alfabetik olarak veya oluşturulma tarihine göre sırayarabilirsiniz. işaretlerine tıklayarak raporlarınızın ana ekrandaki görünüm şeklini değiştirebilirsiniz. Buradaki kutu işareti kılavuz çizgi görünümünü sağlarken çizgi işareti aşağıdaki şekilde liste görünümünü şağlamaktadır. Var olan bir raporu açarak arayüzünü inceleyelim. Sağ üstteki kalem işaretine tıklayarak raporunuzun resmini, başlığını ve açıklamasını değiştirebilirsiniz. Kalem işaretinin altındaki uygulama seçenekleri işaretine tıklayarak raporun temasını, renklerini ve formatı düzenleyebilirsiniz. Yine raporun içinde yer alan sayfaların görünümünü işaretileri ile değiştirebilirsiniz.

Kullanıcı Ekleme

Kullanıcı eklemek için ana sayfadaki Kullanıcılar butonuna tıklayın. Not: Kullanıcı eklemek için uygulamaya yönetici kullanıcı ile giriş yapmak ve yeterli sayıdaki lisanslı kullanıcıya sahip olmak gerekir.
Ekle butonuna tıklayarak tanımlanacak kullanıcı bilgilerini girin.

Kullanıcı Türü olarak Lokal veya Active Directory şeklinde seçim yaptıktan sonra Kullanıcı adı ve şifre belirtin. Kullanıcı için kullanıcı veya yönetici şeklinde bir rol belirleyin ve Kaydet butonuna tıklayarak oluşturduğunuz kullanıcıyı kaydedin.
Oluşturulan kullanıcıyı seçtikten sonra kullanıcı durumunu pasiften aktife çevirin. Not: Bir kullanıcıya atanmış bir lisansın başka bir kullanıcıya atanabilmesi için ilk kullanıcının son login tarihinden itibaren 7 gün geçmesi gerekir. İlgili lisans bu süre içinde karantinada tutulur.

Oluşturulan yeni kullanıcı ile sisteme giriş yapabilirsiniz!
Kullanıcı silmek için kullanıcıyı seçip pasif hale getirin. Ardından kullanıcıyı tekrar seçin ve Sil butonuna tıklayarak silin.