Yaşanan acil durumları eklemek için uygulama menüsünden “Acil Durum Yön.” ana modülüne, bu modülden de “Yaşanan Acil Durumlar”a tıklanır. “Yaşanan Acil Durumlar” ekranında yaşanmış olan acil durum kayıtları görüntülenir. Yeni bir yaşanan acil durum kaydı eklemek için ekranda yer alan “Ekle” butonu kullanılır.

“Yaşanan Acil Durum - Ekleme” ekranındaki “ Acil Durum” bölümü için “Lokasyon” ve “Acil Durum” zorunlu alanlardır. “Acil Durum Türleri” için ayrılan alandan ilgili acil durumlar seçilir ve bu alan uygulama menüsündeki “Acil Durum Yön.” ana modülü altında yer alan “Acil Durum Türleri” kütüphanesinden beslenir. Gerekli alanların doldurulmasının ardından “Kaydet” butonuna basılarak yeni bir yaşanan acil durum kaydı oluşturulur.

Yeni acil durum kaydının oluşturulmasıyla sistem, ilgili kullanıcıyı “Yaşanan Acil Durum - Düzenleme” ekranına yönlendirir. Bu ekrandan eklemesi yapılan acil durum bilgileri üzerinde düzenlemeler yapılır.

Yaşanan acil duruma ait bilgilerin bir rapor çıktısı alınmak istenirse ekranda yer alan “Dışa Aktar” butonu kullanılır. Bu butona tıklayıp istenilen indirme seçeneği seçildikten sonra ilgili rapor çıktısına ulaşılır.