Olay/Kaza SGK Bildirimi eklemek için uygulama menüsünden “Olay/Kaza Yön.” ana modülüne, bu modülden de “O./K. SGK Bildirimleri”ne tıklanır. Yeni bir SGK bildirimi eklemek için açılan listeleme ekranında yer alan “Ekle” butonu kullanılır.

 Açılan ekleme ekranında “Lokasyon” ve “Olay/Kaza Analizi” zorunlu alanlardır. Olay/Kaza Analizi çoktan seçmeli alanı “Olay/Kaza Yön.” ana modülü altında yer alan “Olay/Kaza Analizleri”nden beslenir. Gerekli alanların doldurulmasının ardından “Kaydet” butonuna tıklanır.

 Kaydet butonuna basılmasıyla sistem, ilgili kullanıcıyı “SGK Bildirimi – Düzenleme” ekranına yönlendirir. Bu ekranda “Detay”, “Şahitler” ve “Etkilenen Personel” olmak üzere 3 sekme yer alır.

 “Detay” sekmesi altında işletmeye ve olaya dair bilgiler yer alır. Gerekli görülen alanlar doldurulur. Ekranın en başında ve en sonunda yer alan düzenlemeye açık bırakılmamış alanlar “Olay/Kaza Analizleri“nden otomatik olarak gelen bilgilerdir. Eğer bu bilgiler üzerinde değişiklik yapmak istiyorsanız ekranda sarı renkle belirtilmiş “Olay/Kaza Analizi - Düzenleme” butonuna tıklayarak istenen düzenlemeler yapılabilir.

“Şahitler” sekmesinden olaya ait şahit eklemesi yapılır. Şahit ekleyebilmek için ekranda yer alan ekleme butonu “+”ya tıklanır. “Şahit - Ekleme” ekranında “Personel” çoktan seçmelisinin “Olay/Kaza Analizleri - Tanıklar”dan beslendiği görülür. İlgili şahit seçildikten sonra “Kaydet” butonuna tıklanır. Şahit ekledikten sonra ilgili şahite ait bilgiler üzerinde değişiklikler yapılmak istenirse ekranda yer alan “Düzenleme” butonu kullanılır. “Şahit - Düzenleme” ekranında gerekli düzenlemeler yapılır ve “Kaydet” butonuna tıklanır.

“Etkilenen Personeller” sekmesi altından bu olaydan etkilenen personel bilgisi verilmektedir. Yeni bir etkilenen personel eklemek için ekranda yer alan ekleme butonu “+”ya basılır.            “Etkilenen Personel - Ekleme” ekranında “Personel” çoktan seçmelisinin “Olay/Kaza Analizleri – Etkilenen Personel”den beslendiği görülmektedir. İlgili personel seçildikten sonra “Kaydet” butonuna basılır. Etkilenen personel eklemesini gerçekleştirdikten sonra ilgili personel bilgileri üzerinde değişiklikler yapmak için ekranda yer alan “Düzenleme” butonuna basılır. Açılan “Etkilenen Personel - Düzenleme” ekranında gerekli düzenlemelerin yapılmasının ardından “Kaydet” butonuna basılır.

Tüm sekmeler altındaki gerekli alanları doldurduktan sonra “Detay” sekmesine geri dönülürse ilgili “Olay/Kaza SGK Bildirimi”nin rapor çıktısının alabilmek için ekranın altında yer alan “Dışa Aktar” butonuna basılır.

Olay/Kaza SGK Bildirimi eklemesi aynı zamanda “Olay/Kaza Yön.” ana modülü altında yer alan “Olay/Kaza Analizleri”nden de yapılabilir. Bunun için “Olay/Kaza Analizi – Listeleme” ekranı açılır. Listeleme ekranındaki mor renkli butonlar “SGK Bildirimi”ni temsil eder. Seçilen olay /kaza analizine SGK bildirimi eklemesi yapmak için, ilgili olay/kaza analizinin yanında yer alan SGK bildirimi ekleme butonu “+”ya tıklanır. Ekleme butonuna tıklandığında yine “SGK Bildirimi - Ekleme” ekranı gelir.

SGK Bildirimi eklemenin bir diğer yolu için, “Olay/Kaza Analizi” listeleme ekranından, ilgili olay/kaza analizi düzenle modda açılır. “Olay/Kaza Analizi - Düzenleme” ekranı “Detay” sekmesinde alta inildiğinde “SGK Bildirimi Ekle” butonuna tıklanırsa yine “SGK Bildirimi - Ekleme” ekranına gidilir.