Tiger 3 ile e-Defter kullanan firmalarda tasfiye ve nevi değişikliği işlemleri yönetilerek olası hatalı beyanların önüne geçilebilir. Bunun için Sistem İşletmeni-Yönetim-Firma Tanımı-e-Devlet sekmesinde bulunan Tasfiye Bilgileri alanları doldurulmalıdır.

Tasfiye Durumu: Tasfiye Halinde ve Tasfiye Sonrası seçeneklerini içerir. Tasfiye Halinde seçili ise Tasfiye Tarihi girişi; Tasfiye Sonrası seçili ise Tasfiye Firması seçimi firma kaydında zorunludur.

Tasfiye Tarihi: Tasfiye durumu alan değeri Tasfiye Halinde olduğunda görüntülenen bu alanda tasfiye tarih bilgisi takvimden seçilir.

Tasfiye Firması: Tasfiye sonrası için eklenen yeni firmada, tasfiye öncesi firma seçiminin yapılması için kullanılan alandır. Tasfiye Durumu alan değeri Tasfiye Sonrası olduğunda görüntülenir.

Tasfiyeye giren firmada Tasfiye Halinde seçili olup Tasfiye Tarihi doldurulduktan sonra e-Defter dosyası oluştururken, tasfiye tarihinden sonra girilen fiş var ise sistem tarafından fişlerin silindikten sonra e-Defter dosyası oluşturulması gerektiğine dair uyarı verilir.

Tasfiye Sonrası eklenen firmada tasfiye öncesi firma seçildiğinde bu firmanın ilk dönemi, seçimi yapılan firmada belirtilen tasfiye tarihi baz alınarak düzenlenir; bu tarihlerin sadece ilk dönem için değiştirilmesine izin verilmez. Ayrıca bu firmada mali dönem bağımsız çalışmaya geçiş yapılamaz.

Tasfiye Örneği:

Tasfiye Öncesi Firma: A

Tasfiye Sonrası eklenen Firma: B

Mevcut mali dönemi 01.01.2011 – 31.12.2030 olan A firması 01.05.2019 tarihinde tasfiyeye giriyor.

A firmasında durumu Tasfiye Halinde seçilerek Tasfiye Tarih alanına 01.05.2019 yazılır.

B firmasında tasfiye öncesi A firması seçilir ve B firmasının mevcut mali yılı 01.05.2019-31.12.2019 olarak güncellenir. Dönem yok ise dönem eklenerek ilk dönem başlangıç tarihine A firmasının tasfiye tarihi, bitiş tarihine de sene sonu yazılır. B firması için dönem başlangıç-bitiş tarihleri değiştirilemez.

Firma kopyama işleminde kopyalanmak istenilen ana firma tasfiye halinde ise oluşturulan yeni firmanın e-Defter Tasfiye/Nevi Durumu alanı otomatik olarak tasfiye sonrası olarak oluşur ve buna bağlı olarak oluşan firmada e-Defter geçiş tarihi, tasfiye/nevi öncesi firma bilgisi ve dönem bilgileri alanları ana firmanın tasfiye tarihine göre olur.