Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından "e-Fatura Uygulamasına Kayıtlı Kullanıcıların Kamu Harcama Birimlerine Düzenleyecekleri Faturaların e-Fatura Olarak Düzenlenebilmesi Hakkında" yapılan duyuruya istinaden, GİB e-Fatura Uygulamasına kayıtlı olan vergi mükellefleri, merkezi yönetim kapsamında yer alan ve Muhasebat ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü (MGM) tarafından geliştirilen Yeni Harcama Yönetim Sistemini (MYS) kullanan kamu idareleri ve bunlara bağlı harcama birimleri adına, GİB e-Fatura Uygulaması aracılığı ile e-Fatura düzenleyip gönderebileceklerdir.

Tiger 3 üzerinden kamuya düzenlenen faturalar e-Fatura olarak gönderilebilmesi için aşağıda belirtilen işlemlerin yapılması gerekir:

Sistem İşletmeni/Kuruluş Bilgileri Altında CPA Kodlarının Aktarılması

Kamu e-Faturaları için gerekli olan CPA kodları, Kuruluş Bilgileri/CPA Kodları ekranında bulunan “Logo Web Servislerinden Aktar” seçeneği ile sisteme aktarılır.

Malzeme Kartı İçerisinde CPA Kodu ve Menşei Kaydı

Kamu e-Faturalarında kullanılacak olan Malzeme tanım kartlarının Genel Bilgiler sekmesinde yer alan CPA Kodu ve Menşei alan bilgileri dolu olmalıdır.

CPA Kodu: Kamu e-Faturalarında kullanılacak olan malzemeler için CPA Kodu seçiminin yapıldığı alandır.

Menşei: Kamu e-Faturalarında kullanılacak olan malzemeler için üretim yeri seçiminin yapıldığı alandır. Ülkeler listesine ulaşılarak seçim yapılır.

Cari Hesap Kartı Senaryo Bilgisi

Kamu e-Faturalarında kullanılacak olan cari hesap kartının senaryo bilgisi Cari Hesap Kartı/e-Devlet/e-Fatura Kamu onay kutucuğunun işaretlenmesi ile Temel Senaryo olarak sabitlenir, değiştirilemez. Fatura cari hesabı olarak e-Fatura Kamu onay kutucuğu işaretli bir cari hesap seçilirse, faturanın senaryo alanına Temel Senaryo bilgisi öndeğer olarak gelir.

Faturada Yapılması Gerekenler

Fatura Hareket Satırında seçili olan malzemelerin Menşei bilgisi ve CPA ya da GTİP Kodu bilgisinin dolu olması zorunluluğu yoktur. Ancak malzeme kartında dolu olduğunda, satıra malzeme seçimi ile birlikte bu değerler malzeme tanım kartından öndeğer olarak fatura satırına aktarılır.

Faturada e-Fatura Kamu onay kutucuğu işaretli bir cari hesap seçimi yapıldığında, faturanın senaryosu Temel Senaryo olarak güncellenir ve değiştirilemez. Değerini cari hesap katında tanımlanan senaryodan alır, manüel seçimi yapılamaz.

Faturaların F9 menüsünde yer alan “e-Fatura Bilgileri/Genel” ekranındaki Banka Hesap (Kamu) ve IBAN bilgileri firmanın hangi banka hesabına ödeme/tahsilat yapacağı bilgilerinin girildiği zorunlu alanlardır.

Hesap Kodu, Kamu e-Faturalarında kullanılan banka hesabıdır. Öndeğeri cari hesap tanım kartı e-Devlet sekmesinde belirlenir, ancak alana bilgi gelebilmesi için faturada e-Fatura Kamu onay kutucuğu işaretli cari hesap seçimi yapılmış olmalıdır. Öndeğer tanımlanmamışsa, bu alandan Banka Hesapları liste ekranına ulaşılarak IBAN bilgisi bulunan hesaplar arasından seçim yapılır.