Borç Avans Yönetimi

Borç/Avans yönetimi, kurum tarafından personellere verilen borçların, iş ve maaş avanslarının ve geri ödemelerinin takip edildiği modüldür. Personele verilen borçlar, iş avansı, maaş avansı, icra ve taksitli borç olarak ayrı ayrı takip edilebilir.

Borç Tanımları

Kurumda kullanılan borç tanımlarının (ev kredisi, evlilik borçlanması) tanımlandığı bölümdür. Personele verilen borçların takibi için öncelikle borç tanımları yapılmış olmalıdır.

Borç tanımları bağlı oldukları "tanım tipine" göre geri ödenmektedir.

Yeni borç tanımı yapmak için borç tanımları listesinde "Ekle" seçeneği kullanılır.

Kod : Borç tanımının kodudur.

Açıklama : Borç tanımının adı ya da açıklamasıdır.

Tanım Tipi : Borç tipini belirtir. Bu alan;

  • İş avansı
  • Taksitli Borç
  • Maaş Avansı
  • İcra
  • Nafaka
  • İcra Faizi
  • Askerlik Doğum Borçlanması olmak üzere yedi seçeneklidir. Tanım tipine gore personelin almış olduğu borçlar ve özellikleri kolaylıkla raporlanır.

Özel Kod: Borç tanımlarını gruplamakta kullanılan 24 karakter uzunluğunda ikinci bir kodlama alanıdır. Özel kod, kullanıcının, borç tanımlarını kendi firmasına özel kriterlere göre gruplaması için kullanılır.
Öncelik Sırası: Personel aynı dönem içinde birden fazla borç almışsa, öncelikle hangisinin geri ödeneceği belirtir.
Dönem bilgilerinden "Borç aktarım" seçeneği ile işlem başlatıldığında sicile ait borçların öncelik sırası dikkate alınarak geri ödeme kayıtları oluşturulur.
Grup Numarası: Aynı Tanım Tipine sahip borç tutarlarının ayrı ayrı raporlanabilmesi için kullanılır.
Örneğin; programda tanımlanmış bir kredi borç tanımında grup numarası 1 verilmiş borçlardan personel için ne kadar borç kesintisi yapılacağı listelenecekse, tahakkuk listesi rapor tasarımında borç grup toplamları alanı tanımlanabilir ve alanın içerisindeki numarası alanına "1" rakamı yazılmalıdır.

Örnek:

Kurumda Taksitli Borç tipinde, ev ve araba kredisi adında iki farklı borç tanımı var. Tahakkuk toplamları raporunda ev ve araba kredisi tutarlarını ayrı listelenmesi isteniyor. Bu durumda borç kayıtlarına grup numarası verilmelidir. Tahakkuk toplamları rapor tasarımına standart alanlar içerisinde bulunan "Borç Grup Toplamları" alanı eklenmeli ve alan içerisinde "numarası" alanına grup numarası yazılarak tip borçlar için ayrı ayrı toplam tutarlar listelenmesi sağlanır.





Döviz Türü: Borcun hangi para birimi üzerinden verildiğini belirtir. İlgili döviz seçilir.

Kota: Borçlandırma isleminde en fazla ne kadar borç verileceğini belirtir. Kota, maaş üzerinden yüzdelik oran verilerek veya sabit bir tutar girilerek belirlenir. Kota "maaşa" göre ise "yüzde" olarak belirtilir.
Borçlandırma işleminde seçilen borç tanımında verilen kotaya göre kontrol yapılır.

Ödeme Üst Sınırı: Borcun uygulandığı puantaj hesaplarında, bu alanda belirtilen formüle göre hesaplama yapılır ve bu tutardan daha fazla borç kesintisi yapılamaz. Bu alana formül kurulabileceği gibi net bir rakam da yazılabilir. Personelin net istihkakının her ay değiştiği durumlarda, ödeme üst sınırı formülü kullanılabilir.

Örneğin;

Uygulamada icra kesintisi kullanılıyor ve aylık istihkakın ¼'ü kadar kesiliyor olsun. Bu borç için ödeme üst sınırına formülü şu şekilde tanımlanmalıdır; "Ödeme üst sınırı: Aylık net ücret/4"

Gelir Vergisine Tabi Oran (%): Puantajda verilen borç rakamının belli bir kısmının gelir vergisine tabi olması durumunda bu oranının belirtildiği alandır.

Damga Vergisine Tabi Oran (%): Puantajda verilen borç rakamının belli bir kısmının damga vergisine tabi olması durumunda bu oranının belirtildiği alandır.

  • Böylelikle; borç alınan tutarın gelir vergisi ve damga vergisine tabi tutulması ve borç geri ödemeleri aşamasında da ödenen miktarın gelir vergisi ve damga vergisi matrahlarından düşülmesi sağlanır.

Aktif: İlgili borç tanımının kurum için aktif bir borç tanımı olup olmama durumu kontrol edilebilir ve artık kullanılmayacak bir borç tanımı için aktif işareti kaldırılabilir.Bu durumda ilgili borç tanımı listede yer almaz.Yeni bir borç tanımı eklendiğinde aktif kutusu otomatik olarak işaretli gelir.

Borç Kayıtları

Personellere verilen borçlar Borç Avans Yönetimi/Kayıtlar/Borç Kayıtları seçeneği ile tanımlanır.

Personele borç verme işleminde işlem türü borçlandırma, personelin yapmış olduğu ödemelerin işlem türü ise geri ödeme olarak belirlenir.

Sicil numarası: Borç verilen personelin sicil numarasıdır. Sicil kartları listelenir ve ilgili sicil kartı seçilerek alana aktarılır. Sicil numarası verilen personelin adı, soyadı, çalıştığı kurum, işyeri ve bölüm bilgileri ilgili alanlara otomatik olarak aktarılır.

İşlem Tarihi: Borç işleminin kayıt tarihidir.

Borç Tanımı: Borç tanımının seçildiği alandır. Borç tanımları listelenir ve ilgili tanım seçilir. Seçilen tanıma göre borcun türü borç türü alanında görüntülenir.

Ödeme Başlangıcı: Alınan borca ait geri ödemelerin ne zaman başlayacağını gösterir.

Ödemeler: Taksit sayısına ve taksit tutarına göre olmak üzere iki seçeneklidir.

*Taksit sayısı seçiminde, borç tutarı ve taksit sayısı dikkate alınarak taksit tutarı program tarafından otomatik olarak hesaplanır ve taksit tutarı alanına aktarılır.

Seçilen borç turu tanımında borcun kaç taksitte ödeneceği belirlenmişse, borç tutarı girildiğinde bu taksit sayısı dikkate alınarak hesaplanan tutar, taksit tutarı alanına otomatik olarak gelecektir.

*Taksit tutarına göre seçiminde ise, taksit tutarı alanına girilen tutar ve verilen borç tutarı dikkate alınarak borcun kaç taksitte ödeneceği program tarafından hesaplanır ve taksit alanına aktarılır.

Tutar: Verilen borç tutarıdır.

Döviz Türü: Borcun hangi döviz türü üzerinden verildiğini belirtir. Döviz türleri listelenir ve ilgili doviz türü seçilir.

Taksit Sayısı: Borcun kaç taksitte ödeneceğini belirtir. Seçilen borç tanımında, borcun kac taksitte ödeneceği belirlenmişse taksit sayısı alanına otomatik olarak yansır. Aynı şekilde borç tanımında borçlandırma penceresinde ödemelerin taksit tutarına göre yapılması seçili ise borç miktarı ve taksit tutarı dikkate alınarak hesaplanan taksit sayısı alana aktarılır.

Ödeme Şekli: Borcun ne şekilde verileceğini belirtir. Ödeme şekli alanı;

  • Elden
  • Kasadan
  • Bankadan
  • Puantajdan
  • Belge ile olmak üzere beş seçeneklidir.

Kasadan: Ödeme şekli kasadan seçildiğinde borç işlemlerinin kasa üzerinden gerçekleştirileceği belirtilmiş olur. Ticari sistem tarafında "Kasa İşlemleri" bölümünde

"Personel İşlemleri" / "Personel Geri Ödemesi" fişi seçilerek geri ödeme işlemi yapılır.

Fiş içerisinde "Sicil No" alanından ilgili sicil seçilir.


Geri ödeme işlemi içerisinde F9 "Borç İşlem Seçimi" ile ilgili borç aktarılabilir.
Personel Geri Ödeme işlemi kaydedilerek işlem tamamlanır. İlgili sicile ait puantaj kartına herhangi bir borç kesintisi yansımaz. Borç kaydı, kasadan yapılan bu giriş ile kapatılmış olur.

  • Bu işlemin yapılabilmesi için Ticari sistem ile entegrasyon sağlanmalıdır. Entegrasyon için, Ticari Sistem Yönetimi/ Muhasebe Parametrelerinde "personel yönetimi kataloğu" alanında bordro ürünü kataloğu ve kurum numarası belirtilmiş olmalıdır.

Örneğimizde, Bordro Plus ürünümüzden Tiger Plus veritabanına bordro tarafında girmiş olduğumuz iş avansı tipindeki borç kaydının kasadan geri ödemesini gerçekleştiriyoruz.

İlgili fiş; Ticari Sistemde "Kasa İşlemleri" penceresinde "Personel Geri Ödemesi" işlem türü ile listelenir.


Bordro Plus ürününde "Borç Kayıtları" penceresinde Ödeme Şekli "Kasadan" olarak listelenir. İlgili ödeme ile borç kapatılıyor ise listeleme F9 "Hepsini Göster" seçeneği ile yapılabilir.

  • Bankadan: Ödeme şekli bankadan seçildiğinde, borç işlemlerinin banka üzerinden gerçekleştirileceği belirtilmiş olur. Bu seçenekle Ticari Sistemde "Banka Fişleri" içerisinden "Personel Geri Ödemesi" fişi ile ilgili borç kaydına ait geri ödeme işlemi yapılabilir. İlgili sicile ait puantaja herhangi bir borç kesintisi ise yansımaz.
  • Bu işlemin yapılabilmesi için Ticari sistem ile entegrasyon sağlanmalıdır. Entegrasyon için, Ticari Sistem Yönetimi/ Muhasebe Parametrelerinde "personel yönetimi kataloğu" alanında bordro ürünü kataloğu ve kurum numarası belirtilmiş olmalıdır.

Ödeme şekli bankadan olduğunda, avans ödemelerinin bankaya iletilmesi sağlanabilir. Borç/Avans Yönetimi/Raporlar/Banka Avans Ödemesi raporunda ödeme şekli banka olan borç kayıtları listelenebilir ve kayıtlara ait ödeme emri oluşturulabilir.

Ticari sistem tarafında banka fişleri ile personel geri ödemesi yapıldıktan sonra rapor alındığında geri ödeme kolonunda tutarın listelendiği görülecektir.

Örneğimizde, Ticari sistemde, bordro tarafında girmiş olduğumuz iş avansı tipindeki borç kaydının bankadan geri ödemesini gerçekleştiriyoruz.



Borç işlemi aktarımı gerçekleştirildikten sonra Bordro Plus "Borç Kayıtları" penceresinde ilgili borcun kapandığı görülebilir.

  • Puantajdan: Ödeme şekli puantajdan seçildiğinde, borç işlemleri puantaj kartları üzerinden yapılır. Puantaja aktarılan borçlandırma veya borç kesintisi hesaplamalara yansır ve net ödenecek tutarı etkiler.
  • Belge ile: Ödeme şekli belge ile seçildiğinde iş avansı şeklinde kullanılan harcamaların personelden alınan fiş-fatura gibi belgelerle takip edilmesi için kullanılır.

Ödeme Üst Sınırı: Seçilen borç tanımında ödeme üst sınırı tutar olarak belirtilmiş ya da formüllendirilmiş ise bu alana aktarılır. Ödeme üst sınırı, ödemeler alanında borç geri ödemelerinin taksit tutarına göre yapılacağı belirlenmişse değiştirilebilir. Taksit tutarı ve ödeme üst sınırı alanlarının her ikisine bilgi girilmesi durumunda ödeme tutarı olarak hangisi daha az ise o dikkate alınır.
Taksit tutarı belirtilmezse geri ödemelerde ödeme süt sınırı geçerli olacaktır.

  • Sadece ödeme üst sınırı tutarındaki formülün tanımlandığı borçlarda borç işlemlerinden geri ödeme yapılamaz, sadece puantaj üzerinden borç geri ödemesi yapılması durumunda anlamlıdır.

Açıklama: Borçlandırma işlemine ait açıklamadır.

Muhasebe Şablonu: Muhasebeleştirme işleminde kullanılacak muhasebe şablonunun belirtildiği alandır.

Borçlandırma bilgileri kaydedildikten sonra işleme ait bilgiler borç işlemleri listesinde işlem tarihi, borç işleminin ait olduğu personelin sicil numarası, adı, soyadı, verilen borç türünün kodu ve işlem tutarı ile yer alır.

Borç/Avans Üret İşlemi

Borç / Avans Üret seçeneği ile belirli özelliklere sahip borç kayıtları toplu olarak oluşturulabilir. Borçlandırmanın hangi personel için ve hangi borç türü kullanılarak yapılacağı ise Borç / Avans üret filtre satırlarında belirlenir. İşlem sonunda belirtilen koşullara uygun borçlandırma kayıtları otomatik olarak oluşturulur.

Borç işlemi üret penceresinden kaydedilen bilgiler şunlardır:

İşlem Tarihi: Borç işlemi üretim tarihidir.

Ödeme Başlangıcı: Borç geri ödemelerinin başlayacağı tarihtir.

Borç Tanımı: Borç avans üretme işleminin hangi borç türü için yapılacağını belirtir. Kayıtlı borç tanımları listelenir ve ilgili tanım seçilir.

İşlem Tipi: Borç İşlemi üretimi borçlandırma için yapılır. Üretimin ne için yapılacağı işlem tipini gösterir.

Ödemeler: Ödemelerin ne şekilde yapılacağını belirtir. Ödemeler taksit sayısına ya da taksit tutarına göre yapılır. Borç Tanımı alanında seçim yapıldıktan sonra ödemeler alanı aktif duruma gelir.

Tutar: Borç / avans üretme işlemine ait tutar bu alanda girilir.

Taksit Sayısı / Taksit Tutarı: Seçilen borç tanımında belirtilen taksit sayısı ve tutarı bu alanlara doğrudan gelir.

Ödeme Üst Sınırı: Seçilen borç tanımında belirtilen ödeme üst sınırı bu alana doğrudan gelir.

Ödeme Şekli: Borç avans üretme işleminin hangi ödeme şekline göre üretileceği bu alanda belirtilir.


BORÇ GERİ ÖDEME UYGULAMALARI

Logo IK ürünlerinde alınan borca ait geri ödeme işlemleri 4 farklı şekilde yapılabilir

  1. Puantaj Kartı İçerisinde Borç Ödemesi Ekle

Personelin almış olduğu borca karşılık yapacağı geri ödemeler puantaj kartları üzerinden de kaydedilebilir. Puantaj kartı üzerinden geri ödemeleri için, döneme ait puantaj kartı üzerinde "Borç Kesintileri" seçeneği kullanılır.


Yapılacak geri ödemeyi işlemek için; borç kesintileri listesinde F9 "Borç Ödemesi Ekle" seçeneği kullanılır. Ekrana geri ödeme işlem bilgilerinin girileceği pencere gelir ve geri ödemenin hangi borç işlemine ait olduğu "borçlanma tarihi" alanında belirlenir. Borç işlemleri listelenir ve ilgili işlem seçilir. Borç işleminde belirlenen ödeme şekline göre ödenecek tutar otomatik olarak gelecektir. Eğer geri ödeme işlemi ile ödenen tutar farklı ise değiştirilebilir.

Geri ödeme işleminden sonra "Hesaplar" seçeneği ile puantaj hesapları incelendiğinde, yapılan borç kesintisi hesaplar penceresinde "borç kesintisi" satırında listelenir.
Yapılan borç kesinti işlemi ile ödenmesi gereken tutardan az ya da çok geri ödeme yapıldığında, bu tutar bir sonraki ödeme tutarından düşülür ya da eklenir.

  • Puantaj Kartı / Borç İşlemleri bölümünde detay menüden(F9) "Borç Ödemesi Ekle" seçeneği dışında "Borçlandırma Ekle" seçeneği ile puantaj kartlarına borçlandırma kaydı yansıtılabilir.


Borçlandırma Ekle işlemi ile borç kayıtları listesine ulaşılır. Listede, sicile ödemesi yapılmamış ve ödeme şekli puantajdan olarak belirlenen kayıtlar listelenir.



Puantaj kartına aktarılan borç kaydı ödemeler bölümünde listelenir.

  1. Dönem Üzerinde Borç Aktarımı


Bordro/Kayıtlar/Dönem Bilgileri menüsünde ilgili dönem üzerinde F9 "Borç Aktarım" seçeneği kullanılarak döneme ait ödemeler ilgili puantaj kartlarına yansıtılır. Borç aktarımı ile ödemeler, borçlandırma işleminde verilen ödeme tarihi başlangıcı, alınan tutar ve ödeme şekli dikkate alınarak, döneme ait puantaj kartlarına otomatik olarak aktarılır. Puantaj hesapları bu geri ödemeleri de dikkate alarak program tarafından yapılır.


Borç aktarımının ne şekilde yapılacağı ve hangi personeli kapsayacağı "Borç Aktarım Filtre" seçenekleri ile belirlenir.

  • "Mevcut Borç Aktarımı" filtre satırı "Değiştirilmeyecek ve Yeniden Hesaplanacak" seçeneklerini içerir. Değiştirilmeyecek seçiminde geri ödeme tutarı olduğu gibi aktarılır.Eğer dönem içinde daha önceden borç aktarım işlemi yapılmışsa ve kesintilerin yeniden hesaplanması isteniyorsa "Yeniden Hesaplanacak" seçeneği işaretlenir. Aktarım sonucunda, ödeme başlangıcı tarihi bu dönem içinde olan ve bu dönem puantaj hesaplamalarına yansıması istenen borç ve geri ödeme işlemleri puantaj kartlarına aktarılır ve hesaplamalar bu geri ödemeleri de içerecek şekilde yapılır.
  • "Net İstihkak Aşılıyorsa" filtresi ise; personele verilen borcun geri ödeneceği puantajda ilgili ödeme tutarı personelin net istihkakından büyük ise bu borcun ödemesinin nasıl alınacağı belirlenebilir. Örneğin; personelin kazancı 1.500TL ve aldığı borç 2.000TL bu borcun ilgili dönemdeki puantaja aktarımı yapılırken eğer "Borcun Tamamı Kesilecek" filtresi seçilirse net istihkak 1.500 ve borç tutarı ise 2.000 olduğundan eksiye düşme söz konusu olacaktır. "Net İstihkak Kadarı Kesilecek" filtresi seçilirse borç tutarının net istihkak kadarı aktarılacak ve puantajdan 1.500TL kesilecek, kalan tutar diğer dönemlerde geri ödenebilecektir.
  • "Borçlar" filtresi ise; taksitli borçlar için yapılacak seçimle taksitlerin hepsi aktarılabileceği gibi ödenmemiş taksitler ya da yalnızca ilk ödenmemiş taksit ve taksitli borçların hepsi aktarılabilir.

Borç aktarımı ile puantaj hesaplarına aktarılan geri ödeme hareketleri, borç işlemleri, sicil kartları ve puantaj kartları üzerinden ulaşılan borç toplamları penceresine otomatik olarak aktarılır.

  • Borç İptali seçeneği ile, puantaj kartlarına aktarılan ödemeler geri alınabilir.

Borç işlemleri menüsünden "Geri Ödeme" seçeneği

Geri ödeme işlemine ait bilgiler, borç işlemleri menüsünden işlem türü "Geri ödeme" seçilerek kaydedilir.
Ekle düğmesi tıklandığında açılan pencerenin üst bölümünde yer alan alanlardan personele ait bilgiler, orta bölümde yer alan alanlardan ise geri ödeme işlemine ait bilgiler kaydedilir.

Borç işlemleri menüsünden "Borç Kapat"

Borç kapatma işlemi, doğrudan borç işlemleri menüsünden de yapılabilir. Bunun için borç işlemleri listesinde "Borç Kapat" seçeneği kullanılır. Ekrana gelen mesaja onay verilmesi durumunda borç işlemi kapatılır. Hatalı yapılan kapatma işlemlerinde ise işlemin geri alınması mümkündür. Bunun için borç işlemleri listesinde ilgili kapatma kaydı üzerinde "Geri al" seçeneği kullanılır ve kapatma işlemi iptal edilebilir.

Borç işleminin kapatıldığı borç kayıtları penceresinden izlenebilir ve ilgili sicil borç toplamları menüsünden kapandığı görülebilir.

  • Geri Al seçeneği ile, puantaj kartlarına aktarılan ödemeler geri alınabilir.

Yapılan ödemeyi geri alabilir ve borç yeniden kontrol edilebilir.



Borç ödeme hareketi geri alınmış ve borç kayıtarı listesinde aynı tutar ile açık borçlar arasında listelendiği görülebilir.

Taksitli Borç Kayıtları İçin Geri Ödeme Planlama
(Taksit Bilgisi)

Logo İnsan Kaynakları ürünlerinde taksitli borç kayıtlarının, geri ödeme tutarları listelenebilir ve geri ödeme yapılmamış aylara ait satırlar, kullanıcı tarafından değiştirilebilir.

Borç/Avans Yönetimi / Kayıtlar / Borç Kayıtları / F9 seçeneklerinde "Taksit Bilgisi" formu seçeneği vardır. İlgili seçeneğin aktif olarak kullanabilmesi için ilgili borç işleminin "Taksitli Borç" tipinde bir borç için kaydedilmiş olması gerekir.

İlgili borcun "Taksit Bilgisi" formunda; kaydın içerisindeki toplam borç tutarı ve taksit sayısına göre ödeme planı listelenir.

"Taksit Bilgisi" formunda "Geri Ödeme" yapılmamış satırlara ait tutarlarda değişiklikler yapılabilir. Bu tutarlarda yapılan değişikliklere göre formda F9 seçeneklerinde şu seçenekler listelenir :

  • Farkı İlk Takside Ekle
  • Farkı Eşit Dağıt
  • Farkı Son Takside Ekle
  • Fark İçin Yeni Taksit Ekle

Örnek1:

Farkı İlk Takside Ekle :

Yukarıdaki gibi bir örnekte 2. taksit tutarı 250 TL yerine 50 TL olarak değiştiriliyor. 2. takside ait 200 TL'lik eksik ödeme tutarı için, "Farkı İlk Takside Ekle" fonksiyonu seçildiğinde 3. Taksit tutarı 250 yerine 450 olacaktır.


Farkı Eşit Dağıt:

Örnek 1'e göre 2. taksit tutarı 250 TL yerine 50 TL olarak değiştiriliyor. 2. takside ait 200 TL'lik eksik ödeme tutarı için, "Farkı Eşit Dağıt" fonksiyonu seçildiğinde, 200 TL'lik ödeme kalan taksit sayısı olan 3. ve 4.taksite eşit olarak dağıtılır.


Farkı Son Takside Ekle:

Örnek 1'e göre 2. taksit tutarı 250 TL yerine 50 TL olarak değiştiriliyor. 2. takside ait 200 TL'lik eksik ödeme tutarı için, "Farkı Son Takside Ekle" fonksiyonu seçildiğinde, 200TL'lik eksik ödeme 4. Taksit tutarına eklenir.


Fark İçin Yeni Taksit Ekle:

Örnek 1'e göre 2. taksit tutarı 250 TL yerine 50 TL olarak değiştiriliyor. 2. takside ait 200 TL'lik eksik ödeme tutarı için, "Fark İçin Yeni Taksit Ekle" fonksiyonu seçildiğinde, 200 TL'lik eksik ödeme için 5. taksit olarak yeni bir satır eklenir.

Yukarıda eksik ödeme için verilen örnekler fazla ödeme için de aynı mantıkta geçerlidir.

Borç kayıtları "dönem bilgileri" üzerinden de aktarılabilir. Böylelikle, personelin aldığı borçların toplu olarak döneme aktarılması ve döneme ilişkin puantaj işlemlerine yansıması sağlanır.


Borç Ödemesi Ekle işlemi ile personele ait borçların geri ödemeleri yapılır.

Geri ödemenin hangi borç işlemine ait olduğu borçlanma tarihi alanında belirlenir. F10 tuşu ile borç işlemleri listelenir ve ilgili işlem seçilir. Borç işleminde belirlenen ödeme şekline göre ödenecek tutar otomatik olarak gelir.

Yapılan borç kesinti işlemi ile ödenmesi gereken tutardan az ya da çok geri ödeme yapıldığında, bu tutar bir sonraki ödeme tutarından düşülür ya da eklenir.

Puantaj kartı/Hesaplar seçeneği ile ilgili işlem borç kesintisi satırında görülebilir.

Raporlar

Raporlar bölümünde borç kayıtlarına bağlı olarak "Borç Tanımları Listesi, Borç Kayıtları Listesi, Borç Kayıtları Analizi, Personel Borç Dökümü" alınabilmektedir. Tablo olarak "Personel Borç Tablosu" alınabilir. "Banka Avans Ödemesi" ile avans işlemleri banka ödeme emri olarak alınabilir.
Örnek bir personel borç dökümü rapor görüntüsü: