Bireysel Emeklilik Otomatik Katılım ve Entegrasyon İşlemleri ile ilgili detaylı bilgiye bu dokümandan ulaşılır:

Bireysel Emeklilik Tasarruf ve Yatırım Sistemi Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı, 01.Ocak.2017 tarihinde yürürlüğe girmek üzere TBMM Genel Kurulunda kabul edilerek, yasalaşmıştır.

Yasalaşan BES otomatik katılım uygulaması, işyeri bazlı özel emeklilik planlarına yönelik bir uygulamadır. Çalışanların otomatik olarak bir emeklilik planına dahil edilmesi ve ilgili kişilere belirli şartlar çerçevesinde plandan çıkma imkanı verilmesi esasına dayanmaktadır ve 45 yaş altı çalışanları kapsamaktadır.

Otomatik Katılım Kademeli Geçiş

Tarih

Firma Çalışan Sayısı

1.01.2017

1.000+

1.04.2017

250-999

1.07.2017

100-249

1.01.2018

50-99

1.06.2018

10-49

1.01.2019

5-9


Otomatik Katılım Kademeli Geçiş 

Süreci ile ilgili işverenin yükümlülükleri;

  • Bir Bireysel Emeklilik şirketi ile anlaşmak,
  • Kanunun belirlediği kriterlere uygun olarak çalışanlarını bireysel emeklilik sistemine dahil etmek,
  • Dönemsel katkı paylarını hesaplamak, çalışanların maaşlarından ilgili payı düşmek, sigorta şirketine bildirmek ve bir gün sonrasında sigorta şirketinin banka hesabına yatırmak,
  • Çalışanları ile ilgili cayma, ara verme, katkı payı değişikliği gibi talepleri takip etmektir.


Dikkat Edilecek Noktalar

  • Katkı payı tutarının tamamı çalışanın maaşından kesilecek bir ek kesinti olacaktır.
  • Katkı payı tutarı çalışanın ilgili dönemdeki SGK matrahının % 3 ünden az olamaz.
  • Örnek olarak Ocak ayı dönemi için 25'inde maaş yapıldı ve 30'unda çalışanların hesaplarına rakamlar aktarıldı ise, 31 ocak itibariyle kesilen katkı payları Bireysel Emeklilik şirketlerine aktarılmalıdır.
  • Katkı payı tutarlarının virgülden sonraki kısmı dikkate alınmaz.

Bordro Plus 4.41.01.00 versiyonu ile beraber programda geliştirmeler yapılmıştır.

  • Programda erişim ağacındaki Bordro modülü Kayıtlar menüsü altına "Bireysel Emeklilik Otomatik Katılım Kayıtları" seçeneği eklenmiştir.

  • Ek kesinti türündeki çalışma parametrelerinin İşlem Türü seçeneklerine "Bireysel Emeklilik Otomatik Katılım" seçeneği eklenmiştir.

  • Puantaj öndeğerlerine P755 (P_Otomatik Katılım Tutarı) parametresi eklenmiştir.
  • Kanun parametrelerindeki SGK Matrah ve Oranları sekmesine "Otomatik Katılım Minimum Oranı" alanı eklenmiştir.

  • Tahakkuk Listesi standart alanlar listesine uygulama kapsamında yeni alanlar eklenmiştir.

Programda Yapılması Gerekenler

Bireysel Emeklilik Otomatik Katılım Kayıtları seçeneğine tıklandığında hali hazırda sisteme kayıtlı olan personel listelenir. Bu kapsamda veritabanına bu bilgilerin tutulacağı LH_XXX_AUTOINDPEND tablosu eklenmiştir. Yeni versiyona ilk geçişte bu tablo boş olduğundan listede herhangi bir personel gelmeyecektir.

Bireysel Emeklilik Otomatik Katılım Kayıtları ekranında aşağıdaki bilgiler listelenir:

Adı Soyadı: Bu kolonda personelin adı ve soyadı listelenmektedir.

Sicil No: Listelenen personelin sicil kodu bilgisidir.

Başlangıç Tarihi: Durumun başlangıç tarihi

Bitiş Tarihi: Durumun bitiş tarihi

Bitiş Nedeni: Sistemden çıkış durumunda ve de katkı payı tutar/oran değişikliği durumunda bitiş nedeni listeden seçilir. Seçenekleri İşten Çıkış, Cayma, Ara Verme, Katkı Payı Tutarı Değişikliğidir.

Tutar/Oran: Her ay bireysel emeklilik şirketlerine gönderilecek katkı payı tutarı oran veya tutar olarak belirlenebilir. Burada oran olarak girilen tutar, o dönemdeki SGK matrahına göre hesaplanacak olan oranı göstermektedir. Kanun parametresinde tanımlanmış olan "Otomatik Katılım Minimum Oranı" değerinden daha küçük bir değer girilememektedir.

Tipi: Girilen değerin tutar ya da oran olduğunun seçildiği bölümdür.

Faiz Durumu: Personel kendi ücretinden kesilecek katkı paylarının birikimi için faizli mi faizsiz mi bir fon istediğini çalıştığı kuruma belirtmelidir. Tercihi ise bu kolonda tanımlanır. Seçenekleri "Faizli" ve "Faizsiz" 'dir.

Sigorta Şirketi Kodu: Bu alanda çalışanlara uygulanacak bireysel emeklilik sözleşme tanımı seçilmektedir.

Bireysel Emeklilik Sözleşme Tanımları Ayarlar/Genel Tanımlar menüsünden eklenmektedir.

  • Sigorta şirketi ile yapılan anlaşmanın geçerlilik tarihleri Başlangıç ve Bitiş Tarihi bölümünden girilmelidir. Ayrıca sigorta şirketine entegrasyon işlemlerine istinaden yapılan bağlantılar için gerekli bilgiler bu ekrandan tanımlanmalıdır. Uygulama anahtarı, Sorgulaam Servis Adresi ve Oturum Açma Servis Adresi bölümlerine entegrasyon işlemleri bağlantısı için bireysel emeklilik firmasının verdiği bilgiler girilmelidir. Kullanıcı adı ve şifresi alanlarına ise Kurumsal İnternet Şubesi için bireysel emeklilik firmasından müşterilerimize verilen kullanıcı adı ve şifre girilmelidir.

Kanunda belirtildiği üzere 45 yaşından küçük ve TC Kimlik No kontrolünden geçen uygun adayları toplu olarak ekleyebilmek için sağ tuş "Toplu Katılımcı Ekle" seçeneği kullanılır.

45 yaş kontrolü "Bordro Parametreleri- İşyerinin Otomatik Katılım Giriş Tarihi" ve işe giriş tarihi dikkate alınarak hesaplanır. Örneğin, işyerinin 01.04.2017 tarihinde sisteme dahil olduğunu varsayalım.

İşe Giriş Tarihi

Doğum Tarihi

Sisteme Dahil Olacak mı?

03.08.1998

01.02.1972

Hayır

03.08.1998

05.04.1980

Evet

10.04.2023

05.04.1972

Hayır


Mevcut personelin yaş ve T.C. Kimlik Numarası kontrollerinin sonuçları "Durumu" kolonunda belirtilir. Bu iki verinin eksik veya hatalı olduğu personel var ise bu ekran üzerinden sicil kartına ulaşılarak değişiklik yapılabilir. Durumu bilgisi "Uygun" olan personel fare ile tek tek ya da CTRL+A tuş kombinasyonu ile toplu olarak işaretlenerek, başlangıç tarihi, tutar/oran ve faiz durumu bilgileri ile beraber Bireysel Emeklilik Otomatik Katılım Kayıtları ekranına eklenebilir.

Bu ekranda "Kaydet" butonuna basıldığında kaydedilmiş olan kişiler için başlangıç ve bitiş tarihi arasında yapılacak olan puantajlarından katkı payı kesintisi yapılacağı sisteme tanımlanmış olur.

Toplu olarak güncelleme yapılmak istendiğinde bu güncellemenin hangi personel için yapılacağı, sağ tuş menüsündeki "Hepsini Seç" seçeneği ile veya personel fare ile tek tek işaretlenerek seçilebilir. Bu kişiler için "Toplu Güncelleme" işlemi ile Bitiş Tarihi ve Bitiş Nedeni belirtilerek toplu olarak cayma işlemi yapılabilir. Bitiş nedeni "katkı payı tutarı değişikliği" yapılarak tutar/oran alanı toplu şekilde güncellenebilir. Ayrıca Bireysel Emeklilik Otomatik Kayıtları ekranında sigorta şirket kodu seçilmemiş personel için sağ tuş menüsündeki Toplu Sigorta Şirketi Sözleşmesi Atama seçeneği ile toplu olarak sözleşme ataması yapılabilir.

Bireysel Emeklilik Otomatik Kayıtları ekranında bir kişinin birden fazla satırı olabilir. Örneğin personel bir tarihten itibaren katkı payı tutarını değiştirmek isteyebilir. Bu tür değişiklikler tarih bazlı olarak tutulacaktır. Bu kişiler için son kaydından silme işlemi yapılabilir. Listeye yanlışlıkla eklenmiş ve tarihçe kaydı tutulmak istenmeyen kişiler yine üstte belirtildiği gibi seçilerek sağ tuş menüsündeki "Toplu Katılımcı Sil" seçeneği ile tarihçe kaydı olmayacak şekilde silinebilir.

Çalışma ve Kurum Çalışma Parametresi Tanımlamaları

Bireysel Emeklilik Otomatik Katılım Kayıtları ekranında puantaj yapılacak olan tarih aralıkları için katılımcı kayıtları yapıldıktan sonra programda işlem türü "Bireysel Emeklilik Otomatik Katılım" olan bir ek kesinti çalışma parametresi tanımlanmalıdır.

Daha sonra bu parametre kurum çalışma parametresi olarak kurumlara da tanımlanmalıdır. Burada dikkat edilmesi gereken husus; eklenecek olan kurum çalışma parametresinde İşveren Hisse Oranı değeri "0" olarak seçilmelidir. Ayrıca S.G. Primine Tabi Oran, Damga Vergisine Tabi Oran ve Gelir Vergisine Tabi Oran değerleri "100" Olarak kalmalı ve müdahale edilmemelidir.

Eklenmiş olan kurum çalışma parametresi sicil kartlarının tabi olduğu ek kesinti tanımlarına eklenmelidir.

Kanun Parametresi Tanımlamaları

Kanun parametrelerindeki SGK Matrah ve Oranları sekmesine "Otomatik Katılım Minimum Oranı" alanı eklenmiştir. Bu alan 4.41.01.00 versiyona geçildikten sonra öndeğer 3 olarak gelmektedir.

Bireysel Emeklilik Otomatik Katılım Kayıtları ekranındaki katkı payı tutarı/oranı alanına girilen tutar bilgisi, bu alandaki oran bilgisinden daha küçük değer girilen personel için kanun parametrelerindeki minimum oran üzerinden kesinti yapılacaktır.

Puantaj Öndeğeri Tanımlamaları

Puantaj öndeğerlerine P755 (P_Otomatik Katılım Tutarı) parametresi eklenmiştir. Bu parametrenin ilgili otomatik bireysel emeklilik kesintisi tanımının yapıldığı ek kesinti satırında tutar alanına tanımlanması gerekmektedir.

Bu parametre personelin katkı payı oranı ile SGK matrahının çarpımını veya tutar seçilmiş ise tutarı puantaja getirir. Puantajda hesaplanan tutar SGK Matrahı * Otomatik Katılım Minimum Oranı (0,03) değerinden daha küçük olamaz. Daha küçük bir değer hesaplanıyor ise bu çarpımın sonucu puantaja getirilir.

Örnek verecek olursak eğer personelin puantajında SGK matrah tutarı 2000 TL ise en az ödeyeceği katkı payı tutarı 60 TL olmalıdır. Bireysel Emeklilik Otomatik Ödeme Kayıtları ekranında ilgili personel için tutar olarak 50 TL tanımlanmış olsa dahi hesaplanan katkı payı tutarı 60 TL olacaktır. Maaş dönemdeki puantajlar eklendikten sonra son olarak aşağıda örneği görülen puantaj ön değeri uygulanmalıdır.

Puantaj Kartı Üret İşlemi İle Katkı Payı Hesaplatılması

Puantaj kartı üret işlemi ile birden çok ön değer seçimi yapılabilir ve bu ön değer tanımlamaları seçim sırasına göre maaş hesaplamasında kullanılabilmektedir. Bu özellik kullanılarak tek bir puantaj kartı üret işlemi ile hem maaş hesaplanabilir hem de hesaplanan maaşa göre katkı payı hesaplatılabilir.

Puantaj kartı üret ekranında puantaj ön değeri seçimi yapılırken önce maaşın hesaplatılacağı puantaj ön değeri fare ile seçilerek işaretlenmeli daha sonra da katılım payının hesaplatılacağı ön değer seçilerek işaretlenmelidir. Bu seçim sırasına göre program arka planda önce maaş puantajını programa ekler. Daha sonra hesaplanan SGK matrahına göre katkı payı hesaplaması yapılır. Firmalar ara dönem ekleyerek personeline ilgili maaş döneminde birden çok puantaj kartı ekleyebilir. Böyle bir durumda o aydaki toplam SGK matrahı * Minimum Oran değeri hesaplanarak ödenmiş toplam katkı payları çıkarılıp aradaki fark puantaja yansıtılacaktır.

Tahsilat Listesi

Personelden kesilen katkı payı tutarları ay sonunda bireysel emeklilik şirketine excel formatında gönderilmesi gerekmektedir. 84190876-305.99-E.36994 Sayılı Genelge EK-19'a göre firmalar için gönderilmesi gereken bilgiler aşağıdaki gibidir

Gönderilmesi gereken tahsilat listesi, program içerisindeki Tahakkuk Listesi raporu kullanılarak Excel formatında alınabilmektedir. Bunun için rapor tasarımında bulunan ve de 4.41.01.00 versiyon ile gelen yeni standart alanlar kullanılabilir.

AGESA Otomatik Katılım Entegrasyon Modülü

Entegrasyon yapmak isteyen müşterilerimizin ayrı bir modül olarak satılacak olan "Otomatik Katılım/Bireysel Emeklilik Entegrasyon" ek modülünü satın alması gerekmektedir. Bireysel Emeklilik Entegrasyon modülü ile Statü Sorgulama ve Katkı Payı Aktarımı yapılabilmektedir. Statü sorgulama işlemi ile personelin bireysel emeklilik şirketinin sisteminden caymış ama İnsan Kaynakları departmanına bunu bildirmemiş olanlar ile firmada işe yeni giren ve işten ayrılan personelin bilgilerinin bireysel emeklilik firmasına iletilmesi sağlanmaktadır. Sorgulama işlemi ay içerisinde bir defadan fazla yapılabilir.

Katkı Payı Aktarımı işlemi ile Müşteri puantaj kartlarını ekleyip katkı payı hesaplamasını yaptıktan sonra tahakkuk listesi üzerinden tahsilat dosyasını oluşturur ve bu dosya bireysel emeklilik şirketine aktarılır.

Bordro Plus Ürününde Yapılması Gerekenler

Anlaşma sağlanmış olan bireysel emeklilik firması bilgilerini içeren sözleşme tanımı Ayarlar/Genel Tanımlar başlığı altındaki "Bireysel Emeklilik Sözleşme Tanımları" bölümünden eklenmelidir. Eklenen tanım içerisine bireysel emeklilik firmasına bağlantı kurmak için gerekli olan bilgilerin girilmiş olması gerekmektedir. AGESA için gerekli olan bilgiler şu şekildedir:

Uygulama Anahtarı: c22edecb-5f2e-4bd4-8486-5a5413c26c78

Sorgulama Servisi: https://exmaf.AGESA.com.tr/apiman-gateway/AGESAmaf/corporate-services/1.0/application/

Oturum Açma Servisi Adresi: https://exmaf.AGESA.com.tr/apiman-gateway/AGESAmaf/logo-auth-services/1.0

Kullanıcı Kodu: Müşterinin AGESA'dan aldığı AGESA kurumsal sitesine bağlandığı kullanıcı kodu

Kullanıcı Şifresi: AGESA kurumsal siteye bağlandığı şifresi

Uygulama anahtarı, Oturum Açma Servisi Adresi ve Sorgulama Servisi Adresi AGESA entegrasyonu için girilmesi gereken sabit bilgiler olup Kullanıcı kodu ve Şifresi alanı müşteri bazında farklılık göstermektedir.

Statü Sorgulama ve Tahsilat İşlemleri

Personele ait bireysel emeklilik işlemleri için yapılması gereken sorgulama ve tahsilat işlemleri puantaj hesaplamaları yapıldıktan sonra Tahakkuk Listesi alınarak sırası ile Sorgulama ve Tahsilat dosyası oluşturulmalıdır. Kurumların vergi numaraları farklı ise her kurum için ayrı ayrı rapor alınmalıdır. Bu kapsamda Tahakkuk Listesi'ne Otomatik Katılım Başlığı altında "Dosya Adı", "Otomatik Katılım Tahsilat Dosyası Oluşturma" ve "Tahsilat Tipi" filtreleri eklenmiştir.

Dosya Adı: Sorgulama ve Tahsilat işlemleri için veri tabanına eklenecek olan dosyanın adı yazılmalıdır.

Otomatik Katılım Tahsilat Dosyası Oluşturma: Hayır, Tahsilat ve Sorgulama seçenekleri mevcuttur.

"Hayır" seçeneği ile veri tabanına herhangi bir dosya bilgisi eklenmeyecektir.

"Sorgulama" seçeneği ile rapor alındığında veri tabanındaki LH_XXX_AIPINSFIRMDATA tablosuna DATATYPE değeri "0" olan bir satır eklenir.

"Tahsilat" seçeneği ile rapor alındığında ise LH_XXX_AIPINSFIRMDATA tablosuna DATATYPE değeri "1" olan bir satır eklenecektir. Öncelikle sorgulama sonrasında da tahsilat işlemleri yapılmalıdır.

NOT: Dosya Adı belirtilmez ise LH_XXX_AIPINSFIRMDATA tablosuna satır eklenmeyecektir. Tahsilat filtresi verilerek alınan rapordaki verilerin, sorgulama filtresi verilerek alınan rapor ile çakışmaması için rapor alınırken verilen dosya adının farklı olması gerekmektedir. Aynı dosya adı verilmesi durumunda kullanıcıya uyarı verilerek tahsilat dosyası verileri "LH_xxx_AIPINSFIRMDATA" tablosundaki sorgulama satırının üzerine yazılmaktadır.

Tahsilat Tipi: Tahakkuk Listesi'nde Otomatik Katılım Tahsilat Dosyası Oluşturma filtresi ile beraber çalışmaktadır. Bu filtrede seçenek olarak "Tahsilat" belirlenmiş ise "Tahsilat Tipi" olarak "Katkı" seçeneği işaretlendiğinde personelin o aydaki ilk puantajlarına göre ödenecek BES katkı payı tutarları bildirilmektedir. "Ek Katkı" seçeneği ise personele ödenen ikramiye veya benzeri yapılan bir ödeme sonucu oluşan ara dönemle yapılanın puantajının BES katkı payı tutarı anlamına gelmektedir.

Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

  • LH_XXX_AIPINSFIRMDATA tablosundaki verilerin başka tablolar ile bir bağlantısı bulunmamaktadır.
  • Kurum vergi numarası ve işyeri vergi numarası entegrasyon yapılan bireysel emeklilik firmasına gönderilen dosya içerisine eklenmektedir.
  • İzle /Seçenekler menüsü altında belirtilen "Geçici Veri Kataloğu" dizininde her rapor alındığında bir log dosyası oluşturulmaktadır. Oluşan dosyanın adı rapor filtresinde belirtilen dosya adını kullanarak "Dosya adı_HATA" şeklinde oluşmaktadır. (Örnek; MAYIS_TAHSILAT_HATA.txt) Hata alınmazsa dosyanın içerisi boş olarak kayıt edilmektedir.
  • Tahakkuk Listesi "Sorgulama" filtresi ile alındığında sicil kartlarındaki cep telefonu ve e-posta bilgileri kontrol edilmekte olup bu bilgilerin eksik olduğu personelin bilgisi log dosyasına yazılmaktadır. Tahsilat seçeneği ile rapor alındığında ise bu bilgilerin kontrolü yapılmamaktadır.
  • Personelin TCK No, IBAN No, Doğum Tarihi bilgileri ile kurum ve işyerlerinin SGK No bilgileri hem "Tahsilat" hem de "Sorgulama" filtreleri verilerek rapor alındığında kontrol edilmektedir. Bu alanlarda eksik bilgi var ise oluşacak log dosyasında belirtilecektir.


Tahsilat ve Sorgulama işlemleri sonucu veri tabanında oluşan dosyaların bireysel emeklilik firmalarına gönderilmesi işlemi programda Bordro/İşlemler/Bireysel Emeklilik Veri Aktarımı seçeneği ile yapılmaktadır.

Bu menüye girmek için Ayarlar/Genel Tanımlar/Bireysel Emeklilik Sözleşme Tanımları'nda entegrasyon yapılacak firmaya ait bilgiler eksiksiz olarak girilmelidir. Eğer eksik bilgi var ise "Bireysel Emeklilik Sözleşmesi Bağlantı Bilgileri Tanımlanmalıdır" uyarısı alınacaktır.

Bireysel Emeklilik Veri Aktarımı seçeneğine tıklandığında LogoBES.exe dosyası çalışarak ikinci bir ekran açılacaktır. İlgili ekranda Dönem, Dosya Adı, Dosya Tipi, Katkı Tipi, Firma Bilgisi, Durum gibi üst bölümde bulunan filtreler kullanılarak "Sorgula" butonuna tıklandığında veri tabanında daha öncesinde oluşturulmuş olan uygun dosyalar listelenebilir.

Sonrasında bireysel emeklilik firmasına gönderilmek istenen dosya satırlarında "Katılımcılar" butonuna basıldığında dosya içerisindeki personel listelenir. Sorgulama dosyasına ait "Katılımcılar" ekranında katkı payı bilgileri listelenmemektedir.

Dosya ile ilgili kontroller tamamlandıktan sonra Gönder butonuna tıklanarak sorgulama dosyası bireysel emeklilik firmasına iletilir. Bu işlemden sonra hemen yanında bulunan Refresh/Yenile butonu aktif hale gelecektir. Yenile butonuna tıklandığında bireysel emeklilik firmasından sorgulamaya cevap olarak herhangi bir yanıt gelmemişse, "9019 – Batch devam etmektedir" uyarısı alınacaktır.

Bireysel emeklilik firmasından yanıt geldiyse ilgili dosya satırında yanıt tarihi kolonu dolu hale gelir ve "Katılımcılar" butonundan gelen sonuçlar listelenebilir.

Sisteme dahil olunan ilk ay mevcut personel için bireysel emeklilik firmasında henüz bir sözleşme olmadığından Bordro Plus programında oluşturulan sorgulama dosyasında Sözleşme Durumu bilgisi "Yeni Giriş" şeklinde oluşacaktır. Bordro Plus programı tarafından oluşturulan sorgulama dosyasında sözleşme durumu bilgisi "Yeni Giriş" olan personelin sözleşmeleri bireysel emeklilik firması tarafından otomatik olarak oluşturulur. Bireysel emeklilik firmasından gelen Yanıt Sözleşme Durumu ile programdan gönderilen sözleşme durumu bilgisi farklılık arz ediyorsa, program tarafında güncellemeler manuel olarak yapılmalıdır. Örnek olarak "Sözleşme Durumu" bilgisi "Mevcut Çalışan" olarak görünen katılımcı için bireysel emeklilik firmasından gelen "Yanıt Sözleşme Durumu" bilgisi "Cayma" ise Bordro Plus ürününde Bireysel Emeklilik Otomatik Katılım Kayıtları ekranında Bitiş

Nedeni bilgisi Cayma olarak güncellenmelidir. Ayrıca katılımcının puantaj kartında BES katkı payı tutarı hesaplanmış ise bu tutar silinmelidir.

NOT: Puantaj hesaplaması yapıldıktan sonra öncelikle sorgulama işlemleri yapılabilir. Dönen sonuca göre gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra BES katkı payı hesaplaması yapılabilir.

Sorgulama işlemi sonrasında Tahakkuk Listesi aracılığı ile tahsilat dosyası oluşturulup "Bireysel Emeklilik Veri Aktarımı" menüsü ile veri tabanında oluşan tahsilat dosya bilgileri, "Katılımcılar" ekranından kontroller yapılarak gönderilebilmektedir.

Tahsilat dosyasına karşılık olarak gelen cevap dosyasında "Katılımcılar" ekranı kontrol edildiğinde "Tahsilat Statüsü" kolonunda "Tahsilat Yapılabilir" olarak tanımlanmamış katılımcılar için bireysel emeklilik firması ile iletişime geçilmelidir.

LogoBES ekranında listelenen Sorgulama, Katkı ve Ek Katkı dosyaları sağ tuş – Gönderim/Yanıt Dosya İndir seçeneği ile json formatında kaydedilebilmektedir.

Anadolu Hayat Emeklilik Otomatik Katılım Entegrasyon Modülü

Bordro Plus 4.45.01.00 versiyonu itibariyle Anadolu Hayat Emeklilik Otomatik Katılım Entegrasyon Modülü kullanıma sunulmuştur. Anadolu Hayat Emeklilik Otomatik Katılım Entegrasyon Modülü ile çalışan (katılımcı) Durum Sorgulama ve Katkı Payı Tutarı Aktarımı yapabilirsiniz.

Çalışan Durum Sorgulama işlemi ile Anadolu Hayat Emeklilik sisteminden cayma ya da çıkış talebinde bulunan ancak bilgisini İnsan Kaynakları Departmanı ile paylaşmayan personelinizin güncel durumunu sorgulayabilir, işe yeni giren, ara veren veya işten ayrılan personelinizin bilgilerini Anadolu Hayat Emeklilik ile paylaşabilirsiniz.

Katkı Payı Aktarımı işlemi ile personelinizin puantaj kartlarını sisteme ekleyip, katkı payı hesaplama işlemini yaptıktan sonra tahakkuk listesi üzerinden tahsilat dosyanızı Anadolu Hayat Emeklilik ile paylaşabilirsiniz.

Bordro Plus Ürününde Yapılması Gerekenler

Ayarlar/Genel Tanımlar başlığı altındaki "Bireysel Emeklilik Sözleşme Tanımları" bölümünden Anadolu Hayat Emeklilik için gerekli bilgilerin eksiksiz ve hatasız girilmesi gerekmektedir. Anadolu Hayat için gerekli olan bilgiler şu şekildedir:

Kodu: 001

Açıklaması: Anadolu Hayat

Başlangıç Tarihi: Firmanızın Otomatik Katılım kapsamına alınma tarihidir.

Bitiş Tarihi: Firmanızın Otomatik Katılım kapsamı bitiş tarihidir. Şu anda bitiş tarihi bulunmadığı için 31.12.2023 ileri tarihi girilebilir.

Sözleşme Numarası: Anadolu Hayat Emeklilik ile imzalanan sözleşmedeki numaradır.

Bireysel Emeklilik Firma İsmi: Seçenekler arasından Anadolu Hayat seçilmelidir.

Uygulama Anahtarı: Portaldan bu bilginin alınabilmesi için yapılması gerekenler Anadolu Hayat Uygulama Anahtarı(secret) alımı dokümanda açıklanmıştır.

Sorgulama Servisi: https://api.anadoluhayat.com.tr/api

Oturum Açma Servisi Adresi: https://api.anadoluhayat.com.tr/api/token

Kullanıcı Kodu: Anadolu Hayat tarafından firmaya sms ile iletilen ftp kullanıcı adıdır.

Kullanıcı Şifresi: Anadolu Hayat tarafından firmaya sms ile iletilen ftp kullanıcı şifresidir.

Maaş Ödeme Günü: Kurumunuzun çalışanlarına fiili olarak maaş ödeme günüdür. Bu günün resmi tatillere ya da hafta sonuna denk gelmesi durumlarında değişkenlik gösterebilmesi nedeniyle tahakkuk listesi raporuna "maaş ödeme günü" filtresi eklenmiştir ve burada girilen değer entegrasyon dosyalarında iletilmektedir.

Statü Sorgulama ve Tahsilat İşlemleri

Personele ait bireysel emeklilik işlemlerinde yapılması gereken sorgulama ve tahsilat işlemleri için puantaj hesaplamaları yapıldıktan sonra Tahakkuk Listesi alınarak sırası ile Sorgulama ve Tahsilat dosyası oluşturulmalıdır. Kurumların vergi numaraları farklı ise her kurum için ayrı ayrı rapor alınmalıdır.

Bu kapsamda Tahakkuk Listesi'ne Otomatik Katılım Başlığı altında "Dosya Adı", "Otomatik Katılım Tahsilat Dosyası Oluşturma" ve "Tahsilat Tipi" filtreleri eklenmiştir.

Dosya Adı: Sorgulama ve Tahsilat işlemleri için veri tabanına eklenecek olan dosyanın adı yazılmalıdır.

Otomatik Katılım Tahsilat Dosyası Oluşturma: Hayır, Tahsilat ve Sorgulama seçenekleri mevcuttur.

"Hayır" seçeneği ile veri tabanına herhangi bir dosya bilgisi eklenmeyecektir.

"Sorgulama" seçeneği ile rapor alındığında veri tabanındaki LH_XXX_AIPINSFIRMDATA tablosuna DATATYPE değeri "0" olan bir satır eklenir.

"Tahsilat" seçeneği ile rapor alındığında ise LH_XXX_AIPINSFIRMDATA tablosuna DATATYPE değeri "1" olan bir satır eklenecektir. Öncelikle sorgulama sonrasında da tahsilat işlemleri yapılmalıdır.

NOT: Dosya Adı belirtilmez ise LH_XXX_AIPINSFIRMDATA tablosuna satır eklenmeyecektir. Tahsilat filtresi verilerek alınan rapordaki verilerin, sorgulama filtresi verilerek alınan rapor ile çakışmaması için rapor alınırken verilen dosya adının farklı olması gerekmektedir. Aynı dosya adı verilmesi durumunda kullanıcıya uyarı verilerek tahsilat dosyası verileri "LH_xxx_AIPINSFIRMDATA" tablosundaki sorgulama satırının üzerine yazılmaktadır.

Tahsilat Tipi: Tahakkuk Listesi'nde Otomatik Katılım Tahsilat Dosyası Oluşturma filtresi ile beraber çalışmaktadır. Bu filtrede seçenek olarak "Tahsilat" belirlenmiş ise "Tahsilat Tipi" olarak "Katkı" seçeneği işaretlendiğinde personelin o aydaki ilk puantajlarına göre ödenecek BES katkı payı tutarları bildirilmektedir. "Ek Katkı" seçeneği ise personele ödenen ikramiye veya benzeri yapılan bir ödeme sonucu oluşan ara dönemle yapılanın puantajının BES katkı payı tutarı anlamına gelmektedir.

Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

    • LH_XXX_AIPINSFIRMDATA tablosundaki verilerin başka tablolar ile bir bağlantısı bulunmamaktadır.
    • Kurum vergi numarası ve işyeri vergi numarası entegrasyon yapılan bireysel emeklilik firmasına gönderilen dosya içerisine eklenmektedir.
    • İzle /Seçenekler menüsü altında belirtilen "Geçici Veri Kataloğu" dizininde her rapor alındığında bir log dosyası oluşturulmaktadır. Oluşan dosyanın adı rapor filtresinde belirtilen dosya adını kullanarak "Dosya adı_HATA" şeklinde oluşmaktadır. (Örnek; MAYIS_TAHSILAT_HATA.txt) Hata alınmazsa dosyanın içerisi boş olarak kayıt edilmektedir.
    • Tahakkuk Listesi "Sorgulama" filtresi ile alındığında sicil kartlarındaki cep telefonu ve e-posta bilgileri kontrol edilmekte olup bu bilgilerin eksik olduğu personelin bilgisi log dosyasına yazılmaktadır. Tahsilat seçeneği ile rapor alındığında ise bu bilgilerin kontrolü yapılmamaktadır.
    • Personelin TCK No, IBAN No, Doğum Tarihi bilgileri ile kurum ve işyerlerinin SGK No bilgileri hem "Tahsilat" hem de "Sorgulama" filtreleri verilerek rapor alındığında kontrol edilmektedir. Bu alanlarda eksik bilgi var ise oluşacak log dosyasında belirtilecektir.


Tahsilat ve Sorgulama işlemleri sonucu veri tabanında oluşan dosyaların bireysel emeklilik firmalarına gönderilmesi işlemi programda Bordro/İşlemler/Bireysel Emeklilik Veri Aktarımı seçeneği ile yapılmaktadır.

Bu menüye girmek için Ayarlar/Genel Tanımlar/Bireysel Emeklilik Sözleşme Tanımları'nda Anadolu Hayat Emeklilik için gerekli bilgiler eksiksiz olarak girilmelidir. Eğer eksik bilgi var ise "Bireysel Emeklilik Sözleşmesi Bağlantı Bilgileri Tanımlanmalıdır" uyarısı alınacaktır.

Bireysel Emeklilik Veri Aktarımı seçeneğine tıklandığında LogoBES.exe dosyası çalışarak ikinci bir ekran açılacaktır. İlgili ekranda Dönem, Dosya Adı, Dosya Tipi, Katkı Tipi, Firma Bilgisi, Durum gibi üst bölümde bulunan filtreler kullanılarak "Sorgula" butonuna tıklandığında veri tabanında daha öncesinde oluşturulmuş olan uygun dosyalar listelenebilir.

Sonrasında Anadolu Hayat Emeklilik firmasına gönderilmek istenen dosya satırlarında "Katılımcılar" butonuna basıldığında dosya içerisindeki personel listelenir. Sorgulama dosyasına ait "Katılımcılar" ekranında katkı payı bilgileri listelenmemektedir.

Dosya ile ilgili kontroller tamamlandıktan sonra Gönder butonuna tıklanarak sorgulama dosyası Anadolu Hayat Emeklilik'e iletilir. Bu işlemden sonra hemen yanında bulunan Refresh/Yenile butonu aktif hale gelecektir. Yenile butonuna tıklandığında Anadolu Hayat Emeklilik'ten sorgulamaya cevap olarak herhangi bir yanıt geldiyse ilgili dosya satırında yanıt tarihi kolonu dolu hale gelir ve "Katılımcılar" butonundan gelen sonuçlar listelenebilir.

Sisteme dahil olunan ilk ay mevcut personel için bireysel emeklilik firmasında henüz bir sözleşme olmadığından Bordro Plus programında oluşturulan sorgulama dosyasında Sözleşme Durumu bilgisi "Yeni Giriş" şeklinde oluşacaktır.

Bordro Plus programı tarafından oluşturulan sorgulama dosyasında sözleşme durumu bilgisi "Yeni Giriş" olan personelin sözleşmeleri bireysel emeklilik firması tarafından otomatik olarak oluşturulur.

Anadolu Hayat Emeklilik 'ten Gelen Yanıt Sözleşme Durumu Açıklamaları

Pasif: Katkı payı ödenmemiş ya da henüz hesaba intikal etmemiş dolayısıyla yürürlüğe girmemiş hesaptır.

Aktif: Ödenen katkı payı hesaba geçmiş yani yürürlüğe girmiş hesaptır.

Ara Verme: Aktif ancak ödemeye belli bir süre için (otomatik katılım hesaplarında en fazla 3 ay) ara verme talimatı girilmiş hesaptır.

Cayma: Otomatik katılım hesapları için belirlenen cayma süresi (bildirim tarihi yani hesabın yürürlüğe girmesini takip eden ilk iş günü + 60 gün) içinde sonlanmış hesaptır.

İşten Ayrılma: İşten ayrılan çalışanlara ait otomatik katılım hesaplarında çalışma durumu işten ayrılma olarak güncellenir.

Ücretsiz İzin: Ücretsiz izin alan çalışanlara ait otomatik katılım hesaplarında çalışma durumu ücretsiz izin olarak güncellenir.

Bireysel emeklilik firmasından gelen Yanıt Sözleşme Durumu ile programdan gönderilen sözleşme durumu bilgisi farklılık arz ediyorsa, program tarafında güncellemeler manuel olarak yapılmalıdır

Örnek olarak "Sözleşme Durumu" bilgisi "Mevcut Çalışan" olarak görünen katılımcı için Anadolu Hayat Emeklilik firmasından gelen "Yanıt Sözleşme Durumu" bilgisi "Cayma" ise Bordro Plus ürününde Bireysel Emeklilik Otomatik Katılım Kayıtları ekranında Bitiş Nedeni bilgisi Cayma olarak güncellenmelidir. Ayrıca katılımcının puantaj kartında BES katkı payı tutarı hesaplanmış ise bu tutar silinmelidir.

NOT:

  • Program tarafından gönderilen sorguda Sözleşme Durumu "Cayma" olarak gönderilen personel için cayma talebi çalışan tarafından bireysel emeklilik firmasına bildirilebileceğinden, "Yanıt sözleşeme durumu" alanında "Cayma Talepleri işveren tarafından verilemez" yanıtı dönecektir.
  • Ücretsiz izinden dönen personel için tekrar sorgu dosyası gönderildiğinde "Yanıt Sözleşme Durumu" alanında "Statü: Aktif" olarak dönecektir.
  • Ara veren personel için bir sonraki ay sorgu dosyası gönderildiğinde ise "Yanıt Sözleşme Durumu" alanında "Statü: Ara vermiş" olarak görünecek, tahsilat dosyası gönderildikten sonra tahsilat işlenmiştir durumuna gelip, tahsilat onaylandıktan sonra personel için statü aktif hale gelecektir.


Sorgulama işlemi sonrasında Tahakkuk Listesi aracılığı ile tahsilat dosyası oluşturulup "Bireysel Emeklilik Veri Aktarımı" menüsü ile veri tabanında oluşan tahsilat dosya bilgileri, "Katılımcılar" ekranından kontroller yapılarak gönderilebilmektedir.


Tahsilat dosyası Anadolu Hayat Emeklilik tarafından onaylanmadı ise Tahsilat statüsü "Tahsilat İşlenmiştir" olarak görünmektedir.

Tahsilat dosyasına karşılık olarak Anadolu Hayat Emeklilik firmasından gelen cevap dosyasında tahsilatlar onaylanmış ise "Katılımcılar" ekranı kontrol edildiğinde "Tahsilat Statüsü" kolonu "Tahsilat Onaylanmıştır" olarak görünecektir.


LogoBES ekranında listelenen Sorgulama, Katkı ve Ek Katkı dosyaları sağ tuş – Gönderim/Yanıt Dosya İndir seçeneği ile json formatında kaydedilebilmektedir.

Anadolu Hayat Emeklilik Entegrasyonu İşleminde Karşılaşılabilecek Uyarı Mesajları

  • "Cayma talepleri işveren tarafından verilemez": Cayma talepleri işveren tarafından değil katılımcı yani çalışan tarafından alındığı için bu istek karşılanamamaktadır.
  • "Verilen Grup Sözleşme, TC Kimlik ve SGK İşyeri Numaralarına göre sistemde uygun bir poliçe kaydı bulunamamıştır": Gönderilen istek için sistemde ilgili hesap bulunamamıştır.
  • "TC Kimlik Numarası Belirtilen Grup Sözleşmesi içerisinde yer almamaktadır.": Gönderilen istek için sistemde ilgili hesap bulunamamıştır.
  • "SGK İşyeri Numarası Dolu İken Birden Fazla Sözleşme Bilgisi Olmamalıdır": Aynı Sgk No ve Aynı TCKN için aynı grup sözleşme altında aktif birden fazla hesap bulunması durumunda alınan hata mesajıdır.
  • "ORA-20999: KPS data is with different Name or Birth Date XXXX / GG-AA-YYYY": Kimlik paylaşım sisteminden (KPS) dönen doğum tarihi ya da isim uyuşmazlığı hata mesajıdır.
  • "ORA-20999: Girmiş olduğunuz bilgiler Kimlik Paylaşım Sistemi (KPS) kayıtları ile uyuşmadığından kişi yaratmaya izin verilmemektedir.": Kimlik paylaşım sistemi servisi hatası
  • "ORA-20999: Kişi ID', 'Doğum Tarihi' ve 'Baba Adı' alanları zorunludur. - ENG: PID, BIRTH_DATE and FATHER_NAME are mandatory.": TCKN, Doğum tarihi veya Baba adı için kimlik paylaşım sisteminden (KPS) dönen zorunlu alan eksikliği hata mesajıdır.
  • "ORA-20999: At least one address is required.": Adres eksikliğinde kimlik paylaşım sisteminden (KPS) dönen hata mesajıdır.
  • "ORA-20999: Müşteri tanımlaması için, en az bir geçerli adresin kayıtlı olması zorunludur.": Kimlik paylaşım sisteminden (KPS) geçersiz adres için dönen hata mesajıdır.
  • "ORA-20999: Cannot get KPS address data!": Kimlik paylaşım sisteminde (KPS) adres bulunamaması durumunda dönen hata mesajıdır.
  • "ORA-20999: Failed to get message from inbound queue. Timeout expired, Message ID = Failed to get message from inbound queue. Timeout expired, Message ID = XXXX": Serviste hata oluşması durumunda alınan mesajdır.
  • "ORA-20999: Wrong phone number - should be 10 digits.": Telefon numarası hane sayısı nedeniyle alınan hata mesajıdır.
  • "ORA-20999: Telefon numarası yanlış - 10 hane olmalı. - ENG: Wrong phone number - should be 10 digits.": Telefon numarası hane sayısı nedeniyle alınan hata mesajıdır.
  • "ORA-20999: Katılımcı, işveren kurumda çalışmaya başladığı tarih itibarıyla 45 yaşının üzerindedir.": Otomatik katılım sistemine mevzuat kapsamında yaş nedeniyle dahil olamayacak çalışanlar için alınan hata mesajıdır.


Alianz Otomatik Katılım Entegrasyon Modülü
Bordro Plus 4.49.00.00 versiyonu itibariyle Alianz Otomatik Katılım Entegrasyon Modülü kullanıma sunulmuştur. Alianz Otomatik Katılım Entegrasyon Modülü ile girişte toplu hesap açılışı, yeni işe girişlerde hesap açılışı ve güncel durum sorgulama, katkı payı aktarımı yapılabilmektedir.
Çalışan Durum Sorgulama işlemi ile Alianz sisteminden cayma ya da çıkış talebinde bulunan ancak bilgisini İnsan Kaynakları Departmanı ile paylaşmayan personelinizin güncel durumunu sorgulayabilir, işe yeni giren, ara veren veya işten ayrılan personelinizin bilgilerini Alianz Yaşam ve Emeklilik ile paylaşabilirsiniz.
Katkı Payı Aktarımı işlemi ile personelinizin puantaj kartlarını sisteme ekleyip, katkı payı hesaplama işlemini yaptıktan sonra tahakkuk listesi üzerinden tahsilat dosyanızı Alianz Yaşam ve Emeklilik ile paylaşabilirsiniz.


Bordro Plus Ürününde Yapılması Gerekenler
Ayarlar/Genel Tanımlar başlığı altındaki "Bireysel Emeklilik Sözleşme Tanımları" bölümünden Alianz Yaşam ve Emeklilik için gerekli bilgilerin eksiksiz ve hatasız girilmesi gerekmektedir Alianz Yaşam ve Emeklilik için gerekli olan bilgiler şu şekildedir:

Başlangıç Tarihi: Firmanızın Otomatik Katılım kapsamına alınma tarihidir.
Bitiş Tarihi: Firmanızın Otomatik Katılım kapsamı bitiş tarihidir. Şu anda bitiş tarihi bulunmadığı için 31.12.2023 gibi ileri bir tarih girilebilir.
Sözleşme Numarası: Alianz ile imzalanan sözleşmedeki numaradır.
Bireysel Emeklilik Firma İsmi: Seçenekler arasından Alianz seçilmelidir.Bu seçime bağlı olarak uygulama anahtarı Sorgulama servisi adresi ve oturum açma servisi adresi bilgileri otomatik olarak sözleşme tanımına gelecektir
Uygulama Anahtarı: XT4NL2FXZU1R6QV0ITYV77CNX4BZ
Sorgulama Servisi: http://digitall.allianz.com.tr/OnewebAutoEnrollment/logo-rest/
Oturum Açma Servisi: http://digitall.allianz.com.tr/OnewebAutoEnrollment/logo-rest/login
Kullanıcı Kodu: Müşterinin Alianz'dan aldığı Alianz kurumsal sitesine bağlandığı kullanıcı kodu
Kullanıcı Şifresi: Alianz kurumsal siteye bağlandığı şifresi
Maaş Ödeme Günü: Kurumunuzun çalışanlarına fiili olarak maaş ödeme günüdür. Bu günün resmi tatillere ya da hafta sonuna denk gelmesi durumlarında değişkenlik gösterebilmesi nedeniyle tahakkuk listesi raporuna "maaş ödeme günü" filtresi eklenmiştir ve burada girilen değer entegrasyon dosyalarında iletilmektedir.
Uygulama anahtarı, Oturum Açma Servisi Adresi ve Sorgulama Servisi Adresi Alianz entegresyonu için girilmesi gereken sabit bilgiler olup Kullanıcı kodu ve Şifresi alanı müşteri bazında farklılık göstermektedir.
Statü Sorgulama ve Tahsilat İşlemleri
Personele ait bireysel emeklilik işlemlerinde yapılması gereken sorgulama ve tahsilat işlemleri için puantaj hesaplamaları yapıldıktan sonra Tahakkuk Listesi alınarak sırası ile Sorgulama ve Tahsilat dosyası oluşturulmalıdır. Kurumların vergi numaraları farklı ise her kurum için ayrı ayrı rapor alınmalıdır. Bu kapsamda Tahakkuk Listesi'ne Otomatik Katılım Başlığı altında "Dosya Adı", "Otomatik Katılım Tahsilat Dosyası Oluşturma" ve "Tahsilat Tipi" filtreleri eklenmiştir.

Dosya Adı: Sorgulama ve Tahsilat işlemleri için veri tabanına eklenecek olan dosyanın adı yazılmalıdır.
Otomatik Katılım Tahsilat Dosyası Oluşturma: Hayır, Tahsilat ve Sorgulama seçenekleri mevcuttur.
"Hayır" seçeneği ile veri tabanına herhangi bir dosya bilgisi eklenmeyecektir.
"Sorgulama" seçeneği ile rapor alındığında veri tabanındaki LH_XXX_AIPINSFIRMDATA tablosuna DATATYPE değeri "0" olan bir satır eklenir.
"Tahsilat" seçeneği ile rapor alındığında ise LH_XXX_AIPINSFIRMDATA tablosuna DATATYPE değeri "1" olan bir satır eklenecektir. Öncelikle sorgulama sonrasında da tahsilat işlemleri yapılmalıdır.
NOT: Dosya Adı belirtilmez ise LH_XXX_AIPINSFIRMDATA tablosuna satır eklenmeyecektir. Tahsilat filtresi verilerek alınan rapordaki verilerin, sorgulama filtresi verilerek alınan rapor ile çakışmaması için rapor alınırken verilen dosya adının farklı olması gerekmektedir. Aynı dosya adı verilmesi durumunda kullanıcıya uyarı verilerek tahsilat dosyası verileri "LH_xxx_AIPINSFIRMDATA" tablosundaki sorgulama satırının üzerine yazılmaktadır.
Tahsilat Tipi: Tahakkuk Listesi'nde Otomatik Katılım Tahsilat Dosyası Oluşturma filtresi ile beraber çalışmaktadır. Bu filtrede seçenek olarak "Tahsilat" belirlenmiş ise "Tahsilat Tipi" olarak "Katkı" seçeneği işaretlendiğinde personelin o aydaki ilk puantajlarına göre ödenecek BES katkı payı tutarları bildirilmektedir. "Ek Katkı" seçeneği ise personele ödenen ikramiye veya benzeri yapılan bir ödeme sonucu oluşan ara dönemle yapılanın puantajının BES katkı payı tutarı anlamına gelmektedir.
Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

    • LH_XXX_AIPINSFIRMDATA tablosundaki verilerin başka tablolar ile bir bağlantısı bulunmamaktadır.
    • Kurum vergi numarası ve işyeri vergi numarası entegrasyon yapılan bireysel emeklilik firmasına gönderilen dosya içerisine eklenmektedir.
    • İzle /Seçenekler menüsü altında belirtilen "Geçici Veri Kataloğu" dizininde her rapor alındığında bir log dosyası oluşturulmaktadır. Oluşan dosyanın adı rapor filtresinde belirtilen dosya adını kullanarak "Dosya adı_HATA" şeklinde oluşmaktadır. (Örnek; MAYIS_TAHSILAT_HATA.txt) Hata alınmazsa dosyanın içerisi boş olarak kayıt edilmektedir.
    • Tahakkuk Listesi "Sorgulama" filtresi ile alındığında sicil kartlarındaki cep telefonu ve e-posta bilgileri kontrol edilmekte olup bu bilgilerin eksik olduğu personelin bilgisi log dosyasına yazılmaktadır. Tahsilat seçeneği ile rapor alındığında ise bu bilgilerin kontrolü yapılmamaktadır.
    • Personelin TCK No, IBAN No, Doğum Tarihi bilgileri ile kurum ve işyerlerinin SGK No bilgileri hem "Tahsilat" hem de "Sorgulama" filtreleri verilerek rapor alındığında kontrol edilmektedir. Bu alanlarda eksik bilgi var ise oluşacak log dosyasında belirtilecektir.


Tahsilat ve Sorgulama işlemleri sonucu veri tabanında oluşan dosyaların bireysel emeklilik firmalarına gönderilmesi işlemi programda Bordro/İşlemler/Bireysel Emeklilik Veri Aktarımı seçeneği ile yapılmaktadır.

Bu menüye girmek için Ayarlar/Genel Tanımlar/Bireysel Emeklilik Sözleşme Tanımları'nda Anadolu Hayat Emeklilik için gerekli bilgiler eksiksiz olarak girilmelidir. Eğer eksik bilgi var ise "Bireysel Emeklilik Sözleşmesi Bağlantı Bilgileri Tanımlanmalıdır" uyarısı alınacaktır.

Bireysel Emeklilik Veri Aktarımı seçeneğine tıklandığında LogoBES.exe dosyası çalışarak ikinci bir ekran açılacaktır. İlgili ekranda Dönem, Dosya Adı, Dosya Tipi, Katkı Tipi, Firma Bilgisi, Durum gibi üst bölümde bulunan filtreler kullanılarak "Sorgula" butonuna tıklandığında veri tabanında daha öncesinde oluşturulmuş olan uygun dosyalar listelenebilir.

Sonrasında bireysel emeklilik firmasına gönderilmek istenen dosya satırlarında "Katılımcılar" butonuna basıldığında dosya içerisindeki personel listelenir. Sorgulama dosyasına ait "Katılımcılar" ekranında katkı payı bilgileri listelenmemektedir.

Dosya ile ilgili kontroller tamamlandıktan sonra Gönder butonuna tıklanarak sorgulama dosyası bireysel emeklilik firmasına iletilir. Bu işlemden sonra hemen yanında bulunan Refresh/Yenile butonu aktif hale gelecektir. Bireysel emeklilik firmasından yanıt geldiyse ilgili dosya satırında yanıt tarihi kolonu dolu hale gelir ve "Katılımcılar" butonundan gelen sonuçlar listelenebilir.

Sisteme dahil olunan ilk ay mevcut personel için bireysel emeklilik firmasında henüz bir sözleşme olmadığından Bordro Plus programında oluşturulan sorgulama dosyasında Sözleşme Durumu bilgisi "Yeni Giriş" şeklinde oluşacaktır.

Bordro Plus programı tarafından oluşturulan sorgulama dosyasında sözleşme durumu bilgisi "Yeni Giriş" olan personelin sözleşmeleri bireysel emeklilik firması tarafından otomatik olarak oluşturulur ve gelen yanıtta Yanıt Sözleşme durumu "Kayıt Başarılı" olarak listelenir.

Bireysel emeklilik firmasından gelen Yanıt Sözleşme Durumu ile programdan gönderilen sözleşme durumu bilgisi farklılık arz ediyorsa, program tarafında güncellemeler manuel olarak yapılmalıdır. Örnek olarak "Sözleşme Durumu" bilgisi "Mevcut Çalışan" olarak görünen katılımcı için bireysel emeklilik firmasından gelen "Yanıt Sözleşme Durumu" bilgisi farklılık gösteriyorsa gelen Yanıt Sözleşme mesajına göre BordroPlus ürününde Bireysel Emeklilik Otomatik Katılım Kayıtları güncellenmelidir.

NOT: Puantaj hesaplaması yapıldıktan sonra öncelikle sorgulama işlemleri yapılabilir. Dönen sonuca göre gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra BES katkı payı hesaplaması yapılabilir.

Sorgulama işlemi sonrasında Tahakkuk Listesi aracılığı ile tahsilat dosyası oluşturulup "Bireysel Emeklilik Veri Aktarımı" menüsü ile veri tabanında oluşan tahsilat dosya bilgileri, "Katılımcılar" ekranından kontroller yapılarak gönderilebilmektedir.

Gönderilen tahsilat dosyası için yanıt sorgulama işlemi yapıldığında işlemler başarı ile tamamlandı ise ekteki uyarı ekrana gelecektir.

Gelen yanıt dosyası "Katılımcılar" ekranından kontrol edildiğinde sorun yaşanmayan personel için Tahsilat Statüsü "Kayıt Başarılı" Olarak listelenecektir. LogoBES ekranında listelenen Sorgulama, Katkı ve Ek Katkı dosyaları sağ tuş – Gönderim/Yanıt Dosya İndir seçeneği ile json formatında kaydedilebilmektedir.