Serbest Meslek Makbuzu ürün içerisinde Cari Hesap Fişleri ve Kasa İşlemleri olmak üzere 2 farklı bölümden oluşturulur.

Makbuzda bulunması gereken bilgiler şunlardır; Makbuz Numarası, Düzenleme Tarihi, Düzenleme Zamanı, Müşteri/Cari Bilgileri (Müşteri TCKN/VKN, Şahıs ise Ad/Soyad Tüzel ise Ticari Unvanı, Adres-İl, İlçe, Ülke), Tutar, Malzeme/Hizmet Açıklaması, Adet ve Gönderim Şekli.

Gönderim Şekli alıcıya belgenin teslim şeklini ifade eder. Kağıt ve Elektronik değerlerini içerir. Elektronik seçiminde alıcının e-Posta adresi bilgisi zorunludur.

e-SMM Tipleri

Kâğıt

Firma ya da İşyeri e-Serbest Meslek Makbuzu kullanıcısı değilse, smm makbuzları kâğıt tipinde oluşur.

e-SMM

Firma ya da İşyeri e-Serbest Meslek Makbuzu kullanıcısı ise, smm makbuzları elektronik tipte ve durumu “Sunucuya Gönderilecek” olacak şekilde oluşur.

Firma / İşyeri, e-Serbest Meslek Makbuzu kullanıcı olsa bile “Kâğıt” tipinde makbuz düzenleyebilir. Belirtilen elektronik belgeleri düzenleme yetkisi bulunan mükelleflerin, sistemlerinde arıza veya kesinti meydana gelmesi veya diğer mücbir sebep durumlarında düzenlenmek üzere yeterli miktarda matbu belgeleri bulundurmaları zorunludur. Elektronik uygulamaya geçildikten sonra üç ay itibariyle kâğıt makbuz düzenlenebilir.