Acil durum eylem planı eklemek için uygulama menüsünden “Acil Durum Yön.” ana modülüne, bu modülden de “Acil Durum Eylem Planları”na tıklanır. “Acil Durum Eylem Planı - Listeleme” ekranında önceden oluşturulmuş acil durum eylem planları görüntülenir. Yeni bir acil durum eylem planı oluşturmak için ekranda yer alan “Ekle” butonu kullanılır.

 Açılan “Acil Durum Eylem Planı - Ekleme” ekranında “Lokasyon” ve “Ad” alanları zorunlu alanlardır. Gerekli alanların doldurulmasıyla “Kaydet” butonuna basılır.

 Kaydet butonuna basılmasıyla yeni bir acil durum eylem planı başarıyla oluşturulmuş olmaktadır ve sistem ilgili kullanıcıyı “Acil Durum Eylem Planı - Düzenleme” ekranı altında yer alan “Detay” sekmesine yönlendirir.

“Detay” sekmesinden acil durum eylem planına ait detay bilgiler görüntülenip düzenlenebilir.

“Konular” sekmesinden acil durum eylem planı için “Amaç”, “Hedef”, “Kapsam” bilgileri eklenir. Yeni bir konu eklemek için ekranda yer alan ekleme butonu “+” kullanılır. Gerekli alanların doldurulmasının ardından “Kaydet” butonuna basılır ve böylece yeni bir konu eklenir. Eklenen konular üzerinde değişiklikler ve düzenlemeler yapmak için ekranda yer alan “Düzenleme” butonu kullanılır. Açılan “A.D.E.P. - Konu - Düzenleme” ekranında gerekli görülen alanların değiştirilmesinin ardından “Kaydet” butonuna basıldığında yapılan düzenlemeler başarıyla kaydedilir. Konular silinmek istendiğindeyse ekranda yer alan “Silme” butonu kullanılır. İlgili konuya ait silme butonuna tıklanmasıyla açılan “A.D.E.P - Konu - Silme” ekranından “Sil” butonuna basıldığında konu silme işlemi başarıyla gerçekleşir.

 “Türler” sekmesinden, acil durum eylem planının hangi acil durum türleri için hazırlandığı bilgisi verilir. Yeni bir acil durum türü eklemek için ekranda yer alan ekleme butonu “+” kullanılır. “A.D.E.P. – Acil Durum T. - Ekleme” ekranında “Acil Durum Türü”, “Başlık” ve “Sıra” alanları zorunludur. “Acil Durum Türü”  için ayrılan çoktan seçmeli alan uygulama menüsündeki “Acil Durum Yön.” ana modülü altında yer alan “Acil Durum Türleri” kütüphanesinden beslenir. Gerekli alanların doldurulmasının ardından “Kaydet” butonuna basılır.

Acil Durum Eylem Planı türleri üzerinde düzenlemeler yapmak için ekranda yer alan “Düzenleme” butonu kullanılır. Açılan “A.D.E.P. – Acil Durum T. - Düzenleme” ekranında gerekli görülen alanlarda düzenlemelerin yapılmasının ardından “Kaydet” butonuna basılmasıyla yapılan değişiklikler başarıyla kaydedilir.

“Ekipmanlar” sekmesinden acil durum eylem planında hangi ekipmanların kullanılacağı bilgisi verilir. Yeni bir acil durum eylem planı ekipmanı eklemek için ekranda yer alan ekleme butonu “+” kullanılır. Açılan “A.D.E.P. – Ekipman - Ekleme” ekranında “Kullanılan Ekipman” zorunlu bir alandır ve uygulama menüsündeki “Ekipman Yönetimi” ana modülü altındaki “Kullanılan Ekipmanlar”dan beslenir. Gerekli alanların doldurulmasının ardından “Kaydet” butonuna basılır ve böylece yeni bir acil durum eylem planı ekipman eklemesi gerçekleşmiş olur.

Ekipman bilgileri üzerinde düzenleme yapmak için ekranda yer alan “Düzenleme” butonu kullanılır. Açılan “A.D.E.P. – Ekipman – Düzenleme ” ekranında gerekli alanlarda düzenlemeler yapıldıktan sonra “Kaydet” butonuna basılarak yapılan değişiklikler başarıyla kaydedilir.

“Acil Durum Ekipleri” sekmesinden ilgili acil durum eylem planına ait acil durum ekiplerinin eklemeleri yapılır. Yeni bir acil durum ekibi eklemek için ekranda yer alan ekleme butonu “+” kullanılır. Açılan “A.D.E.P. – A.C. Ekip – Ekleme” ekranında “Ekip” zorunlu bir alandır ve uygulama menüsündeki “Acil Durum Yön.” ana modülü altındaki “Acil Durum Ekipleri”nden beslenir. İstenilen ekibin seçilmesinin ardından “Kaydet” butonuna basılır ve böylece acil durum eylem planı için yeni bir ekip eklemesi yapılmış olur.

Eklenen ekip bilgisi üzerinde değişiklikler ve düzenlemeler yapılmak istendiğinde ekranda yer alan “Düzenleme” butonu kullanılır. Açılan “A.D.E.P. – A.C. Ekip - Düzenleme” ekranında gerekli alanlar düzenlenerek “Kaydet” butonuna basıldığında yapılan değişiklikler başarıyla kaydedilir.

“Onaylayanlar” sekmesinden acil durum eylem planını onaylayanların bilgisi eklenir İlgili acil durum eylem planını onaylayan personel eklemesi yapmak için ekranda yer alan ekleme butonu “+” kullanılmaktadır. “A.D.E.P. – Onaylayan - Ekleme” ekranında “Personel” ve “Görev” zorunlu alanlardır. Gerekli alanlar doldurulduktan sonra “Kaydet” butonuna basılmasıyla yeni bir onaylayan başarıyla eklenir.

Onaylayana ait bilgiler üzerinde düzenlemeler yapmak için ekranda yer alan “Düzenleme” butonu kullanılır. Açılan “A.D.E.P. – Onaylayan - Düzenleme” ekranında gerekli görülen alanlarda değişiklikler yapılır ve “Kaydet” butonuna basılırsa yapılan düzenlemeler başarıyla kaydedilmiş olur.

Bu şekilde bir “Acil Durum Eylem Planı” için gerekli olan tüm alanlara ait bilgilerin eklenmesi gerçekleşmiştir.

“Detay” sekmesine dönüldüğünde ekranda yer alan “Geçmiş” butonunu kullanarak acil durum eylem planına ait geçmiş revizyonlar görüntülenebilir.

“Acil Durum Eylem Planını Klonla” butonunu kullanarak eklemesi yapılan acil durum eylem planı, açılan ekrandan istenilen lokasyonlar seçilerek farklı lokasyonlara klonlanabilir.

Eklemesi yapılan acil durum eylem planına ait bir rapor çıktısı almak içinse ekranda yer alan “Dışa Aktar” butonu kullanılır. Butona tıklanmasıyla istenen indirme seçeneği seçilerek ilgili rapor çıktısına ulaşılır.