You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 3 Next »

Finans Bölümü'nde, "Raporlar/Cari " menüsünün altında yer alır. Programın entegre bölümlerinden oluşturulan bilgiler birleştirilerek şirketin finansman durumunun detaylı olarak görülmesini sağlayan rapordur. Raporda günlük, haftalık veya aylık olarak cari hesaplar kontrol edilir ve yaşlandırma mantığı ile tahsilat veya ödemelerin dökümü, senet, çek tahsilat ve ödemeler ile teslim edilmemiş siparişler bulunur. Finansman raporundaki bilgiler ile belli dönemlere ait ödeme ve tahsilatlar planlanabilir. Genel Kısıtlar, Ön Sorgulama, Kısıt, Ölçekleme ve Yazıcı Seçenekleri sekmelerinden oluşur.


Genel Kısıtlar



Finansman Raporu Ekranı

Tarih Aralığı

Finansman raporunda baz alınacak vade tarih aralığı bu sahaya girilmelidir. Vadesi bu tarih aralığında olan cari, senet/çek ve sipariş kayıtları rapora dahil edilecektir.

Şube Kırılımlı

Şubeli çalışan firmalarda, şubelerden girilen bilgilerinde, finansman raporuna dahil edilmesi isteniyor ise bu saha işaretlenmelidir. Böylece, oluşan finansman bilgileri tüm şubeleri de kapsayacaktır. Merkez ve şubelerin ayrı finansman raporları alınacak ise bu saha işaretlenmemelidir. Şubelere (1 numaralı şube, 2 numaralı şube gibi) ait rapor şubelere geçilerek alınmalıdır.

Analiz Yapılsın

Verilecek kıstaslar doğrultusunda, raporun listelenmeye hazır hale getirilmesi için işaretlenmesi gereken parametredir. Eğer, tarih aralığı, rapora dahil edilecek modül bilgileri (kasa, müşteri çekleri, satıcı siparişi v.s.), şubelerin dahil edilmesi gibi sahalarda değişiklik yapılır ise analizin tekrar yaptırılması gereklidir. Bunun dışında raporun tipinde (genel, detaylı1, detaylı2, günlük, haftalık, aylık) bir değişiklik yapıldığında analizin tekrar çalıştırılması gerekmemektedir. Tip değişikliği yapıldığında raporun döküm şekli değişecektir.

Kayıtlar Üzerinde Düzeltme Yapılsın

Bu parametre, rapor sonuçlarına müdahale edilmek isteniyor ise işaretlenmelidir. Bu durumda, finansman raporunun bilgileri kullanıcıların müdahale etmesine uygun şekilde ekranda listelenecektir. Listelenen bilgiler üzerinde kullanıcılar değişiklik yapabilir ve yeni kayıtlar girebilir. Eğer raporun bilgileri üzerinde bir değişiklik yapılmayacak ise parametre işaretlenmemelidir. Böylece, kullanıcıların düzenleme yapacağı ekran değil, rapor bilgileri listelenecektir.

Banka Kısıt Seçimi (Grup Kodu, Kod1, Kod2)

Bankalara ve cari hesaplara ait finansal durumun ayrı ayrı izlenebilmesi için

Cari hesap ve banka hesabı ayrımının yapılması gerekmektedir. Eğer banka modülü kullanılmıyor bankalar, cari hesap kartı olarak takip ediliyorsa, müşteri ve satıcılara ait cari hesaplar ile bankalara ait cari hesapların ayrımı bu alandan yapılabilmektedir.  Bu ayrımın firmalar tarafından, grup kodu, kod1 veya kod2 sahalarında yapılması gereklidir. Bankalar için açılan cari  hesap kartlarında vade tarih aralığı dikkate alınmamaktadır. Bankaların son durumu nakit olarak düşünülmekte ve bu şekilde listelenmektedir. Banka bilgileri, raporun en üstünde 01/01/1980 tarihi ile listelenecektir. Bu nedenle bankaların diğer cari hesaplardan ayrılması için hangi sahanın kullanıldığı belirtilmelidir.

Banka Maskesi

Banka kısıt seçiminde belirlenen seçenek için maske verilecek sahadır. Örneğin; Bütün bankaların cari hesap kartlarında grup kodu kullanılmış ve her birinin grup kodu sahalarına BANKA girilmiş olsun. Bu durumda, banka kısıt seçeneğinde grup kodu girilmeli ve maske olarak da her birinde ortak olan BANKA kelimesi girilmelidir. Bu sahada girilen maske ile cari hesap kartlarında girilen bilginin birebir aynı olması gereklidir. Yani, eğer grup kodunda BANKA01, BANKA02 veya BANKAYKB girilen cari hesap kartları var ise bunlar raporda, banka olarak değerlendirilmeyecektir.

Kasa

Kasadaki nakdin finansman raporuna dahil edilmesi isteniyor ise bu saha işaretlenmelidir. Kasa bakiyesi raporun en üstünde 01/01/1980 tarihi ile listelenecektir.

Borç Çeki/ Borç Seneti

Raporda, borç çeki veya senetlerinin ödeme tarihlerine göre listelenmesi için işaretlenmesi gereken sahadır.

Müşteri Çeki/ Müşteri Senet

Raporda, müşteri çeki veya senetlerinin ödeme tarihlerine göre listelenmesi için işaretlenmesi gereken sahadır.

Müşteri Siparişi/ Satıcı Siparişi

Raporda, henüz teslim edilmemiş müşteri veya satıcı siparişlerinin listelenmesi için işaretlenmesi gereken sahadır. Kapatılan siparişler rapora dahil edilmeyecektir (Fatura/İşlemler/Sipariş İşlemleri/Sipariş Açma / Kapama). Raporlarda listelenen siparişlerde, siparişlerin ödeme tarihleri baz alınmaktadır.

Cari Borç/ Cari Alacak

Vade tarihlerine göre müşteri veya satıcılara ait ödeme ve tahsilatların listelenmesi için işaretlenmesi gereken sahadır. Cari hesapların borç/ alacakları listelenirken cari hesapların Hesap Tipi dikkate alınmaktadır. Yani, eğer cari hesap kartında yaşlandırma seçeneği işaretlenmiş ise vade tarihlerine göre yaşlandırma yapılarak listelenecektir. Cari hesap kartında Özel Hesap Kapatma seçeneği işaretlenmiş ise bu tür cari hesapların özel hesap kapatma tablosundaki kapatılmış tutarları, cari hareket kayıtlarındaki ilgili borç/alacak tutarlarına yedirilerek kalan tutarlar listelenmektedir.

Öz. Tahsil/ Tediye

Finansman raporu, “Kayıtlar Üzerinde Düzeltme Yapılsın” sahası işaretlenerek alındığında, kullanıcılar kayıtlarda değişiklik ve/veya ekleme yapabilmektedir. Bu tür düzenlemelerinde listelenmesi için işaretlenmesi gereken sahadır.

Genel /Detaylı1/ Detaylı2

Raporun hazırlanış şeklinin belirlendiği sahadır. Rapor bu sahada Genel seçilerek hazırlandığında, gün, hafta, ay seçimine göre tarih bazında açıklamalarıyla birlikte tahsil, tediye ve bakiye başlıkları altında listelenecektir. Genel alınan raporla, günlük, aylık veya haftalık tahsilatları, ödemeleri ve bunlar sonucu oluşacak bakiyeler izlenebilecektir.

Raporda bulunan Kısıt, Sıralama, Ölçekleme, Yazıcı Seçenekleri sayfalarında bulunan sahalar ve raporun genel kullanımı hakkında detaylı bilgi için bakınız Giriş/Standart Rapor Kullanımı.

Raporda Detaylı1 işaretlendiğinde öncelikle gün, hafta veya ay seçimi yapılamamakta, rapor otomatik olarak günlük hazırlanmaktadır. Bu durumda raporda, gün bazında tip detayı ile gerçek tahsilat, gerçek tediye, döviz bilgileri, değişiklik tutarları ve bakiye bilgisi listelenecektir. Bilindiği gibi “Kayıtlar Üzerinde Düzeltme Yapılsın” işaretlenerek listede bazı değişiklikler yapılabilmektedir. Detaylı1 seçeneği ile rapor alındığında gerçek tutarlar ve değiştirilen tutarlar listelenebilecektir.

Raporda Detaylı2 işaretlendiğinde günlük, haftalık veya aylık olarak tarih bazında, çok daha detaylı bir finansman raporu alınabilir. Raporda, banka, kasa, müşteri çeki (Tahsil), müşteri çeki (Teminat), müşteri çeki (portföy), müşteri seneti (Tahsil), müşteri seneti(Teminat), müşteri çeki (portföy), cari borç, müşteri siparişi, özel tahsil, borç çeki, borç seneti, satıcı siparişi, cari alacak, özel tediye ve bakiye bilgileri ayrı ayrı görülebilecektir.


Günlük /Haftalık/ Aylık

Raporun hangi tarih periyodunda alınacağı bu sahada belirlenmektedir. Günlük seçildiğinde her bir tarih değişimi ayrı ayrı listelenmektedir. Aşağıdaki örnek ekran Genel ve Günlük işaretlenerek alınmıştır.

Haftalık seçildiğinde rapor hafta numaraları ile listelenir. Aşağıdaki örnek ekran, Genel ve Haftalık işaretlenerek alınmıştır.

 

Eğer aylık seçilirse rapor, ay ay listelenecektir. Aşağıdaki örnek ekran, Genel ve Aylık işaretlenerek alınmıştır.

Proje Kodu Kırılımı

Proje Kodu Takibi uygulaması kullanılıyorsa aktif gelen alandır. Raporda proje koduna göre kısıt verilmek ve proje kodu bazında rapor alınmak istendiğinde işaretlenmesi gereken alandır.

Proje Kodu Aralığı

Burada verilen proje koduna sahip olan cari hareketler raporda proje kodu bazında  listelenecektir.

Plasiyer Kodu Aralığı

Yardımcı Programlar/Şirket/Şube Parametre Tanımlarındaki “Plasiyer Uygulaması Var” sorgulaması işaretlenerek plasiyer takibi yapılıyorsa raporda  plasiyer koduna ait kısıt verilebilmektedir. Rapor tuşuna basıldığında, verilen kıstaslar doğrultusunda, rapor listelenecektir. Eğer, “Kayıtlar Üzerinde Düzeltme Yapılsın” sahası işaretlenmiş ise kullanıcıların müdahalede bulunabileceği, aşağıdaki gibi bir ekran gelecektir.

Raporun üst kısmında, tarih bazında ve tip detayı ile bütün tahsil ve tediyeler listelenmiştir. Alt kısımda ise tip bazında kümülasyon yapılarak tutarlar listelenmiştir. Kullanıcılar, tahsilat veya tediye rakamlarında bir değişiklik yapmak istiyorlar ise üst kısımda yapmalıdır. Bu durumda yapılan değişiklik ekranın altındaki sahada da otomatik yapılacaktır.

Aynı zamanda, listelenen bilgilere yeni tahsilatlar/tediyeler de girilebilmektedir. Yapılan her değişiklik ekranın altında tip bazında kümüle edilecektir. Bunun için tarih, açıklama ve değişiklik tutarının girilmesi ve girilen bilginin Özel Tahsil/ Özel Tediye olduğunun belirtilmesi gereklidir. Girilen bu özel tahsil/tediyeleri bu bölümden silinemez. Tekrar rapor alınmak istendiğinde program “Özel Kayıtlar Silinsin Mi” sorgulaması yapacak, onaylanır ise bu kayıtlar silinerek rapor listelenecektir.  Kullanıcıların rapor düzenlemesi bittiğinde, Tamam tuşuna basılarak rapor alınabilir. Alınan rapor yapılan değişiklikler dikkate alınarak verilecektir.

Finansman raporu hangi şekilde alınırsa alınsın, hepsinde aynı formatta 2. bir sayfa (sheet2) oluşacaktır.

Bu bölümden, finansman raporundaki bilgilerin aylar bazında dağılımı, tip ve aylar bazında kümüle toplamları izlenebilmektedir. Rapordaki önceki sahası içinde bulunulan cari yıldan önceye ait bir bilgi var ise bu bilgiyi göstermektedir. Sonraki sahası ise içinde bulunulan cari yıldan büyük bir kayıt var ise bu bilgiyi vermektedir. Raporun altındaki Gecikmiş Bakiye sahasında, raporun alındığı başlangıç tarihinden önceki ve içinde bulunulan cari yıldan önceki bilgilerin toplamını vermektedir. Sonraki bakiye ise raporun bitiş tarihinden sonraki aylar ile içinde bulunulan cari yıldan sonraki yıllara ait bilgilerin toplamını vermektedir.