You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 13 Next »

Bölümler menüsü altında yer alan Kişiler seçeneği ile Logo CRM uygulamasında yeni kişiler tanımlanır veya var olan kişi kartlarının üzerinde düzenleme yapılır.

Yeni bir kişi kaydı oluşturmak için Bölümler > Kişiler ekranında yer alan Yeni Kişi seçeneğine tıklanır.



Kişi kartında 5 sekme bulunur.

  • Kişi
  • İlişkili Kayıtlar
  • İşlem Listeleri
  • Sosyal Medya
  • Günlükler



Kişi sekmesinde aşağıdaki bilgiler girilir.

Ad / Orta İsim / SoyadKişin adı ve soyadı bu alanlara girilir. Ad alanında bilgi girişi zorunludur.
Doğum GünüKişinin doğum tarihi girilir.
Firma

Kişinin çalıştığı firmanın bilgisi bu alana girilir.

Kişi kartı bir firma ile ilişkilendirilebileceği gibi firma bağımsız da tanımlanabilir. 

Kişi ile ilişkilendirilecek firmayı, uygulamada tanımlı olan firmalar arasından seçmek için Ara ikonuna tıklanır. Ara ikonuna tıklandığında Firmalar listesi açılır ve istenilen firmanın üzerine tıklandığında seçilen kayıt kişi kartına aktarılır.

Firma kartının İlişkili Kayıtlar > İlişkili Kişiler sekmesinde bir kişi kaydı firmaya bağlanırsa, bu firmanın bilgisi, kişi kartındaki Firma alanına otomatik olarak gelir.

Kişi kartının içerisinden yeni bir firma tanımı oluşturmak için Firma alanındaki Ekle ikonuna tıklanır. Ekle ikonuna tıklanığında yeni bir firma tanım penceresi açılır.

Logo CRM'de firmalar, Bölümler menüsü > Firmalar seçeneği ile tanımlanabileceği gibi, kişi kartının içerisindeki Firma alanının Ekle ikonuyla da tanımlanabilir.

Firma alanında seçilen firma bilgisini düzenlemek için bu alanda yer alan Düzenle ikonuna tıklanır. Düzenle ikonuna tıklandığında seçilen firmanın tanım ekranı açılır ve firma bilgileri istenilen şekilde düzenlenebilir.

Seçilen firma bilgisini kişi kartından kaldırmak için Sil  ikonuna tıklanır.

SatışTemsilcisi

Kişi ile ilişkilendirilecek satış temsilcisini, uygulamada tanımlı olan satış temsilcileri arasından seçmek için Ara ikonuna tıklanır. Ara ikonuna tıklandığında, Satış Temsilcileri listesi açılır ve istenilen satış temsilcisinin üzerine tıklandığında seçilen kayıt kişi kartına aktarılır.

Kişi kartının içerisinden yeni bir satış temsilcisi tanımlamak için Satış Temsilcisi alanındaki Ekle ikonuna tıklanır. Ekle ikonuna tıklanığında yeni bir satış temsilcisinin tanımlanacağı pencere açılır.

Logo CRM'de satış temsilcileri Tanımlar > Diğer menüsü > Satış Temsilcileri seçeneği ile tanımlanabileceği gibi, kişi kartının içerisindeki Satış Temsilcisi alanının Ekle ikonuyla da tanımlanabilir.

Satış Temsilcisi alanında seçilen kaydı düzenlemek için bu alanda yer alan Düzenle ikonuna tıklanır. Düzenle ikonuna tıklandığında seçili satış temsilcisinin tanım ekranı açılır ve bilgiler düzenlenir.

Seçilen satış temsilcisini kişi kartından kaldırmak için Sil  ikonuna tıklanır.

Satış temsilcisi ile ilişkilendirilen kullanıcının takvimine erişmek için Takvimi Aç ikonuna tıklanır.

Ana Sektör

Kişinin çalıştığı firmanın ana sektörü bu alanda seçilir.

Kişi kartının içerisinden yeni bir ana sektör tanımlamak için Ana Sektör alanındaki Ekle ikonuna tıklanır.

Seçilen ana sektörü kişi kartından kaldırmak için Sil  ikonuna tıklanır.

Kişi Rolü

Kişinin ilgili firmadaki rolü bu alanda belirtilir.

Kişi kartının içerisinden yeni bir rol tanımlamak için Kişi Rolü alanındaki Ekle ikonuna tıklanır.

Logo CRM'de kişi rolü Tanımlar > Firmalar menüsü > Kişi Rolleri seçeneği ile tanımlanabileceği gibi, kişi kartının içerisindeki Kişi Rolü alanının Ekle ikonuyla da tanımlanabilir.

Seçilen rolü kişi kartından kaldırmak için Sil  ikonuna tıklanır.

İş Unvanı

Kişinin ilgili firmadaki unvanı bu alanda belirtilir.

Kişi kartının içerisinden yeni bir unvan tanımlamak için İş Unvanı alanındaki Ekle ikonuna tıklanır.

Logo CRM'de iş unvanı Tanımlar > Firmalar menüsü > İş Unvanları seçeneği ile tanımlanabileceği gibi, kişi kartının içerisindeki İş Unvanı alanının Ekle ikonuyla da tanımlanabilir.

Seçilen unvanı kişi kartından kaldırmak için Sil  ikonuna tıklanır.










İş Ünvanı:

Kişinin bu şirketteki iş ünvanının seçildiği sahadır.

İş ünvanı editörü üzerinden yeni bir ünvan seçeneği oluşturmak için "+" butonuna basılmalıdır.

Kişi kartında girilmiş olan iş ünvanı bilgisini kaldırmak için " " ikonuna basılmalıdır.

Telefon:

Firmada çalışan ilgili kişinin telefon numarası girilir.+ butonuna tıklayarak telefon numarası eklenir.

Kişinin telefon numarasını oluşturmak ya da yeni bir telefon numarası eklemek için "+" butonuna basılmalıdır. Bu ikon aracılığıyla açılan pencerede telefon türü, ülke kodu, alan kodu, numara ve dahili numara bilgileri girilebilecektir.

Kişi kartındaki bir telefon kaydını düzeltmek için Düzelt ikonuna " " basılmalıdır. Bu ikon aracılığıyla açılacak olan pencerede telefon türü, ülke kodu, alan kodu, numara ve dahili numara bilgileri değiştirilebilecektir.

Kişi kartında girilmiş olan telefon bilgisini kaldırmak için " " ikonuna basılmalıdır.

Telefon Türü:

Telefon türü(Ofis,fax) seçildiği sahadır.

Ülke kodu:

Telefon numarasına ait ülke kodun seçildiği sahadır.

Alan Kodu:

Şehire ait alan kodu yazıldığı sahadır.

Numara:

Kişinin telefon numarası yazıldığı sahadır.

Dahili:

Telefon numarasına ait dahili numara yazıldığı sahadır.

Adres:

Firmada çalışan ilgili kişinin adres bilgisinin girildiği sahadır.

Kişinin adresini oluşturmak ya da yeni bir telefon numarası eklemek için "+" butonuna basılmalıdır.

Kişi kartındaki adres kaydını düzeltmek için Düzelt ikonuna " " basılmalıdır.

Kişi kartında girilmiş olan adres bilgisini kaldırmak için " " ikonuna basılmalıdır.

Adres Türü:

Adres türü seçiminin yapıldığı sahadır.

Yeni bir adres türü oluşturmak için "+" butonuna basılmalıdır.

Seçilmiş olan adres türünün kaldırılması için " " ikonuna basılmalıdır.

Sevkiyat Adresi:

Girilen adresin sevkiyat türü olup olmadığını belirleyen kısımdır, adres ilgili kişinin sevkiyat adresi ise sevkiyat adresi alanına tik konulacaktır.

Ülke:

İlgili kişiye ait adresin ülkesinin seçildiği sahadır.

Yeni bir ülke seçeneği oluşturmak için "+" butonuna basılmalıdır.

Seçilmiş olan ülkenin kaldırılması için " " ikonuna basılmalıdır.

Posta kodu:

İlgili kişiye ait adresteki şehirin posta kodunun seçildiği sahadır.

Eyalet-Bölge:

İlgili kişiye ait adresin bölgesinin yazıldığı sahadır.

Şehir:

İlgili kişiye ait şehrin seçildiği sahadır.

Yeni bir şehir seçeneği oluşturmak için "+" butonuna basılmalıdır.

Seçilmiş olan şehrin kaldırılması için " " ikonuna basılmalıdır.

İlçe:

İlgili kişiye ait ilçenin seçildiği sahadır.

Semt:

İlgili kişiye ait adresin semtin seçildiği sahadır.

Mahalle:

İlgili kişiye ait adresin mahallesinin seçildiği sahadır.

Sokak:

İlgili kişiye ait adresin sokağının seçildiği sahadır.

Sokak 2 :

İlgili kişiye ait adresin 2. Sokak bilgisinin yazıldığı sahadır

e-Posta Adresi-1:

Kişiye ait e-posta adresinin yazıldığı sahadır.

e-Posta Adresi-2:

Eğer varsa kişiye ait 2. e-posta adresinin yazıldığı sahadır.

e-Posta Adresi-3:

Eğer varsa firmaya ait 3. e-posta adresinin yazıldığı sahadır.

Web Adresi-1:

Firmaya ait web adresinin yazıldığı sahadır.

Web Adresi-2:

Eğer varsa firmaya ait 2.web adresinin yazıldığı sahadır.

Etiketler:

Arama yapıldığında bu kişi kaydının kolay bir şekilde bulunabilmesi için başına # işareti koyarak hatırlatıcı kelimelerin girildiği sahadır.(örn: #deneme)

Kullanıcılara Bildir:

Kullancılara bildir, kullanıcı seçimleri yapılarak eklenen kullanıcılara kişi kartında yapılan işlem ile ilgili bildirim gönderilmesini sağlayan sahadır.

Liste Türleri:

İlgili kişiye bayram kutlaması, bilgilendirme, doğum günü ve kampanya yapılacaksa bu seçenekler seçilebilir. Kişi kartında ya da firma kartında seçilmiş olan bu liste türleri için bir işlem türü tanımlanmışsa, kişi ya da firmalara bu liste türüne göre otomatik bilgilendirme mesajı/maili atılabilecektir.

Oluşturma bilgisi:

Firma kartını oluşturan kullanıcının adını,soyadını ve kartın oluşturulma tarihini otomatik olarak yazar.

Son Güncelleme:

Firma kartını güncelleyen kişinin adını,soyadını ve kartın güncellenme tarihini otomatik olarak yazar.