Aylık Hizmet ve Prim Belgesi, aylık hizmet  ve prim bilgilerinin listelendiği Sosyal Sigortalar kurumuna verilen belgedir. Aylık Hizmet ve Prim Belgesi'nin, seçilecek personel bazında toplu olarak oluşturulması için Ücret Yönetimi program bölümünde İşlemler menüsü altında yer alan Aylık Prim ve Hizmet Belgesi Oluşturma seçeneği kullanılır. 

Filtreler seçeneği ile, belgenin hangi personel için oluşturulacağı belirlenir. 

Aylık Hizmet ve Prim Belgesi Oluşturma filtreleri şunlardır:

Filtre

Değeri

Sıralama

SGK Numarasına Göre/Sicil Numarasına Göre/TC Kimlik Numarasına Göre

Çıktı Türü

XML Dosyasına/Excel Dosyasına/Excel Dosyasına (Muhtasar ve Prim Hizmet)/Excel Dosyasına (GIB)

Bildirgenin Mahiyeti

Asıl/Ek

İşlem Ayı

Ay Seçimi

İşlem Yılı

Tarih Girişi

Kurum

Tanımlı Kurumlar

İşyeri

Tanımlı İşyerleri

Sicil Numarası

Grup/Aralık

Bordro Kodu

Grup/Aralık

Belge Türü

Belge Türü

İndirim Kanunu

İndirim Kanunu Seçenekleri

Sosyal Güvenlik Statüsü

Statü Seçenekleri

Personel StatüsüStatü Seçenekleri

Çalışma Kanunu

İş Kanunu/Basın İş Yasası/Deniz İş Yasası

Maaş Tipi

Maaş tip seçenekleri

Aynı SGK Numarasına Sahip İşyerleriFarklı Dosyada/ Aynı Dosyada
GruplamaAyrı Sayfa/Tek Sayfa
Çalışan SGK Sicil NumarasıYazılmasın/Yazılsın

Filtreler uygulandıktan sonra gelen bilgiler Transfer düğmesine tıklanarak ilgili kuruma aktarılır. 

Çıktı Türü satırının “Excel Dosyasına (Muhtasar ve Prim Hizmet)" olarak seçilmesiyle oluşturulan belgenin içeriği, Genel Muhasebe modülü-e-Beyannameler-Muhtasar ve Prim Hizmet beyannamenin SGK Bildirimleri sekmesinde gösterilir.

"Excel Dosyasına (GIB)" seçeneği ile APHB_01_01.01.01_012018.xls formatında bir dosya oluşturularak e-beyanname programına aktarılır.