Müşteriden ya da yükleniciden alınan teminatlar ile firmanın müşteriye verdiği teminatlardaki durum değişiklikleri teminat işlem bordroları ile kaydedilir.

Müşteri teminatları durum değişiklikleri için İşlem Bordrosu (Müşteri Teminatı), firmanın kendi verdiği teminatlardaki durum değişiklikleri İşlem Bordrosu (Kendi Teminatımız) bordro türü ile kaydedilir. Tür seçimi, teminat bordroları listesinde Bordro Türü alanında yapılır.

Müşteri ya da yüklenicilerden alınan teminatlarındaki durum değişiklikleri için önce bordro türü İşlem Bordrosu (Müşteri Teminatı) seçilir. Daha sonra "Ekle" seçeneği tıklanır ve teminatla ilgili durum değişikliği tipi seçilir. 

Müşteri Teminatları Durum Değişiklikleri

Müşteri ya da yüklenicilerden alınan teminatlar için geçerli olacak durum değişiklikleri şunlardır; Müşteriye İade ve Portföyde Çözdür.

Müşteriye İade, teminata konu olan iş ya da işlemlerin gerçekleşmesi durumunda müşterinin firmaya verdiği teminatın iade edilmesi durumudur.
Portföyde Çözdür, teminata konu olan iş ya da işlemlerin gerçekleşmemesi durumunda, müşterinin firmaya bu iş için verdiği teminatın kullanılması durumudur.

Teminatın Müşteriye İadesi

Teminatın müşteriye iade edilmesi durumunda, "Müşteriye İade" durum değişikliği seçilir. Müşteriye İade Edilen Teminatlar penceresinde, Cari Hesap Kodu ve Unvanı alanlarından teminatların ait olduğu cari hesap bilgileri kaydedilir.

İade edilecek teminatlar ise bordro satırlarında, sağ fare tuşu menüsünde yer alan Müşteri Teminatları seçeneği ile belirlenir.

Müşteri teminatları seçildiğinde bordroda Cari Hesap Kodu ya da Unvanı alanlarında belirtilen cari hesaptan alınan teminatlar listelenir. İade edilecek teminatlar işaretlenerek seçilir ve "Aktar" düğmesi tıklanarak bordro satırlarına aktarılır.

İade edilen teminatın nakit türünde olması durumunda banka işlem fişi otomatik olarak oluşturulur. Oluşan fiş banka fişleri listesinde yer alır. Fiş üzerinde herhangi bir değişiklik yapılamaz ve silinemez.

Teminatın Çözdürülmesi

Teminatın çözdürülmesi durumunda, işlem bordrosu için "Portföyde Çözdür" durum değişikliği seçilir. Portföyde Çözdürülen Teminatlar penceresinde, Cari Hesap Kodu ve Unvanı alanlarından teminatların ait olduğu cari hesap bilgileri kaydedilir.

Çözdürülecek teminatlar ise bordro satırlarında, sağ fare tuşu menüsünde yer alan Müşteri Teminatları seçeneği ile belirlenir.

Müşteri teminatları seçildiğinde bordroda Cari Hesap Kodu ya da Unvanı alanlarında belirtilen cari hesaptan alınan teminatlar listelenir. Portföyde çözdürülecek teminatlar işaretlenerek seçilir ve "Aktar" düğmesi tıklanarak bordro satırlarına aktarılır.

Çözdürülen teminatın nakit türünde olması durumunda gelen havale ya da EFT türündeki banka fişi otomatik olarak oluşturulur.

Çözdürülen teminatın çek/senet türünde olması durumunda çek çıkış cari hesaba ya da senet çıkış cari hesaba türündeki çek/senet bordroları otomatik olarak oluşturulacaktır. Diğer teminat türleri için işlemler kullanıcı tarafından yapılmalıdır.

Kendi Teminatımız Durum Değişiklikleri

Müşterilere verilen teminatlar için geçerli olacak durum değişiklikleri şunlardır; Müşteriden İade ve Müşteride Çözdür.

Müşteriden İade, teminata konu olan iş ya da işlemlerin gerçekleşmesi durumunda müşteriye verilen teminatın iade edilmesi durumudur.
Müşteride Çözdür, teminata konu olan iş ya da işlemlerin gerçekleşmemesi durumunda, müşterinin bu teminatı kullanması durumudur.

Teminatın Müşteriden İadesi

Kendi teminatımızın müşteriden iade edilmesi durumunda, "Müşteriden İade" durum değişikliği seçilir. Müşteriden İade Edilen Teminatlar penceresinde, Cari Hesap Kodu ve Unvanı alanlarından teminatların verildiği cari hesap bilgileri kaydedilir.

İade edilecek kendi teminatlarımız ise bordro satırlarında, sağ fare tuşu menüsünde yer alan Kendi Teminatlarımız seçeneği ile belirlenir.

Kendi teminatlarımız seçildiğinde, bordroda Cari Hesap Kodu ya da Unvanı alanlarında belirtilen cari hesaba verilen teminatlar listelenir. İade edilecek teminatlar işaretlenerek seçilir ve "Aktar" düğmesi tıklanarak bordro satırlarına aktarılır.

İade edilen teminatın nakit türünde olması durumunda banka işlem fişi otomatik olarak oluşturulur. Oluşan fiş banka fişleri listesinde yer alır. Fiş üzerinde herhangi bir değişiklik yapılamaz ve silinemez.

Teminatın Çözdürülmesi

Kendi teminatımızın çözdürülmesi durumunda, işlem bordrosu için "Müşteride Çözdür" durum değişikliği seçilir. Müşteride Çözdürülen Teminatlar penceresinde, Cari Hesap Kodu ve Unvanı alanlarından teminatların verildiği cari hesap bilgileri kaydedilir.

Çözdürülecek teminatlar ise bordro satırlarında, sağ fare tuşu menüsünde yer alan Kendi Teminatlarımız seçeneği ile belirlenir.

Kendi teminatlarımız seçildiğinde bordroda Cari Hesap Kodu ya da Unvanı alanlarında belirtilen cari hesaba verilen teminatlar listelenir. Müşteride çözdürülecek teminatlar işaretlenerek seçilir ve "Aktar" düğmesi tıklanarak bordro satırlarına aktarılır.

Çözdürülen teminatın nakit teminat türünde olması durumunda gelen havale ya da EFT türündeki banka fişi otomatik olarak oluşturulur.

Çözdürülen teminatın çek/senet türünde olması durumunda çek çıkış cari hesaba ya da senet çıkış cari hesaba türündeki çek/senet bordroları otomatik olarak oluşturulacaktır. Diğer teminat türleri için işlemler kullanıcı tarafından yapılmalıdır.