LOGO uygulamalarında çeşitli nedenlerle oluşabilecek hatalar gelişkin bir sistemde izlenmekte ve raporlanmaktadır.

Sorun izleme ve bildirme ile müşteride yaşanan problemler daha hızlı tespit edilerek sorun bildirme işlemi kullanıcı seviyesinde yapılmaktadır.

Ürün İzleme Ayarları

Ürün izleme ayarları ile, uygulamada yapılan her işlem bir izleme dosyasına kaydedilir. Üründe bir hata oluştuğunda tam olarak hangi satırda aşamada oluştuğu zaman bilgileri ile izlenebilmekte, sistem ile ilgili önemli bilgiler de (işletim sistemi vb) raporlanabilmektedir. İzleme sonucu oluşan Log dosyasında yer alması istenen bilgiler ve Log dosyasının kaydedileceği yer, yatay ana menüde Yardım seçeneği altında yer alan İzleme Ayarları ile belirlenir. İzlemeni hangi seviyede yapılacağı Log seviyesi seçilerek belirlenir.

Uygulamada Yaşanan Kesintiler

Sorun izleme ile müşteride yaşanan problemler daha hızlı tespit edilerek sorun bildirme işlemi kullanıcı seviyesinde yapılmaktadır.

Programda bir hata oluştuğunda, hata bilgilerini içeren pencere açılır. Hata bilgisi bir izleme dosyasına kaydedilebilir. 

Yazdır seçeneği ile yazıcıdan alınır.

İncele seçeneği ile hata detayları izlenir.

Gönder seçeneği ile alınan hata Logo'ya gönderilir. Böylece sorun kısa zamanda detayları ile iletilmiş olur.

Sorun, İzleme penceresinde yer alan "Çalışmaya Devam Et" seçeneği tıklanarak, kalınan yerden çalışmaya devam edilir.

"Uygulamayı Yeniden Başlat" seçeneği ile LOGO uygulaması yeniden başlatılır.

"Uygulamayı Kapat" seçeneği LOGO uygulamasını kapatmak için kullanılır. 

Hızlı Sorun Bildirimi 

Uygulama ile çalışırken karşılaşılabilecek sorunlar ve ya da yapılan işlemle ilgili bilgi ihtiyacı doğabilir. LOGO uygulamalarında araç çubuğu (toolbar) Yardım seçeneği altında yer alan Hızlı Sorun Bildirimi ile sorun ya da bilgi alınacak işlem adımları bir Log dosyasında toplanır. Yapılan işlemle ilgili her bir adım için png uzantılı resim dosyaları oluşturulur. Bu veriler bir zip dosyasında toplanır ve e-mail bilgi alınacak birim ya da kişiye gönderilir.

İşlem adımlarını kaydetme işlemi Hızlı Sorun Bildirimi seçilerek başlatılır ve adım bitiminde yine aynı seçenek ile sonlandırılır. Açılan Otomatik Hata Bildirimi penceresinde e-postanın gönderileceği adres belirtilir. "Kaydet" düğmesi tıklanarak işlem adımları bir Zıp dosyaya kaydedilir. "Gönder" seçeneği ile ilgili kişiye gönderilir.