İş akış bilgileri iş akış kartları listesinde Ekle seçeneği ile kaydedilir. İş akışına ait bilgiler kart üzerinde yer alan; Genel Bilgiler, Başlangıç Koşulları ve Durum Koşulları bölümlerinden kaydedilir. 

Kartın üst bölümünde yer alan alanlardan iş akış kartına ait kod, açıklama vb. kayıt bilgileri girilir. 

Akış Kodu: İş akışı tanım kodudur.

Akış Açıklaması: İş akışının adı ya da açıklayıcı bilgisidir.

Özel Kod: İş akış kartı özel kodudur.

Yetki Kodu: İş akış kartı yetki kodudur.

Öncelik: Tanımlanan iş akışının önceliğinin belirlendiği alandır.

Statüsü: İş akış tanımının kullanımda olup olmadığının belirtildiği alandır. Kullanımda ve Kullanım Dışı olmak üzere iki seçeneklidir.

Sonraki İş Akışı: İş akışını takip edecek bir sonraki adımın seçildiği alandır. Kayıtlı iş akış tanımları listelenir ve ilgili tanım seçilir. 

İş Akışı Genel Bilgileri

İş akışına ait genel bilgiler tanım penceresinde Genel Bilgiler bölümünden kaydedilir.

Seviye: İş akışı seviye bilgisidir. Aynı seviyede birden fazla onay sözkonusu olabilir. Seviye onay kontrolü Ticari Sistem Yönetimi parametreleri ile belirlenir. 

İş Akış Rolü: Onayın hangi rol tarafından verileceğini belirtir. Kayıtlı iş akış rol tanımları listelenir ve ilgili tanım seçilir.

Kullanıcı: Onaydan sorumlu kullanıcıyı belirtir. İş akış rolü alanına seçim yapılıp kullanıcı kodu alanına giriş yapılmadığında o seviye için İş akış rolünde tanımlanmış kullanıcılardan birinin görevi tamamlaması yeterli olur. Hem iş akış rolü belirlenmiş hem de kullanıcı kodunun girildiği durumda o rol içindeki sadece seçilen kullanıcının görevi yapması gerekir.  İş akış rolü veya kullanıcı kodu alanlarından en az biri dolu olmalıdır. İş akış rolü alanını giriş yapıldığında kullanıcı kodu alanına ancak rolde tanımlanmış kullanıcılardan seçim yapılabilir.

Koşul: İş akışındaki satırın hangi koşulda geçerli olacağını belirtir. Standart ve kullanıcı tanımlı alanlar fonksiyonlarla birlikte kullanılarak istenen koşul belirlenir. Bu alana girilen koşul sağlanmadığı sürece bu satırda bulunan sorumluya görev oluşturulmaz. Satır koşulları başlangıç koşulları ile aynıdır. Ayrıca CARDINFO navigator fonksiyonu ile iş akışına tabi tutulan kaydın bütün alanları koşul olarak verilebilir.

Sipariş Miktarına Koşul Belirleme 

Koşul belirleme işleminde sipariş miktarına koşul verilebilir. Bunun için fonksiyonlar bölümünde yer alan ORFSHPCLC fonksiyonu kullanılır. 

Return Type Değerleri şunlardır; Sipariş Miktarı, Sipariş Sevkedilmiş Miktar ve Kalan Miktar.

Bu fonksiyon ile İş Akış kartlarında hem genel bilgiler hem de başlangıç koşulları tabında sipariş miktarına göre koşul verilebilir ve buna bağlı olarak iş akış ataması yapılabilir.

Bu fonksiyon tüm irsaliye ve fatura pencereleri ile sipariş üzerinden "Sevket/Faturala" ile açılan pencerelerin "Kaydet", "Değiştir", "Çıkar" ve "Kopyala" işlemlerinde çalışır.

Promosyon ve karma koli satırları sipariş miktar hesaplamalarında dikkate alınmaz. 

Örnek

İş akış kartı Genel Bilgiler sayfasında Koşul alanında _ORFSHPCLC ("AS-0000000000001","2")>=100 tanımlı koşul satırı için: 
AS-0000000000001 numaralı siparişin sevkedilmiş miktarı 100 e eşit ve yüzden büyük olduğunda kullanıcıya görev kartı oluşturur. Değilse atama yapılmasına rağmen görev kartı oluşmaz. 
Aynı koşul başlangıç koşulları tabındaki koşul alanında tanımlı ise:
AS-0000000000001 numaralı siparişin sevkedilmiş miktarı 100 e eşit ve yüzden büyük ise kullanıcıya atama yapılır, görev kartı oluşur. Siparişin sevkedilmiş miktarı 100 den küçük ise atama yapılmaz, görev kartı oluşmaz. 

Görev Tipi: Satırdaki iş akışı için görev tipinin seçildiği alandır. Onay, OTP Onay (Turkcell hizmetlerinin kullanılması durumunda) ve Diğer olmak üzere üç seçeneklidir. OTP Onay seçiminde, oluşan görevde "Görevi Gerçekle" düğmesi tıklandığında kullanıcının cep telefonuna görevin onay kodu gelir. Kullanıcıya gelen mesajdaki onay kodu belirtilen süre içinde girilip "Tamam" düğmesi tıklanır ve görev gerçekleştirmesi yapılır. 

İşlem Tipi: Görev  tipi alanında yapılan seçime göre işlem tipinin belirlendiği alandır. Görev  tipi Diğer olduğunda ilgili kaydın işlem tipi seçilir. Eğer görev tipi Onay, OTP Onay (Turkcell hizmetlerinin kullanılması durumunda) ise ilgili kayıt için işlem tipi onaylama işlemidir. Görev yeri birden fazla seçilmiş ise işlem tipi seçilemez. 

Görev Tanımı: Görev tanımına ait açıklayıcı bilginin kaydedilmesinde kullanılır. 

Görev Süresi: Görevin verilme süresinin belirtildiği alandır. 

Zaman Birimi: Görev süresi zaman biriminin belirlendiği alandır. 

Bilgilendirilecek: Satırdaki rol yalnızca bilgilendirilecekse bu alan işaretlenir. İş akışının da bilgilendirilecek seçeneği işaretlenmeyen kullanıcı onaya girmez. Onay sırası ilgili seviyeye geldiği durumda kullanıcı mesajla uyarılır. 

Hatırlatılacak: Satırdaki rol yalnızca Hatırlatılacak ise bu alan işaretlenir.

Uyarılacak: Gecikme durumunda uyarı verilecekse bu alandaki kutu işaretlenir.

Uyarı Tipi: Uyarılacak seçimi yapılmış akışlar için uyarının ne şekilde yapılacağı bu alanda belirlenir.

Mail Alıcıları: Zaman ayarlı görevin başlangıç veya bitişinde Logo kullanıcısına ve/veya Logo kullanıcısı olmayan kişilere e-posta yoluyla bildirim mesajı gönderilmek istendiğinde alıcı listesini oluşturmak için kullanılan alandır. Bu alan tıklandığında Dağıtım Listesi penceresi açılır ve "To", "CC", Bcc" alanlarından e-posta yoluyla mesaj gönderilecek kişiler seçilir. 
Bu işlem için Sistem İşletmeni program bölümünde e-Posta ayarlarının kaydedilmiş olması gerekmektedir.

Başlangıç Koşulları

İş akışı için başlangıç koşulları tanım kartı üzerinde Başlangıç Koşulları bölümünden kaydedilir. 

Görev Yerleri: İş akışına tabi tutulacak bölümler burada belirlenir. Görev yerleri şu seçenekleri içerir; Malzemeler, Cari Hesaplar, Satınalma Siparişleri, Satış Siparişleri, Satınalma İrsaliyeleri, Satış İrsaliyeleri, Satınalma Faturaları, Satış Faturaları, Talep Fişleri, Cari Hesap Fişleri, Muhasebe Fişleri, Kasa/Cari Hesap İşlemleri, Kasa/FaturalarKasa/Muhasebe İşlemleri, Kasa/Kasa İşlemleri, Satınalma Emir Fişleri, Satınalma Teklif Fişleri, Satınalma Sözleşme Fişleri, Satış Teklif Fişleri, Satış Sözleşme Fişleri, Satınalma Fiyat Kartları ve Satış Fiyat Kartları.

Akışı Başlatan: Bu bölümde iş akışının hangi rol ve kullanıcı tarafından başlatılacağı kaydedilir.

Geçerlilik: Bu bölümde iş akışı başlangıç ve bitiş tarihleri kaydedilir.

İşlemler: Hangi işlemlerin yapılacağı bu bölümde belirlenir.

Koşul: İş akışının hangi koşullarda geçerli olacağı bu alanda belirlenir. 

Durum Koşulları

Görev ya da onay ataması yapılırken  iş akışına tabi bölümlerde işlem tipine göre durum kontrolleri Durum koşulları bölümünde kaydedilir. Durum koşulu kullanımı ile görev yerlerindeki fiş ve kartların durumları kullanıcı tarafından belirlenir. Böylece onay ya da görev ataması yapılırken dikkat edilmesi gereken durumlar öndeğer olarak belirlenir ve atamalarda dikkate alınır.

Örneğin, İş akış kartı başlangıç koşulları sayfasında İşlem tipi Ekle seçildiğinde ilgili kaydın durumunun kullanım dışı veya öneri olması zorunluluğu ortadan kalkar.

Durum koşulları program bölümlerinden kaydedilen; Malzeme/Cari Hesap Kartları, İrsaliye/Fatura/Cari Hesap Fişleri/Muhasebe Fişleri/Kasa İşlemleri, Sipariş Fişleri ve Talep Fişleri için istenen durum seçeneği işaretlenerek kaydedilir.