Hizmet aktivasyon süreci hakkında ayrıntılı bilgiye bu dokümandan ulaşabilirsiniz.
Aktivasyon süreci ile ilgili videoya ulaşmak için tıklayınız.
Aktivasyon Süreci ;
https://siparis.elogo.com.tr/ adresine üye olarak aktivasyonunu gerçekleştireceğiniz hizmetleri eklemeniz ve kontör alımı gerçekleştirmeniz gerekmektedir.
Hizmet alım süreci sonrası tarafınıza mail ile iletilen şifre oluşturma linki ile şifre belirledikten sonra e-posta adresi ve şifre ile https://efatura.elogo.com.tr/ adresine giriş yapılmalıdır. Entegratörlük Portalına giriş yapıldığında aktivasyon işlemlerinin yapılacağı alana Ayarlar/Araçlar/Hizmetlerim menüsünden ulaşılmaktadır.
https://siparis.elogo.com.tr adresinde firmanıza satın almış olduğunuz bütün hizmetler bu alanda listelenmektedir. Sipariş sürecinin gereklilikleri olan ödeme onayı işlemlerinden sonra, eklemiş olduğunuz e-ürünler Hizmetlerim menüsünde Aktivasyon Bekliyor statüsünde görüntülenmektedir.
Hizmetlerim alanında sipariş edilen hizmetlerin alacağı durumlar ve açıklamaları şu şekildedir;
Not: Kredi Kartı ile yapılan ödemelerin bilgisi sisteme otomatik yansımaktadır. Destek birimine bilgi verilmesine gerek bulunmamaktadır.
Not: Havale/EFT ile yapacağınız ödemeniz kontrol edildikten sonra sisteme yansıyacaktır.(1 iş günü içerisinde)
- Aktivasyon Bekliyor; Aktivasyon sürecinin başlayabileceği durumlarda bu açıklama görüntülenmektedir. Hemen ya da ileri tarihli imzalama hizmet Aktivasyon Bekliyor statüsündeyken yapılabilmektedir.
- Müşteri İmzası Bekliyor; Hesap açılış tarihi seçilerek, İlerle butonuna tıklandığı fakat sonrasında herhangi bir aşamada işleme devam edilmediği durumlarda bu açıklama görüntülenmektedir. (mali mühür ile imzalama işlemi yapılmamıştır bu statüdeyken)
- Gib'den Onay Bekliyor; Aktivasyon işleminin yapıldığı ve Gelir İdaresi Başkanlığın'dan hizmet açılışına ilişkin durum kodunun beklendiği durumlarda bu açıklama görüntülenmektedir. (Bu aşamada hizmete herhangi bir müdahele sözkonusu değildir ve Gelir İdaresi Başkanlığından gelecek sistem yanıtının beklenilmesi gerekmektedir)
- Gib'e Gönderimi Bekliyor; Aktivasyon işleminin ileri tarihli yapıldığı durumlarda İmzalanan verinin Gelir İdaresine Başkanlığı'na iletileceği gün ve saate kadar geçen sürede bu açıklama görüntülenmektedir.
Not: İleri tarihli imzalamalarda işlem sırasında hangi tarihin seçildiği ve hesabın hangi tarihte açılacağı bilgisi HİZMETLERİM sayfasında ilgili e-devlet ürününün yer aldığı satırın sağ tarafında AKTİVASYON TARİHİ alanından kontrol edilebilmektedir.
- Aktif; Hizmetin aktif olduğu durumlarda bu açıklama görüntülenmektedir.
Not: Hizmetin Aktivasyon işleminin yapıldığı ve hizmetin aktif olduğu tarih bilgisi HİZMETLERİM sayfasında ilgili e-devlet ürününün yer aldığı satırın sağ tarafında AKTİVASYON TARİHİ alanından kontrol edilebilmektedir.
- Hatalı; İmzalanan ve Gelir İdaresi Başkanlığına gönderilen aktivasyon mailinin hata aldığı durumlarda bu açıklama görüntülenmektedir. Aktivasyonu yapılan bir hizmetin HATA açıklamasını aldığı durumlarda destek birimi ile iletişime geçilmesi gerekmektedir. Alınan hatanın detayı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından kullanıcıya mail olarak iletilmektedir.
Not: e-Fatura hizmeti aktivasyonu ve imzalama işleminden önce mutlaka Gelir İdaresi Başkanlığı'nın internet sitesinden uygulamaya başvuru yapılması gerekmektedir. Başvuru yapılmadığı durumlarda aktivasyon işlemi hata alacaktır.
Hesap Açma İşlemi;
Hizmetlerim sayfasında durumu Aktivasyon Bekliyor olan bir veya birden fazla hizmet seçilerek sayfanın altında yer alan Aktivasyonu Başlat butonu ile Hesap Açma Süreci başlatılabilmektedir.Bu butona basıldığında sayfa, seçilen hizmet ya da hizmetlerin hangi tarihte açılacağını belirtebileceğiniz yeni sayfaya yönlenmektedir.Bu alandan aktivasyonu yapılacak hizmetlerle ilgili;
- Hesap Hemen Açılsın
- Hesap İleri Tarihte Açılsın (bu seçenek seçildiğinde tarih/saat seçimi yapılmalıdır)
Seçeneklerinden biri ile devam edilmelidir. Birden fazla hizmetin aynı anda aktivasyonu yapıldığı durumlarda farklı seçimler yapılabilmektedir.
Örn;
e-Fatura Hesap Hemen Açılsın
e-Arşiv Hesap İleri Tarihli Açılsın şeklinde.
Not: E-fatura Aktivasyon tarihi diğer hizmetlerden ileri tarihli olarak seçilememektedir.
Tarih seçimleri yapıldıktan sonra sayfanın altında bulunan İLERLE butonu ile işlemlere devam edilmelidir.
Not: Hesap ileri tarihte açılsın seçimi yapıldıktan sonra gerekli durumlarda HİZMETLERİM sayfasından DEĞİŞTİR butonu ile tarih/saat değişikliği yapılabilmektedir.
Bir sonraki ekranda aktivasyonu yapılacak hizmetler ve aktivasyon yapan firma ile ilgili detaylı bilgiler görüntülenmektedir. Örn; Firma Ünvanı, Vergi Numarası, Posta Kutusu Birim Etiketi vb... Bu bilgilerin kontrol edilmesi hatalı bir bilgi varsa [email protected] adresine bilgi verilmesi gerekmektedir.
Ekranda yer alan Firma Bilgileri ve açılışı yapılan hizmetler kontrol edildikten sonra sayfanın altında yer alan İLERLE butonu ile işlemlere devam edilmelidir.
Bir sonra ki ekranda imzalanacak elektronik sözleşmenin sayfanın altında yer alan İNDİR butonu ile bilgisayarınıza indirilmesi gerekmektedir.
Bilgisayarınıza indirdiğiniz elektronik sözleşmeyi çift tıklayarak açtığınızda ekrana çıkan pencerede Kullanıcı Adı ve Şifre alanlarına firma TCKN/VKN ve Web Servis bilgilerinizi yazmanız ve GİRİŞ butonuna basarak devam etmeniz gerekmektedir.
Bir sonraki ekranda Aktivasyon İşlemi yaptığınız e-Devlet ürünleri listelenecektir.Bu sayfada imzalama yapmak istediğiniz ürünleri seçip SONRAKİ butonuna basmanız gerekmektedir.
Bir sonraki ekranda işlem yapabilmek için Mali Mühürünüzün bilgisayarınıza takılı olması gerekmektedir.İmzalama ekranında mali mühür sertifika seçiminizi yaptıktan sonra KARTI AÇ butonuna basarak mali mühürünüzün PIN kodunu girmeniz gerekmektedir. Mali Mühürünüzün PIN kodu girişini yaptıktan sonra sertifika seçimini yapıp ilgili sertifikanın üzerine tıklayıp açılan pencerenin altından SEÇ butonuna basmanız gerekmektedir.
Seç butonu ile sertifika seçimi yaptıktan sonra açılan pencerede SONRAKİ butonu ile işlemlere devam etmeniz gerekmeketedir.
Bu işlemden sonra Aktivasyon İşleminin tamamlandığına ve hangi hizmet için aktivasyon yaptığınıza dair bir uyarı mesajı çıkacaktır ekrana. Aktivasyon işlemi bu aşamada tamamlanmış olacaktır.
Not: Aktivasyonunu yapmış olduğunuz hizmetlerin durumunu HİZMETLERİM ekranından kontrol edebilirsiniz.
Not: Hizmetler başarılı olarak Gelir İdaresi Başkanlığı tarafında açıldığında ya da kapatıldığında ya da hesap açma-kapatma işleminin hata aldığı durumlarda , kullanıcının https://efatura.elogo.com.tr/ entegratör portalında kayıtlı mail adresine bilgilendirme maili iletilmektedir.