Logo Bulut ERP ile Payer pazaryeri entegrsayonunda kullanılan temel işlemlere bu dokümandan ulaşılır.

Logo Bulut ERP ve Payer pazaryeri servisleri için abonelik işlemleri logo.cloud adresi üzerinden başlatılmaktadır. ERP servisine sahip hesaplarda Payer pazaryeri aboneliği de başlatıldığında Payer için kullanıcı oluşturma ve entegrasyon işlemleri otomatik tamamlanacaktır, fazladan bir tanımlama yapmaya ihtiyaç bulunmamaktadır. Her iki servise sahip aboneliklerde menü ağacında Logo Bulut ERP servisi menü seçenekleri ile birlikte Payer Pazaryeri Entegrasyonu menüsü birlikte listelenecek olup menu.logo.cloud adresinden giriş yapan kullanıcılar her iki servise de tek menü üzerinden ulaşarak kullanabileceklerdir.

Pazaryeri Entegrasyonu menü seçeneği ile payer uygulaması ekranı açılacak ve payer uygulamasına ait işlemler gerçekleştirilebilecektir.



Logo Bulut ERP menü seçenekleri içerisinde Payer pazaryeri uygulaması ile birlikte kullanacak olan aboneliklerde entegrasyon sürecinde kullanılan 4 temel süreç bulunmaktadır.

  • Pazar yeri Malzeme ve Stok Aktarımı işlemi,
  • Pazar Yeri Malzeme Eşleştirme işlemi,
  • Pazar Yeri Sipariş Aktarımı işlemi,
  • Pazar Yeri Fatura Aktarımı işlemi

1-Pazar yeri Malzeme ve Stok Aktarımı işlemi

Logo Bulut ERP'de tanımlanmış olan malzeme kartlarını ve malzemelere ait stok miktar bilgisini Payer pazaryeri uygulamasına aktarmak için kullanılmaktadır. Malzeme kartlarının aktarılabilmesi için malzeme kartında bulunan Pazar Yeri Bilgileri sekmesinde Pazar yeri kullanımı alanı işaretlenmiş ve ürün bilgileri ile tanımlamalar içerikleri doldurulmuş olmalıdır.



Pazar yeri Malzeme ve Stok Aktarımı işlemi Öndeğerler ve Filtreler bölümlerinden oluşmaktadır.
Öndeğerler bölümünde stok bilgisinin aktarılacağı organizasyonel birim ve ambar bilgisi seçilir.
Filtreler bölümünde aktarım yapılacak Malzeme kartları için tür, kayıt kodu ve açıklaması için filtreleme yapılabilir. Filtre seçimi yapılmadığında Pazar yeri kullanımı işaretli tüm kayıtlar için aktarım gerçekleşir.





İşlem uygula butonu ile başlatıldıktan sonra üst menüde yer alan işlemler – işlemler seçeneği ile süreç takip edilebilir.

2-Pazar Yeri Malzeme Eşleştirme işlemi

Payer pazaryeri uygulamasında tanımlanmış malzeme kartlarının Logo Bulut ERP'ye aktarılması için kullanılmaktadır.
İşlem penceresinde sol alt köşede bulunan Organizasyonel birim alanında seçim yapıldıktan sonra Pazar Yeri Malzemelerini Aktar butonu seçildiğinde Payer uygulamasında tanımlanmış ve Logo Bulut ERP'de karşılığı bulunmayan malzeme tanımları listelenecektir. Satır başında yer alan kutucuk alanı işaretli olan kayıtlar uygula butonu seçildiğinde Logo Bulut ERP'ye Pazar yeri bilgileri doldurularak kaydedilecektir. Uygula butonu seçilmeden önce malzeme kodu veya malzeme açıklaması alanından daha önceden Logo Bulut ERP'de açılmış olan bir malzeme kartı seçilerek eşleme yapılması sağlanabilir.



3-Pazar Yeri Sipariş Aktarımı işlemi


Logo Bulut ERP'de oluşturulan veya Payer'de bulunan malzeme kartlarının aktarım işlemleri tamamlandıktan sonra e-Ticaret ortamlarından Payer uygulamasına aktarılmış olan sipariş kayıtlarının Logo Bulut ERP'ye aktarımı için kullanılmaktadır.

Aktarılacak olan siparişlerin içeriğinden bulunan malzeme kayıtlarının sipariş aktarımı öncesinde Logo Bulut ERP'ye aktarılmış olması gerekmektedir.



Aktarılacak olan siparişler kurumsal bir cariye ait siparişler ise sipariş aktarımında ilgili cari hesap kaydı Logo Bulut ERP'de otomatik oluşturulacaktır. Finans parametrelerinde bulunan "e-Dönüşüm Bilgileri Otomatik Doldurulacak" parametresi "Evet" seçili ise cari hesap kaydı oluşturulurken Gib'ten e-Dönüşüm bilgileri sorgulanarak doldurulacaktır.
Eğer perakende satış ise PAYER kodlu perakende cari hesap kaydı ortak olarak kullanılacak, müşteri bilgileri sipariş kaydının e-Dönüşüm Detayları – Müşteri Bilgileri bölümünde görüntülenebilecektir.
Aktarılmış olan sipariş kaydına ait faturalar Logo Bulut ERP'de sipariş üzerinden sağ tuş menüden faturala seçeneği ile, fatura içerisine aktarım yöntemi ile veya toplu sipariş faturalama işlemi ile oluşturulabilir.
Pazar yeri sipariş aktarımı işlemi Satış Yönetimi – İşlemler menüsü altında yer almaktadır. İşlem ekranındaki Öndeğerler bölümünde aktarım yapılacak organizasyonel birim ve ambar bilgisi seçilmelidir. Filtreler bölümünde aktarım yapılacak siparişlerin tarih bilgisi ile siparişlerin oluştuğu Pazar yerleri için filtreleme yapılabilir.




4-Pazar Yeri Fatura Aktarımı işlemi


Pazar yeri sipariş aktarımı işlemi Payer'den aktarılmış olan siparişlerin faturalandıktan sonra faturalandı bilgisi ile fatura görsellerinin Payer uygulamasına iletilmesi için kullanılmaktadır.

  • Pazar yeri fatura aktarımı işlemi ile faturaların Payer'e aktarımından önce e-Arşiv veya e-Fatura türünde faturaların Gib'e gönderilmiş olması gerekmektedir.

  • e-Logo entegrasyonu için fatura içerisinde kaydedilmiş olan organizasyonel birim tanımında entegratör kullanıcı adı, şifre bilgisi ile birlikte Api Key değerinin girilmiş olması gerekmektedir. Girilecek olan Api Key değerine entegratörlük sayfasında Firma Bilgilerim bölümünden ulaşılabilir.



Fatura gönderimi tamamlanan kayıtlar Payer'de faturalandı anlamına gelen F işareti ile listelenecek ve Fatura işlemleri seçeneği altından fatura görüntüle seçildiğinde faturanın e-Belge görüntüsü görüntülenebilecektir.
İşlem ekranında Filtreler bölümü yer almakta olup faturalandı bilgisi ve fatura görüntüsü aktarılacak kayıtlar için tarih, organizasyonel birim, fatura numarası ve Pazar yerleri için filtreleme yapılabilir.