You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

Version 1 Current »

1-eLogo hizmetini nasıl başlatabilirim?

• e-Fatura uygulaması üzerinde, kendilerine ait bir kullanıcı hesabı oluşturmalıdır.
• e-Fatura uygulamasından yararlanmak için Gelir İdaresi Başkanlığına yazılı başvuru yapmalıdır.
• Başvurunun uygun bulunması halinde de; o Tüzel kişiler için Mali Mühür Sertifikası alınmalıdır, o Gerçek kişiler için e-İmzanızın bulunması yeterlidir. (Gerçek kişiler de dilerlerse faturalarını mali mühür ile imzalayabilir).
•Sipariş portalı üzerinden kontör ve ürün siparişi geçilmeli, ödeme ve sözleşme süreçleri tamamlanmalıdır.
•Mali mühür ile e-Çözümler ürünlerinin aktivasyonları tamamlanmalıdır.

2-İlk kez fatura keseceğim, ne yapmalıyım?

Entegratörlük portalimiz üzerinden fatura oluşturmayı anlatan detaylı dokümanımıza ulaşmak için tıklayınız.

3-İki kez imza maili geldi, kaç imza atmam gerekiyor?

e-Fatura, e-Fatura Saklama, e-Arşiv, e- Defter Saklama ve e-İrsaliye için ayrı ayır imzalama yapmanız gerekmektedir.

4-Hala GİB listesinde gözüküyorum, neden olabilir?

GİB e-Fatura mükellef listesi belirli saat aralıklarla güncellenmektedir. Aktivasyon işlemlerinizi tamamladıktan sonra Gün içerisinde tamamlanacaktır.

5-e-Posta adresi değişikliğini nasıl yapabilirim?

Günlük bilgilendirme maillerinin  gönderilmiş olduğu adresinizin değiştirilmesi için [email protected] adresine mail ile talepte bulunabilirsiniz.

6-Şirketlerim arası kontör aktarımını nasıl yapabilirim?

Entegratörlük Portalı'na (e-Fatura.elogo.com.tr ) kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş yaparak, sağ üst menüde yer alan 'kontör Dağıt' sayfası üzerinden firmalarınız arasında kontör transferi yapabilirsiniz.

7-Unvan Değişikliği yapabilir miyim?

Unvan değişikliği işlemi için yeni unvanlı firmanıza ait Vergi Levhası, İmza Sirküleri ve Ticaret Sicil gazetesini [email protected] adresine mail atmanız gerekmektedir. İlgili mail bizlere geldiğinde koduyla ilgili tarafınıza dönüş yapılacaktır. Yapılacak işlem için eski ve yeni mali mühürlerin hazır tarafınızda bulundurulması zorunludur.

8-Yetkili Kişi Değişikliği yapabilir miyim?

Firmanıza kayıtlı yetkili kişi ad-soyad değişikliği için [email protected] adresine mail atmanız gerekmektedir.

9-Mali Mühür Nedir?

Vergi Usul Kanunu kapsamında yapılacak düzenlemeler çerçevesinde kullanılmak üzere, tüzel kişi ve diğer kurum, kuruluş ve işletmelere ait veri bütünlüğünün, kaynağın ve içeriğin garanti altına alınması ile gerekli durumlarda gizliliğin sağlanması fonksiyonlarının yerine getirilmesi amacı ile oluşturulan mali mühür, Başkanlık adına TÜBİTAK-UEKAE tarafından kurulan elektronik sertifika alt yapısını ifade etmektedir. e-Fatura uygulaması için alınan mali mühür, e-Defter uygulaması için de kullanılabilmektedir.

10-Harcadığım kontörlere ilişkin detaylı raporu nasıl öğrenebilirim?

Harcamış olduğunuz kontörlere ilişkin  detaylı raporu e-Fatura.diyalogo.com.tr adresine vergi numaranız ve şifreniz ile giriş yaparak Raporlar menüsü altından ''Kullanıcı Raporları'' alanından görüntüleyebilirsiniz.

11-Sipariş Portalı şifremi nasıl değiştirebilirim?

Sipariş Portalı'na mail adresi ve şifrenizle giriş yaptıktan sonra, üye bilgileri sayfasından şifrenizi değiştirebilirsiniz. Şifrenizi unuttuysanız şifremi unuttum butonu ile yeni bir şifre belirleyebilirsiniz.

12-Portal (efatura.elogo.com.tr) şifremi nasıl değiştirebilirim?

https://efatura.elogo.com.tr adresine giriş yaparak ,şifremi unuttum butonu ile yeni bir şifre belirleyebilirsiniz.

13-Mutabakat Portalı şifremi nasıl değiştirebilirim?

https://e-mutabakat.logo.com.tr  adresine giriş yaparak ,şifremi unuttum butonu ile yeni bir şifre belirleyebilirsiniz.