j-Platform 3.18 sürümünde yapılan yenilikler aşağıdaki şekildedir:

Sürümde Yer Alan Yenilikler

Sıra No Tanım Açıklama Doküman Linki
1 U-ETDS uygulaması ile entegrasyon kurulması talebi

"Satış Yönetimi/Hareketler" başlığı altına "U-EDTS (Ulaştırma Elektronik Takip ve Denetim Sistemi)" seçeneği eklenmiştir. Bu seçenek üzerinden oluşturulan sefer ve yük kayıtları web servis üzerinden T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı sistemlerine aktarılabilecektir.

Malzeme kartına eklenen "U-EDTS Bilgileri" bölümünde "Taşıma Türü, Yük Cinsi, Yük Birimi, Taşıma Şekli ve Un Numarası" alanlarına girilen değerlere göre malzemeler kolay bir şekilde seferlere yük olarak eklenebilecektir.

Detay için tıklayınız
2 Muhasebe bağlantı kodlarının excel ile ürüne aktarılabilmesi talebi

"Genel Muhasebe/İşlemler" seçeneklerine “Excel’den Muhasebe Bağlantı Kodu Aktarımı” işlemi eklenmiştir. İşlem üzerinden malzeme, hizmet ve cari hesapların muhasebe bağlantıları excel dosyasından toplu olarak aktarılabilecektir.

Detay için tıklayınız
3 Cari hesap bilgilerinin güncellenebilmesi talebi

"Finans Yönetimi/İşlemler" başlığı altına "Cari Hesap Bilgilerini Güncelle" işlemi eklenmiştir. İşlem üzerinden cari hesapların "türü, organizasyonel birimi, özel kodu, ticari işlem gurubu, ödeme planı" alanları güncellenebilecektir.

Detay için tıklayınız
4 Satış iade faturalarının gider pusulası olarak düzenlenebilmesi talebi

"Satış İade Faturası" türündeki faturalara "Gider Pusulası" alanı eklenmiştir. "Gider Pusulası" işaretli satış iade faturaları, gider pusulası olarak işlem görecek ve buna göre muhasebeleştirilecektir.

Detay için tıklayınız
5 Posta Kutusu'da uygulama ve irsaliye yanıtı tarihlerinin takip edilebilmesi talebi

"e-Fatura/e-İrsaliye" posta kutularına "Uygulama Yanıtı Tarihi" ve "İrsaliye Yanıtı Tarihi" alanları eklenmiştir. Posta kutularına alınan fatura ve irsaliyeler için gönderilen yanıtların hangi tarihte verildiği bilgisi takip edilebilecektir.

Detay için tıklayınız
6 Cari hesap kartında seçili üst seviye cari hesap bilgilerinin cari hesaba aktarılması talebi

"Üst Seviye Cari Hesap" seçimi yapıldığında çıkan mesajın onaylanması durumunda, üst seviye cari hesap bilgilerinin cari hesap kartına kopyalanması sağlanmıştır. Üst seviye carinin "Adres, Haberleşme, Ödeme, Vergi, Özel Kod, Banka Hesap Bilgileri" ilgili cari hesaba aktarılacaktır.

7 Varlık ve malzeme tipinde varlıklarda KKEG limit kontrollerinin yapılması talebi

Ekipman, Diğer Varlık ve malzeme tipindeki varlık kartlarına "Nakil Vasıta Masrafı" seçeneği eklenmiştir. "Nakil Vasıta Masrafı" işaretli varlıklar giriş işlemlerinde kullanıldığında işlemin muhasebe kaydının KKEG limit kontrollerine göre oluşması sağlanmıştır.

8 Gelen e-İrsaliyelerin sipariş ile eşleştirilebilmesi talebi

"e-Dönüşüm/e-İrsaliye/Posta Kutusu" na alınan irsaliyelerin, üründe var olan siparişi ile eşleştirilmesi sağlanmıştır. Böylelikle gelen e-İrsaliye sipariş bağlantısı ile kaydedilebilecektir.

Detay için tıklayınız
9 Dış ticaret kayıtlarına ait Ticari Fatura(Commercial Invoice) belgesi hazırlanabilmesi talebi

"İhracat Dosyaları/Gönder" seçeneklerine "Ticari Fatura Gönder" işlemi eklenmiştir. Bu seçenek üzerinden ihracat işlemlerinde kullanılan, malın miktarını, niteliğini, fiyatını gösteren "Ticari Fatura" belgesi üründen alınabilecektir.

Detay için tıklayınız
10 Dış ticaret işlemlerine ait Çeki Listesi(Packing List) raporunun hazırlanabilmesi talebi

İhracatı yapılan ürünlerin ağırlık bilgilerini ve ürün detaylarını içeren "Çeki Listesi" ürün içerisinden hazırlanabilecektir. İhracat dosyalarının "Gönder" seçeneklerine eklenen "Çeki Listesi Gönder" işlemi ile "Çeki Listesi" oluşturulabilir.

Detay için tıklayınız
11 e-İrsaliyelerin harici yoldan iptal edilebilmesi talebi

"Giden e-İrsaliye Arşivi" ve "Gelen e-İrsaliyeler" browserlarının sağ tuş menü seçeneklerine eklenen "Harici Yollardan İptal Et/İptali Geri Al" işlemleri ile gönderilen ve alınan e-İrsaliyelerin iptal edilebilmesi sağlanmıştır.

Detay için tıklayınız
12 Kampanya Tanımlama Sihirbazı eklenmesi talebi

"Satış-Satınalma Kampanyası" kartlarının "Koşullar" tabına "Kampanya Tanımlama Sihirbazı" özelliği eklenmiştir. Sihirbaz kullanılarak;

  • Çoklu indirim,
  • X TL üzerine indirim,
  • X ürünü alana Y ürünü indirimli
  • Seçili ürünlerde indirim, gibi kampanyalar kolaylıkla tanımlanabilecektir.
Detay için tıklayınız
13 Posta Kutusu(OHÖ) ekstre bilgilerinde fiş türü seçilebilmesi talebi

"Posta Kutusu(OHÖ)/Ekstre Bilgileri" ekranında, gelen ekstrenin türü ile aynı olan fiş türleri arasından seçim yapılabilmesi sağlanmıştır. Mevcut yapıda "Fiş Türü" değeri, "Sistem Ayarları/e-Dönüşüm/e-Bankacılık İşlemleri" öndeğeri üzerinden gelmektedir. Kullanıcı isterse fiş türünü değiştirebilecektir.

14 Trakya Elektrik faturalarının özel dönüşümle kaydedilebilmesi talebi

Trakya Elektrik faturalarının "e-Fatura/Posta Kutusu" üzerinden kendi formatına uygun olarak kaydedilmesi sağlanmıştır. "Posta Kutusu/UBL Değiştir" seçeneklerine eklenen "Trakya Elektrik Faturası UBL'i ile Değiştir" işlemi ile faturaya özgü tutarlarla kaydedilebilir.

15 Teklif Değerlendirme ekranına excel aktarımı özelliğinin eklenmesi talebi

"Teklif İşlemleri/Teklif Değerlendirme" ekranında malzeme bilgilerinin yer aldığı işlem menüsüne "Excel'e Aktarım" seçeneği eklenmiştir. Bu seçenek üzerinden değerlendirmeye tabi tekliflerin detayları excel dosyasına aktarılabilecektir.

16 Amortisman Tablosu üzerinden muhasebe fişi oluşturulması talebi

Amortisman Tablosu sağ tuş menü seçeneklerine eklenen "Muhasebeleştir" işlemi ile amortisman kaydına ait muhasebe fişinin oluşması sağlanmıştır.

Detay için tıklayınız
17 Proje Portali/Aktivite İlerleme Durumu alanının gerçekleşme bilgilerine güncellenmesi talebi

Proje Yönetimi modülünde ve Proje Portali'nde, kullanıcı seçimine bağlı olan aktivitelerin "İlerleme Durumu" bilgisi, gerçekleşme bilgilerinden alınacak şekilde değiştirilmiştir. Böylece aktivitenin gerçekleşmesine bağlı olarak ilerleme durumu takip edilebilecektir.

Detay için tıklayınız
18 Proje Portali/Zaman Çizelgesi üzerinde alt aktivitelerin toplam süresinin takip edilebilmesi talebi

Proje Portali üzerinden takip edilen "Zaman Çizelgesi" ekranında üst aktivite sürelerinin alt aktiviteleri kapsayacak şekilde gösterimi sağlanmıştır.

19 Form BA/BS beyannamelerinin Vergi/TC Kimlik numarasına göre gruplandırılarak hazırlanması talebi

"Genel Muhasebe/Tanımlar/e-Beyannameler" üzerinden hazırlanan "Form BA, Form BS" beyannameleri "Veri Al" işlemi seçeneklerine "Vergi/TC Kimlik Numarasına Göre Gruplandır" filtresi eklenmiştir. Filtrede yapılan seçime göre aynı vergi/TC Kimlik numarasına sahip cariler için tek satır kayıt oluşturulacak veya her cari ayrı satırda gösterilecek şekilde beyanname hazırlanabilecektir.

Detay için tıklayınız
20 Proje Portali/Durma, Gerçekleşme bilgilerinin portal üzerinden girilebilmesi talebi

Proje Portali üzerinden aktivitelerin durma ve gerçekleşme bilgilerinin girilebilmesi sağlanmıştır.

Detay için tıklayınız
21 Varlık ve varlık türünde malzeme kayıtları için özel kod bazında muhasebe bağlantısı tanımlanabilmesi talebi

"Varlık, Varlık türünde malzeme" kayıtlarının muhasebe bağlantı kartlarına "Özel Kod/2/3/4/5" alanları eklenmiştir. Bu alanlar üzerinden varlıkların özel kodu bazında muhasebe bağlantısı oluşturulabilecektir.

Detay için tıklayınız
22 Fatura satırlarındaki "KDV Dahil/Hariç" değerinin öndeğer seçilebilmesi talebi

"Sistem Ayarları/Öndeğer ve Parametreler/Satış Yönetimi/Öndeğerler/Fatura" başlığı altına eklenen “Fatura Satırında KDV” değerine göre "Toptan Satış Faturası, Verilen Hizmet Faturası ve Varlık Satış Faturası" türündeki faturaların satırında "KDV Dahil" alanı öndeğeri belirlenebilecektir.

23 Hareket özel kodlarının kullanım yeri bazında seçilebilmesi talebi

"Fatura/Sipariş/İrsaliye" satırlarındaki "Hareket Özel Kodları" için "Kullanım Yeri" özelliği eklenmiştir. Böylelikle fiş veya fatura satırlarında kullanım yerine göre tanımlanmış özel kodlar seçilebilecektir.

24 TÜRMOB üzerinden semt bilgisinin de alınabilmesi talebi

Cari hesap kartı sağ tuş menüsü üzerinden gerçekleştirilen "TÜRMOB'dan Bilgileri Getir" işlemi ile cari hesabın "Semt" adresinin de alınması sağlanmıştır.

25 Dosya bağlantılı fiyat teklifi satırlarına dosyadaki ihtiyaç listesi dışında kayıt eklenememesi talebi

İhale, dosya bağlantısı olan fiyat teklifi satırlarının kod, açıklama alanlarında sadece bağlı olduğu dosyadaki kayıtların seçilebilmesi sağlanmıştır.

26 "Toplu Tanım Kartı Aktarımı" işleminin zamanlanmış görev olarak kullanılabilmesi talebi

"Sistem Ayarları/Tanımlar/Genel/Zamanlanmış Görevler" tanımlarına "Toplu Tanım Kartı Aktarımı İşlemi" eklenmiştir. "İşlem Çalışma Parametreleri" satırında yapılan seçime göre zamanlanmış görev oluşturulacak ve girilen periyotta firmaya veri aktarımı işleminin çalışması sağlanacaktır.

27 Form BA/BS kayıtlarında belge numarasına göre belge sayısı belirleme işleminin parametrik olması talebi

"Sistem Ayarları/Öndeğer ve Parametreler/Genel Muhasebe/Parametreler/Genel" başlığı altına "Form B Belge Sayısı" parametresi eklenmiştir. Parametre değerine göre beyanname ve cari mutabakatların "Belge Sayısı" belge bazında veya belge numarası bazında belirlenebilecektir.

Detay için tıklayınız
28 İhale kayıtlarına komisyon üyelerinin eklenebilmesi talebi

"İhale Yönetimi/Açılan İhaleler/Bağlı Kayıtlar" seçeneklerine "Komisyon Üyeleri" eklenmiştir. Komisyon üyeleri kullanıcının tanımladığı bilgilere göre oluşturulabilecektir.

29 Talep fişi satırında transfer ambarı seçilebilmesi talebi

Talep fişlerinde "Karşılama Türü: Ambar Transferi" olan satırlarda "Karşılama Ambarı" seçilebilmesi sağlanmıştır. Talep fişi satırında "Karşılama Ambarı" girilmişse karşılama kontrolleri bu ambar üzerinden yapılacaktır.

30 Sözleşme üzerinden oluşan fiyat kartlarına sözleşme bilgilerinin yansıtılması talebi

"Satınalma-Satış Yönetimi/Öndeğer ve Parametreler/Sözleşme Kaydetme İşleminde Fiyat Kartı Oluşturulsun" parametresi "Evet" seçili iken sözleşme eklendiğinde oluşan fiyat kartlarının "Cari Hesap=*, Bitiş Tarihi=Sözleşme Bitiş Tarihi" değerleri ile kaydedilmesi sağlanmıştır.

31 04.09.2023 MUHSGK beyannamelerinde yapılan versiyon güncellemesinin ürüne yansıtılması talebi

04.09.2023 tarihli duyuruya istinaden MUHSGK-1003A ve MUHSGK-1003B beyannamelerinde gerekli düzenlemeler yapılarak versiyonları 15 ve 7 olarak güncellenmiştir.

Sürümde Yer Alan İyileştirmeler

Sıra No Tanım Açıklama Doküman Linki
1 Dövizli bir alacak dekontu tutarında değişiklik yapıldığında YPB tutarlarının güncellenmesi talebi

Döviz cinsinden işlem görmüş cari hesap fişlerinde İPB tutarı sıfırlandığında YPB tutarının da sıfırlanması sağlanmıştır.

2 Satış irsaliyesi satırında ithalat/ihracat dosya no bilgisinin takip edilebilmesi talebi

İthalat/İhracat dosyası faturasına ait irsaliyelerde "İtahlat/İhracat Dosya No" bilgisinin görünmesi sağlanmıştır.

3 Ek vergili faturanın iade faturasında ek verginin de muhasebeleştirilmesi talebi

Ek vergi uygulanan satış faturası iade edildiğinde iade faturasının muhasebe fişinde ek vergi tutarı için ayrı satır oluşması ve bağlantılı hesapta muhasebeleşmesi sağlanmıştır.

4 Çek Çıkış(Cari Hesap) kaydının carisi değiştirildiğinde çekteki cari hesabın güncellenmesi talebi

"Çek Çıkış (Cari Hesaba)" bordrosunda, cari hesap değiştirildiğinde bordroda daha önce eklenmiş "Kendi Çekimiz" türündeki kayıtlarda cari hesap bilgisinin güncellenmesi sağlanmıştır.

5 Kurumlar beyannamesinde yer alan "Cari Dönem" ve "Önceki Dönem" tutarlarının BDP' ye aktarılması talebi

"Kurumlar Beyannamesi/Ekler/Ayrıntılı Bilanço ve Ayrıntılı Gelir Tablosu" bölümünde ye alan "Cari Dönem" ve "Önceki Dönem" başlıklarının yerleri değiştirilerek tutarların BDP programına ters alanlarda gönderilmesi durumu düzeltilmiştir.

6 Hızlı talep karşılama ile oluşturulan malzeme fişlerine talepteki özel kod bilgilerinin aktarılması talebi

"Hızlı Talep Karşılama" işlemi "Stoktan Karşılama" yöntemi ile tamamlandığında talep satırındaki "Hareket Özel Kodu" bilgisinin oluşan malzeme fişine aktarımı sağlanmıştır.

7 Birden fazla irsaliye bağlantılı fatura kaydedildiğinde browserda faturanın tek satırda gösterilmesi talebi

"e-Fatura/Posta Kutusu" ndaki birden fazla irsaliye bağlantısı olan e-Fatura kaydedildiğinde, kısıtlı kullanıcıların "Gelen e-Fatura, Satınalma Faturası" browserlarında faturanın bağlı irsaliye adeti kadar listelenmesi durumu düzeltilmiştir.

8 Satış sözleşmesi taslak durumuna alındığında sözleşmeye bağlı fiyat kartının silinmesi talebi

Sözleşme kaydedildiğinde sözleşmeye bağlı bir fiyat kartı oluşmuş ise sözleşme silinmek istendiğinde alınan fiyat kartı silme mesajı onaylandığında, sözleşme ile bağlı fiyat kartının da silinmesi sağlanmıştır.

9 Ayrıntılı Varlık Raporu'nda "Kullanılamaz" durumlu kayıtların da listelenmesi talebi

"Varlık Yönetimi/Raporlar/Ayrıntılı Varlık raporu" öndeğer filtreleri ile alındığında durumu 'Kullanılamaz" olan kayıtların raporda listelenmesi sağlanmıştır. 

10 "Malzeme Organizasyonel Birim Parametrelerini Güncelleme" işleminin gruplanmış malzeme filtresi ile çalıştırılabilmesi talebi

"Malzeme Yönetimi/İşlemler/Malzeme Organizasyonel Birim Parametrelerini Güncelle" işleminde "Malzeme Kodu" filtresinde çoklu değer seçilebilmesi sağlanmıştır.

11 İrsaliye Aktar işleminde "Fiş Tarihi" filtresinin seçili gelmesi talebi

Fatura sağ tuş menüsü üzerinden erişilen "İrsaliye Aktar" işlemi "Fiş Tarihleri" filtresinin son bir aylık dönem seçili olacak şekilde öndeğer gelmesi sağlanmıştır.

12 Birden fazla sevkiyatı olan faturanın durumu değiştirildiğinde, irsaliyelerin sevkiyat bilgilerinin güncellenmemesi talebi

Sevk tarihleri farklı olan irsaliyeler, faturaya aktırıldıktan sonra faturada durum değişikliği yapıldığında, irsaliye sevk tarihlerinin doğru görünmesi sağlanmıştır.