Logo Bulut İK'da bir atama kaydı oluşturmak için Çalışan Yönetimi> Tanımlar> Çalışan Kartları ekranında ilgili çalışan üzerinde sağ tuş menüde Çalışma Bilgileri> Atamalar ekranında ekle butonu ile atama kaydı eklenebilir.



Çalışanın önceki atamaları bu ekranda görüntülenebilir.


Yeni bir atama kaydı eklemek için ekle butonu ile Atama Kaydı ekranı açılır.

Başlangıç tarihi günün tarihi olarak otomatik gelir, değiştirilebilir ancak başlangıç tarihi önceki atamasından daha eski bir tarihte olamaz, bu durumda atama kaydedilmek istendiğinde servis uyarı verir.

Bitiş tarihi alanına veri girişi yapılamaz çünkü bir sonraki atama oluştuğunda otomatik sonraki atamanın başlangıç tarihine göre bu atamanın bitiş tarihi bilgisi dolar.

Çalışanın kurum-işyeri bilgileri yansır. Eğer bölüm-birim-altbirim değişikliği yapılmak istenirse yeni birimler seçilir.

Ana bilgiler sekmesinde çalışanın atamasına bağlı olarak değişebilecek bilgiler yer alır, onay tarihi verilmek istenirse girilebilir.

Çalışanın pozisyonunda değişiklik yapılacaksa pozisyon alanı temizlenir ve listeden yeni pozisyonu seçilir.



Atama türü veri girişi zorunlu alandır. Yapılan değişikliğe uygun olan atama türü seçilmelidir.  Öndeğer olarak gelen türler kullanılabilir veya yeni tür eklenebilir. Atama türleri Sistem Ayarları> Türler> Çalışan Yönetimi> Atama Türleri ekranından tanımlanır. 

Ücret bilgileri alanında çalışanın ücreti değişecekse yeni ücreti ve diğer bilgiler değiştirilebilir.



Diğer bilgiler sekmesinde analiz boyutu, dağıtım şablonu veya muhasebe bağlantı grubu değişikliği yapılabilir.



Kaydet butonu ile atama kaydı oluşur.

Ayrıca Çalışan Yönetimi> Hareketler> Atama Talepleri ekranından yeni bir atama talebi oluşturulabilir. 

Atama talebinin durumu onaylandı statüsüne geldiğinde;

Talep oluştururken seçilen çalışanın atamalar menüsüne yansıyacaktır ve atamalar ekranında değiştir ile girilerek atama detayları girilebilir.


Aynı zamanda çalışan kartı içerisinde bir değişiklik yapıldığında ekrana gelen çalışan bilgileri değişiklik onayı ekranında girilen tarihler ve atama türü seçilip değişiklik kaydedildiğinde atama kaydı oluşur.

Eğer değişiklik yerine düzeltme seçilirse atama kaydı oluşmaz.



Servis içerisinde çalıştırılan Toplu terfi yapmak veya ücret değişikliği yapmak gibi işlemler için işlemler menüsünden ilgili işlem seçilir ve uygun atama türleri seçilerek işlem çalıştırıldığında çalışanların atamalar ekranına atama kayıtları düşecektir.

Atama kayıtları listesi ve atama talepleri listesi rapor olarak çalışan yönetimi raporlar menüsünden alınabilir.