Amaç
Teklif kaydının ERP' ye satış (sipariş, irsaliye ve teklif) kaydı olarak aktarılabilmesi
Kullanım
Teklif > Durum Değiştir > Satış işlemi sonrası ERP entegreli olarak kayıt atılabilmesinin desteklenmesi sağlanmıştır.
- Logo CRM mobil üzerinden teklifleri görüntülenir. Var olan veya yeni bir teklif kaydı açılır. Teklifi ERP' ye aktarmak için butonuna tıklanır.
- Açılan liste ekranından "Durum Değiştir" butonuna tıklanır. Durum seçenekleri ekranını görüntülenir.
- "Satış" butonuna tıklanır Teklifin aktarım türü seçim ekranını görüntülenir.
- "ERP uygulamasına sipariş olarak gönder." butonuna tıklanır. Tarihçe ekranını görülür.
- Tarihçe bilgisini görüntülendikten sonra "Kaydet" butonuna tıklanır. Seçilen teklif sipariş olarak ERP 'ye aktarılır. Teklifin durumunu ise "Satış" olarak güncellenir. Teklifin aktarıldığına dair bilgilendirme mesajı görüntülenir.
Satış İptal Durumu
Satışa dönen bir kaydı iptal etmek için teklif kaydı seçilir ve sağ üst köşede bulunan
- Tarihçe ekranını gelir ve satışı iptal ederken "Tüm bağlantılı ERP satış nesnelerini sil" seçili gelir.
- "Kaydet" butonuna tıklanır. ERP veritabanından ilgili sipariş\irsaliye kaydını siler.
Bilgilendirme
Teklif kaydını tekrardan kullanmak istenilirse satış iptal işleminden sonra durumunu devam ediyor 'a getirmeniz gerekir.
API
- "Satış" butonuna tıkladığında GET/api/v1.0/proposals/getProposalInfo ucu çağrılır.
- API ucu için POST/api/v1.0/proposals/exportProposal/{proposalOid}/{exportAs} kullanılır. Api ucuna sessionId, proposalOid ve exportAs (belge tipi) bilgisinin gönderilir.
- exportAs
- Entegrasyon yapma = 0
- Sipariş = 1
- İrsaliye = 2
- Teklif = 3
- "Tüm bağlantılı ERP satış nesnelerini sil" işaretledikten sonra "Kaydet" butonuna tıkladığında PostObject'ten önce POST/api/v1.0/proposals/deleteSaleObject/{proposalOid} ucu kullanılır.
- API ucuna sessionId, proposalOid ve CancelAllErp = True bilgisinin gönderilmesi sağlanmıştır.
Belge Kontrolü
Satış > Satış İptal > Satış işleminde, ERP satış nesnelerini silinerek yapılan iptallerde Satışa tekrar çevirme senaryosunun desteklenmesi sağlanmıştır.
- Daha önce "Satış" durumuna çevrilen teklif kaydın durumu "Satış İptal" olarak seçilir.
- Tarihçe ekranını görüntülenir.
Satışı iptal ederken "Tüm bağlantılı ERP satış nesnelerini sil" işaretlemez.
"Kaydet" butonuna tıklanır.
Satış iptalini sadece Logo CRM tarafında gerçekleşir.
Teklifin durumunu "Satış İptal" olarak güncellenir.
Satışın iptal edilme durumunu içeren bilgilendirme mesajını görünür.
Teklifi tekrar satışa çevirebilmek için önce "Devam Ediyor" durumuna getirilir.
Teklif üzerinde revize değişiklik işlemi yapılacaksa eklemeler yapılır.
Durumu tekrar satışa çevirmek için Durum Değiştir > "Satış" butonuna tıklanır.
Teklifin satışa nasıl çevrileceğini içeren bilgilendirme mesajını getirir.
- "Evet" butonuna tıklanır.
- Tarihçe ekranını gelir.
- Tarihçe bilgisini görüntüleyip "Kaydet" butonuna tıklanır.
- Seçilen teklifi aynı sipariş/irsaliye kodu üzerinden ERP 'ye aktarılır.
- Teklifin durumunu "Satış" olarak güncellenir.
- Teklifin aktarıldığına dair bilgilendirme mesajını görüntülenir.
Bilgilendirme
Logo CRM sistem ayarlarından 48.parametre aktifken olduğunda, entegrasyonun gerçekleşmeyeceğini içeren bilgilendirme mesajını görüntülenir.
Teklif Satışa Çevrildikten Sonraki Aksiyon
Logo CRM web arayüzünde Tanımlar → Güvenlik → Kullanıcılar menü başlığı altında "Teklif Satışa Çevrildikten Sonra Aksiyon" seçeneği ile kullanıcıya eklenen aksiyon türüne göre Logo CRM Mobil uygulamada teklifi satışa çevirirken ERP aktarım türü kullanıcılar aksiyon seçimine göre görüntülenir.
Uygulama
Teklif Kaydının Sipariş Olarak ERP 'ye Aktarım Videosu