You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

Version 1 Next »

Puantaj Hesaplama İşlem Adımları


  • Ücret Yönetimi/Tanımlar/Puantaj Öndeğerleri ekranından mevcut bir puantaj öndeğeri yok ise yeni puantaj öndeğeri tanımı yapılır. Puantaj öndeğeri ekranındaki "Ekle" butonu ile öndeğer eklenir. Kurum seçilerek hangi kurum için puantaj öndeğeri tanımlanacağı belirlenir ve öndeğer kodu ve açıklama bilgisi girilir.


  • Gün bilgilerini sistemde tanımlı olan takvim bilgisinden aldığı için burada gün bilgisi tanımlanmamaktadır.
  • Puantaj öndeğerinde İzin Aktarımı ve Borç Aktarımı "Evet" seçilerek filtrenin puantaj öndeğerine bağlı kaydedilmesi sağlanır.




 

  • Puantaj hesaplaması işlem adımları aşağıdaki kontroller sağlanarak sırasıyla olmalıdır.


Ücret Yönetimi/Hareketler/Dönem Bilgileri üzerinden Dönem tarihi puantaj hesaplanacak dönemin başlangıç tarihi olmalıdır.



  • Eğer dönem tarihi 31/10/2016 ise ürün araç çubuğunda yer alan "Çalışma Tarihleri" alanında yer alan İnsan Kaynakları tarihi 31/10/2016 olmalıdır.




  • Ücret Yönetimi/İşlemler/Puantaj Kartları Hesaplama ile açılan ekrandan Puantaj Öndeğeri seçilir ve Uygula butonu ile puantaj kartları oluşturulur.



Personele ilgili aya ait izin ve borç kayıtları aktarımı yapılır. Aktarımı yapılacak izin kayıtların durumunun "Gerçekleşti" borç kayıtlarının durumunun ise "Onaylandı" olması gerekmektedir.


  • Puantaj oluşturulduktan sonra Ücret Yönetimi/Hareketler/Puantajlar ekranından oluşmuş olan puantajlar görülebilir.




 

  • Ücret Yönetimi/Raporlar/Tahakkuk Listesi raporlarından kontrolleri sağlamak için rapor alınır. Burada İşlem Tarihi ilgili ayın ait olduğu dönem bilgileri girilerek alınır. Tahakkuk toplamları raporu ile de bordro tutar kontrolleri sağlanabilir.


  • Rapor ile gerekli kontroller sağlandıktan sonra puantajların muhasebeleştirebilmesi için Dönem Bilgileri üzerinden "Dönem Puantajları Güncelleme" işlemi yapılmalıdır.


Puantajların muhasebeleştirebilmesi için durumunun "Onaylandı" olması gerekmektedir. Onaylanan puantaj kartları üzerinde sadece İncele işlemi yapılabilmektedir.




  • Dönem puantajlarının durumu "Onaylandı" olduğunda Genel Muhasebe/İşlemler/Bordro Tahakkuklarını Muhasebeleştir işlemi yapılabilir.




  • Muhasebe Fiş Tarihi ayın son tarihi olarak tanımlanır. Muhasebe Fiş Türü, Günlük/Mahsup olarak seçilir.

Organizasyonel Birim seçilir.

Filtreler / Puantaj Tarihleri alanından puantajın hesaplandığı tarih aralığı yani dönem tarih aralığı seçilir.



  • Tahakkukları muhasebeleştirme işlemi tamamlandıktan sonra Genel Muhasebe/Muhasebe Fişleri ekranından kontrol edebilirsiniz.