You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 5 Next »

Organizasyon Yönetimi Modülü Organizasyon Yönetimi modülünü kullanarak, Kurum çalışanlarının pozisyon gruplarını, rol ve derecelerini, kadro bilgilerini tanımlayabilir, Organizasyon şemasını düzenleyebilirsiniz.

  • Tanımlar
  • Hareketler
  • Raporlar

Pozisyon Grupları: Pozisyon Grupları seçeneği, şirket içerisindeki pozisyonları gruplandırmak için kullanılır.



Altta bulunan (Ekle)  butonundan yeni tanımlanabilir.




Rol Tanımları: Pozisyonun gerektirdiği beceriler, bu becerilerin derecesi, önemi, alınması gerekli eğitimler, öğrenim durumu gibi bilgiler rol tanımları ile belirlenir.
Altta bulunan (Ekle)  butonundan yeni tanımlanabilir.


Derece/Basamak Tanımları: Organizasyonel yapıya göre rol tanımlarının hangi derece/basamakları kapsadığı, derece/basamak için geçerli olacak tecrübesi, minimum eğitim seviyesi vb. bilgiler belirlenir.

Kadro Tanımları: Kadrolara ait tanımlar yapılır. Her bir pozisyon için gereken kadrolar ayrı ayrı belirlenir. Alt pozisyon için kadro tanımı yapılacaksa üst pozisyonda sağ tuş menüsü üzerinden "Altına Ekle" seçimi yapılarak açılan ekranda ilgili alanlar doldurulur.





Kadro Kartları: Kadrolara ait tanımlar yapılır.

Kadro Kartı tanımlamak zorunlu değildir. Ancak Kadro Kartı açılmış pozisyonlar için Personel Kartında, Kadro Kartı seçimini yapmak zorunludur. Bu seçim yapılmazsa Organizasyon Şemasında kadro durumuna ulaşılamaz.,
Yalnızca Kadro Tanımı yapılan pozisyonların, herhangi bir işleme gerek olmaksızın, Organizasyon Şemasında kadro durumlarına ulaşmak mümkündür.




Görev ve Sorumluluk Tanımı: Personel Kartları>Özlük Bilgileri menünün altından çalışanlara atanan Görev ve Sorumlulukların tanımı yapılır.

Hareketler

Organizasyon Şeması: Yeni bir organizasyon şeması eklemek için aşağıdaki işlemler gerçekleştirilir:
1- Organizasyon Yönetimi>Hareketler>Organizasyon Şeması ekranına gelinir ve sol alt köşede bulunan   (Ekle) seçeneğine tıklayarak yeni bir Organizasyon Şeması eklenir.



2.Organizasyon Şemasında KodAçıklama alanları doldurulur. Eğer Kırılımlı Kod Yapısı ile organizasyon şeması oluşturulacak ise Kırılımlı Kod Yapısı alanı işaretlenir. Ardından Durumu Kullanımda olarak yapılır. Organizasyon Şemasının bağlı olduğu Organizasyonel Birim seçilir.
3.Pozisyonların oluşturulabilmesi için Organizasyon Şeması penceresinin altında yer alan  seçeneğine tıklamak gerekir. Böylece Pozisyonlar sekmesi aktif olur ve istenen pozisyonlar eklenebilir. 



4.Pozisyonlar sağ tuş (F9) menüsündeki Ekle butonu ile eklenir. Genel Müdüre bağlı pozisyonlar için Altına Ekle seçeneğine tıklanır. Altına Ekle seçeneğine tıklandığında Kırılımlı Kod Yapısı olarak ekleme yapılır.



Ekrandaki gibi ekleme yapılır.

Hangi pozisyona bağlı kurgulama yapılacak ise o pozisyonun üzerinde F9 menüsünden Altına Ekle seçeneğine tıklanır.
5.Pozisyonlar tek tek oluşturulur ve Pozisyonlar sekmesinden görülür.