e-Fatura Cari Hesaplarının (Mükelleflerinin) Belirlenmesi ile ilgili gelişmeler aşağıdaki şekildedir:

  • 1 Eylül 2013 tarihine kadar e-Fatura kullanan müşterinin talebi doğrultusunda kağıt fatura verilmesine devam ediliyordu ancak bu tarihten itibaren sisteme kayıtlı tüm mükellefler için, kendi aralarında yapılan alım satımlarda kağıt fatura seçeneği tamamen kaldırıldı.
  • e-Fatura mükelleflerine yanlışlıkla da olsa kağıt fatura kesilmesi uygulama genelinde tamamen engellendi. e-Fatura mükelleflerine kesilen faturaların basımının engellenmesi ve bu faturaların e-Fatura olarak oluşması için, GİB tarafından yayınlanan güncel mükellef listesi, Logo Netsis sisteminde de oluşturulur.
  • Güncelleme işlemi için, e-Fatura modülünde yer alan “Online E-fatura Carilerini Güncelle” işlemi kullanılır. Bu işlem çalıştırıldığında gelir idaresinin yayınladığı mükellef listesinin son haline geçerlilik tarihi de eklenerek sisteme kaydedilir.
  • Fatura kaydetme, e-Fatura gönderme gibi işlemlerde de bu tablo kontrol edilir ve cari kartında e-Fatura mükellefi olma durumu izlenebilir. Sistemin sorunsuz işlemesi için cari kartlara vergi numaralarının düzgün girilmesi gerekir.
  • e-Fatura senaryosu bölümünde, ilgili firmaya "Ticari" mi yoksa "Temel" fatura mı kesileceği izlenir. "Ticari Fatura" kesilmesi için, firmaların karşılıklı anlaşması ve girilen faturalarla ilgili kabul/ret süreçlerini işletmeleri gerekir. "Temel Faturada" ise herhangi bir onay mekanizması yoktur. Karşı firmanın kestiği fatura kabul edilmiş sayılır. Yaygın olarak "Temel Fatura" kullanılır.