Ödeme sistemleri ekranında, sanal pos ve ödeme servisi girişleri yapılır. Ödeme sistemleri ekranında ödeme sistemleri kayıtlarının yer aldığı bir liste bulunur. Ödeme sistemleri listesinde sıra, bin numarası, ödeme sistemi tipi, adı ve durum kolonu yer alır. Ödeme sistemleri listesinde yer alan “çarpı” butonu ile kayıt silinir, “i” butonu ile detay ekran açılır. Açılan detay ekranda kaydın detayları görüntülenir. Ödeme sistemleri listesinde bulunan bin numarası kolonundaki buton ile kayıtlı ödeme sistemine bin numarası eklemesi yapılır.
Ödeme sistemleri ekranında yer alan “ödeme sistemi ekle” butonu ile yeni ödeme sistemi eklenir. Yeni kayıt için açılan ödeme sistemi ekranı iki sekmeden oluşur. İlk sekme sanal pos sekmesidir. Sanal pos sekmesinde bankalardan alınan sanal pos bilgileri girilerek sanal poslar sisteme tanıtılır. Bir banka için birden fazla pos tanımlanabilir, sadece bir tanesi varsayılan olarak kaydedilebilir. Sanal pos kaydı girilirken aynı zamanda taksit seçenekleri de tanımlanır. Sanal pos sekmesindeki zorunlu alanlar: banka, mağaza no, API kullanıcı adı, sanal pos çalışma şekli, sanal pos adı ve API password alanlarıdır. Sanal pos kaydı yapılır ve kaydet butonu ile kayıt kaydedilir. İptal butonu ile ekran kapanır.
Ekrandaki sanal pos alanında yer alan alanlar aşağıdaki gibidir:
Alan | Açıklama |
Banka | Banka bilgisidir. |
Mağaza No | Mağaza numarası bilgisidir. |
API Kullanıcı Adı | API kullanıcı adı bilgisidir. |
Sanal Pos Çalışma Şekli | Sanal pos çalışma şekli için 3d’li, 3d’siz ve müşteriye sor seçeneklerinden biri seçilir.
|
Varsayılan Olarak Kullan | Varsayılan pos kaydı yapılan pos olsun isteniyorsa aktif edilir. |
Sanal Pos Adı | Sanal pos adı girişi yapılır. |
Terminal No | Terminal no için giriş yapılır. |
API Password | Api password girişi yapılır. |
Min Taksit Tutarı | Posa ait geçerli minimum taksit tutarı seçilir. |
Aktiflik | Aktiflik durumu seçilir. |
Ekrandaki taksit seçenekleri alanında yer alan alanlar aşağıdaki gibidir:
Alan | Açıklama |
Banka Kartı | ERP den gelen banka kartları için seçim yapılır. |
Banka Hesabı | ERP den gelen banka hesapları için seçim yapılır. |
Geri Ödeme Planı | ERP den gelen geri ödeme planı için seçim yapılır. |
Yönlendirilecek Pos | Pos ekranında girilen poslar listelenir ve seçim yapılır. |
Taksit Sayısı | Varsayılan taksit ve 12 taksit listelenir |
Ekstra Taksit Sayısı | Ekstra taksit sayısı bilgisidir. Ödeme ekranında açıklama olarak gösterilir. |
Komisyon Oranı | Komisyon oranı tanımlanmak istenirse girişi yapılır. |
İndirim Oranı | İndirim oranı girişi yapılır. |
Açıklama | Açıklama girişi yapılır. |
Aktifmi? | Aktiflik duurmu seçilir. |
Ödeme sistemleri ekranında yer alan “ödeme sistemi ekle” butonu ile açılan ödeme sistemi ekranındaki ikinci sekme “ödeme servisi” sekmesidir. Ödeme servisi sekmesinde ödeme servisi girişleri gerçekleşir. Ödeme servisi ekrnaındaki zorunlu alanlar ödeme servisi adı ve servis sağlayıcıdır. Ödeme servisi ekranındaki kaydet butonu ile kayıt kaydedilir, iptal butonu ile ekran kapanır.
Ödeme servisi ekranında yer alan alanlar aşağıdaki gibidir:
Alan | Açıklama |
Ödeme Servisi Adı | Ödeme servis adı girişi yapılır. |
Ödeme Servis Url | Ödeme servis url girişi yapılır. |
Ödeme Şifre | Ödeme şifresi girişi yapılır. |
Servis Sağlayıcı | Ödeme servis sağlayıcı seçimi yapılır. |
Ödeme Kullanıcı Adı | Ödeme kullanıcı adı girişi yapılır. |
Aktiflik | Aktiflik durumu seçilir. |