You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 4 Next »

CRM üzerinde performans ölçümlemesi yapılmasını sağlar. Belirlenen kriterde ve zaman aralıklarında yapılan kayıt toplamlarının verilen hedeflere oranı görülür.

Örnek: Bir kullanıcıya tanımlanan günlük, haftalık, aylık girilmesi gereken aktivite sayısının belirlenen hedefe ne kadar ulaştığı görülebilir. Bunun için Tanımlar menüsü altında KPI> Tanımlar bölümünden ölçümleri görebilmek için KPI skor kartı eklenir.




Örnek Uygulama:

Son 30 gün içinde, girilen kişiye göre aktivite sayısı kontrol edilir. Resimdeki gibi KPI tanımlarına girilir.


Yeni bir tanım eklenir, aşağıdaki gibi bir pencere açılır.



Ad: KPI tanımına verilen isimdir.

Hedef Nesne Türü: Aktiviteler için örnek yapıldığından aktivite seçimi yapılır. Hangi bölümde rapor alınacaksa o bölümden seçim yapılır.

Kriter: Bu alan sonuçların doğru çıkabilmesi için önemlidir. Burada iki tarih belirlenir; biri başlangıç tarihi, diğeri bitiş tarihidir. Bu tarihler Ölçümleme Frekansı kısmında belirlenen aralıkların sistem tarafından otomatik alınabilmesi için verilmelidir.

Küçük yeşil artı işaretine tıklanarak Tarih alanı eklenir.


Açılan satırda mavi "ID" yazan alanda Tarih seçilir. Ölçümleme, aktivite tarihine göre yapılacağı için Tarih seçilir. Bunun yerine tercihen oluşturma tarihi de seçilebilir.



Tarihi seçildikten sonra yeşil renkle Eşit yazan alanda "Büyük veya eşit" seçilir.



Sonra resimde gösterilen "g" harfi seçilir.


Açılır menüden RangeStart seçilir.


Artı işareti ile yeni kriter eklenir.




Daha sonra ortadaki yeşil renkli "Eşit" simgesine tıklanır ve açılır menüden "RangeEnd" seçilir. Tarih aralıkları belirtilir. Kullanıcı bazında ölçümleme yapabilmek için kullanıcılar filtrelenir. Ve'nin yanındaki artı işaretine tıklanır.



Oluşturan seçilirken ilk açılan menüde bu veriler gelir, tekrar aşağı ok tuşuna basılarak kullanıcı listesinden seçim yapılabilir.


Yön: Ölçümlenecek verinin düşük mü yoksa yüksek mi olacağı seçilir.

İfade: Toplam kayıt sayısını almak için öndeğer olarak gelir.

Ölçümleme Frekansı:


Aralık: Hangi aralıkta rapor çıkacağının belirlendiği bölümdür.

Karşılaştırma Aralığı: Resimde gözüken kutucuk işaretlenirse karşılaştırma aralığı aktif olur. Aralık kısmında belirtilen kriter ile karşılaştırma yapılır.

Ölçümleme Frekansı: Ölçümleme tipini belirler. Örn. Gün Bazında, vs.

Bölgeler

Yeşil Bölge: Hedefler burada tanımlanır. Yeşil bölgede belirtilen hedef geçilirse olumlu anlamına gelir. Örnekte 5 değeri belirlenmiştir.

Kırmızı Bölge: Burada belirlenen değerin altında ise kırmızı renk olur. Hedef tutturulamamıştır. Örnekte 3 belirlenmiştir.

Sonuç olarak şöyle bir tanımlama yapılmıştır: Aktivite tarihinden önceki son üç günde ne kadar kayıt girildiği ve önceki ay ne kadar kayıt girildiği karşılaştırılmıştır. Son 3 günde 5'ten fazla kayıt girildiyse yeşil, 3'ten az kayıt girildiyse kırmızı gösterilir.



Tanımlama böyle tamamlanmıştır. Bundan sonraki adım, bir skor kartı oluşturulmasıdır.

Örnek: Ahmet kullanıcısı için son 30 günde 20 aktivite giriş hedefi, son 3 ayda 100.000 liralık teklif hedefi, bu yıl da 200 fırsat girişi hedefi verilebilir. Bu durumda Ahmet kullanıcısına bir skor kartı oluşturulup bütün bu tanımlamalar içerisine eklendiğinde tek bir ekrandan Ahmet'in durumu gözlemlenebilir.

Sol taraftaki menüden KPI SKOR kartları seçilir. 



Açılan pencereden yeni bir skor kartı eklenir. Ekranda skor kartının adı belirlenir ve bağlantı butonu ile istenilen KPI tanımı eklenir.



Kaydettikten sonra Ahmet'in hedeflerine bakılır.



Ahmet kullanıcısı için son 3 gün ve geçen yıl karşılaştırılmıştır. Son üç günde 1 kayıt, geçen sene de 9 kayıt girildiği ölçümlenmiştir. Ölçümleme frekansında yeşil alana 5 verildiği ve mevcut kayıt 1 olduğu için kırmızı renkte görüntülenmiştir.