Amaç
Logo Flow üzerinde başlatılan ve onayları tamamlandıktan sonra Netsis tarafında otomatik fiş oluşturan bir cari hesap giriş talep süreci örneğidir.
Senaryo
Talep sahibi rolündeki 'Demo 1' kullanıcısı portal üzerinden “Cari hesap giriş süreci" bölümüne tıklayarak süreç başlatır. Gelen formda; Firma, firma ana bilgi ve detay bilgisi girilir. 'Demo1' kullanıcısı kayıt girişlerini tamamladıktan sonra 'Demo 2' kullanıcısına onaya gönderir. Demo2 kullanıcısı formu kontrol eder, bu aşamada reddedebilir veya kayıt üzerinde değişiklik talep edebilir. Demo2 kullanıcı onay verdiği durumda Netsis ERP'ye talebi aktarır. Netsis ERP'ye aktarılan kayıt olumlu veya olumsuz ise geri bilgilendirme gelir.
Örnek bir senaryo üzerinden işletilen akış örneğine ait videoyu aşağıda bulabilirsiniz.
Örnek bir senaryo üzerinden işletilen akış örneğine ait videoyu aşağıda bulabilirsiniz:
Netsis Satın Alma Talep Demo.mp4Akış Dosyası (.xnm)
Aşağıdaki dosyayı indirerek uygulamaya aktarınız. İçeri aktarma işleminin nasıl yapıldığına dair bilgi için Aktar bölümünü inceleyiniz.
Netsis Satın Alma Talep Yönetimi.nxmForm Şablonu
Netsis Satın Alma Talep formu için oluşturulmuş ekran tasarımı aşağıdaki gibidir:
Akış Şablonu
Netsis Talep formu için oluşturulmuş akış şablonu aşağıdaki gibidir:
Konfigürasyon
- SQL Bağlantısı
Formda bulunan "Malzemeler", “Birimler”, “Proje” , “Tip”, ”İşletme”, “Şube”, “Ambar” ve ”Talep Tarihi” bölümünde listelenmekte olan bilgiler için tasarım aracı üzerinden bir veritabanı bağlantısı oluşturulmuştur. Akışı içeri aktardıktan sonra öncelikli olarak bu SQL bağlantısının kullanılacak sunucudaki karşılığı ile güncellenmelidir.
SQL bağlantı listesindeki kayda düzenle ile girilir. Server name, username, password ve verilerin ulaşılacağı database seçilerek kaydedilir.
- Rest Ayarları;
Satın Alma Talep fişinin Netsis içerisine aktarılabilmesi adına yapılması gereken bir tanımlamadır.
Ayarlar servisi içerisinden LFlow Servis ayarları bölümünde arama alanına Logo yazdıktan sonra Logo Rest Servis Ayarı gelir. Netsis Rest servis ayarında Logo Rest Servis adres bilgisi doldurulmalıdır. Kullanıcı adı ve şifresi girişinden sonra bağlantıyı sına ile bağlantı durumu görüntülenir.
En sonunda kaydet ile çıkış sağlanır.
- Sayaç Ayarı;
Genel Tanımlar->Sayaç Listesi bölümüne girilir. Yeni butonuna tıklanarak örnekteki şekilde “TalepNo” tanımı oluşturulur. Buradaki amaç; formda bulunan "Talep Numarası" alanının otomatik olarak arttırımını sağlamaktır.
- Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama;
Yönetici onay adımlarını sağlıklı bir şekilde yürütebilmek adına eğer sistemde tanımlı bir hiyerarşi yoksa; Genel Tanımlar->Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama bölümünden kullanıcıların alt-üst ilişkileri tanımlanmalıdır.