You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

Version 1 Next »

Raporlar

Belli dönemlerde ilgilerine aktarılacak olan Finansal Raporlar ve Genel Rapor niteliğindeki Çeyrek Raporu'nun yer aldığı menüdür. Logo Mind Bütçe uygulamasına giriş yapan kullanıcı, "Yetkili" kullanıcı olması durumunda ya da detaylı yetki tanımlaması ile raporlama editörünü görüntüleme, finansal raporları görüntüleme, genel raporları görüntüleme gibi yetkileri olması durumunda Raporlar menüsüne erişim sağlar. 

Şirket

Şirket alanında, uygulamada kayıtlı ve kullanıcının yetkisi dahilinde erişebileceği şirketler listelenir; seçim yapılır.

Bütçe

Bütçe alanında, uygulamada kayıtlı bütçeler listelenir ve kullanıcının yetkisi dahilinde erişebileceği bütçeler listelenir; seçim yapılır.


Rapor seçenekleri şunlardır:

  • Genel Raporlar
  • Çeyrek Raporu

 

  • Finansal Raporlar
  • Nakit Akış
  • Cari Dönem Nakit Akış
  • Karşılaştırmalı Nakit Akış
  • Özet Aylık Nakit Akış
  • Detay Aylık Nakit Akış
  • Gelir Tablosu
  • Ayrıntılı Gelir Tablosu
  • Özet Gelir Tablosu
  • Net Satışlara Oranı Gelir Tablosu
  • Bilanço
  • Tek Sayfada Bilanço
  • Bilanço Aktif
  • Bilanço Pasif
  • Karşılaştırmalı Yüzde Aktif
  • Karşılaştırmalı Yüzde Pasif
  • Yıllara Göre Bilanço


Finansal raporlar olan Nakit Akış, Gelir Tablosu ve Bilanço, ana menüde Raporlar menüsü altında yer alabilmesi için izlenmesi gereken adımlar şunlardır: 
1-Öncelikle finansal tablolarda yer alacak olan raporlama kalemleri belirlenir. Bunun için Ayarlar-Bütçe Ayarları-Raporlama Kalemleri menü seçeneği kullanılır. Bkz. Raporlama Kalemleri
2-Daha sonra hangi finansal tabloda hangi raporlama kaleminin yer alacağının belirlenmesi gerekir. Bunun için Ayarlar-Bütçe Ayarları-Finansal Raporlar menü seçeneği kullanılır. Bkz. Finansal Raporlar
3-Finansal tablolarda hangi raporlama kalemlerinin olacağı belirlendikten sonra, tablolar belirtilen şirket için oluşturulmalıdır. Bunu için de, Bütçe Ayarları-Bütçe Tanımlama menüsü üzerinde yer alan  Finansal Raporları Oluştur düğmesi kullanılır. 
Oluşturulan raporlar Logo Mind Budget uygulaması Ana Menü üzerinde bulunan Raporlar menüsü altında yer alır, ancak istenirse "Rapor Verisini Düzenle" seçeneği ile üzerinde değişiklik yapılır. Bkz. Rapor Verisini Düzenle
Kısayol Ekleme
Raporlar menüsünde yer alan finansal raporlar üzerinde F9-Kısayol Ekle seçeneği ile ilgili raporlar için kısayol eklenir. Raporlar için eklenen kısayollar Ana menü-Kısayollar menüsü altında yer alır. Bkz. Kısayollar

Rapor Verisini Düzenle

Finansal raporların her birinin altında bulunan "Rapor Verisini Düzenle" seçeneği ile rapor verileri tanımlanır. Burada kaydedilen veriler sayesinde raporlar alınır.

Tarih

Tarih alanında, raporun düzenleneceği bütçenin tarih bilgisi listelenir; seçim yapılır.

Organizasyon

Organizasyon alanında, uygulamada kayıtlı organizasyon şeması listelenir; seçim yapılır.

Rapor Editörü

Rapor editörü, Excel tablosu şeklindedir ve veri girişinin yapılacağı hücrelerden oluşur.
Editörde yer alan Kod ve Ad başlıkları altında, ilgili finansal tablo için oluşturulmuş raporlama kalemleri yer alır. Raporlama kalemleri, Ayarlar-Bütçe Ayarları-Raporlama Kalemleri menü seçeneği ile tanımlanır. Hangi tabloda hangi raporlama kaleminin yer alacağı Ayarlar-Bütçe Ayarları-Finansal Raporlar menü seçeneği ile tanımlanır.
Bkz. Finansal Raporlar

Bkz. Raporlama Kalemleri

Kod ve Ad alan başlıklarının yanında yer alan diğer alanlar, raporun alınacağı bütçe için belirlenmiş tarihlerdir. Raporlama kalemine denk gelen tarih hücrelerine bilgi girişi ister manüel ister F9-Hücre Formülü ve F9-Satır Formülü seçenekleri ile kaydedilir. Koyu renkle belirtilmiş olan ana raporlama kalemlerine bilgi girişi yapılamaz; kendisine ait olan alt raporlama kalemlerindeki verilerin toplamları yansır.
Not: Veri girişi yapılan hücrenin üst toplama Pozitif(plus) mi Negatif(minus) mi yansıyacağı raporlama kalemleri tanımlanırken belirtilir.


Rapor verisini düzenleme hücreleri F9-Sağ Fare Tuşu Menüsünde yer alan seçenekler şunlardır:

Hücre Formülü

Hücre formülü alanı ile Formül Editörü ekranına ulaşılır. Formül editörü üzerinden, ilgili hücre için girişi yapılacak verinin, formül koşulları belirlenir.
Formül editörü üzerinde; Şirket, Bütçe ve Alt Bütçe listeleri ile Fonksiyon, Bütçe Kalemi, Zaman, Organizasyon ve Boyut bilgileri listelenir. Kullanıcı formül editörü ile n tane kriter belirleyerek hücreye formül tanımı yapar.
Hücrenin ait olduğu satır üzerine F9-Satır Formülü ile formül girişi yapılmışsa, hücreye manüel ya da hücre formülü girişi yapılamaz.

Satır Formülü

Satır formülü alanı ile Formül Editörü ekranına ulaşılır. Formül editörü üzerinden, ilgili raporlama kalemi satırı için girişi yapılacak verinin formül koşulları belirlenir.
Formül editörü üzerinde; Şirket, Bütçe ve Alt Bütçe listeleri ile Fonksiyon, Bütçe Kalemi, Zaman, Organizasyon ve Boyut bilgileri listelenir. Kullanıcı formül editörü ile n tane kriter belirleyerek satıra formül tanımı yapar.
Satır üzerinde formül tanımı olduğunda, hücreye manüel ya da hücre formülü girişi yapılamaz.

Formülleri Yeniden Hesapla

Formülleri yeniden hesapla ile formül girişi yapılmış hücre ya da satırlar için tekrar hesaplama yapılır.

Satıra Not

Raporlama kalemine ait satır üzerine bilgi girişi bu alandan yapılır. Kaydedilen not bilgisi, raporlama kalemi Kod alanında kırmızı bir işaret ile belirtilir. Böylelikle kullanıcı satır üzerinde not bilgisi olduğunu anlar.
Satır not ekranı da hücrelerden oluşur. Kullanıcı hangi hücreye bilgi girişi yapıp kaydederse, finansal raporun kaleme denk gelen satırında ve raporun en altında notlar için ayrılan alanda bu bilgiyi görür.