You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

Version 1 Next »


İşlem Kodu: Süreç işlemine ait kod bilgisidir.

Süreç Kodu: Başlatılmak istenen süreç kayıtlarının seçildiği alandır. Tanımlı olan süreç kayıtları listelenir ve seçim yapılır. Böylece ilgili sürece ait formun detayları oluşturulmuş olur.
Süreç Tanımı: Seçilen süreç kaydına ait ad ya da açıklama bilgisidir. Seçilen süreç tanımının açıklama bilgisi bu alana doğrudan gelir.
İşlem Tarihi: Süreçle ilgili işlem yapılan son tarihtir. Varsayılan günün tarihi alana öndeğer olarak gelir.
Durumu: Süreç işlemine ait durum bilgisinin izlendiği alandır.

  • Tamamlandı
  • Tamamlanmadı
  • İptal

Seçeneklerini içerir. Süreç işlem satırlarının tümünde Tamamlandı işareti seçiliyse süreç işlemi Tamamlandı olarak kaydedilir. Tüm işlem satırları Tamamlandı işaretine sahip değilse süreç işleminin durum bilgisi Tamamlanmadı olacaktır.
Tamamlanma Durumu: Süreç işlemlerinin tamamlandığını gösteren alandır.
Raporda Sicil Aktarımı: Süreç işlemlerinde, belirli raporlarda sicil kodunun öndeğer olarak kullanılmasını sağlayan alandır. Bu alan işaretlendiğinde, her seferinde sicil filtresi tanımlamaya gerek olmadan hızlı bir şekilde rapor alınması sağlanır.
Açıklama: Kullanıcının başlattığı süreçle ilgili hatırlatma ya da uyarı notu girebileceği alandır.

Süreç İşlem Satırları
Form Adı: Seçili Süreç Kaydı adımlarında tanımlı form, rapor veya işlem adı otomatik olarak oluşturulur.
Mesaj: Seçilen süreç tanımında girilmiş olan uyarı mesajının gösterildiği alandır. Bu alanda yer alan mesajlar süreç başlatıldığında değiştirilebilir.
Kayıt: Süreç adımında kullanılan kayda ait koddur.
Tamamlandı: Süreç adımında yapılan işlem sonucunda Tamamlandı işareti otomatik olarak seçilir.
Süreç işlemi ekranında, tanımlı olan her bir satırın sürecini ayrı ayrı başlatmak mümkündür. Bunun için ilgili satıra gelinir ve form düğmesi tıklanarak o kayıt için işlem yapılır. Ekran üzerinde tanımlı tüm işlem adımlarını başlatmak için de Başlat düğmesi kullanılır. Her iki seçimde de süreç kaydı işlemine ait ilk adımda tanımlı form, işlem ya da raporun açılmasıyla sürecin başlatılması sağlanır.
Başlat düğmesi tıklandığında tanımlı işlem adımındaki form, rapor veya işlem ilgili liste ile ya da adım tanımında Kayıt Ekle seçiliyse yeni bir kayıt eklemek üzere form şeklinde açılır. Bir sonraki adıma geçilirken her seferinde kullanıcının açılmak istenen ekran için yetkisinin olup olmadığı kontrol edilir. Kullanıcın yetkisi yoksa "Yetkiniz Bulunmamaktadır" uyarı mesajı alınır.
Süreç işlemi durumu tamamlanmamış olarak da kaydedilebilir. Bu şekilde kaydedilen süreçler, Süreç İşlemleri menüsünden yeniden açılarak eksik süreç işlem adımları tamamlanır.