You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 2 Next »


Logo Bulut İK'da satın alma işleminden sonra

  1. Kurumun Organizasyonel Birim yapısı Yönetim Panelinden tanımlanır ve SGK entegrasyon ayarları yapılır.
  2. Kullanıcılar servise eklenir ve yetki tanımlamaları yapılır. 

Kullanıcı Ekleme İşlemleri ve Kullanıcı Lisanslarının Seçilmesi İşlemi  

Kullanıcı Grupları Yetkilendirme



Servis içerisinde çalışanlar için puantaj çalıştırılması yapılacak ise ilk olarak Sistem Ayarları menüsü altında yer alan Ücret Parametreleri kontrol edilmeli ve kuruma eklenmelidir.


  • Sistem Ayarları> Öndeğer ve Parametreler> Ücret Yönetimi> Bordro Kanun Parametreleri 

Bordro kanun parametreleri penceresinden kaydedilen bilgiler şunlardır: Ana Bilgiler, Gelir Vergisi, SGK Matrah ve Oranlar, Kıdem/İhbar Tazminatları, Kamu Tabloları ve Diğer Tablolar.

Alt menü çubuğunda yer alan "Kanun Parametreleri Aktarımı" butonu ile güncel kanun parametreleri servise eklenir.

Bu alanlar servisin standardında ekli olarak gelir, kuruma özgü düzenleme yapılmak istenirse güncellenir.

 


  • Sistem Ayarları> Öndeğer ve Parametreler> Ücret Yönetimi> Bordro Çalışma Parametreleri 

Bordro Çalışma Parametreleri penceresinden kaydedilen bilgiler şunlardır: Bordro Parametreleri ve Diğer Parametreler.

Bordro işlemlerinde geçerli olacak kuruma ve işyerlerine özgü bilgiler bordro çalışma parametreleri ile kaydedilir.

Bordro Parametreleri sayfasında "Günlük, Haftalık Çalışma Süresi", "Fazla Mesai Limiti", "Deneme Süresi Sonu Hatırlatma" gibi alanlar mevcuttur.



Diğer Parametreler sayfasında "İzin Hakedişi, Kıdem Hesaplamaları, Ar-Ge " gibi alanlar mevcuttur. 


Bu alanlar servisin standardında ekli olarak gelir, kuruma özgü düzenleme yapılmak istenirse güncellenir.


  • Her modül için servisin nasıl davranması gerektiğini özelleştirmek isterseniz Sistem Ayarları> Öndeğer ve Parametreler>Genel> Öndeğer ve Parametreler ekranından kurumuna özel olarak modül bazlı düzenleme yapabilirsiniz.


Bu alanlar servisin standardında ekli olarak gelir, kuruma özgü düzenleme yapılmak istenirse güncellenir.

  • Sistem Ayarları> Öndeğer ve Parametreler> Ücret Yönetimi> Ücret Parametreleri

Puantaj bilgilerini oluşturan ve bordro hesaplarında kullanılan parametreler genel özellikleri ile ücret parametreleri seçeneği ile tanımlanır.

Ücret Parametreleri menüsü; Mesailer, Ek Mesailer, Sosyal Yardımlar, Ek Ödemeler ve Ek Kesintiler olmak üzere 5 seçeneklidir.

Mesailer

Bunlardan normal, hafta tatili, resmi tatil, ücretli izin, çalışılan tatil ve ücretsiz izin mesaileri öndeğer olarak servis içerisinde tanımlıdır. Standartta ekli olan mesai tanımları kontrol edilip kuruma özgü olarak düzenlenebilir.

Burada önemli olabilecek mesai tanımlarından birisi de "Ücretsiz İzin"dir. İşlem Türü-Ücretsiz İzin seçildiğinde SGK Eksik Çalışma Alanı düzenlenebilir olarak gelir. 

Tanımlı mesailerin dışında ekle butonu ile yeni bir mesai tanımı yapılabilir.


Ek Mesailer

Standartta ekli olan mesai tanımları kontrol edilip kuruma özgü olarak düzenlenmelidir. Burada önemli olan noktalardan biriside Fazla Mesai Tipine göre "Çalışma Durumu" alanının seçilmesidir. 

Hafta içi Fazla Mesai Tanımı için Çalışma Durumu: Çalışma Günü

Hafta sonu Fazla Mesai Tanımı için Çalışma Durumu: Hafta Tatili

Resmi Tatil Fazla Mesai Tanımı için Çalışma Durumu: Resmi Tatil

Bu seçimleri yaparken "Fazla Sürelerse Mesai Hesabına Katılsın-Hayır" seçilmelidir. Bu alan 40-45 saat mesai hesaplamaları için kullanılır.

Fazla Mesai Tanımı ile ilgili destek dokümanı; Fazla Mesai Karşılığının İzin Olarak Kullanılması