Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Expand
titleSoru 28: Farklı menüler arasında veri aktarma işlemi nasıl yapılır?

Logo Crm üzerindeki kayıt girişlerinde BO alanlar yer almaktadır. Bu alanlar ile ilgili BO’dan (menüden) farklı bir BO’ya erişilerek kayıt seçimi yapılmaktadır. Örneğin; teklif kaydı içerisindeki firma seçiminde MT_Firm türündeki BO alan ile firmalara erişim sağlanarak seçim yapılır. Bu seçim sonrasında ulaşılan BO’dan farklı alanlardaki verinin kayıt içerisindeki bir alana getirilmesi istenirse “Alan Kopyalama” tanımı yapılmalıdır.

Bunun için uygulanması gereken işlem adımları aşağıdaki şekildedir.

  • Logo Crm web uygulamasına giriş yapılarak Tanımlar>Diğer>Alan Kopyalama menüsüne ulaşılır.
  • Sayfa içerisindeki “yeni kayıt” ya da sağ üst bölümdeki “Yeni Alan Kopyalama” butonuna tıklanır.

    Expand
    titleAlan Kopyalama

  • Parametreler kopyalama yapılacak BO ve alan detaylarına göre seçilir.

    Kullanım: Verinin alınacağı ve aktarılacağı BO seçimi yapılır.
    Kaynak Alan: Verinin alınacağı alan belirlenir.
    Nesne Kriteri: Verinin aktarılacağı alan belirlenir.
    Kullanıcılar ve Departmanlar: Kullanıcı veya departman belirttiğinizde, kopyalama işlemi sadece belirtilen kullanıcı(lar) login olduğunda veya login olan kullanıcı belirtilen departmanda olduğunda yapılır. Ayarın tüm kullanıcı ve departmanlar için geçerli olmasını istiyorsanız bu alanı boş bırakabilirsiniz.
    Kaynak ve Hedef Uygunluk Kriterleri:
    Herhangi bir kriter belirtmeniz durumunda, kopyalama işlemi kaynak ve hedef nesneler girilen kritere uyduğunda yapılır. Her durumda kopyalama işleminin yapılması için kriterleri boş bırakabilirsiniz.

Not : Kaynak alan ve Hedef Alan için veri türlerinin aynı olması gerekmektedir. Ayrıca veri boyutlarının da aynı olması ya da hedef alanın kaynak alandan daha büyük veri boyutuna sahip olması gerekir.

Örnek İşlem; Aşağıdaki tanımlama ile teklif kaydına seçilen firmanın “Başlık” alanı teklifin “Tanım” alanına aktarılacaktır.
 

Expand
titleÖrnek İşlem


Teklif kaydı için firma seçildiğinde oluşan ekran görüntüsü;


 

Expand
titleSoru 29: Kayıt girişinde seçilen firma ya da kişi için bilgi notu nasıl gösterilir?

Logo Crm üzerindeki kayıt girişlerinde firma ya da kişi seçimi yapılabilmektedir. Bu firma ya da kişi kayıtları için yapılan seçim sonrası ekranda bir bilgi notu gösterilmesi sağlanabilmektedir.

Bunun için uygulanması gereken işlem adımları aşağıdaki şekildedir.

  • Logo Crm web uygulamasına giriş yapılarak Bölümler>Notlar menüsüne ulaşılır.
  • Sayfa içerisindeki “yeni kayıt” ya da sağ üst bölümdeki “Yeni Not” butonuna tıklanır.

    Expand
    titleNotlar

    Image Added

  • Parametreler kopyalama yapılacak BO ve alan detaylarına göre seçilir.


Tanım: Notlar menüsünde görüntülenecek not tanımı yazılır.
Ayarlar: Seçilen kaydın hangi BO (menü) kayıtları içerisinde not penceresi açacağı belirlenir.
İçerik: Kayıt seçildiğinde ekranda görüntülenecek not içeriği yazılır. HTML butonu ile .html bir şablon da eklenebilir.
Image Added

Firmalar: Kayıt girişindeki gösterilecek not bir firma kaydı seçildiğinde görüntülenecek ise bu alanda firma seçimi yapılır.
Kişiler:
Kayıt girişindeki gösterilecek not bir kişi kaydı seçildiğinde görüntülenecek ise bu alanda kişi seçimi yapılır.
Kullanıcılar:
Hangi kullanıcılar için kayıt girişinde not gösterilmesi isteniyor ise kullanıcı seçimi yapılmalıdır. İlgili alan boş bırakılabilir ve bu durumda tüm kullanıcılar için ilgili not gösterilecektir.
Departmanlar:
Hangi depertmanlar için kayıt girişinde not gösterilmesi isteniyor ise kullanıcı seçimi yapılmalıdır. İlgili alan boş bırakılabilir ve bu durumda tüm departmanlar için ilgili not gösterilecektir.

Örnek İşlem; Aşağıdaki tanımlama ile eklenmiş olan 3 firma kaydından herhangi birisi teklif kaydı içerisinde seçilirse “VIP” notu görüntülenecektir.

Expand
titleÖrnek İşlem

Image Added

Teklif kaydı için firma seçildiğinde oluşan ekran görüntüsü;

Image Added