Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Expand
titleSoru 27: Kullanıcı bazında aksiyon buton yetkisi nasıl kaldırılır?

Logo Crm kayıtları üzerinde kullanıcılar sahip oldukları rol yetkilerine göre kayıt görüntüleyebilir, düzenleyebilir ve aksiyon butonlarla işlem başlatabilir ya da rapor alabilir. Aksiyon butonların kullanıcı bazında kullanım yetkisinin kaldırılması için “Aksiyon Yetkilendirme” menüsünü kullanabilirsiniz.

Bunun için uygulanması gereken işlem adımları aşağıdaki şekildedir.

  • Logo Crm web uygulamasına giriş yapılarak Tanımlar>Güvenlik>Aksiyon Yetkilendirme menüsüne ulaşılır.
  • Sayfa içerisindeki “yeni kayıt” ya da sağ üst bölümdeki “Yeni Aksiyon Yetkilendirme” butonuna tıklanır.

    Expand
    titleAksiyon Yetkilendirme

  • Parametreler yetkilendirmenin kısıtlanacağı BO (menü) ve kriterlere göre seçilir.

Kullanıcılar: Aksiyon yetkisine müdahale edilecek olan kullanıcı ya da kullanıcılar seçilmelidir.
Nesne Türü: Aksiyon butonun yer aldığı BO (menü) seçilmelidir.
Nesne Kriteri: Aksiyon belirli kriterleri sağlayan kayıtlar üzerinde engellenecek ise bu alanda kriter detayları belirlenmelidir. Kriter alanı boş bırakıldığında ilgili BO üzerindeki tüm kayıtlar için aksiyon engellenmiş olacaktır.
Aksiyon: Nesne türü içerisinde yetkilendirme yapılacak olan aksiyon buton seçilmelidir.
Alt Aksiyon: Seçilen aksiyon içerisindeki bir alt aksiyon için yetki kaldırılacak ise alt aksiyon seçimi yapılmalıdır. Alt aksiyon alanı da zorunlu değildir ve boş bırakılması durumunda “Aksiyon” alanında seçili olan aksiyon buton içerisindeki tüm alt aksiyonlar engellenmiş olacaktır.
Örnek İşlem; Aşağıdaki tanımlama ile “İletişim” sektöründeki firmalar için bir kullanıcıda “ERP firması cari hesap ekstresi” alt aksiyonu engellenmiş olacaktır.

Expand
titleÖrnek İşlem

Kullanıcı ekranındaki alt aksiyon görüntüsü;


Expand
titleSoru 28: klı Farklı menüler arasında veri aktarma işlemi nasıl yapılır?

Logo Crm üzerindeki kayıt girişlerinde BO alanlar yer almaktadır. Bu alanlar ile ilgili BO’dan (menüden) farklı bir BO’ya erişilerek kayıt seçimi yapılmaktadır. Örneğin; teklif kaydı içerisindeki firma seçiminde MT_Firm türündeki BO alan ile firmalara erişim sağlanarak seçim yapılır. Bu seçim sonrasında ulaşılan BO’dan farklı alanlardaki verinin kayıt içerisindeki bir alana getirilmesi istenirse “Alan Kopyalama” tanımı yapılmalıdır.

Bunun için uygulanması gereken işlem adımları aşağıdaki şekildedir.

  • Logo Crm web uygulamasına giriş yapılarak Tanımlar>Diğer>Alan Kopyalama menüsüne ulaşılır.
  • Sayfa içerisindeki “yeni kayıt” ya da sağ üst bölümdeki “Yeni Alan Kopyalama” butonuna tıklanır.

    Expand
    titleAlan Kopyalama

  • Parametreler kopyalama yapılacak BO ve alan detaylarına göre seçilir.

    Kullanım: Verinin alınacağı ve aktarılacağı BO seçimi yapılır.
    Kaynak Alan: Verinin alınacağı alan belirlenir.
    Nesne Kriteri: Verinin aktarılacağı alan belirlenir.
    Kullanıcılar ve Departmanlar: Kullanıcı veya departman belirttiğinizde, kopyalama işlemi sadece belirtilen kullanıcı(lar) login olduğunda veya login olan kullanıcı belirtilen departmanda olduğunda yapılır. Ayarın tüm kullanıcı ve departmanlar için geçerli olmasını istiyorsanız bu alanı boş bırakabilirsiniz.
    Kaynak ve Hedef Uygunluk Kriterleri:
    Herhangi bir kriter belirtmeniz durumunda, kopyalama işlemi kaynak ve hedef nesneler girilen kritere uyduğunda yapılır. Her durumda kopyalama işleminin yapılması için kriterleri boş bırakabilirsiniz.

Not : Kaynak alan ve Hedef Alan için veri türlerinin aynı olması gerekmektedir. Ayrıca veri boyutlarının da aynı olması ya da hedef alanın kaynak alandan daha büyük veri boyutuna sahip olması gerekir.

Örnek İşlem; Aşağıdaki tanımlama ile teklif kaydına seçilen firmanın “Başlık” alanı teklifin “Tanım” alanına aktarılacaktır.
 

Expand
titleÖrnek İşlem


Teklif kaydı için firma seçildiğinde oluşan ekran görüntüsü;