Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Tip
titleBilgilendirme

E-posta dinleme için Otomatik görev → Zamanlama ileri tarihli veya tekrarlı çalıştır olarak zaman seçimine göre çalıştırmanız önerilir.

Expand
titleGörev Zamanlama

Panel
titleOtomatik Görevler | E-posta Dinleme

1- Gereksinimler

E-posta dinleme işlemi için hangi protokol ile çalışıldığı belirlemek gerekir. E-posta dinleme otomatik görev parametre ayarları IMAP protokolüne uyumlu olarak çalışır. POP ve SMTP gereksinimleri için geçerli değildir.

Tip
titleBilgilendirme

IMAP protokolü için Gmail veya Outlook üzerinden herhangi bir ayar yapılmasına gerek yoktur. Otomatik görevler → Görevler → Görevi tipi → Tipi → E-posta dinleme seçildikten Dinleme seçiminden sonra parametre ayarlarından dinleme ayarı oluşturmanız yeterlidir.

Panel
titleOtomatik Görevler | E-posta Dinleme

2- Kullanım

Tanımlar → Otomatik görevler Görevler → Yeni görev Otomatik Görev  butonu tıklanır. Görev tipi "E-posta dinleme" seçilir. Daha önceki otomatik görev Otomatik Görev tanımlarındaki gibi otomatik görev alanları girilir. detay ekranındaki alanlar girilir ve parametre ekranı açılır.

2.1 Parametre Ayarları | Dinleme Ayarları

E-posta dinleme | dinleme ayarları Dinleme Ayarları ekranında dinlenecek e-posta, şifre, sunucu bilgisi, port, filtre, inbox türü, crm kullanıcı adı ve crm şifre bilgisi bulunur.

E-posta: Dinlenecek mail adresinin tanımlandığı alandır.
Şifre: Dinlenecek mail adresinin şifresinin tanımlandığı alandır. Şifre alanı düz metin ile (şifre açık) görünür haldedir.
Sunucu Bilgisi: Dinlenecek mail adresinin sunucu bilgisidir. IMAP desteği olmalıdır. Örneğin ekran görüntüsünde outlook.office.365.com IMAP desteği bulunmaktadır. IMAP Gmail desteği veya outlook desteği için Outlook veya Gmail destek sayfalarından incelenmelidir.

Tip
titleIMAP Bilgileri

Gmail Imap Bilgileri ; Port No = 993, host = imap.gmail.com
Microsoft Outlook, Exchange Imap Bilgileri ; Port No = 993, host = outlook.office365.com

Port: Dinlenecek mail adresinin port bilgisidir. Varsayılan olarak IMAP Port bilgisi SSL seçili ve port numarası 993 aktif gelir. 
SSL Kullan: Varsayılan olarak işaretli gelmektedirgelir. SSL kutucuğu işaretsiz ise 143 port bilgisi görülür. SSL'li veya SSL'siz kullanım için port numaranız farklı ise port alana girilirmanuel giriş sağlanır.
Filtre: Varsayılan olarak filtre ekranı boştur. Filtre oluşturma için (TO, TITLE, BODY, FROM, ISREPLY) çıktılarından yararlanılır. 

Info
titleIMAP Hakkında Ek Bilgi

IMAP
Imap IMAP ile birden fazla cihaza aynı anda mail servisi verilebilmektedir. Mail verileri sunucu tarafında tutulup bilgisayara herhangi bir indirme işlemi yapılmamaktadır. Gelen maillerin bayrakları değiştirilebilir ve farklı klasörlere aktarma işlemi yapılabilmektedir. (Gelen kutusu, ertelenenler vs).

Çalışma Mantığı :
Sistem ilk defa çalıştırılırken son mailin ID si alınır ve sonraki isteklerde son mailin ID si başlangıç verilerek yeni gelen mailler listelenir. Kullanıcının belirlediği sıklıkta tekrar dinleme yapılır. Yeni maillerin filtre edilmesi için text alanı açılmıştır. İstenilen mail çıktıları (TO, TITLE, BODY, FROM, ISREPLY) sistemde tsq sorgusuyla yazılarak filtrelenebilir.

Inbox Türü: Varsayılan olarak "Okunmadı" seçili gelir. Dinlenecek mail adresinden okunmadı mailleri görüntülemeyi sağlar. Diğer Inbox türleri ise okdundu, yeni ve hepsi dir.

Expand
titleInbox Türleri

CRM Kullanıcı adı ve şifresi: Logo CRM'e giriş sağlarken kullanıcı adınız ve şifre bilgisi girilir. Amaç quartz için oturum açmayı sağlar.

2.1.1 Dinleme Ayarları için Zorunlu Alanlar

Dinleme ayarları için zorunlu alanlar bulunur. E-posta, CRM kullanıcı adı ve şifre alanları zorunlu alanladır. Fakat E-posta alanından dinleme işlemi yapıldığı için e-posta bilgisini doğru girmeniz beklenir. Aksi taktirde e-posta dinleme işlemi gerçekleşmez. E-posta dinleme işleminden hata aldığınızda alındığında Windows→ Olay görüntüleyicisi→ Uygulama Hizmet Günlükleri → Logo Group altından kaynak sınıf LogoCRMQuartz hata, uyarı veya bilgi durumları görüntülenir.

Expand
titleZorunlu Alanlar ve Logo CRM Quartz




Sorunsuz çalışırsa;

2.1.2. Filtre Tanımlama

Gelen mailin TO, TITLE, BODY, FROM, ISREPLY alanlarına göre filtreleme işlemi yapılabilmektedir.

Tip
titleFilter Örnekleri

Örnek 1  

İstek: Konusunda Hata ifadesi geçen mailler için dinleme başlatılsın.

FiltreTITLE like '%Hata%' 

Örnek 2

İstek[email protected] adresinden gelen mailler için dinleme başlatılsın.

FiltreFROM= 'ornek@mail.com'

Örnek 3 

İstek: TO da [email protected] adresine gelen ve konusunda "Teklif Bilgisi" ifadesi geçen mailler için dinleme başlatılsın.

FiltreTO= '[email protected]' AND TITLE like '%Teklif Bilgisi%' 

Örnek 4

İstek: Reply mailleri dışındaki mailler için dinleme başlatılsın.

FiltreISREPLY='false'

2.2 Parametre Ayarları | İşlem

İşlem parametre seçimi seçimleri varsayılan olarak seçili gelmez. İşlem parametre tabı altında destek kaydı oluşturulsun, kişi ve firma aktarılsın seçimlerine göre kayıt oluşturma yoksa oluşturulsun, domain eşleştirilsin ve ilişkili kayıtlara gelen e-posta ekleme işlemi sağlanırsağlar.

Expand
titleİşlem



İşlem Parametre Bilgileri;

1-Hiç bir seçim yapılmazsa:
 E-posta dinleme → İşlem altında bulunan hiç bir parametre seçeneği seçilmezse, Bölümler→ e-postalar menüsüne içerisinde iş nesnesinde gelen e-posta bilgisi görüntülenir.

Expand
titlee-postalar

Image Added

2-Destek kaydı oluşturulsun:  E-posta dinleme işleminden sonra e-postalara gelen mail eklenir. Gelen e-posta destek kayıtlarına yeni bir kayıt olarak görülür. | İşlem → Destek kaydı oluşturulsun seçilir. Destek kayıtlar menüsüne gelen e-posta bilgisine göre kayıt açılır. E-posta menüsünden kayıt türü "destek kayıtları" görüntülenir veya destek kayıtları liste ekranından ilgili kayıt görüntülenir.

Expand
titleE-posta - Destek kayıtları

Image Added

Image Added

Image Added

Tip
titleBilgilendirme

Gelen e-posta bilgisi destek kayıtlarına eklenebilmesi için destek kayıtları durum alanın dolu olması gerekir. Yeni destek kaydı açtıktan sonra kaydet işlemi yaptığınızda durum alanı boş olduğundan validasyon (zorunlu) alan çalışır. Bu durumu önlemek için açıldığında durum alanın boş olmaması için öndeğer tanımlaması yapılmalıdır. Öndeğer tanımlaması için de Tanımlar→ Diğer → Öndeğer menüsü açılır ve destek kayıtları durum alanı için öndeğer tanımlaması yapılır.

Tip
titleBilgilendirme

E-posta ile oluşturulan destek kaydı detay ekranında, e-postanın içerik bilgisi, destek kayıtları notlar alanı bilgi olarak eklenir. Ayrıca e-posta bilgisine ulaşmak istenilirse, destek kayıtları→ ilişkili kayıtlar→ e-posta menü başlığı altında görüntülenir.

Expand
titleDestek kayıtları | Notlar

Image Removed

Image Removed

Kişi aktarılsın:


Destek kayıtları durum alan kriterlerini oluşturmak için Tanımlar→ Destek kayıtları → Destek kaydı durumları tanımlanır.


3-Kişi aktarılsın: E-posta dinleme | İşlem → Kişi aktarılsın kutucuğu seçildiğinde, Gelen e-posta bilgisi Kişi kartlarında ilgili e-posta bilgisi ile eşleme sağlar. Kişiler → ilişkili kayıtlara gelen kişi kartlarında var ise ilişkili kayıtlar→ e-posta bilgi aktarılırtabı altına eklenir.
                        Kişi aktarılsın | Yoksa oluşturulsun: Yoksa oluşturulsun kutucuğu işaretlenirse, dinlenen e-posta adresi kişiler menüsünde yoksa kişi kartı açarekler. Yoksa oluşturulsun kutucuk seçimi kişi oluşturulsun aktarılsın seçimine bağlıdır ve tek başına kutu seçimi açık gelmezseçim yapılmaz.

Expand
titleKişi Oluşturulsun

4-Firma Aktarılsın:  Firma aktarılsın sadece E-posta dinleme | İşlem → Firma aktarılsın işaretlenirse, firma ilişkili kayıtlara gelen e-posta bilgisini ekler. Ek olarak işlem altında bulunan destek kaydı oluşturulsun ve firma aktarılsın şeklinde seçim yapılabilinir. Bu durumda ise gelen e-postayı destek kayıtlarına kayıt açar ve firma seçim kısmına da e-mail içerisindeki kişiye bakar destek kayıtları firmasına ekler.


Expand
titleFirma Aktarılsın

Image Added

Image Added

Image Added

Tip
titleBilgilendirme

Firma aktarılsın seçimi yapılması, yeni firma kartını açması anlamına gelmez. Sadece firma kartınızın e-posta bilgisinde, e-posta dinle ile eşleşen mail adres bilgisi var ise firma → ilişkili kayıtlar → E-posta alanını bilgi ekler.

Expand
titleFirma Aktarılsın

Image Removed

Image Removed

Image Removed

          Firma Aktarılsın | Domain eşleştirilsin 

  • Firma aktarılsın seçimi var ise

    Gelen

    gelen e-posta firma menüsü içerisinde kontrol edilerek aranır. Firma üzerinde birebir eşleşen eposta adresi varsa Eposta ilişkilendirilir - aktarım yapılır.

    • Birebir eşleşen eposta adresi yoksa, firma kartı ile ilgili domain içeren kayıt aranır. Bulamazsa gönderici adres domain bilgisi (xxx@xx.com) kontrol edilerek bu domain firma e-posta bilgilerinden aranır. (3 eposta adresi taranır) Bulunursa e-posta bu firma kaydı ile ilişkilendirilir.

Özet ile Domain eşleştirilsinin eşleştirilsin amacı, gelen e-posta bilgisinin firma→ e-posta içeriğinde arama sağlamasıdır1-2-3 alanı içinde aramayı sağlar.

Expand
titleDomain eşleşsin

İşlem |  Diğer E-posta Aktarım Parametreleri

İşlem altındaki e-posta dinleme parametreleri seçimleri değişkenlik gösterebilir. Örneğin Destek kayıtları oluşturulsun seçildiğinde kişi ve firma aktarılsın sadece birlikte seçebilirsiniz. Kişi kartı için yoksa oluşturulsun ve firma kartı için domain eşleştirilsin seçim kutucukları tek başına seçim sağlanamadığından firma ve kişi aktarılsın kutucuk seçimine göre aktif olur.

Tip
titleBilgilendirme

Destek kaydı oluşturulsun seçili, firma aktarılsın ve kişi aktarılsın-yoksa oluşturulsun seçili olduğu durumda, yeni bir destek kaydı açılır. Firma ve kişi kartları var ise destek kaydına eklenir. E-posta içeriği de notlar alanına eklenir.

Expand
titleDestek kayıtlarına firma ve kişi bilgisinin eklenmesi

Image Added

Image Added

Panel
titleVideo Çıktısı

3- Çıktı

Otomatik Görevler | E-posta dinleme özelliği için uygulama videoları;

1- E-posta dinleme | Dinleme Ayarlarının Oluşturulması

Expand
titleDinleme Ayarları

View file
nameE-posta dinleme-Dinleme Ayarlarının Oluşturulması.mp4
height400

2- E-posta dinleme | İşlem - Destek kaydı oluşturulsun

Expand
titleDestek kaydı oluşturulsun

View file
nameE-posta dinleme-İşlem-Destek kayıt oluşturulsun.mp4
height400

3- E-posta dinleme | İşlem - Destek kaydı oluşturulsun - kişi aktarılsın | yoksa oluşturulsun

Expand
titleKişi Aktarılsın - Yoksa Oluşturulsun

View file
nameE-posta dinleme-İşlem-Destek kayıt- kişiler aktarılsın-yoksa oluşturulsun.mp4
height400

4- E-posta dinleme | İşlem - Destek kaydı oluşturulsun - firma aktarılsın | domain eşleştirilsin

Expand
titleFirma Aktarılsın - Domain Eşleştirilsin

View file
nameE-posta dinleme-İşlem-Destek kayıt- firma aktarılsın-domain eşleştirilsin.mp4
height400

...