Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Expand
titleSoru 10: Farklı menüler arasında veri aktarma işlemi nasıl yapılır?

Logo Crm üzerindeki kayıt girişlerinde BO (business objects)  alanlar yer almaktadır. Bu alanlar ile ilgili BO’dan (menüden) farklı bir BO’ ya erişilerek kayıt seçimi yapılmaktadır. Örneğin; teklif kaydı içerisindeki firma seçiminde MT_Firm türündeki BO alan ile firmalara erişim sağlanarak seçim yapılır. Bu seçim sonrasında ulaşılan BO’ dan farklı alanlardaki verinin kayıt içerisindeki bir alana getirilmesi istenirse “Alan Kopyalama” tanımı yapılmalıdır.

Bunun için uygulanması gereken işlem adımları aşağıdaki şekildedir.

  • Logo Crm web uygulamasına giriş yapılarak Tanımlar>Diğer>Alan Kopyalama menüsüne ulaşılır.
  • Sayfa içerisindeki “yeni kayıt” ya da sağ üst bölümdeki “Yeni Alan Kopyalama” butonuna tıklanır.

  • Parametreler kopyalama yapılacak BO ve alan detaylarına göre seçilir.

    Kullanım: Verinin alınacağı ve aktarılacağı BO seçimi yapılır.
    Kaynak Alan: Verinin alınacağı alan belirlenir.
    Nesne Kriteri: Verinin aktarılacağı alan belirlenir.
    Kullanıcılar ve Departmanlar: Kullanıcı veya departman belirttiğinizde, kopyalama işlemi sadece belirtilen kullanıcı(lar) login olduğunda veya login olan kullanıcı belirtilen departmanda olduğunda yapılır. Ayarın tüm kullanıcı ve departmanlar için geçerli olmasını istiyorsanız bu alanı boş bırakabilirsiniz.
    Kaynak ve Hedef Uygunluk Kriterleri:
    Herhangi bir kriter belirtmeniz durumunda, kopyalama işlemi kaynak ve hedef nesneler girilen kritere uyduğunda yapılır. Her durumda kopyalama işleminin yapılması için kriterleri boş bırakabilirsiniz.

    Not : Kaynak alan ve Hedef Alan için veri türlerinin aynı olması gerekmektedir. Ayrıca veri boyutlarının da aynı olması ya da hedef alanın kaynak alandan daha büyük veri boyutuna sahip olması gerekir.


Örnek İşlem; Aşağıdaki tanımlama ile teklif kaydına seçilen firmanın “Başlık” alanı teklifin “Tanım” alanına aktarılacaktır.


Teklif kaydı için firma seçildiğinde oluşan ekran görüntüsü;

Expand
titleSoru 11: Teklif raporunun e-posta üzerinde ekli olarak gönderilmesi

Teklif kayıtları üzerinden teklif firması ya da kişi kaydına e-posta gönderimi yapılabilmektedir. Bu e-posta gönderimlerinde teklif üzerinden hazırlanan raporun ekli olarak gönderilmesi sağlanabilmektedir. Bu işlem için Tanımlar>E-postalar>E-posta Ayarları menüsü içerisinden mail tanımlaması yapılmış olmalıdır.


Bunun için uygulanması gereken işlem adımları aşağıdaki şekildedir.

  • Logo Crm web uygulamasına giriş yapılarak Satış & Pazarlama>Teklifler menüsüne ulaşılır.
  • Sayfa içerisinde e-posta gönderimi yapılacak olan teklif kaydı işaretlenerek İşlemler>Hazırla butonuna tıklanır.

    Image Added

  • Parametreler kaydedilerek gönderimi yapılacak teklif şablonuna göre seçilir.
    Image Added
  • Rapor Tipi: Teklif içerisine kaydedilerek e-posta gönderiminde kullanılacak olan şablon seçimi yapılır.
    Form Adı: Kaydedilerek şablon için bir ad yazılır. Bu ad aynı zamanda gönderilecek e-posta eki kısmında da görüntülenecek dosya ismi olacaktır.
    Kaydetme Türü: Kaydedilecek şablon için dosya türü (uzantı) seçilir.
    Notlar: Kaydedilecek şablon için not bilgisi yazılır. Gönderilecek e-posta eki için kullanılmayacaktır. Birden fazla şablon kaydedilmesi durumunda farkındalık yaratması için özel bir not eklenebilir.


Örnek İşlem; Hazırla menüsü üzerinden şablon kaydedildiğinde teklif kaydının İlişkili Kayıtlar>Hazırlanan Formlar sekmesinde ilgili şablon ve detayları görüntülenecektir.

Image Added

Hazırla menüsü üzerinden şablon kaydedildikten sonra e-posta gönder işlemine geçilebilir. İlgili teklif işaretli durumdayken İşlemler>E-posta Gönder butonuna tıklanır.

Image Added

  • Açılan ekranda e-posta detayları için veri girişi yapılarak gönderim yapılmalıdır.

Image Added

Gönderen E-posta: Tanımlar>E-postalar>E-posta Ayarları içerisinde varsayılan olarak belirlenen e-posta adresi otomatik olarak ilgili alana gelecektir.

Kime: Teklif içerisinde hem firma hem de kişi seçili ise kişi mail adresi ilgili alana otomatik gelecektir. Eğer sadece firma seçili ise firma mail adresi bilgisi gelecektir.

CC: Tanımlar>E-postalar>E-posta Ayarları içerisindeki CC bilgisi otomatik olarak ilgili alana gelecektir.

BCC: Tanımlar>E-postalar>E-posta Ayarları içerisindeki BCC bilgisi otomatik olarak ilgili alana gelecektir.

Konu: Teklif kaydı içerisindeki “Tanım” bilgisi otomatik olarak ilgili alana gelecektir. Gönderim için ilgili alan silinerek farklı bir konu da yazılabilir.

E-posta Şablonu: Tanımlar>E-postalar>E-posta Şablonları menüsünde hazırlanan bir şablon varsa bu alanda seçilebilir. Sabit bir gönderim şablonu varsa bu menüden eklenerek her e-posta gönderiminde içerik hazırlamadan direkt gönderim yapılabilir.

İçerik: E-posta şablonu seçilmediyse ilgili gönderim için içerik yazılmalıdır. Sayfanın alt bölümünde yer alan “HTML” butonu ile .html şablonu da eklenebilir.


E-posta içeriği de belirlendikten sonra “Hazırlanan Formlar” sekmesine gelerek teklif için kaydedilen raporlar görüntülenir. Gönderilecek e-posta eki için ilgili rapor işaretlenir ve Gönder butonuna tıklanır.

Image Added


Gönderilen e-posta görüntüsü;

Image Added


Tip
titleBilgilendirme

Otomatik görev tanımlama rapor türleri için detay almak isterse