Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Panel
borderStyledashed

Senaryo ve Organizasyon Şeması


Mobilya üretim ve iç-dış pazarlamaya dönük firmamız bulunmaktadır. Firmamızın genel organizasyon ve talep süreçlerini yürüttüğümüz organizasyon şemasını aşağıda görülmektedir.






Satınalma Departmanı


Talep sahibi rolündeki 'Üretim Şefi' kullanıcısı portal üzerinden “Satınalma Teklif Süreci (Talep)" bölümüne tıklayarak süreç başlatır. Gelen formda; Firma, Fiş No, Tarih, Kullanıcı Adı,
Satınalma Teklif Süreci (Talep) aktarımından sonra Satınalma Teklif Süreci (Teklif) süreci başlar. Teklif oluşturacak kullanıcı "Satınalma Uzmanı" Satınalma Teklif Süreci (Talep)'e bağlı Satınalma Teklif Süreci (Teklif) başlatır. Satınalma Teklif Süreci (Teklif) formunda Firma, Talep No, Belge No, Talep Eden, Özel Kod, Proje Kodu, İşyeri, Bölüm, Fabrika ve Ambar alanları ön değer olarak seçili gelir. Belge No, Özel Kod ve Proje alanları için değer veya metin kısımları seçilir. Talep formu üst kısım için firma alanı dışında zorunlu alan yoktur.
Üretim Şefi, Talep edilen malzemeler satır alanları için Malzeme Açıklama, Miktar, Birim (zorunlu alan), Birim Fiyat ve Termin Tarihi kayıt girişlerini tamamladıktan sonra "Üretim Müdürü" kullanıcısına onaya gönderir. Üretim Müdürü formu kontrol eder, bu aşamada kayıt üzerinde değişiklik talep edebilir, onaylayabilir veya reddedebilir. Reddettiğinde Üretim Şefine ret bilgilendirmesi gider. Üretim Müdürü onay verdiği durumda, fiyat karar aktivitesine girmiyorsa Satınalma Teklif Süreci (Talep) bir sonraki aşamaya Satınalma Teklif Süreci (Teklif) 'e aktarılır. Eğer ki oluşturulan talep sürecinin fiyatlandırması yüksek ise öncelikle Fabrika Müdürüne ve fiyat daha yüksek ise Genel Müdüre onaya gider. En son aşamada onay dan geçilen süreç bir sonraki süreç olan Satınalma Teklif Süreci (Teklif)'e aktarılır.
Aktarım sırasında hata alınması durumunda akış "Kurumsal Uygulama Danışmanı" kullanıcısına gider ve tekrar dene ile teklif akışı başlatılır.Satınalma Uzmanına kapalı gelir. Satınalma Uzmanı teklif satır kısmında Teklfi1, Teklif2 ve Teklif3 alanlarından tedarikçi seçimi sağlar. Bir sonraki aşama için Teklif İste butonu tıklanır. 

Teklif isteme durumu, tedarikçilere e-mail yolu ile excel gönderilir. Excel içerisinde Stok kodu, stok adı, miktar, birim, fiyat (bu alan boş gönderilmekte ve tedarikçinin doldurulması  beklenilmekte)  ve termin tarihi alanları gönderilir.


Image AddedImage Added


Tedarikçilerin excel de fiyat bilgisini doldurduktan sonra Satınalma Uzmanına e-mail ile fiyat bilgileri ulaşır. Satınalma Uzmanı bir sonraki aşama için farklı tedarikçilerden aldığı fiyatları excel yapıştır ile  ekler. Tedarikçi seçimi için "Satınalma Şef" 'ine gönderir.  Satınalma Şefi bu aşamada hangi tedarikçinin fiyatı uygunsa teklif satır girişinde Seçim alanından tedarikçiyi seçer ve cari alanı otomatik oluşur. Satınalma Şefi eğer isterse değişiklik ister ve satınalma uzmanı tekliflendirme  formuna geri gönderir veya reddederek satınalma uzmanına ret bilgilendirme daha sonra da talep eden kullanıcıya ret bilgi e-mail gönderir. Satınalma şefi kontrol ettikten sonra onaylama işlemi yaptığında, "Satınalma Müdürü" 'ne onaya gider. 

Satınalma Müdürü teklifi onaylar, değişiklik ister veya reddedebilir. Değişiklik ister ise Satınalma Şefine gönderir. Ret ederse Satınalma Uzmanı ve Satınalma Şefine Ret bilgisi gider ve Talep eden kullanıcıya ret e-mail bilgisi gider. Satınalma Müdürü teklifi onaylarsa öncelikle teklif fiyat bilgisi karar aktivitesine girer. Karar aktivitesi eğer doğruysa Genel Müdüre onay gider. Eğer yanlışsa Teklif satırlarını XML 'e yazar. 

Son aşamada Sipariş Carilerini Bulunur ve aktif cari seçilerek toplam tutar hesaplanır ve Satınalma Teklif Süreç (Sipariş) formu başlar. 


Örnek senaryo üzerinden işletilen akış örneğine ait video aşağıda bulunmaktadır.

Satınalma Teklif Süreci (Talep).mp4

...