Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Şirket/Şube/Parametre Tanımları Ekranı

Şube Kodu

Yapılan tanımlamaların geçerli olacağı şube kodunun girildiği alandır. Seçilen şube için parametre tanımlamaları yapılır. Rehber butonu  ile, şube kodları arasından seçim yapılır.

Plasiyer Uygulaması Var

Firmaların satış organizasyonu, müşteri temsilcilikleri, bayi organizasyonu gibi durumları için, müşterilerine göre tanımladıkları ve cari kayıtlar bazında takip ettikleri satış elemanı, müşteri temsilcisi, pazarlamacı ve plasiyer gibi uygulamalarının hayata geçirilmesi için kullanılan parametredir.

Plasiyer kodlarının, Cari → Kayıt → Plasiyer Kodu Kayıtları girişinden tek tek tanımlandıktan sonra, "Cari Sabit Kayıtları" ekranındaki "Plasiyer Kodu" alanından girilmesi gerekir. Bu parametrenin işaretlenmesi durumunda Kasa, Çek, Senet, Fatura, Dekont modüllerden girilen her kayıtta "Plasiyer Kodu" sorgulanır.

Entegre kayıtlardan sorgulanarak girilen ya da elle yapılan kayıtlardan girilen "Plasiyer Kodları", cari hesaba ait hareketlere aktarılır ve "Plasiyer Kodu" alanında saklanır.

Plasiyer uygulamasını seçerek kayıtlarını oluşturan firmalar, plasiyer koduna göre alacakları listeleri "Rapor" modülünden alabilir.

Proje Uygulaması Var

Proje uygulamasının başlatılması için kullanılan parametredir. 

Proje uygulaması; proje bazında iş yapan firmaların projenin başlangıcından sonuna kadar, ilgili proje için yapılan her türlü gider ve masrafı, projeye bağlı olarak gerçekleşen senet/çek hareketlerini, gerçekleştirilen üretim işlemlerini ve her türlü hareketi takip etmeleri için kullanılır. Böylece, projelerin her aşaması proje bazında ayrı ayrı raporlanarak projeler için aynı hesap kodları kullanılsa da tamamen birbirinden ayrılabilir. Proje uygulamasının kullanılması için, program genelinde tüm modül ve işlemlerde "Proje Kodu" sorgulaması bulunur. Bu parametrenin işaretlenmesiyle birlikte, her modülde ve her türlü hareket kayıtlarında "Proje Kodu" sorgulanır. "Proje Kodu" alanı boş bırakılmaz.

Proje takibi ile ilgili detay bilgi için; Muhasebe → Kayıt → Proje Kodu Girişi dokümanına bakılabilir.

Otomatik İşlem Tipi

Her bir farklı menüden yapılan işlemlerin, program tarafından otomatik olarak belirlenen işlem tipleri ile entegrasyona aktarılması için kullanılan parametredir. Böylece, kullanıcıların işlem yaptıkları menülerde işlem tiplerini değiştirmemesi veya unutması gibi durumlardan kaynaklanacak hatalar ortadan kalkar. Bunun için farklı menülerden yapılan işlemlere, farklı işlem tipleri belirleyen bir işlem tipi rehberi hazırlandı. Firmalar işlem tipi rehberini kullanmadan işlemlerini yapabilir ve program yaptıkları işleme ait işlem tipini otomatik olarak entegrasyona aktarır.

İşlem Tipi Tanımlama ile ilgili detay bilgi için; Entegrasyon → Kayıt → İşlem Tipi Tanımlama dokümanına bakılabilir.

Muhasebe Entegre

Ön muhasebe kayıtlarının, genel muhasebeye entegre olarak çalışması için kullanılan parametredir. Ön muhasebe kayıtları kendi içinde entegre olarak çalışır. Bu durum parametrik olmayıp, kendi içindeki entegrasyonlar program tarafından sağlanır.

Muhasebeye entegre çalışılması için, ön muhasebe sistemi ile muhasebe sistemi arasındaki entegrasyonun kurulması gerekir.

Entegrasyon kurulması ile ilgili detay bilgi için; Entegrasyon → Kayıt → Entegrasyon Kodları dokümanına bakılabilir.
Para Birimi

Parametre tanımlamaları yapılan şube için para birimi girilen alandır. 

Örneğin

TL KR

Doküman Yönetim Sistemi

Doküman yönetim sisteminin seçilmesi için kullanılan alandır. Netsis ve Kets DocPlace olmak üzere iki tür entegrasyon seçeneği vardır. Netsis doküman sisteminin haricinde, doküman eklenecek alanlar için Kets DocPlace yönetim sistemine bağlanılarak dosya eklenmesi için, alanın sağ tarafında yer alan Yükle/Sakla  butonu ile, “Kets DocPlace” kurulumunun yapılması gerekir. Kurulum işleminden sonra doküman eklenecek ekranlarda (Örneğin; "Stok Kartı Kayıtları" ekranı) standart dosya ekleme alanları pasif, “Kets DocPlace” butonu ise aktif hale gelir. “Doküman Yönetim Sistemi” parametresi “Netsis” olarak seçildiğinde, doküman eklenecek ekranlar eskisi gibi kullanılabilir.

Özel Hesap Penceresi Gösterilmesin

Cari kartlarda "Hesap Tipi" olarak "Özel Hesap Kapatma" seçildiği halde, program içinde "Özel Hesap Kapatma" sorgulama ekranının gelmemesi için kullanılan parametredir. Böylece, cari hesabın hesap tipi "Özel Hesap Kapatma" olduğu halde, işlem adımları sırasında "Özel Hesap Kapatma" sorgulaması ekrana gelmez. Kullanıcı, bu tür cari hesaplar için özel hesap kapatma işlemini Cari → Kayıt → Özel Hesap Kapatma bölümünden yapar.

Özel Hesap Kapatma ile ilgili detay bilgi için;  Cari → Kayıt → Özel Hesap Kapatma dokümanına bakılabilir.

Entegre Kullanıcı No. Sorulsun

Entegrasyon aktarımı sırasında "Kullanıcı Numarası" sorgulanması için kullanılan parametredir. Sadece, belirtilen kullanıcının kayıtları muhasebeye aktarılabilir. Böylece, "Entegrasyon" modülüne entegre edilen sadece belli bir kullanıcının girdiği kayıtların, tüm kayıtlar arasından ayıklanarak izlenmesi sağlanır. Burada, kayıt yapan kişinin kullanıcı kodu ne olursa olsun, diğer kullanıcıların kodlarını vererek, sadece onların yapmış olduğu kayıtları izleme olanağına sahiptir. Kullanıcı kodu 0 (sıfır) girildiğinde ise herhangi bir ayrım yapılmadan, o bölümdeki tüm kayıtlar ekranda listelenir.

Kullanıcı numaralarıyla ilgili ayrımın yapılması için "Entegre Kullanıcı No. Sorulsun" parametresinin işaretlenmesi gerekir.

Entegrasyon aktarımında kullanıcı numarasının sorgulanması ile ilgili detay bilgi için; Muhasebe → Entegre → İşlemler → Seçenekli Aktarma/Toplu Aktarma dokümanına bakılabilir.

Seri Takibi Var

Seri takibi uygulamasının kullanılmasını sağlayan parametredir. Seri takibi uygulaması, stok giriş/çıkışlarını ve üretim hareketlerini seri numaralarıyla birlikte takip etmek için program genelinde geliştirilmiş bir sistemdir. Parametrenin işaretlenmesi ile Stok, Fatura ve Üretim modüllerinde seri sorgulaması başlar.

Seri takibi ile ilgili detay bilgi için; Stok → Kayıt → Seri Parametreleri dokümanına bakılabilir.

İş Akışı Uygulaması Var

İş akış uygulamasının kullanılmasını sağlayan parametredir. Bu uygulama sadece "Enterprise" paketinde ve "Oracle" veritabanında kullanılır. Diğer paketlerde ve veritabanında aktif olarak gelmez.

İş Akış Online Onay SistemiMail üzerinden iş akış onayının sağlanması için kullanılan seçenektir. Onaylanacak iş akışları mail olarak ilgili kişiye gönderilir. Mail üzerinden gelen "Bilgilendirme" ekranı ile onay işlemi gerçekleştirilir.
Güvenlik Uygulaması

Güvenlik uygulamasının kullanılmasını sağlayan parametredir. Alanın alt tarafında bulunan aşağı ok butonu ile; Satır Bazı Güvenlik Sistemi, Kolon Bazı Geçerlilik Sistemi, Hepsi, ve Hiçbiri seçenekleri arasından seçim yapılır. 

Satır Bazı Güvenlik Sistemi: Satır Bazı Güvenlik Sistemi uygulamasının aktif hale getirilmesi için kullanılan seçenektir. Satır Bazı Güvenlik Sistemi seçeneğinin seçilmesi ile Kullanıcı İşlemleri →Kayıt → "Satır Bazı Güvenlik" bölümü aktif hale gelir. Uygulama, sadece Oracle veritabanında desteklenir.

Kolon Bazı Geçerlilik Sistemi: Kolon Bazı Geçerlilik Sistemi uygulamasının aktif hale getirilmesi için kullanılan seçenektir. Kolon Bazı Geçerlilik Sistemi seçeneğinin seçilmesi ile Kullanıcı İşlemleri → Kayıt → "Kolon Bazında Geçerlilik Değerleri" bölümü aktif hale gelir.

Hepsi: Satır Bazı Güvenlik Sistemi ve Kolon Bazı Geçerlilik Sistemi uygulamasının aynı anda aktif hale getirilmesi için kullanılan seçenektir. Hepsi seçeneği sadece "Oracle" veritabanında görülür.

Hiçbiri: Her iki güvenlik uygulamasının da (Satır Bazı Güvenlik Sistemi ve Kolon Bazı Geçerlilik Sistemi) kullanılması istenmediği zaman tercih edilen seçenektir.

Form Bazı Güvenlik Uygulaması Var

Form Bazı Güvenlik uygulamasının kullanılmasını sağlayan parametredir. "Form Bazı Güvenlik Uygulaması" ile açılan herhangi bir form üzerinde görülen alanların, kullanıcı/grup bazında kaydın değiştirilmemesi ya da alanın görüntülenmemesini sağlar.

Rehber Kullanım Şekli

Program genelinde rehberlerin farklı şekillerde kullanılmasını sağlayan parametredir. Alanın sağ tarafında yer alan aşağı ok butonu ile; Normal, Sırasız ve Hızlı seçenekleri arasından seçim yapılır.

Normal: Rehberdeki sahalar otomatik olarak isim sıralı olarak gelir ve rehberdeki bilgilerin tamamı alttaki gridde görüntülenir. Kullanıcı isterse daha sonra rehberdeki kayıtları istediği alana göre sıralayabilir.

Sırasız: Rehberdeki alanlar belli bir sahaya göre sıralanmadan gelir ve yine normal rehberde olduğu gibi alt gridde rehberdeki kayıtlar görüntülenir. Sırasız rehberde kayıtlar normal rehberde olduğu gibi sıralanmadan listelendiği için kayıtlar daha hızlı gelir. Kullanıcı isterse daha sonra rehberdeki kayıtları istediği alana göre sıralayabilir.

Hızlı: Rehberin grid ekranında hiç bir kayıt gelmez. İstenen kod ya da isim yazılıp klavyede yer alan "Enter" tuşuna basıldığı zaman kayıtlar görüntülenir. Hızlı rehber şeklinde kayıtlar çağrılmadan önce grid ekrana hiçbir kayıt gelmediği için, veriler ekrana normal ve sırasız rehbere göre daha hızlı gelir.

NDI Uygulaması Var

NDI paketinin kullanıldığı durumlarda, NDI paketinde hazırlanan ekran ve rehberlerin ticari pakette kullanılmasını sağlamak için kullanılan parametredir. Bu durumda, içinde bulunulan şube ile NDI veritabanı bağlantısının kurulacağı ve NDI paketinde tanımlanan ekran ve rehberlerin ilgili şubede kullanılmasına yönelik tanımlamaların yapılacağı bölümler, Yardımcı Programlar → Kayıt → NDI bölümünün altında aktif hale gelir.

Dinamik Kodlama Sistemi

Kullanıcı ara birimlerinin her yerine eklenen dinamik kodlama özelliği ile; programın standart davranışını değiştirecek kod yazılması, ekranların istendiği şekilde değiştirilmesi ve yeni özellikler kazandırılması gibi programlama tekniği ile yapılabilecek fonksiyonların kodlanması için kullanılan parametredir. 

Dinamik kodlama özelliğinde kodlama, VBScript dili ile yapılır. Vbscript kodlarını sadece admin olan kullanıcılar tanımlar ve gerektiğinde geçersiz hale getirebilir.

Sabit Kart Yabancı Dil Girişi

Sabit kart yabancı dil girişinin aktif hale gelmesi için kullanılan parametredir. İşaretlendiğinde, "Cari Hesap Kayıtları" veya "Stok Kartı Kayıtları" gibi tanımlama yapılan ekranlarda, cari hesap isminin ya da stok kartı isminin girildiği alanların üzerinde iken, farenin sağ klik tuşu ile açılan seçeneklere "Sabit Kart Yabancı Dil Girişi" seçeneği eklenir. Böylece, programın yabancı dil desteği olmamasına rağmen istenen yabancı dilde bilgi girişinin yapılması sağlanır. 

Online Onay Sistemi 

Online Onay Sistemi'nin kullanılması için işaretlenen parametredir. Parametrenin işaretlenmesi ile "Online Onay Sistemi Ayarları" ekranı görüntülenir. İlgili ekran aracılığı ile "Servis Adresi" tanımlaması yapılarak kaydedilir. 

Online Onay Sistemi Ayarları ekranı üzerinden yapılacak parametre değişiklikleri şirket/işletme/şube bağımsız olarak tüm sunucuyu etkiler.

Döviz Uygulaması Var

Program kullanımında döviz uygulamasının aktif hale gelmesi için kullanılan parametredir. Modüllerin dövizli çalışmasını sağlar. Her modülün dövizli işlemlerle ilişkilendirilmesi için, parametreler veya sabit kayıtlardan sorgulanan döviz parametre ve sorgulamaların yanıtlanması gerekir.

Düzeltme Tipi

Programda yapılan tüm dövizli işlemlerde, döviz ekranlarından girilen değişik veya aynı döviz tip ve tutarları ilgili alanlarda saklanır. Firmaların, işlemler sırasında kullanacakları farklı döviz tiplerinin tek bir döviz tipine çevrilerek, döviz cinsi bazında rapor alması ve işlemlerini yapması için kullanılan parametredir. Yapılan tüm döviz çevrimlerinde, çevrilmesi istenen döviz tipi sorgulanır. "Düzeltme Tipi" alanına girilecek döviz tipinin, Döviz Takibi → Kayıt → "Döviz İsimleri Tanımlama" bölümünden tanımlanması gerekir.

Firma, ilgili şirkette enflasyon muhasebesi kullandığında enflasyon için tanımlanan döviz tipinin girilmesi gerekir.

Enflasyon Muhasebesi kullanımı ile ilgili detay bilgi için; Muhasebe → Ek → Ek-1 Enflasyon Muhasebesi dokümanına bakılabilir.

Döviz Çevrim Tipi

Döviz Alış, Döviz Satış, Efektif Alış, Efektif Satış olmak üzere dört seçenekten oluşur. Kayıtlarla ilgili döviz cinsinin hangi kurdan işlem göreceği firma prensiplerine göre seçilerek "Döviz Çevrim Tipi" alanında belirlenir. Tanımlanan döviz tipi, modüllerden yapılan dövizli kayıtlarda tekrar sorgulanır. Gerekli durumlarda kayıt sırasında döviz tipi değişikliği yapılabilir fakat, modüllerde bulunan "Dövize Çevrim" işlemlerinde "Döviz Çevrim Tipi" değiştirilemez.

Enter Tuş Desteği

Program genelindeki bölümlerde, bir alandan başka bir alana ilerlemek için klavyede bulunan <tab> tuşuna basılması gerekir. Fakat bu parametre işaretlendiğinde, <tab> tuşunun haricinde "Enter" tuşuna basarak da bir alandan başka bir alana ilerlenebilir.

Sesli Uyarı

Program genelindeki işlemler sırasında görüntülenen uyarı ekranlarında, uyarının sesli olarak gelmesi için kullanılan parametredir.

Aktif Alan Rengi 

İşlemler sırasında aktif olan alan karakterlerini istenen renkte kullanmayı sağlayan butondur. Aktif Alan Rengi butonuna tıklanması ile ekrana gelen renk kartelası yardımı ile seçim yapılır. Tercih edilen renk, alanın sağ tarafında izlenir.

e-Posta Uygulaması Var

Şirket içinde yapılan işlemlerin bazılarının istenen kullanıcılara anında e-mail aracılığı ile gönderilmesi ve cari kartları tanımlı müşteri veya satıcılara, kendileriyle ilgili bir işlem yapıldığında e-mail yoluyla bilgi gönderilmesi için kullanılan parametredir.

Raporlarda e-Posta GönderilmesinRaporlarda e-Posta gönderilmemesi için kullanılan parametredir.

SMTP Server Adı

"e-posta Uygulaması Var" parametresinin işaretlenmesi ile aktif hale gelen alandır. İnternet sunucusunun adının girilmesini sağlar.

SMTP Kullanıcı Adı

"e-posta Uygulaması Var" parametresinin işaretlenmesi ile aktif hale gelen alandır. İnternet sunucusunun bulunduğu makinede geçerli olan bir kullanıcı adının girilmesini sağlar. İnternet sunucusunda, program uygulamaları için bir kullanıcı açılarak bu alana "Kullanıcı Adı" girilmesi gerekir. Logo Netsis uygulamaları sonucu, e-Posta gönderimi yapıldığında, gönderen kişi olarak bu alana girilen kullanıcı adı görüntülenir.

SMTP Şifre

"SMTP Kullanıcı Adı" alanına girilen kullanıcıya ait şifrenin girildiği alandır. Kullanılan bazı internet sunucuları için bu alana bilgi girilmesi zorunludur. Kullanıcı adı ve şifre alanlarına en fazla 100 karakterlik bilgi girilebilir. Kullanıcı adı ve şifre alanları, bilgi girişinin zorunlu olmadığı durumlarda boş bırakılabilir.

Rapor Sonuçları SaklansınModül raporları ve Rapor modülü altındaki Raporlar/Serbest Raporlar alındıktan sonra raporun saklanması için kullanılan parametredir. Raporların saklanacağı kayıt yolunun belirtilmesi ve son kaç tane sonucun saklanacağının belirtilmesi gerekir. En fazla ya son 50 sonuç otomatik olarak kaydedilir ya da bu alana 0 (Sıfır) değeri verilip rapor aldıktan sonra "Sonucu Kaydet" seçeneği ile elle (Manuel) kayıt yapılabilir.
İki Adımlı Doğrulama Yeri 

Yüksek seviyeli güvenlik elde etmek için kullanılır. İki Adımlı Doğrulama sisteminde zaman bazlı tek seferli parola yöntemi kullanılır. Bu yöntemle kullanıcılar, telefon veya tablette tek seferli parola üretmek için, yükledikleri uygulamalar üzerinden zaman bazlı parolalar türeterek, bu parolalar ile uygulamaya giriş yapabilirler. Türetilen parolalar belli bir süre geçerlidir. Özellikle son dönemlerde kullanıcı şifrelerinin çalınması sonucu kötü niyetli kişilerin ciddi zararlar verdiği düşünüldüğünde, dünya genelinde İki Adımlı Doğrulama Sistemi sıklıkla önerilen bir yöntemdir. İki Adımlı Doğrulama Yeri; alanın sağ tarafında yer alan aşağı ok butonu ile Hiçbiri, Masaüstü, Web ve Türü seçenekleri arasından belirlenir.

Hiçbiri seçildiğinde, İki Adımlı Doğrulama sisteminin pasif olması anlamına gelir.

Masaüstü seçildiğinde, sadece Temelset üzerinden giriş yaparken aktif hale gelir.

Web seçildiğinde, sadece Wings üzerinden yapılan girişler sırasında aktif hale gelir. 

Hepsi seçildiğinde, hem Masaüstü hem de Wings üzerinden yapılan girişler sırasında aktif hale gelir. 

İlgili Şirket/Şube/Parametre Tanımları ekranında ilgili kayıtlar girildikten sonra “Kaydet”  butonu ile kayıt tamamlanır. Açılan Şirket/Şube/Parametre Tanımları ekranından açılan bir kayıt, kayıt sil butonu ile iptal edilir veya üzerinde değişiklik yapılması için kaydet  tuşu kullanılarak düzeltilir. Kaydedilen satır üzerinde değişiklik yapılması istendiğinde, ilgili satırının üzerinde çift tıklayarak seçim yapılması halinde, gerekli alan/alanların üzerinde değişiklik yapılabilir. Kaydedilen satır aynı şekilde seçildikten sonra araç çubuklarında bulunan   kayıt silme butonu ya da klavyedeki F7 tuşu yardımıyla ilgili satır silinir.  Herhangi bir şubede kayıt olması halinde ilgili şube silinemez.