Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.
Panel

Table of Contents

Amaç

Firma , Teklif ve Destek kayıtları menülerinde menüsü liste ve detay ekranlarından e-posta gönderme işleminin yapılması sağlanmıştır.sağlanması

Panel
titleFirma Liste Ekranı

Firmalar Liste Ekranından Mail Gönderimi

Firmalar ekranındayken müşteriye e-Posta gönderiminin yapılması sağlanmıştır. Firmalar liste ekranında bir firma satırını seçilir. İşlemler>e-Posta seçeneğine seçilir.

Expand
titleListe Ekranı e-posta seçimi

e-Posta Gönder: "e-Posta Bilgileri" penceresinde "Gönderen e-posta" alanındaki ön değeri değişmez.  Gönderen e- Posta daha önce ayarlı değilse sağ taraftaki (plus) seçilir ve ilgili e-Posta ayarları doldur. "Kime" alanındaki değeri değiştirmez buradaki bilgi ilgili firmadaki e-posta alanından çekmektedir. "Cc", "Bcc", "Konu" alanlarına giriş sağlanılır. "İçerik" bölümüne e-Posta içeriğini bilgileri girilir. Dokümanlar sekmesinde ekli bir dokümanı ekleyebilir veya yeni doküman oluşturulur. Eklenecek belgeler sekmesinde ise bilgisayar üzerinde eklenecek dosya seçebilir ve eklenebilinir. Son olarak ilgili firmaya e-Posta gönderimi için "Gönder" butonu tıklanır.  

Expand
titlee-Posta gönderimi


E-posta Ayar ekranı

Tip
titleE-posta Ortak Seçim

Firma menüsü liste veya detay ekranından açılan e-posta ekranında sadece e-posta, dokümanlar ve eklenecek belgeler sekmelerinin gelmektedir. Gönderen e-posta ve CC bilgisinin Tanımlar>E-posta ayarlarından otomatik gelmektedir, Kime bilgisi Firma detay ekranında e-posta bilgilerinden otomatik çekmektedir. 

Expand
titlee-Posta bilgileri

Image Added

Image Added

Image Added

Panel
titleFirma Detay Ekranı

Firmalar Detay Ekranından Mail Gönderimi

 Firmalar liste sayfasındayken bir firmayı seçer ve detay sayfasını açılır. İşlemler>e-Posta seçeneği tıklanır.  İlişkili kayıtlar>E-postalar ekranını açılır. E-postalar ekranındaki "e-Posta Gönder" butonuna tıklanır. Ekrana e-Posta gönderim ekranı gelir. Liste ekranındaki gibi e-Posta gönderim koşulları sağlanılırsağlanır.

Expand
titleDetay Ekran e-Posta Gönderimi


Buradaki amaç. Veri tabanında ilgili QRTZ_ tabloları oluşturmaktır.

Panel
titleQuartz Servisinin Kurulması ve Çalıştırılmasıe-Posta Doküman Ekleme

Firmalar E-posta Gönderiminde

Dosya

Doküman Ekleme

Amaç

Firmalar ekranında e-posta gönderirken sistemde var olan dokümanlar veya yeni oluşturabileceğiniz dokümanlardan seçim yapılması ya da doküman eklenebilmesi sağlamaktır.

Kullanımı

Firma menüsünde liste veya detay ekranında işlemler → e-Posta gönderimi tıklanılır ve "e-Posta Bilgileri" ekranındaki "Dokümanlar" sekmesine seçilir.  

Expand
titlee-Posta Doküman

"Bağlantı" butonuna tıklanılır. "Doküman" penceresini görüntülenir. 

Expand
titlee-Posta Doküman-Bağlantı

 "Doküman" penceresinde istenilen doküman satırları seçilir ve "Tamam" butonuna tıklanılır. Seçilen dokümanları "Dokümanlar" sekmesine eklenilireklenir

Dokümanlar sekmesinde kolon olarak "Dosya", "Dizin", "Kullanıcılara Bildir" ve "Kaydetme Türü" kolonları yer alacaktır. "Bağlantı" ve "Bağlantı kaldır" butonları yer alacaktır. "Bağlantı" butonuna tıklandığında mevcuttaki  "Dokümanlar" penceresi açılacaktıraçılır. 

e-Posta Bilgileri>"Dokümanlar" sekmesindeki listede bir kayıt ekli olduğunda da "Bağlantı kaldır" butonu aktif olacaktır. Dokümanlar listesinde bir kayıt seçilip "Bağlantı kaldır" butonuna basıldığında ilgili satır listeden kaldırılacaktırkaldırılır. 

e-Posta Bilgileri>"Dokümanlar" sekmesindeki "+" butonuna basıldığında da mevcuttaki yeni doküman ekleme penceresi olan "Doküman" penceresi açılacaktıraçılır

Expand
titleDoküman


AJM | Quartz servisinin setup ile otomatik kurulmasının sağlanması
AJM | Quartz servisinin setup ile otomatik kurulması sağlanmıştır. Adaptation Tools → Veri tabanı ayarları tıklanır ve seçtiğiniz veri tabanı önce test daha sonra kaydet işlemi yapılır. Config.Update.exe otomatik olarak çalışır. AdaptiveTools | Veri tabanı bağlantı bilgisi değiştirildiğinde , Quartz servis ve bağlantılarının yenilenmesi gereklidir.
Expand
titleConfig.Update.exe
Expand
titleQuartz Tabloları

Image Removed

AdaptiveTools | servislerin stop-start edildiği ekran üzerinde quartz servisinin de eklenmesi sağlanmıştır.

Expand
titleLogo CRM Quartz

Image Removed

Bakım | Quartz | Logo Crm veri tabanı üzerinde fragmentasyon tespiti yapıp, otomatik rebuild (yeniden inşa ) işlemlerinin gerçekleştirilmesi.
Günlük servis->Her gün 02:00'da,
Haftalık servis->Her Pazar günü 04:00'da çalışacak şekilde ayarlandı. 
Öncelikle logların silinmemesi için Event Viewer'da (Olay Görüntüleyicisi) Applications (uygulama) and Service (servis) Logs altında bulunan Logo Group'a tıklandıktan sonra sağdaki menüde bulunan Properties'ten (özelliklerden)  Maximum Log Size arttırılmalı (Ayar olarak 10 Mb verilmiştir. Ama kurulum saatine göre bilgisayarın açık kalması gerekebileceği için ona göre yüksek bir boyut girilmeli).
Expand
titleÖrnek Ayar

Image Removed

Servislerin kurulması için;Quartz servisi servislerden başlatıldıktan sonra kurulum dizininize göre örneğin C:\Program Files (x86)\Logo\LOGO CRM\Quartz altında bulunan logocrm.net.Quartz.Utils.Tester.exe açılarak önce bağlantı yapılır ve "connected" mesajı alınarak bağlantı sağlandığı doğrulanır.
Expand
titleQuartz.Util.Tester.exe

Image Removed

Bağlantı kurulduğu doğrulandıktan sonra Select'e gelip Select butonuna basıldıktan sonra kurulmuş olan servisler görüntülenebilir. (Servisler 1 kere kurulup, her yüklemede var yok kontrolü yapılıyor ve varsa eklemeyecek, log'a olduğunu yazacak bir bilgi bırakılıyor.)

Expand
titleQuartz Select

Image Removed

Silmek istenirse Delete kısmından Select'te görüntülenen key ve grup değerleri girilerek silinebilir. 
Kurmak için de Add kısmından bulunan key ve grup değerleri eklenerek kurulum gerçekleşir.
Expand
titleKey Grupları

Image Removed

Servislerin hem tek hem de zamanlayıcılı (DailyReBuild ve WeeklyReOrganize) şekilde çalıştırılmaktadır.

Expand
titleDailyReBuild ve WeeklyReOrganize
DailyReBuild
Image Removed
WeeklyReOrganize
Image Removed Panel
titleUygulama Setup

LogoCRMAdaptationTools | Uygulamanın Setup' a Eklenmesi

LogoCRMAdaptationTools | Uygulamanın setup a eklenmesi sağlanmıştır. İlgili diğer uygulamalarının kısa yollarının root (dizin) üzerinden kaldırılması ve ihtiyaç olanların adaptationtools klasörüne taşınması sağlanmıştır. Ayrıca LogoCRMConfigWizard.exe uygulaması otomatik olarak LogoCRMAdaptationTools  uygulamasını çağırması yapılmıştır. 
AdaptationTools klasörü oluşturuldu ve aşağıdaki 3 uygulama Adaptation Tools dizini içerisinde yer almaktadır. 


Expand
titleAdaptation Tools

Image Removed

LogoCRMChecker, LogoCRMConfigWizard, LogoCRMLauncher ve LogoCRMXMLSettings uygulamaları Logo CRM uygulama klasörü içerisinden kaldırılmıştır. LogoCRMAdaptationTools uygulaması otomatik setup ile otomatik açılır ve her makine açılışında açılacak şekilde kurgulanmıştır. 
Setup ile aşağıdaki exe çalıştırılıp Adaptation Tools, Config Wizard ve XML settings uygulamalarında temizlik işlemlerini yapılması sağlanmıştır.
Expand
titleLogo CRM Assembly Update Checker

Image Removed

Panel
titleLogoCRMAdaptationTools | Model Kontrolü

LogoCRMAdaptationTools | Model Kontrolü

LogoCRMAdaptationTools | Model kontrolü uygulamasının özelliklerinin Adaptation Tools içerisine dahil edilmiştir. Model Kontrol Formu içerisinde en üstte 3 adet buton oluşturulmuştur. Soldan sağa "Model kontrol", "Model Eşitleme", "Hatalı Durum Bildirme".

Expand
titleModel Kontrol

Image Removed

Model Kontrol butonuyla hatalar görüntülenmesi sağlanır.  

Expand
titleModel Kontrol Hata

Image Removed

Model Eşitleme butonuyla eşitleme yapılır. Bu butona tıklandıktan hemen sonra uyarı mesajı gelir. Ancak model kontrol sırasında hata varsa hata verir. IIS Servisler bu işlem sonrasında restart (yeniden başlatma) edilir.

Expand
titleUyarı

Image RemovedImage Removed

Hatalı durum bildirme butonuyla ise "crm.destek@logo.com.tr"adresine kullanıcının model kontrol sonucu gönderilir. 

Expand
titlee-mail gönderim

Image Removed

Context menüden de model kontrol formuna ait işlemler kısa yollarla yapılabilir.

Image Removed
Model Kontrol işlemine tıklandığında eğer model kontrolde uyarı veya hata olursa kullanıcı bunları isterse görüntüleyebilir.
Image Removed
Context Menu aracılığıyla Çalıştır-Model Eşitle-Yayınla işlemi yapıldığında, hatalar mevcutsa kullanıcıya uyarı verilir, model eşitleme işlemi yapılmaz ve ardından model kontrol formu açılarak bu hatalar kullanıcıya gösterilir.
Image Removed

Context Menu aracılığıyla Model Eşitle işlemi yapıldığında IIS servisler bu işlem sonrasında restart (yeniden başlatma) edilir. Hatalar varsa bunlar uyarı olarak gösterilir ve kullanıcı dilerse bu hataları görüntüleyebilir.

Image Removed

Panel
titleVeritabanı Ayarı

LogoCRMAdaptationTools | Veritabanı Ayar Kontrolü

LogoCRMAdaptationTools | Veritabanı ayarlarının kaydedildiği uygulamanın iptal edilip, bu uygulama içerisinde form olarak yönetilmesi sağlanmıştır. Veritabanı Ayarları formu AdaptationTools içerisinde oluşturulmuştur.

Form genel itibariyle yukarıda 3 adet "Yeniden Yükle", "Bağlantıyı Test et", "Bağlantıyı kaydet" butonları, orta kısımdaki veritabanı bilgilerinin girildiği layout ve en aşağıda bağlantı test durumunun gözüktüğü alandan oluşmaktadır.

Expand
titleVeritabanı Ayarı

Image Removed

Default olarak formda, Authentication alanı Sql Server Authentication, port 1433 ve ağ kısmı yerel ağ olarak gelmektedir.

Expand
titleVeritabanı ayarı

Image Removed

Gerekli alanlar doldurulduktan sonra ortadaki "Bağlantıyı Test Et" butonuyla database bağlantısı test edilir. Girilen bilgiler doğru ise bağlantı başarılı sonucu alınır veya girilen bilgiler yanlış ise başarısız sonucu alınır.

Expand
titleVeritabanı Bağlantısı

Image RemovedImage Removed

LogoCRMAdaptationTools | Uygulama Klasörü

LogoCRMAdaptationTools | Uygulama klasörü linkinin eklenmesi ve çalıştığı konumu kaydedilmesi sağlanmıştır. 
Aadaptation Tools her açıldığında , çalıştığı yer ile kayıt yaptığı yer farklı ise , kaldırıp tekrar eklenmesi sağlanmıştır. Adaptation Tools içerisine > Klasör link eklenmiştir ve çalıştığı ana dizinin açmasını sağlanmıştır.
Image Removed
Image Removed
Panel
titleLogoCRMAdaptationTools | Uygulama Klasörü
Tip
titleDoküman ile ilişkili durumlar

Firma / teklif / fırsat / destek kayıtları e-posta gönderme ekranı dokümanlar sekmesine

  • Yeni doküman ekleme,
  • Bağlantı ekleme,
  • Bağlantı kaldırma butonları eklenmiştir.

Bağlantılı dokümanlar e-posta gönderme işleminden sonra ilgili tablolara kaydedilmiştir.

  • Firma için RL_Document_Firm
  • Teklif için RL_Proposals_Documents
  • Fırsat için RL_Document_Opportunity
  • Destek kaydı için RL_Document_Ticket tabloları kontrol edilebilir.
Panel
titleYeni Dosya Ekleme ve Gönderme

Firmalar E-posta Gönderiminde Yeni Dosya Ekleme ve Gönderme


Amaç

Firmalar menüsünde detay veya liste ekranında e-posta gönderilirken bilgisayarda kayıtlı olan başka dokümanların eklenmesi

Kullanımı

Eklenecek Belgeler sekmesinde bilgisayarda kayıtlı olan dokümanlardan seçim yapılarak birden fazla doküman eklenmesi sağlanmıştır. "e-Posta Bilgileri" penceresinde "Eklenecek belgeler" isimli bir sekme olacaktır. "Eklenecek belgeler" sekmesi; Teklif ekranı üzerinden açılan "e-Posta Bilgileri" sekmesi ile aynı işlevde bulunmaktadır.

Expand
titleEklenecek Belgeler

Image Added

"e-Posta Bilgileri" sekmesinde açıklama olarak "e-Posta ve Dokümanlar sekmesinde dosya eki alanlarının dışında, bilgisayarınızdaki dosyaları aşağıdaki listeyi kullanarak ekleyebilirsiniz." ifadesi yer alacaktır.

"Eklenecek belgeler" sekmesindeki ataç şeklindeki "Ekle" butonuna basıldığında mevcutta var olan(Teklif>e-posta>Eklenecek belgeler) "Eklenecek dosya" penceresi açılır. "Eklenecek dosya" penceresinde "Browse" butonuna tıklandığında "Open" penceresi açılacak ve bilgisayar üzerinde kayıtlı olan dokümanlar için seçim yapılır. Bu ekranın çalışma şekli Teklif ekranı üzerinden açılan e-posta>"E-posta bilgileri" ekranındaki "Eklenecek belgeler" sekmesi ile aynıdır. 

Expand
titleEklenecek Dosya

Image Added

Image Added


Eklenen belgeler PO_File içerisinde kaydedilmektedir. Ayrıca database de RL_Mail_File üzerinde eklenen dosyalar ilişkilendirilir.

Tip
titleEklenecek Belgelerin İlişki Durumu

e-Posta Gönder işleminde Eklenecek Belgelere dosya eklendiğinde PO_File, RL_Mail_File, MT_Mail tabloları arasında ilişki sağlanmıştır.

Image Added

E-Posta Gönder işleminde sadece e-Posta alanından image yüklendiğinde MT_Mail tablosunda TextBody alanına html olarak yazmaktadır.

 Image Added

Panel
titleGelen ve Gönderilen E-posta

Firma Menüsünden Gelen ve Gönderilen E-postaların Dokümanları ile Gösterilmesi


Amaç

Firma kayıtlarında gelen ve gönderilen maillerin dokümanları ile gösterilmesidir.

Kullanımı

Firmaya gönderilen ya da firmanın gönderdiği maillerin ekleri ile birlikte gösterilmesi sağlanmıştır. Firmalar>"E-postalar" sekmesi üzerinde eklenmiştir. Firmanın göndermiş olduğu e-mail içerisinde ekli bir doküman var ise e-mail içerisindeki dosyalar "E-postalar" sekmesi altında "Dosyalar" kolonu altında gösterilir. "Dosyalar" kolonu altında gelen e-mail'in adı yer alır. "Dosyalar" kolonu altında gösterilen dosyalar veritabanında kayıt olmayacaktır, dokümanlar mail içerisinde tutulacaktır.

Expand
titleDosyalar

Image Added

Firma, Teklif, Destek Kaydı ve Fırsat ekranlarında İşlemler> e-Posta Gönder menüsünden e-posta gönderildikten sonra ekranın yenilenmesi ve İlişkili Kayıtlar> E-postalar sekmesinde gönderilen e-Postanın görünmesi sağlanmıştır. E-posta dokümanları grid'inde boyut alanının byte, KB ya da MB olarak gösterilmesi ve İlişkili Kayıtlar>E-postalar üzerinden grid üzerinden içeriği görüntüle işlemi ile gönderilen mail ekranın açılması sağlanmıştır.

Expand
titlee-Posta İçerik

Image Added

İlişkisel Tablo bilgileri

Image Added

Tip
titleBilgilendirme
  • Firma, destek kaydı ve fırsat ekranlarında e-posta gönder menüsünden e-posta gönderildikten sonra ekranın yenilenmesi ve e-postalar sekmesinde gönderilen e-postanın görünmesi sağlanmıştır.
  • Mail gönderirken hata alınması durumunda gelen hata detayı hata mesajına eklenmiştir.
  • "İşlem Listesi>Tekli mail gönder" ve "e-posta gönder" ekranlarından eposta gönderimi sağlanmıştır ve Erp senkronizasyon ekranı açılmamıştır. "İşlem Listesi>Tekli mail gönder" ve "e-posta gönder" ekranlarından eposta gönderimi ve detay ekranı içinden eposta gönderimi sonucu ilişkili kayıtlar> epostalar sekmesi güncellenmektedir ve gönderilen e-postalar listelenmektedir.

    Expand
    titleTekli mail gönder

    Image Added


Panel
titleİlişkili kayıtlar

Firma İlişkili Kayıtlar E-posta Gönderimi

 İlişkili kayıtlar>e-postalar grid'i üzerindeki e-Posta İşlemleri yanıtla-ilet seçenekleri aktivite, firma, teklif, fırsat, destek kaydı, görev ekranlarında eklenmiştir. Teklif, fırsat, destek kayıtlarında mail bilgisi ekli olan Firma kaydı seçildiğinde İşlemler>e-Posta Gönder İlişkili kişiler/Firmalar alanına ilgili firma ve mail bilgisi görülür. (To, Cc, Bcc) seçenekleri seçilir. 

Expand
titleDetay Ekran e-Posta Gönderimi

Image Added


Ayrıca Tekli mail gönderme, e-posta gönderme, e-posta grid'i üzerindeki e-posta gönderme ve yanıtla-ilet işlemleri için aktivite, görev, destek kaydı, fırsat, teklif e-postalarında firma bağlantısının yapılması sağlandı.


Panel
titlee-Postalar Ortak Kullanım

Firma e-Postalar (Ortak) Kullanımı

Firmalar, görevler, aktiviteler, teklifler, destek kayıtları, kişiler, fırsatlar >İlişkili kayıtlar>E-postalar grid ekranında düzenlemeler yapılmıştır. Sistem tercihleri xml parametrelerinde 64. "Eposta içerik formatı" parametresi eklenmiştir.

Expand
titleSistem tercihleri 64.parametre

Image Added


Expand
titleTekli mail gönderme

Image Added

Firmanın göndermiş olduğu e-mail içerisinde ekli bir doküman var ise e-mail içerisindeki dosyalar "E-postalar" sekmesi altında "Dosyalar" kolonu altında gösterilmesi sağlandı. "Dosyalar" kolonu altında gelen e-postanın adı gösterilir. "Dosyalar" kolonu altında gösterilen dosyalar veritabanında kayıt olmayacaktır, dokümanlar mail içerisinde tutulacaktır.

Expand
titleFirma ilişkili kayıtlar e-posta

Image Added


Yapılan Geliştirmeye Ek olarak;

  • E-postalar liste ekranına 'Dosyalar' alanı eklendi.
  • Dosyalar kolonunda e-postada ekli olan belgeleri virgül ile göstermek ve indirilebilir yapmak için MailViewAttachmentsPropertyEditor isminde yeni bir property editor eklendi.
  • Dosyalar kolonunun genişliği width=300 olarak ayarlandı. Word wrap özelliği true'ya çekilerek e-postadaki tüm belgelerin görüntülenmesi sağlandı.
  • Öncelik, tarih ve içerik kolonlarının genişliği fazla yer kaplamamaları için width=100 olarak ayarlandı.
  • İçerik kolonunda 'İçeriği görüntüle' label'ı yerine indirme ikonu gösterildi.
  • İçerik kolonunun boş kayıtlar için boş gelmesi sağlandı.
  • İçerik kolonunun grid'de en son kolon olarak gösterilmesi sağlandı.
  • Firmalar detay ekranındaki e-postalar grid'inde kolon sıralaması konu-öncelik-tarih diye başlayacak şekilde değiştirildi.
  • Xml ayarlarına 'E-posta içerik formatı' parametresi eklendi. İçerik kolonunda indirilen belge uzantısının bu parametreye göre oluşması sağlandı.
Tip
titleBilgilendirme

Teklif, Destek kaydı ve Fırsat kaydı ekranlarındaki E-postalar sekmesine de "Dosyalar" kolonu eklenmesi sağlanmıştır. Teklif, Destek kaydı ve Fırsat kaydı  üzerinden yapılan mail gönderimleri için de "Dosyalar" kolonunun belgelerin saklanması sağlanmıştır.

Panel
titlee-Postalar Cevaplama Ortak Kullanım

Firma Detay Ekranı e- Posta Cevaplama (Ortak) Kullanımı

Gelen-giden e-posta ikonları ve yanıtla-ilet ikonları yerine yeni ikonlar eklenmesi sağlandı. Firmalar>İlişkili kayıtlar>E-postalar sekmesindeki ekrana "E-posta işlemleri" isimli açılır menü eklendi. Menü içerisinde "Cevapla" ve "İlet" seçenekleri bulunmaktadır. Outlook Add-In ile gönderilen e-postaların grid üzerinde gösterilmesi sağlandı. Teklif, destek kaydı, fırsat vb. ekranlarında eposta grid'inde cc ve bcc bilgileri, firmadaki gibi ayarlandı.

Expand
titleİlişkili kayıtlar e-Posta

Image Added

  1. E-postalar" sekmesindeki liste sayfasında bir kayıt seçili olduğunda "Yanıtla" ve "İlet" seçenekleri aktif olacaktır.

    Expand
    titlee-posta Yanıtla ve ilet

    Image Added


    "Yanıtla" seçeneğine tıklandığında "e-Posta Bilgileri" penceresi gösterilir. "İçerik" bölümünün yazı girişi yapılacak bölümünün hemen alt kısmında cevaplanan mailin içeriği yer alır. "e-Posta Bilgileri" penceresindeki "Kime" alanında; maili gönderen e-mail adresi ve cevaplanan mailin "To" yani "Kime" kısmındaki mail adresleri ön değer olarak gösterilir. "Konu" alanında da cevaplanan mailin konu bilgisi ön değer olarak gelir ve konu açıklamasının ön kısmında da "RE:" ifadesi yer alacaktır. "Gönderen e-posta" alanında; Tanımlar>Güvenlik>E-posta Ayarları ekranında varsayılan olarak girilen e-posta bilgisi ön değer olarak gelir. "Cc" alanındaki ön değer; cevaplanan maildeki "Cc" alanındaki e-mail adresleri olacak, "Bcc"  alanındaki ön değer de boş olur.

Expand
titlee-Posta

Image Added

Cevaplanan ve forward edilen mail otomatik olarak "E-postalar" sekmesinde kayıt olarak kaydedilir.

Expand
titleCevaplanan e-Postalar

Image Added

Tip
titleBilgilendirme

e-Postalar menüsü ayarları ve e-Posta menüsü için şablon ayarları için e-Postalar 'ı inceleyiniz.