Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

İşyeri e-Dönüşüm sekmesi altında birime ait e-defterDefter, e-faturaFatura, e-arşiv Arşiv ve e-irsaliye İrsaliye bilgileri girilir.

Image Removed

Genel Alt Birim e-Dönüşüm sekmesi altından kaydedilen alan bilgileri şunlardır:

Yedekleme

 Yedekleme işaret kutusu yalnızca

"

e-Defter

Kulanıcısı"

Kullanıcısı işaretlendiğinde seçilebilir.

Yedekleme işaret kutusu işaretli ise Bağlantı Ayarları sekmesi altında yer alan Özel Entegratör Kullanıcı Bilgileri bölümündeki

"

Kullanıcı Adı

"

ve

"

Şifre

"

alanları zorunludur. 

Birimin efatura   durumunda  ve  alanlarının     arşiv -Ülke ; > > > T.C. GIB’in “Tasfiye Halindedir” işaretsiz’dir “Başlangıç Tarihi” “1”

 

‘Tasfiye Tarihi’nden sonra () “Tasfiye Halindedir” Fatura Tipi Fatura Tipi
AlanAçıklama

e-Defter Bilgileri

 

e-Defter Kullanıcısı

Tanımlanan birimin e-Defter sistemini kullanacağı bu alanda yer alan kutucuk işaretlenerek belirlenir.  

Şube Kodu

Birime ait şube kod bilgisi bu alanda girilir. Bağlı Kurum e-Defter kullanıcısı olduğunda, Organizasyonel Birim Bazında e-defter Defter kullanan aynı VKN'ye sahip firmalar, ilgili mali yıl içerisinde birden fazla şube no değeri alamaz. Bu sebepten şube no alanı değer girişine kapanır.

Geçiş Tarihi

Birimin e-Defter Kullanıcısı olarak belirlenmesi halinde ilgili firmanın e-

deftere

Deftere geçiş tarihi bu alanda belirlenir.

Geçiş tarihi alanında, kağıttan e-

deftere

Deftere geçilmiş olan tarih girilir. Bu tarih her ayın ilk günü olacak şekilde girilmelidir. Farklı bir tarihi seçimi yapıldığında, sistem ayın ilk gününün seçilmesi konusunda uyarı mesajı verir. Bu tarihi girdikten sonra sistemde oluşan muhasebe fişlerinin yevmiye madde numaralaması 1’den başlayacaktır.

Bu alan zorunludur. Yevmiye ya da Defter-i Kebir ekleme işlemi sırasında bu tarih kontrol edilir.

E

e-

deftere

Deftere geçiş öncesi bir tarihe işlem yapılmak istendiğinde program kullanıcıyı

“E

e-Defter’e Geçiş Öncesine Ait Defter

Oluşturulamaz”

Oluşturulamaz mesajı ile uyarır.

e-Defter Para Birimi

Yabancı para cinsinden e-defter Defter oluşturmak için kullanılan alandır. Ana Para Birimi / Raporlama ve Raporlama Dövizi seçeneklerini içerir.

e-Defter Başlangıç Sıra No

Ee-Defter başlangıç sıra numarasıdır. Ee-Defter mükelleflerinin yıl ortasında Jj-platform Platform kullanmaya başlaması durumunda ilk oluşan defterin numarası bu alanda girilir.

Mali Mühür Son Kullanma TarihiMali mühür son kullanma tarihinin belirtildiği alandır.
Vergi DetaylıBerat dosyasının vergi detaylı mı ya da detaysız mı olarak oluşacağının belirlendiği alandır. Evet ve Hayır seçeneklerini içerir. Bu alanın görüntülenebilmesi için elogodefter.xml dosyasının kaydedilmiş olması gerekir.
Dosyaları Entegratöre Yedekleyebilir

e-Defter dosyalarının web servis ile entegratöre yüklenmesi için kullanılır.

Tip

Diğer


Kullanıcı Bilgileri

 

e-Fatura Kullanıcısı

Birimin e-

Fatura sistemini kullanacağı bu alanda belirlenir.

Birimin e-Fatura kullanıcısı olarak belirlenmesi

durumunda Posta Kutusu Etiket Kodu

ve Gönderici Birim Etiket Kodu

alanlarının doldurulması zorunludur.

e-İrsaliye Bilgileri

Birimin e-İrsaliye sistemini kullanacağı bu alanda belirlenir. e-Dönüşüm sayfası altında yer alır. Birimin e-İrsaliye kullanıcısı olarak belirlenmesi durumunda, Posta Kutusu Etiket Kodu,

Gönderici Birim Etiket Kodu,

Vergi Numarası ve Ülke Kodu alanları mutlaka doldurulmalıdır. Bu bilgiler girilmeden firma tanımı kaydedilmeyecektir.

   

e-Arşiv Kullanıcısı

Birimin e-

Arşiv sistemini kullanacağı bu alanda belirlenir.

e-Mutabakat Kullanıcısı

Birimin e-Mutabakat kullanıcısı olup olmadığı bu alanda belirlenir. Bu alanın işaretlenmesi durumunda Bağlantı Ayarlarında bulunan “e-Mutabakat Kullanıcı Bilgileri” sayfasına bilgi girişi yapılabilir.

e-Mutabakat kutucuğu işaretli ise Vergi Numarası alanına bilgi girişi zorunludur.

e-Müstahsil KullanıcısıBirimin e-Müstahsil kullanıcısı olup olmadığı bu alanda belirlenir. e-Müstahsil kutucuğu işaretli ise Firma Unvanı, İl, İlçe, Cadde, Ülke Kodu, Vergi Numarası, Vergi Dairesi, Kurum Tipi: Gerçek Kişi ise İşveren-Adı, İşveren-Soyadı, İşveren-TC Kimlik No (Vergi No Zorunlu Değil) alanlarına bilgi girişi zorunludur.

Tasfiye Bilgileri

GİB’in talep ettiği tasfiye bilgilerinin girildiği bölümdür. Defter oluşturma işlemleri sırasında, bu bölümdeki bilgiler de kontrol edilerek dosyalar oluşturulur.

Tasfiye Halindedir

Tasfiye Halindedir alanı checkbox bir alandır. Öndeğer olarak

işaretsizdir. İşaretlendiğinde

Başlangıç Tarihi alanına bilgi girilir.

Bu alan işaretli ise, tasfiyenin başladığı ayın e-Defteri oluşturulurken tasfiye öncesi ve tasfiye sonrası olacak şekilde ayrı dosyalar oluşturulur.

Tasfiye sonrası oluşturulan e-Defter dosyasının ilk yevmiye numarası

1 ile başlar.

Dikkat Edilmesi Gerekenler şunlardır:

 Tasfiyenin aynı takvim yılı içinde sona ermesi halinde tasfiye dönemi, kurumun tasfiye haline girdiği tarihte başlar ve tasfiyenin bittiği tarihe kadar devam eder.

 Tasfiyenin daha sonraki takvim yılları içinde sona ermesi halinde;

Tasfiye Başlangıç

Tarihinden aynı takvim yılı sonuna kadar olan dönem ile bu dönemden sonraki her takvim yılı ve tasfiyenin sona erdiği dönem bağımsız bir tasfiye dönemi sayılır.

 Tasfiye başladıktan sonra 1’den başlayan madde numaralama işlemi mali dönem değiştikten

sonra  yani bir sonraki mali yıla geçildiğinde

tekrar 1’den başlayarak devam eder.

Tasfiye Başlangıç Tarihi

Firmanın tasfiyeye girdiği tarih bilgisinin girildiği alandır. Bu alana bilgi girilmesi için

Tasfiye Halindedir alanındaki kutucuğun işaretli olması gerekir.

SGK BilgileriSGK'ya kesilen elektronik faturalara ait öndeğer bilgilerin girildiği alanlardır.
İlave Fatura Tipi

İlave fatura tipi SGK faturalarında zorunlu alandır. İlgili firma ve işyeri tanımına eklenir ve seçildiği faturaya öndeğer olarak getirilir.

İlave fatura tipi alanı; Eczane, Hastane, Optik, Medikal, Abonelik, Mal/Hizmet, Diğer seçeneklerini listeler. İstenirse fatura içerisinde değiştirilir.

Mükellef Kodu

İlave

fatura tipi alanında Eczane, Hastane, Optik veya Medikal seçeneklerinden birinin seçilmesi halinde SGK faturasında zorunlu alandır. İlgili firma ve işyeri tanımına eklenir ve seçildiği faturaya öndeğer olarak getirilir. İstenirse fatura içerisinde değiştirilir.

Mükellef Adıİlave fatura tipi alanında Eczane, Hastane, Optik veya Medikal seçeneklerinden birinin seçilmesi halinde SGK faturasında zorunlu alandır. İlgili firma ve işyeri tanımına eklenir ve seçildiği faturaya öndeğer olarak getirilir. İstenirse fatura içerisinde değiştirilir.