Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Info

Logo Mind Budget uygulaması ile üç şekilde Organizasyon Şeması tanımı yapılır:

  1. Bütçe Ayarları erişim ağacı üzerinde "Organizasyon Şeması" seçimi yapıldığında  Ekle düğmesi ile
  2. Veri Bağlantısı ekleyerek tanımlanan adaptör üzerinden
  3. Excel'den aktarma yoluyla


Image Modified

1-Ekle Düğmesi İle Organizasyon Şeması Tanımlama

Organizasyon şeması penceresinde yeni bir satır eklemek için  Ekle düğmesi kullanılır. Ekle düğmesine basılmasıyla satırda "+" işareti belirir. Bu işaret bilgi girişi yapılabilir anlamına gelir, aksi takdirde satır alanı değiştirilebilir bir alan değildir. Bilgi girişi yapılabilir olduğu anda seçim kutucuğunun solunda  Kalem işareti yer alır.

Kodu

Organizasyon şemasının kod bilgisidir. Alfanumerik bir alandır. Örneğin, ORG.001 gibi. Aynı kod bilgisi tekrar kullanılamaz, uyarı alınır.

Adı

Organizasyon şemasının adıdır. Alfanumerik bir alandır.

Kullanım Durumu

Uygulamaya ilk defa kaydedilen organizasyon şemalarının kullanım durumu öndeğer olarak "Kullanılabilir" gelir, istenirse ilgili alandan "Kullanılamaz" olarak değiştirilir. Bir alt organizasyon şemasının durumu "Kullanılamaz" olduğunda, ait olduğu ana organizasyon şemasının durumu değişmez ancak ana organizasyon şemasının durumu "Kullanılamaz" olarak belirlendiğinde alt organizasyon şemaları da "Kullanılamaz" olur.

Adaptör

Organizasyon şemaları Veri Bağlantısı Ekleme yoluyla tanımlandığında, veri bağlantısının sağlandığı adaptör bilgisi alana gelir.

Ödeme Planı

Organizasyon şeması ve alt organizasyon şemalarına ait ödeme planları bu alandan seçilir. Ödeme planları Ayarlar-Bütçe Ayarları-Ödeme Planı menüsü ile kaydedilir.

...

Organizasyon şeması eklemek için menüde yer alan "Excel'den Aktar" seçeneği kullanılır. Bunun için menüde yer alan  düğmesi kullanılır. 

Image Modified

Excel Dosyası alanında aktarılmak istenen dosya bilgisi belirtilir. Kullanıcı aktarmak istediği dosya adını biliyorsa manüel olarak yazar ya da satır sonunda bulunan "…" işareti ile dosyanın bulunduğu alana ulaşıp seçim yapar. 
Excel Sayfası alanında ise aktarılmak istenen Excel dosyası içerisinde yer alan sayfalar listelenir ve seçim yapılır. 
"Aktar" düğmesi ile organizasyon şeması Excel'den aktarılır. Kullanıcı Logo Mind Budget uygulaması içerisinde daha önceden tanımlanmış olan organizasyon şemalarını Excel'e aktarmak isterse  Excel'e Aktar düğmesini kullanır.

...

Logo Mind Budget uygulamasına, adaptör bağlantısı sağlanarak da organizasyon şeması tanımlanır. Bunun için  Veri Bağlantısıyla Ekle düğmesi kullanılır. Organizasyon Şeması Tanımlama Adaptör Bağlantısı penceresinden tanımlanacak bilgiler şunlardır:

 

Model Kaynakları

 

Şirket Veri Bağlantıları

Organizasyon şeması tanımının alınacağı adaptör bağlantıları bu alandan listelenir ve seçim yapılır. Adaptör tanımları Ayarlar-Şirketler-Veri Kaynakları seçeneği ile yapılır.

Modeller

Organizasyon şeması tanımının alınacağı adaptöre ait modeller listelenir ve seçim yapılır.

Kart Modelleri

Organizasyon şeması tanımının alınacağı adaptöre ait model seçimi ile, bu alanda modele ait kart modelleri listelenir.

Kod Alanı

Organizasyon şeması tanımının alınacağı adaptöre ait model ve kart modellerinden hangi kod alanı seçiminin yapılacağı bu alandan belirlenir.

Ad Alanı

Organizasyon şeması tanımının alınacağı adaptöre ait model ve kart modellerinden hangi ad alanı seçiminin yapılacağı bu alandan belirlenir.

Kırılım AyracıOrganizasyon şeması kırılımlarında kullanılacak olan ayraç bilgisi bu alanda belirtilir. Öndeğer olarak nokta "." gelir ancak değiştirilebilir.

Koşul

Organizasyon şeması tanımının alınacağı model kaynağı seçenekleri belirlendikten sonra hangi koşullarda bilgi getirmesi gerektiği bu alandan belirlenir.

...