Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Panel
borderStyledashed

Amaç

Satınalma Teklif Süreci'nden (Teklif) ' nden aktarılan teklifin onayları tamamlandıktan sonra Tiger'da satınalma siparişinin oluşturulduğu süreçtir.

Panel
borderStyledashed

Senaryo ve Organizasyon Şeması


Senaryomuzda mobilya üretimi yapan bir firma bulunmaktadır. Bu firmaya ait organizasyon şeması aşağıdaki şekildedir.



Satınalma - Sipariş Departmanı


Talep sahibi rolündeki 'Üretim Şefi' kullanıcısı portal üzerinden “Satınalma
Satınalma Teklif Süreci (Talep)" bölümüne tıklayarak süreç başlatır. Gelen formda; Firma, Fiş No, Tarih, Kullanıcı Adı, Teklif) tamamladıktan sonra Satınalma Teklif Süreci (Sipariş) süreci başlar. Teklif formunun içeriği (Firma, Talep No, Talep Eden, Özel Kod, Proje Kodu, İşyeri, Bölüm, Fabrika ve Ambar alanları ön değer olarak seçili gelir. Belge No, Özel Kod ve Proje alanları için değer veya metin kısımları seçilir. Talep formu üst kısım için firma alanı dışında zorunlu alan yoktur.
Üretim Şefi, Talep edilen malzemeler satır alanları için Malzeme Açıklama, Miktar, Birim (zorunlu alan), Birim Fiyat ve Termin Tarihi kayıt girişlerini tamamladıktan sonra "Üretim Müdürü" kullanıcısına onaya gönderir. Üretim Müdürü formu kontrol eder, bu aşamada kayıt üzerinde değişiklik talep edebilir, onaylayabilir veya reddedebilir. Reddettiğinde Üretim Şefine ret bilgilendirmesi gider. Üretim Müdürü onay verdiği durumda, fiyat karar aktivitesine girmiyorsa Satınalma Teklif Süreci (Talep) bir sonraki aşamaya Satınalma Teklif Süreci (Teklif) 'e aktarılır. Eğer ki oluşturulan talep sürecinin fiyatlandırması yüksek ise öncelikle Fabrika Müdürüne ve fiyat daha yüksek ise Genel Müdüre onaya gider. En son aşamada onay dan geçilen süreç bir sonraki süreç olan Satınalma Teklif Süreci (Teklif)'e aktarılır.
Aktarım sırasında hata alınması durumunda akış "Kurumsal Uygulama Danışmanı" kullanıcısına gider ve tekrar dene ile teklif akışı başlatılır.
Örnek senaryo ) sipariş formuna taşınır.  

Satınalma Şefi (Sipariş) kullanıcısı, siparişe dönüşecek teklifi inceler. Satınalma Şefi (Sipariş) sipariş oluşturabilir veya reddedebilir. Reddederse Satınalma Uzmanı ve Talep eden kullanıcıya bilgilendirme e-postası gönderilir. Sipariş tutarına göre,  Satınalma Şefi (Sipariş) doğrudan siparişi oluşturabilir ya da "Satınalma Müdürünün" veya "Genel Müdürün" onayına gider. 

Tiger'da Satınalma Teklif Süreci (Sipariş) oluşturma işlemi başarılı ise tedarikçiye e-posta gönderilir. Aktarım sırasında hata alınması durumunda akış Yönetici Hata Formu ile devam eder ve "Kurumsal Uygulama Danışmanı" kullanıcısına bildirim gönderilir.


Senaryo üzerinden işletilen akış örneğine ait video aşağıda bulunmaktadır.

Satınalma Teklif Süreci (Sipariş).mp4
Panel
borderStyledashed

Akış Dosyası (.xnm)

Aşağıdaki dosya indirilerek uygulamaya aktarılır. İçeri aktarma işleminin nasıl yapıldığına dair bilgi için Aktar bölümü incelenebilir. Satınalma Teklif sürecin son akış formudur.
 

3-Satınalma Teklif Süreci (Sipariş).nxm
Panel
borderStyledashed

Form Şablonu

Satınalma Teklif Süreci (Sipariş) formu   için tasarlanan form şablon ekran görüntüsü aşağıdaki gibidir:

Expand
titleGörsel

Panel
borderStyledashed

Akış Şablonu

Satınalma Teklif Süreci (Sipariş)  formu için tasarlanan akış şablonu aşağıdaki gibidir:

Expand
titleGörsel

Panel
borderStyledashed

Konfigürasyon


Panel
titleBilinmesi Gerekli Uyarılar


Satınalma Teklif Süreci (Sipariş) akışı portalde sol menüde görünmüyorsa ya da akış başlat bölümüne erişilemiyorsa aşağıdaki işlem adımları takip edilmelidir;   Logo Flow iş akış tasarım aracından Akış işlemleri › Akış Ayarları › Geliştirme Yetkileri tabı altında bulunan akış başlatma ve portalda akış görüntüleme içerisinden; hiyerarşi, gruplar veya kullanıcı listesi üzerinden iş akışına ait ilgili kullanıcılar yetkilendirilmelidir.


Image AddedImage Added


Satınalma Teklif Süreci (Sipariş) formunda "Satınalma Şefi- Sipariş Oluşturma" form aktivitesinin kullanıcı listesinde ilgili kullanıcı seçilir.

Image Added



ERP entegrasyonu aşamasında başarısız olunursa akış "Yönetici Hata Formu" ile devam eder. Bu forma portal üzerinden erişebilmek için yetkilendirme işlemi yapılmalıdır. Bu durum için yönetici hata formu → yetkilendirme → kullanıcı listesinden yetkili olacak kullanıcı seçilmelidir.

Image Added


Tiger veritabanı ayarları SQL bağlantı listesi → Düzenle → Bağlantı Bilgileri üzerinden yapılabilir.

Image Added





Info
titleBilgilendirme

Formda bulunan Veri kaynaklarında Firma,

Dönem,

Proje, İşyeri, Bölüm, Ambar

, Malzemeler, Döviz, Birim,

ve Özel Kod

ve Öndeğer bilgileri oluşturuldu.

bilgileri teklif formundan sipariş formuna gelebilmesi için oluşturulur. Tiger bağlantısı için tasarım aracı üzerinden veritabanı bağlantısı oluşturuldu. Veri kaynaklarında varsayılan Firma öndeğeri "001" olarak belirlendi. Eğer firma Tiger ERP'de firma öndeğer bilgisi "001" den farklıysa veri kaynaklarından açılan alanların firma numarasını LG_<<Firma(001)>> olarak değiştirilir.

Image Removed


Image Added

Satınalma Teklif Süreci (Talep) formundaki bazı alanları, Satınalma Teklif Süreci (Teklif) formuna aktarılması gerekir. Bu alanlar bir sonraki alt iş akış formunu tetikler ve en son da Tiger satış sipariş'e bilgi olarak aktarmayı sağlar. Ayrıca tüm formlarda aktivite değişkenleri  ve veri kaynakları tanımlanır.

Image Removed

ERP entegrasyonu aşamasında başarısız olunması durumunda akış "Yönetici Hata Formu" ile devam edecektir. Bu forma portal üzerinden erişebilmek için yetkilendirme işlemi yapılmalıdır. Bu durum için yönetici hata formu → yetkilendirme → kullanıcı listesinden yetkili olacak kullanıcı seçilmelidir.

Image Removed

Tiger veritabanı ayarları SQL bağlantı listesi → Düzenle → Bağlantı Bilgileri üzerinden yapılabilir.

Image Removed



Image Added  Cari Mail: Satınalma siparişi oluşturulduktan sonra cari bilgileri okunur. Cari bilgilerinin okunması için veri kaynaklarında CariMail veri kaynağı oluşturulur. Sorgu kaynak tanımlaması yapılır. Son aşamada ilgili kullanıcılara e-posta gönderilir.


Image AddedImage AddedImage Added


  • Rest Ayarları;

Satınalma Teklif Süreci (Talep) formu ile başlayan ve Satınalma Teklif Süreci (Sipariş) formu ile biten süreç desüreçte Tiger'a Satınalma Siparişi içerisine aktarılabilmesi adına yapılması gereken bir tanımlamadır.

Ayarlar servisi içerisinden LFlow Servis ayarları bölümünde Logo Rest Servis Ayarı gelir. Logo Rest servis ayarında Rest Servis adres bilgisi doldurulmalıdır. Kullanıcı adı ve şifresi girişinden sonra bağlantıyı sına ile bağlantı durumu görüntülenir.

En sonunda kaydet ile çıkış sağlanır.


Tip

Rest ayarları düzenlendikten sonra servisler (ajm,was,web, settings) restart edilmelidir. Bknz. Servis İşlemleri . Sonrasında tasarım aracı açılıp, akış içeri aktarılmalıdır.



  • Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama;

Yönetici onay adımlarını sağlıklı bir şekilde yürütebilmek adına eğer hiyerarşi üzerinden yürütebilmek adına eğer sistemde tanımlı bir hiyerarşi yoksa; Genel Tanımlar->Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama bölümünden kullanıcıların alt-üst ilişkileri tanımlanmalıdır.

Info
bknz: Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama


Image RemovedImage Added