Page History
Şirketlerde yer alan hiyerarşiyi gösteren organizasyon şeması tanımının yapıldığı menü seçeneğidir. Organizasyon şeması tanımları, Ayarlar-Bütçe Ayarları erişim ağacı üzerinde yer alan Organizasyon Şeması menüsünden yapılır.
Info |
---|
Logo Mind Budget uygulaması ile üç şekilde Organizasyon Şeması tanımı yapılır:
|
1-Ekle Düğmesi İle Organizasyon Şeması Tanımlama
Organizasyon şeması penceresinde yeni bir satır eklemek için Ekle düğmesi kullanılır. Ekle düğmesine basılmasıyla satırda "+" işareti belirir. Bu işaret bilgi girişi yapılabilir anlamına gelir, aksi takdirde satır alanı değiştirilebilir bir alan değildir. Bilgi girişi yapılabilir olduğu anda seçim kutucuğunun solunda Kalem işareti yer alır.
Kodu | Organizasyon şemasının kod bilgisidir. Alfanumerik bir alandır. Örneğin, ORG.001 gibi. Aynı kod bilgisi tekrar kullanılamaz, uyarı alınır. |
---|---|
Adı | Organizasyon şemasının adıdır. Alfanumerik bir alandır. |
Kullanım Durumu | Uygulamaya ilk defa kaydedilen organizasyon şemalarının kullanım durumu öndeğer olarak "Kullanılabilir" gelir, istenirse ilgili alandan "Kullanılamaz" olarak değiştirilir. Bir alt organizasyon şemasının durumu "Kullanılamaz" olduğunda, ait olduğu ana organizasyon şemasının durumu değişmez ancak ana organizasyon şemasının durumu "Kullanılamaz" olarak belirlendiğinde alt organizasyon şemaları da "Kullanılamaz" olur. |
Adaptör | Organizasyon şemaları Veri Bağlantısı Ekleme yoluyla tanımlandığında, veri bağlantısının sağlandığı adaptör bilgisi alana gelir. |
Ödeme Planı | Organizasyon şeması ve alt organizasyon şemalarına ait ödeme planları bu alandan seçilir. Ödeme planları Ayarlar-Bütçe Ayarları-Ödeme Planı menüsü ile kaydedilir. Bkz. Ödeme Planı |
Ekle düğmesine tıklandığında beliren "Kaydet" düğmesi ile şemalar kaydedilir. Tanımlanan organizasyon şemasına ait bir alt organizasyon şeması eklemek için, organizasyon şeması satırına tıklanır ve kırılımlı bir yapı halinde alt organizasyon şeması tanımlanmasına izin verilir.NOT:
Tip |
---|
Uygulamada tanımlı olan bir organizasyon şeması, "sürükle bırak" yöntemi ile başka bir organizasyon şemasına alt organizasyon şeması olarak eklenebilir. |
2-Excel'den Aktar / Excel'e Aktar
Organizasyon şeması eklemek için menüde yer alan "Excel'den Aktar" seçeneği kullanılır. Bunun için menüde yer alan düğmesi kullanılır.
Excel Dosyası alanında aktarılmak istenen dosya bilgisi belirtilir. Kullanıcı aktarmak istediği dosya adını biliyorsa manüel olarak yazar ya da satır sonunda bulunan "…" işareti ile dosyanın bulunduğu alana ulaşıp seçim yapar.
Excel Sayfası alanında ise aktarılmak istenen Excel dosyası içerisinde yer alan sayfalar listelenir ve seçim yapılır.
"Aktar" düğmesi ile organizasyon şeması Excel'den aktarılır. Kullanıcı Logo Mind Budget uygulaması içerisinde daha önceden tanımlanmış olan organizasyon şemalarını Excel'e aktarmak isterse Excel'e Aktar düğmesini kullanır.
...
Logo Mind Budget uygulamasına, adaptör bağlantısı sağlanarak da organizasyon şeması tanımlanır. Bunun için Veri Bağlantısıyla Ekle düğmesi kullanılır. Organizasyon Şeması Tanımlama Adaptör Bağlantısı penceresinden tanımlanacak bilgiler şunlardır:
| Model Kaynakları |
|
---|---|---|
Şirket Veri Bağlantıları | Organizasyon şeması tanımının alınacağı adaptör bağlantıları bu alandan listelenir ve seçim yapılır. Adaptör tanımları Ayarlar-Şirketler-Veri Kaynakları seçeneği ile yapılır. Bkz. Veri Kaynakları | |
Modeller | Organizasyon şeması tanımının alınacağı adaptöre ait modeller listelenir ve seçim yapılır. | |
Kart Modelleri | Organizasyon şeması tanımının alınacağı adaptöre ait model seçimi ile, bu alanda modele ait kart modelleri listelenir. | |
Kod Alanı | Organizasyon şeması tanımının alınacağı adaptöre ait model ve kart modellerinden hangi kod alanı seçiminin yapılacağı bu alandan belirlenir. | |
Ad Alanı | Organizasyon şeması tanımının alınacağı adaptöre ait model ve kart modellerinden hangi ad alanı seçiminin yapılacağı bu alandan belirlenir. | |
Kırılım Ayracı | Organizasyon şeması kırılımlarında kullanılacak olan ayraç bilgisi bu alanda belirtilir. Öndeğer olarak nokta "." gelir ancak değiştirilebilir. | |
Koşul | Organizasyon şeması tanımının alınacağı model kaynağı seçenekleri belirlendikten sonra hangi koşullarda bilgi getirmesi gerektiği bu alandan belirlenir. |
...
Uygulamada kayıtlı organizasyon şemaları, uygulama içerisinde tanımlanmış olan diğer şirketlere kopyalanabilir. Bunun için Ayarlar-Bütçe Ayarları-Organizasyon Şemaları-F9 menüsünde yer alan "Seçili Olanları Şirkete Kopyala" seçeneği kullanılır. Bu seçenek üzerine gelindiğinde Logo Mind Budget uygulaması için tanımlanmış şirketler listelenir ve hangi şirkete organizasyon şeması aktarılacaksa seçim yapılır.
Uygulamada kayıtlı olan şirketlerde daha önceden kayıtlı bulunan organizasyon şeması tanımlanacaksa Ayarlar-Bütçe Ayarları-Organizasyon Şemaları-F9 menüsünde yer alan "Farklı Şirketten Kopyala" seçeneği kullanılır.
Şirket tanımları Ayarlar-Genel Ayarlar-Şirketler menüsünden yapılır.
Organizasyon Şeması Silme
Organizasyon şemalarını silmek için, şema üzerine tıklandığında Sil düğmesi ve birden fazla şema silinecekse kutucuk işaretlenerek Seçili Kayıtları Sil düğmesi kullanılır. Organizasyon şemaları bir alt bütçede kullanılmış ise silinemez, uyarı alınır.