Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Panel
borderStyledashed

Gereksinimler

Kişi üzerine atanmış işi, bireysel bir e-imza donanım cihazı (USB - dongle) kullanarak ilerletir. İşlemler lokal bilgisayar (yani istemci (client) bilgisayarı) üzerinde e-imza cihazı ve Logo Flow Client Masaüstü Uygulaması yardımıyla portal üzerinden yapılır. 

Bu sebeple e-imza bekleyen bir buton ile iş ilerletebilmek için;

1- Bireysel ve geçerli bir e-imza cihazı olması

2- E-imza ile işlem yapılacak bilgisayarda Java ve Akis Yönetici Paneli eklentilerinin  yüklü olması gerekmektedir. 

3- Lokalde kurulu "Logo Flow Client Masaüstü Uygulaması"nın olması

gerekmektedir.

  • Bireysel e-imza > Kişi kendi kimliği ile bir servis sağlayıcıya başvuru yaparak e-imza cihazı temin etmelidir.
  • Logo Flow Client Masaüstü Uygulaması > Lokal bilgisayara herkes tarafından yüklenmiş olması beklenen uygulamadır. E-imza dışında kullanım kolaylığı sağlayan özellikler bulundurur. E-imza bölümünde e-imza işlemi sırasında cihaz ve sertifika kontrolünü yapan, kullanıcının e-imza PIN'ini girdiği ekrandır. 

...

Panel
borderStyledashed

Tasarım Aracı

Akış tasarım sırasında ilgili aksiyon butonu için e-imza özelliği parametresi açılmalıdır.

( "Tasarım Aracı > Form Aktivitesi Özellikleri > Buton Bilgileri > Tuş Bilgileri > E-imza parametresi" ) bknz: Yönlendirme Aktiviteleri

Expand
titleTasarım Aracı | Form Aktivitesi Özellikleri | Buton Bilgileri | Tuş Bilgileri | E-imza

Form üzerindeki parametresi açık aksiyon butonları için iş ancak e-imza kullanılarak ilerletilebilir.

Panel
borderStyledashed

Logo Flow

Client

Masaüstü Uygulaması | E-imza Ayarlarının Yapılandırılması ve Kontrolü

E-imza kullanabilmek için aşağıdaki işlemlerin yapılmış olması gerekmektedir: 

1- E-imza cihazı lokal bilgisayara takılır.

2- Logo Flow Client Masaüstü Uygulaması > Sağ Tık > Ayarlar bölümünde ilgili URL ve kullanıcı bilgileri tek seferlik girilip kaydedilmiş olmalıdır.

Expand
titleEkran Görüntüsü...

3- Logo Flow Client Masaüstü Uygulaması > E-imza bölümüne tıklanır.

Expand
titleEkran Görüntüsü...

4- İlk defa kullanım yapılıyorsa (Ayarlar servisinde tanımlanan kullanıcı adı-şifre için sistem tanımlı bir e-imza bulunmuyorsa) e-imza ekranında eşleştirme onayı sorusu gelir, Evet ile kullanıcı ile kendisine ait e-imza eşleştirilerek kaydedilir.

Kullanıcı sistemde bu e-imza ile tanımlandıktan sonra değiştiremez, bu sebeple kullanıcı - e-imza eşleşmesinin doğruluğundan emin olunmalıdır.

Expand
titleEkran Görüntüsü...

5- E-imza ekranında eşleşme sonrası kart bilgisi bölümünde sistemde kayıt olunduğuna dair ikon görünür.

Expand
titleEkran Görüntüsü...

6- Kullanıcı sertifikası kontrol edilir ve geçerli ise sertifika durumu bölümünde sertifika doğrulama ikonu gösterilir. İkon üzerine tıklandığında kişiye ait sertifika bilgileri görüntülenebilir.

Expand
titleEkran Görüntüsü...

7- E-imza takılı, geçerli ve hazır durumda ise, "E-imza kart bilgileriniz senkron edildi." bilgilendirmesi görünür. Bu aşama sonrası uygulama açık bırakılarak portal üzerinden butona basılarak imzalama işlemi başlatılabilir.

Expand
titleEkran Görüntüsü...


8- E-İmza eşleştirmesi yoksa portalde e-imza için kullanıcı yönlendirmesi sağlanır.

Expand
titleEkran Görüntüsü

Image Added

Panel

E-imza Bilgisinin Görüntülenmesi

Amaç:  İmzalı olan akışlara ait bilgilerin sorgulanması ve doğruluğunun kontrolünün sağlanmasıdır.

İş no (NWFLOGMASTER.INSTANCEUNIQUEID) ya da instanceid (NWFLOGMASTER.INSTANCEID) değeri ile o işe ait imzalı adımlar ve imzalayan bilgilerine ulaşılabilir. 


İş No ile Sorgulama Örneği:  http://IPADRESİ:8282/v1_0/NAF.LFlow.Web/Pages/ESignControl/ESignControl.aspx?jobid=23317

INSTANCEID ile Sorgulama Örneği: http://IPADRESİ:8282/v1_0/NAF.LFlow.Web/Pages/ESignControl/ESignControl.aspx?instanceid="BBE59951-2019-489D-823D-D1ECD34FD154"

Expand
titleEkran Görüntüsü

Image Added

Image Added


Panel
borderStyledashed

Portal Üzerinde Formun E-imza ile İlerletilmesi (İşe Ait Akış Adımının İmzalanması)

Portal üzerinde e-imza isteyen kol üzerinden işi ilerletebilmek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:

1- E-imza takılı, geçerli ve hazır durumdadır, ve Logo Flow Client Masaüstü Uygulaması üzerinde "E-imza kart bilgileriniz senkron edildi." bilgilendirmesi görünür.

Expand
titleEkran Görüntüsü...

Not: Kullanıcı "Logo Flow Client Masaüstü Uygulaması"ndaki ayarlar tanımlamalarını daha önce hiç gerçekleştirmeden portal üzerinde e-imza ile ilerlemek isterse "Kullanıcıya ait e-imza kartı bulunamadı. İşleme devam edilemiyor!" uyarısı gösterilir.

Expand
titleEkran Görüntüsü...

2- Portal Üzerinde e-imza özellikli aksiyon butonuna basıldığında bir "Onay Kodu" üretilir ve bu kod otomatik olarak Logo Flow Client Masaüstü Uygulaması'na gönderilir.

Expand
titleEkran Görüntüsü...

3- Logo Flow Client Masaüstü Uygulaması üzerinden "Evet" ile onay verilir.

Expand
titleEkran Görüntüsü...

4- Onay için PIN ekranı açılır, kullanıcı PIN girişi yaparak Tamam tuşuna basılır. 

Expand
titleEkran Görüntüsü...

5- E-imza ile imzalama işlemi tamamlanır, portal ve Logo Flow Client Masaüstü Uygulama üzerinde bilgilendirme mesajları gösterilir.

Expand
titleEkran Görüntüsü...

...

Panel

Son İşlem ve Hata Loglarının Görüntülenmesi

Portal üzerinde hata alındığında son işlem logları görüntülenmek istenirse;

Expand
titleEkran Görüntüsü...


"Logo Flow Client Masaüstü Uygulaması > Sağ Tık > E-imza >  İşlemler > Son İşlem Logları" menüsü tıklanarak son işlem ve hata loglarına erişilebilir.

Expand
titleEkran Görüntüsü...

...