Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Durumu: Bakım talep fişinin durumunun izlendiği alandır. Durum alanı aşağıdaki şu seçenekleri içerir:

...

; Öneri, Onaylandı, Karşılanıyor, Karşılandı ve İptal.

Fiş ilk kaydedildiğinde fişte yer alan tüm talep satırları öneri durumundadır ve bu durum bilgisi kullanıcı tarafından değiştirilemez. 

...

Fiş satırında yer alan talebin tümünün karşılanıyorsa satır kapandı durumundadır. Ancak fişte başka taleplerin bakım taleplerinin olması ve bunların tamamen karşılanamaması halinde talep fişinin durumu Karşılanıyor statüsünde izlenir.

...

Tür: Talep edilen bakım malzemesi türünü belirtir. Talep edilen bir kalıp olabileceği gibi sabit kıymet de olabilir. Bu alan aşağıdaki seçenekleri içerir:

...

Tür alanı şu seçenekleri içerir; Kalıp, Sabit Kıymet ve İş İstasyonu.

Kodu: Tür alanında yapılan seçime göre kalıp kodudur. 

...

Talep edilen bir istasyonu ise kod alanı pasif gelir. Seçim Sabit Kıymet Kodu alanından sadece iş istasyonu bağlantısı yapılmış olan Sabit Kıymet Hareketleri arasından yapılır.

...

Durumu: Bakım talebi satırının durumunu belirtir. Bu alan Durumu alanı aşağıdaki seçenekleri içerir:

...

; Öneri, Onaylandı, Karşılanıyor, Karşılandı ve İptal.

İlk talep kaydı oluşturulurken satır durumu Öneri'dir. Talep satırının durumu kullanıcı tarafından karşılanıyor statüsüne getirilemez. Talep karşılaması kısmi yapılan satır otomatik olarak karşılanıyor statüsüne geçer. 

Talep satırının durumu kullanıcı tarafından Kullanıcı kapandı ve iptal konumuna getirilebilir. Talebin bir kısmı karşılandığı geri kalanın karşılanmasına gerek görülmediği durumlarda yani talep edilen miktardan daha az bir miktarın yeterli görülmesi durumunda, karşılanıyor statüsündeki bir talep satırı kullanıcı tarafından kapandı durumuna getirilebilir. 

...

Onaylandı, Karşılanıyor ve Karşılandı durumundaki bakım talep fişlerinin değiştirilmesi, ilgili kullanıcının işlem yetkilerinden "Onaylanmış Talep Değiştirilebilir" yetkisine bağlıdır.

...

Bakım Personeli: Bakım talebi fiş satırına ait olan bakım personelidir. Çalışanlar listesine ulaşılarak seçim yapılır.

Info

Bakım Talep Fişleri onaylandı statüsündeyken F9 menüde yer alan Talep Karşılama işlemi ile Bakım Talep Fişine bağlı Bakım Emirleri oluşturulur.