Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Şirket/Şube/Parametre Tanımları; Genel Bölümü'nde, "Kayıt/Yardımcı Programlar" menüsünün altında yer alır. Şirket/Şube/Parametre Tanımları ekranı;   İşletmeler, Şubeler ve Parametreler olmak üzere üç sekmeden oluşur. "İşletmeler" sekmesi, yeni işletmenin açılmasını sağlar.

...

"İşletmeler" sekmesi, sadece "Enterprise" paketinde ekrana gelir. Çünkü, sadece "Enterprise" Paketinde işletme tanımlaması yapılır. Diğer paketlerde, "Şubeler" ve "Parametreler" olmak üzere iki sekme görüntülenir.

"Şubeler" sekmesi, yeni şubenin açılmasını ve içinde çalışılan şirkete ait bazı tanımlamaların yapılmasını sağlayan sekmedir. 

"Parametreler" sekmesi, Şirkete şirkete ait genel uygulamaların uygulama parametrelerinin bulunduğu sekmedir.

...

Şirket, içinde çalışılan veritabanıdır. Firmalar her mali yıl için şirket açar ve yıl sonunda devir yaparak, yeni şirket üzerinden işlemlerine devam eder. İşletme, holding kavramı olan yerlerde kullanılır.

Örneğin;

SANGIDA firmasının bir holding olduğu düşünüldüğünde, holding bünyesinde yer alan SANSUT, SANET ve SANSU firmaları birer işletme olarak tanımlanabilir.

...

Çalışılan şirkete ya da işletmeye ait şube varsa, şirketten ayrı olarak şube tanımlaması yapılabilir. "İşletme" ve "Şube" tanımlamalarının yapılması ile, işletme veya şubeler bazında ortak raporlar alınması sağlanır. Bazı işlemlerin merkez şube ya da merkez işletmeden tek seferde ortak olarak yapılması sağlanır.

...

"Enterprise" paketinde; şirket içinde işletme, işletme içinde şube tanımlanabilir.

Mavi: Şirket

Yeşil: İşletme

Sarı: Şube

...

"Enterprise" dışındaki paketlerde sadece şirket içinde şube açılabilir.

Anchorİşletmeler

İşletmeler

İşletmeler

İçinde sekmesi, içinde çalışılan şirkete ait yeni işletmenin tanımlandığı sekmedir. Bir şirket içinde birden fazla işletme tanımlanabilir. İşletme tanımlamada; "İşletme Kodu" alanının sıfır (0) olması, ilgili işletmenin bu sistemde en yetkili şirket olduğu anlamına gelir. Bu işletmeye "Holding" dedenilebilir.

Bu kodla Sıfır (0) işletme kodu ile açılan bir işletme:; Tüm Kayıtları Görme,

...

İşletme Tanımlama

...

ve Şube Tanımlama yetkilerine sahiptir.

...

İşletme, sadece "Enterprise" Paketinde açılabilir. Yeni bir işletme tanımlamak için öncelikle, programa giriş yapılırken "Ortak30" işletmesinin seçilmesi gerekir. "Ortak30" işletmesi merkez işletmedir ve yeni bir işletme tanımlama işlemi "Ortak30" içinden yapılır.

Şirket/Şube/Parametre Tanımları ekranı İşletmeler sekmesinde yer alan alanlar ve içerdiği bilgiler şunlardır:

Şirket/Şube/Parametre Tanımları Ekranı

İşletme Kodu

Yeni tanımlanacak işletme kodunun girildiği alandır.

İşletme Adı

Yeni tanımlanacak işletme adının girildiği alandır.

Aktif

Tanımlı olan işletmenin aktif olup olmadığının belirlendiği alandır. Aktif kutucuğu işaretlenmediği zaman, ilgili işletme şirket bağlantı ekranında diğer işletmeler arasında görülmez ve dolayısıyla o işletme içine girilemez. "Aktif" seçeneği, ilgili işletmenin geçici olarak kullanım dışı bırakılması durumunda kullanılabilir. İşaretlendiğinde, ilgili işletme şirket bağlantı ekranına gelerek işletme içindeki verilere ulaşılmasını sağlar.

Yeni bir işletme tanımladıktan sonra ilgili işletme ve daha önce tanımlanan işletmeler grid ekranda görüntülenir. Tanımlanan yeni işletmeye girilmesi için ilgili işletmeye ait en az bir tane merkez özelliğine sahip şube açılması gerekir.

...

Şubeler

Şubeler

...

Şubeler

Kullanılan sekmesi, kullanılan pakete göre "İşletme" ya da "Şirket" içinden şube tanımlamasının yapılmasını sağlayan sekmedir. Bir işletme ya da şirketin içinde birden fazla şube açılabilir. "Merkez" seçeneğinin işaretli olması, açılan şubenin merkez olduğunu gösterir. Bir işletme ya da şirket içinde sadece bir merkez şube tanımlaması yapılır.

"Merkez" seçeneği işaretlendiğinde şube (merkez):

...

; kendi şubelerindeki tüm kayıtlara erişebilir

...

ve şube tanımlaması yapabilir.

Merkez olmayan şube, program içinde sağlanan güvenlik nedeniyle yetkisiz hale getirilir. Yani, sadece kendi kayıtlarını ve ortak kullanıma açılmışkayıtları görebilir.Image Removed

Şirket/Şube/Parametre Tanımları ekranı Şubeler sekmesinde yer alan alanlar ve içerdiği bilgiler şunlardır:

Bilgilerinaktarılacağı şube kodunun girileceği alandır.Genel Parametre Bilgileri 
Şirket/Şube/Parametre Tanımları Ekranı

Şube Kodu

Tanımlanacak

şubenin

şube kodunun

girileceği

girildiği alandır. Rehber butonu Image Added ile, şube kodlarına ulaşılır.

MerkezTanımlanan şubenin merkez olup olmayacağının belirtildiği alandır. 

İşletme Kodu

İlgili şubenin hangi işletme koduna ait olduğunun görülebileceği olduğu bilgisinin izlendiği alandır.

Merkez

Tanımlanan şubenin merkez olup olmayacağının belirtileceği alandır.

Unvan

İlgili şubenin şube unvanının girileceği girildiği alandır. Her şirket/işletme altında şube olması gerektiği için, şirket tanımlandığında bazı şubeler program tarafından oluşturulmaktadıroluşturulur. Bu şubeye kayıt girilip girildikten sonra raporlanması istendiğinde, unvan bilgisinin basımı için , şirket unvanının burada girilmiş olması gerekmektedir. Ayrıca programa girilmesi gerekir. Programa giriş yapıldığında , ana menü ve modül ana menülerinin başlık bilgisinde, giriş yapılan şubeye ait unvan bilgisi gösterilecektirgösterilir.

Adres

Şubeye ait adres bilgisinin girilebileceği girildiği alandır.

İlçe

Şubeye ait ilçe bilgisinin girilebileceği alandırgirildiği alandır. Alanın sağ tarafında yer alan aşağı ok butonu ile daha önce girilen ilçeler görüntülenir.

İl

Şubeye ait il bilgisinin girildiği alandır. Rehber butonu Image Added ile, şehir rehberine ulaşılır.

Ülke

Şubeye ait ülke kodunun

tanımlanabileceği

girildiği alandır. Rehber butonu Image Added ile, ülke kodlarına ulaşılır.

"Ülke Kodları
tanımlama
Tanımlama" ile ilgili detay bilgi için
bakınız
Yardımcı Programlar
/
→ Kayıt → Ülke Kayıtları dokümanına bakılabilir.

Vergi Dairesi

Şubeye ait Vergi vergi dairesinin tanımlandığı alandır. Alanın sağ tarafında yer alan aşağı ok butonu ile daha önce girilen vergi daireleri görüntülenir.

Vergi No

Şubeye ait vergi numarasının tanımlandığı alandır.

TC Kimlik NoŞahsa ait kimlik numarasının girildiği alandır. 

Web Adresi

Web adresinin girilebileceği alandır. Bu alana adres girildikten sonra bu alanın sağ tarafındaki ok tuşuna   basıldığında eğer internet bağlantısı varsa bu alanda yazılan web sayfasına ulaşılabilmektedir.

Aktif

İlgili şubenin aktif olup olmayacağının

girildiği alandır. İnternet erişim butonu Image Added ile, web adresine erişim sağlanır.

SermayesiŞube sermayesinin girildiği alandır.
Ticaret Sicil AdresiŞubeye ait ticaret sicil adresinin girildiği alandır. 
Ticaret Sicil NoŞubeye ait ticaret sicil numarasının girildiği alandır.
Oda Kaydı/Üye NoŞubeye ait oda kaydı veya üye numarasının girildiği alandır.

Aktif

Tanımlı olan şubenin aktif olup olmadığının belirlendiği alandır. Aktif kutucuğu işaretlenmediği zaman, ilgili şube , şirket bağlantı ekranında diğer şubeler arasında görülemeyecek görülmez ve dolayısıyla o şube içerisine girilemeyecektir. İlgili içine girilemez. "Aktif" seçeneği, ilgili şubenin geçici olarak kullanım dışı bırakılması gibi durumlarda bu uygulama kullanılabilmektedir. Aktif kutucuğu işaretlendiği zaman isedurumunda kullanılabilir. İşaretlendiğinde, ilgili şube şirket bağlantı ekranında gelecek ve o şubeye girilip verilerine ulaşılabilecektir.

Şubeden

ekranına gelerek şube içindeki verilere ulaşılmasını sağlar.

Telefon No, Faks No, e-PostaTanımlaması yapılan şubeye ait telefon numarası, faks numarası ve e-Posta bilgisinin girildiği alandır.

Image Added İşaret Butonları

Şube ile ilgili resim/dosya eklenmesini sağlayan işaretlerdir. İşaretler kullanılarak, şube için birden fazla resmi eklenebilir, önceki ve sonraki resimler izlenebilir, dosya eklenebilir veya silinebilir.

Image Added Şubeden Şubeye Bilgi Transferi

Bir şubeden

başka bir

diğer şubeye "Kullanıcı Bilgileri" ve "Genel Parametre" bilgilerinin aktarılması için kullanılan

alandır. Bu alana fare ile tıklandığı zaman, Kaynak Şube, Hedef Şube, Şubeye Ait Tüm Kullanıcı Bilgileri, Genel Parametre Bilgileri alanları sorgulanmaktadır.

Kaynak Şube

Bilgilerin alınacağı şube kodunun girileceği alandır.

Hedef Şube

Şubeye Ait Tüm Kullanıcı Bilgileri

Yapılan Kullanıcı tanımları ve kullanıcılara verilen haklarını içerir.

Yardımcı Programlardaki Parametreler ve Entegrasyon modülündeki entegrasyon kodlarını içermektedir.

Şubeler ekranına istenirse resim ya da dosya eklenebilmektedir.

Resim- dosya ekleme ile ilgili detay bilgi için bakınız Giriş/Modül Menü Kayıt Kullanımı/Resim, Dosya Ekleme.

Parametreler

...

butondur. Kaynak Şube ve Hedef Şube alanlarının sorgulanmasını sağlar. 

Image Added

Şubeden Şubeye Bilgi Kopyalama ekranında yer alan alanlar ve içerdiği bilgiler şunlardır:

Şubeden Şubeye Bilgi Kopyalama Ekranı

Kaynak Şube

Kopyalanması istenen şubenin girildiği alandır. Rehber butonu Image Added ile, şube kodları arasından seçim yapılır.

Hedef Şube

Kopyalanacak şubenin girildiği alandır.  Rehber butonu Image Added ile, şube kodları arasından seçim yapılır.

Kopyalanacak BilgilerHedef şubeye kopyalanacak bilgilerin seçildiği alandır. 
Image Added Kopyala
Şubeden şubeye bilgi kopyalama işleminin başlatılması için kullanılan butondur.

Parametreler

Parametreler sekmesi, programda genel olarak hangi uygulamaların yapılacağının belirtildiği, genellikle bir defa düzenlenip daha sonra müdahale edilmeyen

...

genel parametrelerin bulunduğu

...

sekmedir.

...

Şirket/Şube/Parametre Tanımları ekranı Parametreler sekmesinde yer alan alanlar ve içerdiği bilgiler şunlardır:

Şirket/Şube/Parametre Tanımları Ekranı
Parametreler

Şube Kodu

Yapılan tanımlamaların

hangi şubeye ait olduğunun belirlendiği

geçerli olacağı şube kodunun girildiği alandır.

İlgili şube kodu seçilerek o şubeye ait

Seçilen şube için parametre tanımlamaları yapılır. Rehber butonu Image Added ile, şube kodları arasından seçim yapılır.

Plasiyer Uygulaması Var

Firmaların satış organizasyonu, müşteri temsilcilikleri, bayi organizasyonu

vb.

gibi durumları için, müşterilerine göre tanımladıkları ve cari kayıtlar bazında takip ettikleri satış elemanı, müşteri temsilcisi, pazarlamacı

,

ve plasiyer

vb.

gibi uygulamalarının hayata

geçirilebilmesi

geçirilmesi için

işaretlenmesi gereken

kullanılan parametredir.

Plasiyer

kodları

kodlarının, Cari

modül/

Kayıt

/

Plasiyer Kodu Kayıtları girişinden tek tek tanımlandıktan sonra, "Cari Sabit

Kayıtlarındaki

Kayıtları" ekranındaki "Plasiyer Kodu

sahasından girilmelidir

" alanından girilmesi gerekir. Bu parametrenin işaretlenmesi durumunda Kasa, Çek, Senet, Fatura, Dekont modüllerden girilen her kayıtta

plasiyer kodu sorgulaması yapılacaktır

"Plasiyer Kodu" sorgulanır.

Entegre kayıtlardan sorgulanarak girilen ya da elle yapılan kayıtlardan girilen

plasiyer kodları

"Plasiyer Kodları", cari hesaba ait hareketlere

aktarılmakta ve plasiyer kodu sahasında saklanmaktadır.Bu uygulamayı

aktarılır ve "Plasiyer Kodu" alanında saklanır.

Plasiyer uygulamasını seçerek kayıtlarını oluşturan firmalar, plasiyer koduna göre

listelerini,

alacakları listeleri "Rapor" modülünden

alabilirler

alabilir.

Proje Uygulaması Var

Proje uygulamasının

başlatılabilmesi

başlatılması için

işaretlenmesi gereken

kullanılan parametredir. 

Proje uygulaması

,

; proje bazında iş yapan firmaların

,

projenin başlangıcından sonuna kadar

bu

, ilgili proje için yapılan her türlü gider ve masrafı, projeye bağlı olarak gerçekleşen senet/çek hareketlerini, gerçekleştirilen üretim işlemlerini

vb.

ve her türlü hareketi takip

edebilmelerini sağlayan sistemdir. Bu sistemde

etmeleri için kullanılır. Böylece, projelerin her aşaması

,

proje bazında ayrı ayrı

raporlanabilmekte ve

raporlanarak projeler için aynı hesap kodları kullanılsa da tamamen birbirinden

ayrılabilmektedir

ayrılabilir. Proje uygulamasının

sistemli olarak yapılabilmesi

kullanılması için, program genelinde tüm modül ve işlemlerde "Proje Kodu" sorgulaması

bulunmaktadır

bulunur. Bu parametrenin işaretlenmesiyle birlikte, her modülde ve her türlü hareket kayıtlarında "Proje Kodu

sorgulaması yapılacak ve proje kodu sahası boş geçilemeyecektir

" sorgulanır. "Proje Kodu" alanı boş bırakılmaz.

Proje takibi ile ilgili detay bilgi için
bakınız
; Muhasebe
/
→ Kayıt → Proje Kodu Girişi dokümanına bakılabilir.

Otomatik İşlem Tipi

Her bir farklı menüden yapılan işlemlerin, program tarafından otomatik olarak belirlenen işlem tipleri ile entegrasyona aktarılması için

bu parametrenin işaretlenmesi gereklidir

kullanılan parametredir. Böylece, kullanıcıların işlem yaptıkları menülerde

,

işlem tiplerini

değiştirmemelerinden veya unutmalarından kaynaklanabilecek

değiştirmemesi veya unutması gibi durumlardan kaynaklanacak hatalar ortadan

kaldırılmaktadır

kalkar. Bunun için farklı menülerden yapılan işlemlere, farklı işlem tipleri belirleyen bir işlem tipi rehberi

hazırlanmıştır

hazırlandı. Firmalar işlem tipi rehberini kullanmadan işlemlerini

yapabilecekler

yapabilir ve program yaptıkları işleme ait işlem tipini otomatik olarak entegrasyona

aktaracaktır

aktarır.

İşlem
tipi tanımlama
Tipi Tanımlama ile ilgili detay bilgi için
bakınız
; Entegrasyon
/
→ Kayıt → İşlem Tipi Tanımlama dokümanına bakılabilir.

Muhasebe Entegre

Netsis paketi kullanımında ön

Ön muhasebe kayıtlarının, genel muhasebeye entegre olarak çalışması

istendiğinde bu parametre işaretlenmelidir.

için kullanılan parametredir. Ön muhasebe kayıtları kendi

içlerinde

içinde entegre olarak

çalışmaktadır

çalışır. Bu durum parametrik

değildir

olmayıp, kendi

içlerindeki entegrasyonları

içindeki entegrasyonlar program tarafından

sağlanmaktadır

sağlanır.

Muhasebeye entegre çalışılması

istendiği durumda

için, ön muhasebe sistemi ile muhasebe sistemi

arasında

arasındaki entegrasyonun kurulması

gereklidir

gerekir.

Entegrasyonun
Entegrasyon kurulması ile ilgili detay bilgi için
bakınız
; Entegrasyon
/
→ Kayıt → Entegrasyon Kodları dokümanına bakılabilir.
Para Birimi

Parametre tanımlamaları yapılan şube için para birimi girilen alandır. 

Örneğin

TL KR

Doküman Yönetim Sistemi

Doküman yönetim sisteminin seçilmesi için kullanılan alandır. Netsis ve Kets DocPlace olmak üzere iki tür entegrasyon seçeneği vardır. Netsis doküman sisteminin haricinde, doküman eklenecek alanlar için Kets DocPlace yönetim sistemine bağlanılarak dosya eklenmesi için, alanın sağ tarafında yer alan Yükle/Sakla Image Added butonu ile, “Kets DocPlace” kurulumunun yapılması gerekir. Kurulum işleminden sonra doküman eklenecek ekranlarda (Örneğin; "Stok Kartı Kayıtları" ekranı) standart dosya ekleme alanları pasif, “Kets DocPlace” butonu ise aktif hale gelir. “Doküman Yönetim Sistemi” parametresi “Netsis” olarak seçildiğinde, doküman eklenecek ekranlar eskisi gibi kullanılabilir.

Özel Hesap Penceresi Gösterilmesin

Cari kartlarda "Hesap Tipi" olarak "Özel

hesap

Hesap Kapatma" seçildiği halde

program içerisinde özel hesap kapatma

, program içinde "Özel Hesap Kapatma" sorgulama ekranının gelmemesi

isteniyorsa işaretlenmesi gereken

için kullanılan parametredir. Böylece, cari hesabın hesap tipi

özel hesap kapatma

"Özel Hesap Kapatma" olduğu halde

işlem adımları sırasında özel hesap kapatma sorgulama ekranı gelmeyecek, kullanıcı

, işlem adımları sırasında "Özel Hesap Kapatma" sorgulaması ekrana gelmez. Kullanıcı, bu tür cari hesaplar için özel hesap kapatma işlemini Cari

/

Kayıt

/
menüsünden yapacaktır

 bölümünden yapar.

Özel
hesap kapatma uygulaması
Hesap Kapatma ile ilgili detay bilgi için
Cari/
;  Cari → Kayıt → Özel Hesap Kapatma dokümanına bakılabilir.

Entegre Kullanıcı No. Sorulsun

Bu parametrenin işaretlenmesi ile

Entegrasyon aktarımı sırasında

kullanıcı numarası sorgulanacak ve istenirse sadece

"Kullanıcı Numarası" sorgulanması için kullanılan parametredir. Sadece, belirtilen kullanıcının kayıtları muhasebeye

aktarılabilecektir

aktarılabilir. Böylece

entegrasyon

, "Entegrasyon" modülüne entegre edilen sadece belli bir kullanıcının girdiği kayıtların, tüm kayıtlar arasından ayıklanarak

izlenebilmesi sağlanmaktadır

izlenmesi sağlanır. Burada, kayıt yapan kişinin kullanıcı kodu ne olursa olsun, diğer kullanıcıların kodlarını vererek, sadece onların yapmış olduğu kayıtları izleme olanağına sahiptir. Kullanıcı kodu 0 (sıfır)

kullanıcı kodu verildiğinde

girildiğinde ise herhangi bir ayrım yapılmadan, o bölümdeki tüm kayıtlar

ekrana gelecektir

ekranda listelenir.

Entegrasyon bölümünde anlatılan, kullanıcı

Kullanıcı numaralarıyla ilgili ayrımın

yapılabilmesi için bu parametrenin işaretlenmiş olması

yapılması için "Entegre Kullanıcı No. Sorulsun" parametresinin işaretlenmesi gerekir.

Entegrasyon aktarımında kullanıcı numarasının sorgulanması ile ilgili detay bilgi için
bakınız Entegrasyon/Seçenekli-Toplu aktarma
; Muhasebe → Entegre → İşlemler → Seçenekli Aktarma/Toplu Aktarma dokümanına bakılabilir.

Seri Takibi Var

Seri takibi uygulamasının

açılması için işaretlenmesi gereken

kullanılmasını sağlayan parametredir.

Seri

Takibi uygulaması Stok Giriş/Çıkışlarını

takibi uygulaması, stok giriş/çıkışlarını ve üretim hareketlerini seri numaralarıyla birlikte takip

edebilmek

etmek için program genelinde geliştirilmiş

olan

bir sistemdir.

Bu parametrenin

Parametrenin işaretlenmesi ile Stok, Fatura ve Üretim modüllerinde seri sorgulaması

başlayacaktır

başlar.

Seri takibi ile ilgili detay bilgi için
bakınız
; Stok
/Seri Parametre Kayıtları
→ Kayıt → Seri Parametreleri dokümanına bakılabilir.
Workplace

İş Akışı Uygulaması Var

İş

Akış Yönetimi denilen uygulamanın kullanıma açılması için işaretlenmesi gereken

akış uygulamasının kullanılmasını sağlayan parametredir. Bu uygulama sadece

Fusion

"Enterprise" paketinde ve

Oracle veri tabanında kullanılmaktadır

"Oracle" veritabanında kullanılır. Diğer paketlerde ve

veri tabanlarında bu parametre

veritabanında aktif olarak

gelmemektedir.

Workplace uygulaması ile ilgili detay bilgi için bakınız Workplace

Satır Bazı Güvenlik Sistemi

gelmez.

İş Akış Online Onay SistemiMail üzerinden iş akış onayının sağlanması için kullanılan seçenektir. Onaylanacak iş akışları mail olarak ilgili kişiye gönderilir. Mail üzerinden gelen "Bilgilendirme" ekranı ile onay işlemi gerçekleştirilir.
Güvenlik Uygulaması

Güvenlik uygulamasının kullanılmasını sağlayan parametredir. Alanın alt tarafında bulunan aşağı ok butonu ile; Satır Bazı Güvenlik Sistemi, Kolon Bazı Geçerlilik Sistemi, Hepsi, ve Hiçbiri seçenekleri arasından seçim yapılır. 

Satır Bazı Güvenlik Sistemi

uygulamasının

Satır Bazı Güvenlik Sistemi uygulamasının aktif hale getirilmesi için

seçilmesi gereken

kullanılan seçenektir.

Bu seçeneğin

 Satır Bazı Güvenlik Sistemi seçeneğinin seçilmesi ile Kullanıcı İşlemleri

/

→Kayıt → "Satır Bazı Güvenlik

menüsü

" bölümü aktif hale

gelecektir

gelir.

Bu uygulama

Uygulama, sadece Oracle

veri tabanında desteklenmektedir.

Satır Bazı Güvenlik Sistemi Uygulaması ile ilgili detay bilgi için bakınız Kullanıcı İşlemleri/Satır Bazı Güvenlik.

veritabanında desteklenir.

Kolon Bazı Geçerlilik Sistemi

Kolon Bazı Geçerlilik Sistemi uygulamasının aktif hale getirilmesi için

işaretlenmesi gereken

kullanılan seçenektir.

Bu seçeneğin

 Kolon Bazı Geçerlilik Sistemi seçeneğinin seçilmesi ile Kullanıcı İşlemleri

/Kayıt/

→ Kayıt → "Kolon Bazında Geçerlilik Değerleri

menüsü

" bölümü aktif hale

gelecektir

gelir.

Kolon Bazında Geçerlilik Sistemi Uygulaması ile ilgili detay bilgi için bakınız Kullanıcı İşlemleri/Kolon Bazında Geçerlilik Değerleri.

Hepsi

Bu seçeneğin seçilmesi ile

Hepsi: Satır Bazı Güvenlik Sistemi ve Kolon Bazı Geçerlilik Sistemi uygulamasının

ikisi de

aynı anda aktif hale

getirilebilmektedir. Bu seçenek sadece Oracle veri tabanında görülebilmektedir.

Hiçbiri

Bu seçeneğin seçilmesi, her

getirilmesi için kullanılan seçenektir. Hepsi seçeneği sadece "Oracle" veritabanında görülür.

Hiçbiri: Her iki güvenlik uygulamasının da (Satır Bazı Güvenlik Sistemi ve Kolon Bazı Geçerlilik Sistemi)

kullanılmayacağı anlamına gelmektedir

kullanılması istenmediği zaman tercih edilen seçenektir.

Form Bazı Güvenlik Uygulaması Var

Form Bazı Güvenlik uygulamasının

kullanıma açılması için işaretlenmesi gereken

kullanılmasını sağlayan parametredir. "Form Bazı Güvenlik Uygulaması" ile açılan herhangi bir form üzerinde görülen

sahaların

alanların, kullanıcı

ya da

/grup bazında kaydın

değiştirilememesi

değiştirilmemesi ya da

sahanın görüntülenmemesi sağlanabilmektedir.

Detay bilgi için bakınız Ek bilgiler/ Form Bazı Güvenlik.

alanın görüntülenmemesini sağlar.

Rehber Kullanım Şekli

Program genelinde rehberlerin farklı şekillerde

kullanılması mümkündür. Buradaki combo box alanından istenilen rehber şekli seçilmelidir. Rehberler

kullanılmasını sağlayan parametredir. Alanın sağ tarafında yer alan aşağı ok butonu ile; Normal, Sırasız ve Hızlı

olmak üzere 3 çeşittir

seçenekleri arasından seçim yapılır.

Normal

RehberRehber tipi normal olarak seçildiği zaman rehberdeki

Rehberdeki sahalar otomatik olarak isim sıralı olarak

gelmekte

gelir ve rehberdeki bilgilerin tamamı alttaki

gridte görülebilmektedir

gridde görüntülenir. Kullanıcı isterse daha sonra rehberdeki kayıtları istediği alana göre

sıralayabilmektedir

sıralayabilir.

Sırasız

RehberRehber tipi sırasız olarak seçildiği zaman rehberdeki

Rehberdeki alanlar belli bir sahaya göre sıralanmadan

gelecek,

gelir ve yine normal rehberde olduğu gibi alt gridde rehberdeki kayıtlar

görülebilecektir

görüntülenir. Sırasız rehberde kayıtlar normal rehberde olduğu gibi sıralanmadan

döküldüğü

listelendiği için

bu rehber türünde

kayıtlar daha hızlı

gelmektedir. Dökülen kayıtlar, daha sonra kullanıcı tarafından sıralatılabilir.

Hızlı rehber

Rehber tipi hızlı olarak seçildiği zaman rehberin

gelir. Kullanıcı isterse daha sonra rehberdeki kayıtları istediği alana göre sıralayabilir.

Hızlı: Rehberin grid ekranında hiç bir kayıt

gelmeyecek istenilen

gelmez. İstenen kod ya da isim yazılıp klavyede yer alan "Enter" tuşuna basıldığı zaman kayıtlar

görülebilecektir

görüntülenir. Hızlı rehber şeklinde kayıtlar çağrılmadan önce grid

ekranına

ekrana hiçbir kayıt gelmediği için, veriler ekrana normal ve sırasız rehbere göre daha hızlı

gelmektedir

gelir.

NDI Uygulaması Var

NDI paketinin

yüklü olduğu

kullanıldığı durumlarda, NDI paketinde hazırlanan ekran ve rehberlerin ticari pakette

kullanılabilmeleri

kullanılmasını sağlamak için

işaretlenmesi gereken

kullanılan parametredir. Bu durumda, içinde bulunulan şube ile NDI

veri tabanı

veritabanı bağlantısının kurulacağı ve NDI paketinde tanımlanan ekran ve rehberlerin ilgili şubede kullanılmasına yönelik tanımlamaların yapılacağı

menüler

bölümler, Yardımcı Programlar

/

Kayıt

/

NDI

menüsü

bölümünün altında aktif hale

gelecektir

gelir.

Bu tanımlamalar ile ilgili detaylı bilgi için bakınız Yardımcı Programlar/NDI.

Dinamik Kodlama Sistemi

@6 Serisi ürünlerde, kullanıcı arabirimlerinin

Kullanıcı ara birimlerinin her yerine eklenen dinamik kodlama özelliği ile

,

; programın standart davranışını değiştirecek kod yazılması, ekranların istendiği şekilde

değiştirilebilmesi,

değiştirilmesi ve yeni özellikler kazandırılması gibi programlama tekniği ile yapılabilecek

fonksiyonlar, kodlanabilmektedir. Bu uygulamaları yapılabilmesi için öncelikle Dinamik Kodlama Sistemi parametresinin işaretlenmesi gerekmektedir.

fonksiyonların kodlanması için kullanılan parametredir. 

Dinamik kodlama özelliğinde kodlama,

kodlama

VBScript dili ile

yapılmaktadır

yapılır. Vbscript kodlarını sadece admin olan kullanıcılar

tanımlayabilmekte

tanımlar ve gerektiğinde geçersiz hale

getirebilmektedirler.Dinamik Kodlama tanımlamalarının nasıl yapılacağı ile ilgili detaylı bilgi için bakınız Giriş/Netsis Script Kod Desteği

getirebilir.

Sabit Kart Yabancı Dil Girişi

Sabit kart yabancı dil girişinin aktif hale gelmesi için kullanılan parametredir. İşaretlendiğinde, "Cari Hesap Kayıtları" veya "Stok Kartı Kayıtları" gibi tanımlama yapılan ekranlarda, cari hesap isminin ya da stok kartı isminin girildiği alanların üzerinde iken, farenin sağ klik tuşu ile açılan seçeneklere "Sabit Kart Yabancı Dil Girişi" seçeneği eklenir. Böylece, programın yabancı dil desteği olmamasına rağmen istenen yabancı dilde bilgi girişinin yapılması sağlanır. 

Online Onay Sistemi 

Online Onay Sistemi'nin kullanılması için işaretlenen parametredir. Parametrenin işaretlenmesi ile "Online Onay Sistemi Ayarları" ekranı görüntülenir. İlgili ekran aracılığı ile "Servis Adresi" tanımlaması yapılarak kaydedilir. 

Online Onay Sistemi Ayarları ekranı üzerinden yapılacak parametre değişiklikleri şirket/işletme/şube bağımsız olarak tüm sunucuyu etkiler.

Döviz Uygulaması Var

Program kullanımında döviz uygulamasının aktif hale gelmesi için

işaretlenmesi gereken

kullanılan parametredir.

Diğer modüllerin dövizli çalışabilmesi için bu parametrenin işaretlenmiş olması gerekmektedir.  Ayrıca her

Modüllerin dövizli çalışmasını sağlar. Her modülün dövizli işlemlerle

ilgilendirilebilmesi

ilişkilendirilmesi için, parametreler veya sabit

kayıtlarından

kayıtlardan sorgulanan döviz parametre ve

sorgulamalarının da

sorgulamaların yanıtlanması

gerekecektir

gerekir.

Düzeltme Tipi

Programda yapılan

bütün döviz işlemlerinde

tüm dövizli işlemlerde, döviz ekranlarından girilen değişik veya aynı döviz tip ve tutarları ilgili

sahalarda saklanmaktadır

alanlarda saklanır. Firmaların, işlemler sırasında kullanacakları farklı döviz tiplerinin tek bir döviz tipine çevrilerek,

tek bir

döviz cinsi bazında

raporlar alabilmesi ve işlemler yapabilmesi için sorgulanan alandır. Bu sahada, yapılan

rapor alması ve işlemlerini yapması için kullanılan parametredir. Yapılan tüm döviz çevrimlerinde

kullanılacak

,

yani

çevrilmesi istenen döviz tipi

sorgulanmaktadır. Bu alana

sorgulanır. "Düzeltme Tipi" alanına girilecek döviz tipinin, Döviz Takibi

/

Kayıt

/Döviz İsimleri tanımlama menüsünden tanımlanmış olması gerekmektedir.  

Döviz isimleri tanımlama ile ilgili detay bilgi için bakınız Döviz Takibi/Döviz İsimleri Tanımlama.

Eğer firma

→ "Döviz İsimleri Tanımlama" bölümünden tanımlanması gerekir.

Firma, ilgili şirkette enflasyon muhasebesi

kullanıyorsa bu alana

kullandığında enflasyon için

tanımlamış olduğu döviz tipini girmesi gerekmektedir

tanımlanan döviz tipinin girilmesi gerekir.

Enflasyon
muhasebesi
Muhasebesi kullanımı ile ilgili detay bilgi için
bakınız
; Muhasebe
/
Ek → Ek-
?? (
)
 dokümanına bakılabilir.

Döviz Çevrim Tipi

Döviz

alış

Alış,

döviz satış, efektif alış, efektif satış olmak üzere 4 seçenek bulunmaktadır.

Döviz Satış, Efektif Alış, Efektif Satış olmak üzere dört seçenekten oluşur. Kayıtlarla ilgili döviz cinsinin hangi kurdan işlem göreceği firma prensiplerine göre seçilerek

bu sahada belirlenmektedir. Bu sahada tanımlanan

"Döviz Çevrim Tipi" alanında belirlenir. Tanımlanan döviz tipi, modüllerden yapılan dövizli kayıtlarda tekrar

sorgulanacaktır. İstenilirse kayıtlar

sorgulanır. Gerekli durumlarda kayıt sırasında döviz tipi değişikliği yapılabilir

. Fakat

fakat, modüllerde bulunan

dövize çevrim işlemlerinde, döviz çevrim tipi değiştirilemeyecektir

"Dövize Çevrim" işlemlerinde "Döviz Çevrim Tipi" değiştirilemez.

Enter Tuş Desteği

Program

genelinde menülerdeki bir sahadan

genelindeki bölümlerde, bir alandan başka bir

sahaya geçebilmek için Tab

alana ilerlemek için klavyede bulunan <tab> tuşuna basılması

gerekmektedir

gerekir. Fakat bu parametre

işaretlenirse Tab tuşu yanı sıra Enter

işaretlendiğinde, <tab> tuşunun haricinde "Enter" tuşuna basarak da bir

sahadan

alandan başka bir

sahaya geçilebilecektir

alana ilerlenebilir.

Sesli Uyarı

Program

genelinde

genelindeki işlemler sırasında

çıkan

görüntülenen uyarı ekranlarında, uyarının sesli olarak

da uyarı gelmesi isteniyorsa işaretlenmesi gereken

gelmesi için kullanılan parametredir.

Image AddedAktif Alan

RengiBu tuş ile gelen renk kutucuklarından biri seçilerek, işlemler

Rengi 

İşlemler sırasında aktif olan

sahanın karakterlerinin istenilen renkte olması sağlanabilmektedir.

Pencere Rengi

Bu tuş kullanılarak, gelen renk kutucuğundan seçilecek rengin, ana ekran ve modüllerde fon rengi olarak kullanılması sağlanabilmektedir.

E

alan karakterlerini istenen renkte kullanmayı sağlayan butondur. Aktif Alan Rengi butonuna tıklanması ile ekrana gelen renk kartelası yardımı ile seçim yapılır. Tercih edilen renk, alanın sağ tarafında izlenir.

e-Posta Uygulaması Var

mı?

Şirket içinde yapılan işlemlerin bazılarının

,

istenen kullanıcılara anında e-mail aracılığı ile gönderilmesi ve

ayrıca

cari kartları tanımlı müşteri veya satıcılara, kendileriyle ilgili bir işlem yapıldığında e-mail yoluyla bilgi gönderilmesi

amacıyla

için kullanılan

uygulamadır. Bu parametre işaretlendiğinde, e-posta uygulaması için gerekli olan aşağıdaki iki saha sorgulanacaktır

parametredir.

Raporlarda e-Posta GönderilmesinRaporlarda e-Posta gönderilmemesi için kullanılan parametredir.

SMTP Server Adı

E

"e-posta

uygulaması işaretlendiği zaman aktif olan parametredir. Bu sahaya internet sunucusunun adı girilmelidir

Uygulaması Var" parametresinin işaretlenmesi ile aktif hale gelen alandır. İnternet sunucusunun adının girilmesini sağlar.

SMTP Kullanıcı Adı

E

"e-posta

uygulaması işaretlenmiş ise aktif olan parametredir. Internet

Uygulaması Var" parametresinin işaretlenmesi ile aktif hale gelen alandır. İnternet sunucusunun bulunduğu makinede geçerli olan bir

kullanıcının

kullanıcı adının

girileceği sahadır

girilmesini sağlar.

Internet

İnternet sunucusunda,

Netsis

program uygulamaları için bir kullanıcı açılarak bu

sahaya ismi girilmelidir. Netsis uygulamaları sonucunda e-posta

alana "Kullanıcı Adı" girilmesi gerekir. Logo Netsis uygulamaları sonucu, e-Posta gönderimi yapıldığında, gönderen kişi olarak bu

sahaya

alana girilen kullanıcı adı

görüntülenecektir

görüntülenir.

SMTP Şifre

"SMTP Kullanıcı Adı

sahasına

" alanına girilen kullanıcıya ait şifrenin

girilebileceği sahadır

girildiği alandır. Kullanılan bazı internet sunucuları için bu

sahaya

alana bilgi girilmesi zorunludur. Kullanıcı adı ve şifre

sahalarına

alanlarına en fazla 100 karakterlik bilgi

girilebilmektedir

girilebilir. Kullanıcı adı ve şifre

sahaları

alanları, bilgi girişinin zorunlu olmadığı durumlarda boş

geçilebilir.

...

bırakılabilir.

Rapor Sonuçları SaklansınModül raporları ve Rapor modülü altındaki Raporlar/Serbest Raporlar alındıktan sonra raporun saklanması için kullanılan parametredir. Raporların saklanacağı kayıt yolunun belirtilmesi ve son kaç tane sonucun saklanacağının belirtilmesi gerekir. En fazla ya son 50 sonuç otomatik olarak kaydedilir ya da bu alana 0 (Sıfır) değeri verilip rapor aldıktan sonra "Sonucu Kaydet" seçeneği ile elle (Manuel) kayıt yapılabilir.
İki Adımlı Doğrulama Yeri 

Yüksek seviyeli güvenlik elde etmek için kullanılır. İki Adımlı Doğrulama sisteminde zaman bazlı tek seferli parola yöntemi kullanılır. Bu yöntemle kullanıcılar, telefon veya tablette tek seferli parola üretmek için, yükledikleri uygulamalar üzerinden zaman bazlı parolalar türeterek, bu parolalar ile uygulamaya giriş yapabilirler. Türetilen parolalar belli bir süre geçerlidir. Özellikle son dönemlerde kullanıcı şifrelerinin çalınması sonucu kötü niyetli kişilerin ciddi zararlar verdiği düşünüldüğünde, dünya genelinde İki Adımlı Doğrulama Sistemi sıklıkla önerilen bir yöntemdir. İki Adımlı Doğrulama Yeri; alanın sağ tarafında yer alan aşağı ok butonu ile Hiçbiri, Masaüstü, Web ve Türü seçenekleri arasından belirlenir.

Hiçbiri seçildiğinde, İki Adımlı Doğrulama sisteminin pasif olması anlamına gelir.

Masaüstü seçildiğinde, sadece Temelset üzerinden giriş yaparken aktif hale gelir.

Web seçildiğinde, sadece Wings üzerinden yapılan girişler sırasında aktif hale gelir. 

Hepsi seçildiğinde, hem Masaüstü hem de Wings üzerinden yapılan girişler sırasında aktif hale gelir. 

Şirket/Şube/Parametre Tanımları ekranında ilgili kayıtlar girildikten sonra “Kaydet”  butonu ile kayıt tamamlanır. Açılan Şirket/Şube/Parametre Tanımları ekranından açılan bir kayıt, kayıt sil butonu ile iptal edilir veya üzerinde değişiklik yapılması için kaydet  tuşu kullanılarak düzeltilir. Kaydedilen satır üzerinde değişiklik yapılması istendiğinde, ilgili satırının üzerinde çift tıklayarak seçim yapılması halinde, gerekli alan/alanların üzerinde değişiklik yapılabilir. Kaydedilen satır aynı şekilde seçildikten sonra araç çubuklarında bulunan   kayıt silme butonu ya da klavyedeki F7 tuşu yardımıyla ilgili satır silinir.   Herhangi bir şubede kayıt olması halinde ilgili şube silinemez.