Page History
Table of Contents
Panel |
---|
AmaçOtomatik Görevler | E-posta dinleme ile gelen mailin e-mailin sisteme kaydedilmesi, destek kaydı ilişkisinin oluşturulması ve firma-kişi kartları ile ilişkilendirmesidir. Parametre ayarı ile dinleme ayarları ve işlem bilgisine göre e-posta dinleme ayarları oluşturulurpostalar menüsüne kaydedilmesi ve e-posta dinleme işlem parametre seçimine göre destek kayıtları oluşturulsun, kişi kartı aktarılsın ve yoksa oluşturulsun, firma kartı aktarılsın ve domain eşleştirilsin işlemi sağlar. |
Tip | |||||
---|---|---|---|---|---|
| |||||
E-posta dinleme için Otomatik görev → Zamanlama ileri tarihli veya tekrarlı çalıştır olarak zaman seçimine göre çalıştırmanız önerilir.
|
Panel | |||||
---|---|---|---|---|---|
| |||||
1- GereksinimlerE-posta dinleme işlemi için hangi protokol ile çalışıldığı belirlemek gerekir. E-posta dinleme otomatik görev parametre ayarları IMAP protokolüne uyumlu olarak çalışır. POP ve SMTP gereksinimleri için geçerli değildir.
|
Panel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- KullanımTanımlar → Otomatik görevler Görevler → Yeni görev Otomatik Görev butonu tıklanır. Görev tipi "E-posta dinleme" seçilir. Daha önceki otomatik görev Otomatik Görev tanımlarındaki gibi otomatik görev alanları girilir. detay ekranındaki alanlar girilir ve parametre ekranı açılır. 2.1 Parametre Ayarları | Dinleme Ayarları E-posta dinleme | dinleme ayarları Dinleme Ayarları ekranında dinlenecek e-posta, şifre, sunucu bilgisi, port, filtre, inbox türü, crm kullanıcı adı ve crm şifre bilgisi bulunur. E-posta: Dinlenecek mail adresinin tanımlandığı alandır.
Port: Dinlenecek mail adresinin port bilgisidir. Varsayılan olarak IMAP Port bilgisi SSL seçili ve port numarası 993 aktif gelir.
Inbox Türü: Varsayılan olarak "Okunmadı" seçili gelir. Dinlenecek mail adresinden okunmadı mailleri görüntülemeyi sağlar. Diğer Inbox türleri ise okdunduokundu, yeni ve hepsi dir.
CRM Kullanıcı adı ve şifresi: Logo CRM'e giriş sağlarken yapılan kullanıcı adınız ve şifre bilgisi girilir. Amaç quartz için oturum açmayı sağlar. 2.1.1 Dinleme Ayarları için Zorunlu Alanlar
2.1.2. Filtre Tanımlama Gelen mailin TO, TITLE, BODY, FROM, ISREPLY alanlarına göre filtreleme işlemi yapılabilmektedir.
2.2 Parametre Ayarları | İşlem İşlem parametre seçimi seçimleri varsayılan olarak seçili gelmez. İşlem parametre tabı altında destek kaydı oluşturulsun, kişi ve firma aktarılsın seçimlerine göre kayıt oluşturma yoksa oluşturulsun, domain eşleştirilsin ve ilişkili kayıtlara gelen e-posta ekleme işlemi sağlanırsağlar.
2-Destek kaydı oluşturulsun: E-posta dinleme işleminden sonra e-postalara gelen mail eklenir. Gelen e-posta destek kayıtlarına yeni bir kayıt olarak eklenir. | İşlem → Destek kaydı oluşturulsun seçilir. Destek kayıtlar menüsüne gelen e-posta bilgisine göre kayıt açılır. E-posta menüsünden kayıt türü "destek kayıtları" görüntülenir veya destek kayıtları liste ekranından ilgili kayıt görüntülenir.
3-Kişi aktarılsın: E-posta dinleme | İşlem → Kişi aktarılsın kutucuğu seçildiğinde, Gelen e-posta bilgisi kişi kartlarında var ise ilişkili kayıtlar→ e-posta tabı altına eklenir. Kişi kartlarında gelen e-posta bilgisine ait kayıt yoksa, ilişkili kayıtlara ekleme yapılmaz. Sadece e-posta menüsünde e-posta bilgisi olarak ekler.
4-Firma Aktarılsın: E-posta dinleme | İşlem → Firma aktarılsın işaretlenirse, firma ilişkili kayıtlara gelen e-posta bilgisini ekler. Firma kartında gelen e-posta bilgisine ait kayıt yoksa, ilişkili kayıtlara ekleme yapılmaz. Sadece e-posta menüsünde e-posta bilgisi olarak ekler. Ek olarak işlem altında bulunan destek kaydı oluşturulsun ve firma aktarılsın şeklinde seçim yapılabilinir. Bu durumda ise gelen e-postayı destek kayıtlarına kayıt açar ve firma seçim kısmına da e-mail içerisindeki kişiye bakar destek kayıtları firmasına ekler.
Firma Aktarılsın | Domain eşleştirilsin
Özet ile Domain eşleştirilsin amacı, gelen e-posta bilgisinin firma→ e-posta 1-2-3 alanı içinde aramayı sağlar.
İşlem | Diğer E-posta Aktarım Parametreleri İşlem altındaki e-posta dinleme parametreleri seçimleri değişkenlik gösterebilir. Örneğin Destek kayıtları oluşturulsun seçildiğinde kişi ve firma aktarılsın birlikte seçebilirsiniz. Kişi kartı için yoksa oluşturulsun ve firma kartı için domain eşleştirilsin seçim kutucukları tek başına seçim sağlanamadığından firma ve kişi aktarılsın kutucuk seçimine göre aktif olur.
IMAP Kimlik Doğrulama Test ve Kaydetme İşlemi Eğer doğrulama başarısız ise; "Lütfen e-posta adresinizi ve şifrenizi kontrol ediniz. E-posta adresiniz ve şifreniz doğru ise domain adresiniz temel kimlik doğrulamasını desteklemiyor olabilir." bilgisi döner.
|
Panel | ||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||||||||
3- E-posta Dinleme | IMAP (Modern) Kimlik DoğrulamaOtomatik Görevler | E-posta dinleme ayarları IMAP (Modern) Kimlik doğrulama sağlanmıştır.
Sunucu türü IMAP (Modern) kimlik doğrulama seçeneği seçilir. IMAP (Modern) seçimi ile birlikte uygulama (istemci) kimlik ve dizin (kiracı) kimlik bilgileri ekrana gelir ve doldurulur. Alan bilgileri doldurulduktan sonra tamam butonu tıklanır.
IMAP (Modern) Kimlik Doğrulama Test ve Kaydetme İşlemi E-posta dinleme tipli otomatik görev tanımı, doğrulama tipi modern kimlik doğrulama olacak şekilde tanımlanır. Tamam ile otomatik görev tanımlanır. İşlemler → Doğrula ile test yapılır. Doğrulama başarılı ise 'Herhangi bir problem tespit edilemedi' uyarısı döner.
Eğer doğrulama başarısız ise; "E-posta servisine bağlanırken bir hata oluştu." bilgisi döner.
|
Panel | |||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4- E-Posta Dinleme | Destek Kaydı Oluşturulan E-postanın Yanıtlarını İlgili Destek Kaydıyla İlişkilendirmeDestek Kaydı oluşturulan bir e-postanın yanıtları yeni destek kaydı olarak açılmaz, MessageId kontrol edilerek referans olarak bulunur ve ilgili destek kaydı ile ilişkilendirilmesi sağlanmıştır. Kullanımı Tanımlar → Otomatik Görevler → Görev tipi E-posta dinleme seçilir, Görev adı, zamanlama, hatalı kullanıcı alanları doldurulur ve parametre ayarlarını tanımlamak için butonuna tıklanır. Dinleme Ayarları sekmesinde yer alan alanları doldurur.
E-posta dinleme ayarı → işlem tabı altında "Destek Kaydı Oluşturulsun" ve "Yanıtlanan E-Posta İlişkilendirilsin" seçenekleri seçilir.
"Tamam" butonuna tıklanır ve ardından otomatik görevi kayıt edilir. Sistem, seçili tarihte otomatik görevi işleme alır ve filtreye uygun kayıtlar için e-posta dinleme işlemi yapar. Filtreye uygun e-postalar için destek kayıtları oluşturulur. Destek kaydı oluşturduğu e-postaya gelen yanıtları ilişkili kayıt olarak destek kaydı içerisine eklenir.
Destek Kaydı ilişkili e-postalar
|
Panel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5- Kullanım VideosuOtomatik Görevler | E-posta dinleme özelliği için uygulama videoları;
2- E-posta dinleme | İşlem - Destek kaydı oluşturulsun
3- E-posta dinleme | İşlem - Destek kaydı oluşturulsun - kişi aktarılsın | yoksa oluşturulsun
4- E-posta dinleme | İşlem - Destek kaydı oluşturulsun - firma aktarılsın | domain eşleştirilsin
|