Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Kaydedilmiş Raporlar Aracılığıyla Yeni Rapor Oluşturma
Kullanıcı Kaydedilmiş Raporlar kısmında var olan bir raporu "Raporu Göster" butonuna tıklayıp, adını değiştirip kaydettiğinde var olan raporu güncellemiş olur. Kullanıcı bu işlemle kendi kaydetmiş olduğu raporları güncelleyebilir, yeni kısıt ya da sahalar ekleyebilir, silebilir, raporun adını veya açıklamasını değiştirebilir.
Taslak Raporlar Aracılığıyla Yeni Rapor Oluşturma
Kullanıcı Taslak Raporları üzerinden yeni bir rapor oluşturabilir. Kullanıcının bu şekilde oluşturacağı yeni rapor Kaydedilmiş Raporlar bölümünde gözükecektir.
Kullanıcı yeni rapor oluşturmak için öncelikle Taslak Raporlar sekmesini seçmelidir. Kullanıcı bu sayfada Tiger HR'de tanımlı olan raporları görüntüler. Kullanıcı taslak raporlar üzerinden kendi istekleri doğrultusunda yeni bir rapor oluşturmak için "Yeni Rapor Oluştur" butonunu kullanır. "Yeni Rapor Oluştur" butonunu tıkladıktan sonra rapor düzenleme ekranı ekrana gelmektedir.
Rapor Bilgilerinde Düzenleme
Kullanıcı örnek olarak Eğitimi Alanlar Listesi raporunu baz alarak yeni bir rapor üretmek istediğinde Kaydedilmiş Raporlar'ın "Raporu Göster" butonuna ya da Taslak Raporlar'ın "Yeni Rapor Oluştur" butonuna tıklar.
Kullanıcı örnekte raporun adını değiştirmek ister.

Kullanıcı Rapor Bilgisi kısmında raporun adını ve açıklamasını değiştirir.
Kullanıcı tüm bu değişiklikler sonrası "Kaydet" butonuna tıklar ve daha önce kaydetmiş olduğu raporunu güncellemiş olur.
NOT: Uygulamada "Rapor Al" denildikten sonra uygulama uzun süre bekliyor ve sonuç getirmiyorsa bunun sebebi, çalışan sayısıyla doğru orantılı olarak arka planda raporun hazırlanması uzun sürmesi ve Web uygulamalarında zaman aşımına uğramasıdır. Zaman aşımından dolayı alınamayana raporlar için "Raporu Hazırla" butonuna tıklanmalıdır. Bu işlem ile, belirlediğiniz raporun hazırlanması için uygulama bir görev verilmiş olur. Arka planda raporu hazırlar. Hazırlanan rapor, Kişisel/Raporlarım başlığı altına eklenmektedir. Kullanıcı bu bölümden, hazırlanan raporu bilgisayarına indirebilir.

Rapor Sahalarında Düzenleme
Kullanıcı Taslak Raporlar içinde tanımlı olan rapor sahalarına (aşağıdaki resimde vurgulanan kısımda) yeni bir rapor sahası ekleyemez, dolayısıyla kullanıcı var olan tanımlanmış rapor sahaları içinden seçim yapmalıdır.
Kullanıcı Rapor sahalarındaki sahaları Sürükle-Bırak özelliğiyle Seçili Sahalara bırakır.
Kullanıcı oluşturacağı raporda görmek istediği sahaları seçili sahalara sürükleyip bırakır.
Sürükle- Bırak özelliği Ek Bilgiler/Rapor Genel Kullanım bölümünde 'GENEL KULLANIM/ Sürükle-Bırak Özelliği' başlığı altında açıklanmıştır.
Seçili sahalarda bulunan saha adları deştirilebilir. Bu özellik Ek Bilgiler/Rapor Genel Kullanım bölümünde 'GENEL KULLANIM/Saha Adi Değiştirilmesi Özelliği' başlığı altında açıklanmıştır. Seçili sahalardaki sahaların düzenlenmesi özelliğiyle kullanıcı raporda görünecek sütun adlarını değiştirebilir. Kullanıcı Seçili Sahalarda oluşturacağı raporda görmek istemediği alanları Image Removed butonuyla Image Added butonuyla gerçekleştirir Kullanıcının Image Removed butonuyla Image Added butonuyla sildiği sahalar tekrar rapor sahalarında listenin en sonuna eklenir. Kullanıcı, tanımlı raporunun rapor sahalarındaki tüm sahaları kullanmak istediğinde Rapor sahaları alanının altında bulunan "Tümünü Seç" butonunu tıklamalıdır. Kullanıcı Seçili Sahalar içindeki tüm sahaları silmek isterse "Tümünü Kaldır" butonunu tıklamalıdır.
Bazı sayısal verilerin yanında bulunan "Toplam Al" işareti ile kullanıcı seçmiş olduğu sayısal sahanın alt toplamını yani tüm satırlar için toplanmış halini raporda görecektir. "Toplam Al" işaretinin genel kullanımı Ek Bilgiler/Rapor Genel Kullanım bölümünde 'GENEL KULLANIM/Toplam Alma İşaretinin Kullanımı' başlığı altında açıklanmıştır.

Rapor Filtrelerinde Düzenleme
Kullanıcı raporunda gözükmesini istediği sahalar üzerinde filtreleme yapabilir. Böylelikle ihtiyacı olan satırları, çok fazla satırlar içeren raporlarda filtreleyerek alabilir.

Kullanıcı Rapor Sahaları kısmında filtrelemek istediği sahayı seçer.
Kullanıcı  butonuna tıkladığında seçilen saha Rapor Filtreleri bölümüne geçer. Kullanıcı oluşturacağı raporda birden fazla filtre uygulayabilir. Kullanıcı  butonuyla seçtiği filtreyi silebilir.
Filtrelerde kısıt tipi ve Deger-1 alanlarının kullanımıyla ilgili detaylı bilgi ve örnekler Ek Bilgiler/Rapor Genel Kullanım bölümünde 'GENEL KULLANIM/Kısıt Tipi Kullanımı' başlığı altında açıklanmıştır.
Rapor Sıralama ve Gruplamasında Düzenleme
Kullanıcı bu bölümde oluşturacağı raporun düzeni, sıralamasıyla ilgili düzenlemeler yapar.
Kullanıcı rapor sahaları bölümünde sıralamak istediği sahayı seçer. 2 çeşit sıralama yönü vardır: Artan, Azalan. Kullanıcı Rapor Sahalarındaki saha ve sıralama tipi seçiminden sonra  butonuna tıkladığında ilgili saha Sıralamalar bölümüne geçer.
Gruplama için detaylı bilgi Ek Bilgiler/Rapor Genel Kullanım bölümünde 'GENEL KULLANIM/Gruplama Özelliği' başlığı altında detaylı bir şekilde açıklanmıştır.
Rapor Parametrelerini Düzenleme
Rapor parametreleri, baskı seçenekleri ve rapor formatı bu bölümde düzenlenir.
Kullanıcı Baskı seçeneklerinde almak istediği raporun baskıdaki görünümünü düzenler.

...