Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Durumu: Talep fişinin durumunun izlendiği alandır. Durum alanı seçenekleri şunlardır:

...

; Öneri, Onaylandı, Karşılanıyor, Karşılandı ve İptal.

Fiş ilk kaydedildiğinde fişte yer alan tüm talep satırları "Öneri" durumundadır ve bu durum bilgisi kullanıcı tarafından değiştirilemez. Talep fişinin onaylanması ile fişte yer alan tüm satırlar "Onaylandı" durumuna getirilir. Fişte yer alan taleplerin bir kısmının karşılanması durumunda ilgili talep satırı ve talep fişi "Karşılanıyor" durumuna geçecektir.

...

Fişte yer alan tüm talep satırlar "Öneri" konumundaysa talep fişinin durumu da "Öneri" statüsündedir. Satırlardan en az birinin statüsü "Öneri"'den farklı ise talep durumu "Karşılanıyor" olur. Satırdaki durumların hepsinin karşılanması durumunda fiş "Kapandı" statüsüne geçer.

...

Onaylandı, Karşılanıyor ve Karşılandı durumundaki talep fişlerinin değiştirilmesi, ilgili kullanıcının işlem yetkilerinden "Onaylanmış Talep Değiştirilebilir" yetkisine bağlıdır.

Talep Eden: Talebin ait olduğu kişidir.

...

Tür: Talep türünü belirtir. Talep edilen bir malzeme olabileceği gibi hizmet de olabilir. Şu Tür alanı şu seçenekleri içerir:

...

; Malzeme, Hizmet, Karma Koli

...

ve Malzeme Sınıfı.

Kodu: Tür alanında yapılan seçime göre malzeme/malzeme sınıfı/karma koli malzeme/sabit kıymet ya da hizmet kodudur.

...

Birim Fiyat: Malzeme ya da hizmetin birim fiyatıdır. "...üç nokta" düğmesi tıklanır ve birim fiyat seçenekleri listelenir. Stoklar için tanımlı fiyat, ortalama fiyatı, son alış ya da satış fiyatı, eldekilerin ortalaması, girişlerin ortalaması, dönemsel ortalama ile LIFO ve FIFO maliyet değeri seçilebilir.

...

Durumu: Talep satırının durumunu belirtir. Şu Durumu alanı şu seçenekleri içerir

...

; Öneri, Onaylandı, Karşılanıyor, Karşılandı ve İptal.

İlk talep kaydı oluşturulurken satır durumu " Öneri"'dir. Talep satırının durumu kullanıcı tarafından "Karşılanıyor" statüsüne getirilemez. Talep karşılaması kısmi yapılan satır otomatik olarak "Karşılanıyor" statüsüne geçer.

...

Karşılama Türü: Satırda yapılan talebin karşılanma şeklini belirtir. Bu alan Karşılama alanı Satınalma ve Ambar Transferi olmak üzere iki seçeneklidir:.

  • Satınalma
  • Ambar Transferi

Malzeme, malzeme sınıfı, karma koli ve sabit kıymet türündeki satırlarda malzeme kartında belirtilen temin şekli öndeğer olarak gelir. Gerekirse talep sırasında değiştirilebilir.

Stoktan Karşılama: Talep karşılamada stoktan karşılama yapılıp yapılmayacağını belirtir. Stoktan karşılama alanı Evet ve Hayır seçeneklerini içerir. "Hayır" seçilmesi durumunda, talep karşılama işlemlerinde ambardaki stok miktarı dikkate alınmaz. Karşılama seçenekleri arasında Stoktan Karşılama yer almaz. Talebin tümü satınalma siparişi ile karşılanır.

...

Stoktan karşılama öndeğeri Diğer İşlemler program bölümünde Talep Yönetimi Çalışma Bilgileri seçeneği ile belirlenir. Burada yapılan seçim talep fişlerine öndeğer olarak aktarılır. Gerekirse talep fişi üzerinde değiştirilebilir.

Ambar Kullanımı: Karşılama türünün ambar transferi seçilmesi durumunda bu alanda seçim yapılır. Ambar kullanımı alanı iki seçeneklidir:

...

; Tüm Ambarlara Bakılacak

...

ve Seçili Ambara Bakılacak olmak üzere iki seçeneklidir.

Alternatif Malzeme Kullanımı: Fiş satırında talep edilen malzeme ya da hizmetin alternatifinin olması durumunda talep karşılama işleminde alternatif malzemenin ne şekilde kullanılacağı bu alanda belirtilir. Bu alan 4 seçeneklidir:

...

Alternatif Malzeme Kullanımı alanı; Kullanılmayacak, Tek Tip Malzeme Kullanılacak

...

, Tek Tip Alternatif Kullanılacak

...

ve Karışık Kullanılacak olmak üzere dört seçeneklidir.

Kullanılmayacak seçiminde alternatifi kullanılmaz.

...

Ambar: Satırda yer alan malzemenin fiş başlık kısmında belirtilen ambardan farklı bir ambara girmesi ya da çıkması durumunda ilgili ambarın belirtildiği alandır. Fiş başlık bölümünde seçilen ambar satırdaki Ambar alanına öndeğer olarak gelir. Tanımlı ambarlar listelenerek işlemin ilgili olduğu ambar seçilir. Talep fişi satırlarında girilen ambarlar sipariş fişine aynen aktarılır.

...

Ambar bilgisi fiş geneline ya da satırdaki hareket için ayrı ayrı girilebilir. Bunun için Diğer İşlemler program bölümünde Talep Yönetimi Çalışma Bilgileri'nde yer alan Fiş Satırları Ambar Bilgisi Değiştirilebilsin parametre satırında Evet seçeneğinin işaretlenmesi gerekir.

Proje Kodu: Satırdaki işlemin ilgili olduğu proje kodudur. Kayıtlı proje tanımları listelenir ve ilgili tanım seçilir. 

...

Üretici Kodu: Talep fişi satırında yer alan malzemenin Üretici Kodu bilgisidir. Üretici kodu alanına bilgi girişi yapıldığında ilgili malzeme satırda yerini alır. 

Talep Fişinin Onaylanması

Talep fişi ile kaydedilen taleplerin karşılanması için öncelikle talep fişinin onaylanması gerekir. Bu işlem için talep fişleri listesinde onaylanacak fiş seçilir ve F9-sağ fare düğmesi menüsündeki Onayla seçeneği kullanılır.

Fişin onaylanması ile fiş ve fiş satırındaki öneri statüsündeki talep satırları Onaylandı statüsüne geçer.

Talep Onayının Kaldırılması

Onaylanan talep fişinin ve fişte yer alan taleplerden herhangi birine ait onayın kaldırılması gerekebilir. Bu durumda talep fişleri listesinde F9-sağ fare düğmesi menüsündeki Onayını Kaldır seçeneği kullanılır. Bu seçenek yalnızca onaylı talep fişi üzerinde sağ fare düğmesi menüsünde yer alır.

Talep Fişinin ya da Fişte yer alan Talebin İptal Edilmesi

Talep fişinin ya da fişte yer alan bir talebin iptal edilmesi sözkonusu olabilir. Talep fişinin iptal edilmesi için ilgili fiş üzerinde F9-sağ fare düğmesi menüsündeki İptal Et seçeneği kullanılır. İptal edilecek fiş "Öneri" ve "Onaylandı" statüsünde ise, "Fiş İptal Edilecektir" mesajına "Evet" denilmesi durumunda İptal edilir.

...