Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Panel

Amaç

Rota planlamayı mobil uygulama üzerinden takibin sağlanması

Bilinmesi Gerekenler

Sistem Tercihleri (XML Ayarı)

XML Ayarları Destek kaydından mesafe bilgisi kullanılması parametresi işaretli değildir. Destek kaydında mesafe bilgisinin kullanılmasın istenilirse 45. parametre bilgisini işaretlemeniz gerekir. Varsayılan olarak işaretsiz gelir.

  • Uygulama özelinde konum izni verilmiştir.
  • Telefon özelinde konum takibi açık durumdadır.
Expand
titleSistem Tercihleri | 45.Parametre: Destek kaydında mesafe bilgisi kullanılmasın

Image Removed

Tip
titleBilgilendirme

Destek Kayıtları Yönetimi - Mobil Uygulama Üzerinden Giriş-Çıkış İşlemleri Logo CRM Enterprise paket için desteklenmiştir.

Info
titleUyarı

Destek kayıtları liste veya detay ekranında ziyaret başlatma ve ziyaret durdurma işlemleri yapacağınız sırada "Adres ile ilişkilendirilmemiş harita bilgisi bulunamadı" uyarısı alırsanız. Logo CRM Web → CRM Uygulama Kontrol Aracı → Diğer → Toplu Adres İşaretle yapmanız gerekir.

Image Removed

Kullanımı

1.Detay Ekranı

Sol menü üzerinden "Destek Kaydı" tıklanır ve yeni bir destek kaydı açmak için (plus)  butonuna basılır. Firma seçimi yapar, "Firma adresi" veya varsa zorunlu alanları doldurur. Daha sonra firma adres seçimini yapar ve kaydet butonuna tıklar.

Expand
titleDestek Kaydı Oluşturma

Image RemovedImage Removed

Kaydetme işleminden sonra ekran destek kayıtları liste ekranına döner. Liste üzerinden ilgili destek kaydına tıklanarak "Destek detay ekranı > Giriş/Çıkış" sekmesini görüntülenir.

Expand
titleGiriş/Çıkış Sekmesi

Image RemovedImage Removed

"Ziyareti başlat" butonuna basılır. "Firma adresi"nde yapılan seçim referans nokta olarak alınır. Check-In sırasında mesafe kontrolü yapılır. Mesafe ziyareti başlatmaya (Check-In) uygun alan içinde ise ziyaret başlatılır. Ziyaret başlaması ile birlikte konum ve zaman bilgileri veri tabanına işlenir.
Expand
titleZiyaret Başlama

Image Removed

Verilen destek tamamlanır, "Ziyareti sonlandır" butonuna basılır. Mesafe ziyareti bitirmeye (Check-Out) uygun alan içinde ise öncelikle uyarı mesajı gösterilir.

Expand
titleZiyaret Sonlandır

Image RemovedImage Removed

Eğer onay verilirse ziyaret bitirilir. Ziyaret bitirilmesi ile birlikte konum ve zaman bilgileri veri tabanına işlenir. Harcanan süre bilgisi gösterilir. 

Expand
titleZiyaret Harcanan Süre Bilgisi

Image Removed

2.Liste Ekranı

Sol menü üzerinden "Destek Kaydı" tıklanır ve yeni bir destek kaydı açmak için (plus)  butonuna basılır. Firma seçimi yapar, "Firma adresi" veya varsa zorunlu alanları doldurur. Daha sonra firma adres seçimini yapar ve kaydet butonuna tıklar.

Expand
titleDestek Kaydı Oluşturma

Image RemovedImage Removed

Kaydetme işleminden sonra ekran destek kayıtları liste ekranına döner. Liste üzerinden ilgili destek kaydının Image Removedaşağıya yön tuşuna tıklanır ve açılır kapanır menü içerisinde Giriş/Çıkış kutucukları görünür.

Expand
titleListe Ekranı

Image Removed

Liste ekranından Giriş Yap kutucuğu işaretlenir ve süreç başlar.

Expand
titleGiriş Yap

Image Removed

Çıkış yapmak için ise liste ekranından çıkış yap kutucuğu işaretlenir ve aradaki süre bilgisi görüntülenir.

Expand
titleÇıkış Yap

Image Removed

Database Tablo Bilgileri

MT_Location tablosunda Boylam (Longtitude) ve Enlem (Latitude) kordinat bilgileri eklenmektedir. Action Type=3 olduğunda giriş yapıldığının bilgisi ve Action Type=4 olduğunda çıkış yapıldığının bilgisini vermektedir.

Image Removed

Kullanım Videosu

Detay Ekranı

View file
nameDetay Ekranı.mp4
height400

Liste Ekranı

View file
nameListe Ekranı.mp4
height400

Tip
titleBilgilendirme

Rota planlama sadece Logo CRM Enterprise pakette yer almaktadır.

Info
titleBilgi

Rota Planlamayı mobil uygulamada kullanabilmek için Logo CRM Web portal sürümü 2.49 ve üzeri olmalıdır.

1- Ana sayfa - Özet Bilgilerinde Bugün ki Rotalarımın Gösterimi

Ana sayfa üzerindeki kısa yol üzerinden ilgili gün için atanmış rota bilgisini görülür. 

Expand
titleÖzet Bilgileri

Image Added

2- Rota Menüsünün Görüntülenmesi ve Kayıt Eklenmesi

1.Rota Menü Ekranın Görüntülenmesi

Mobil uygulamanın sol menü ağacı tıklandığında rotalar menüsü tıklanır. 

Expand
titleRota Ekranı

Image Added

2. Rota Liste Ekranı

Menü üzerinde rota tıklanır ve liste ekranı görüntülenir. Rota durum ve rota öğe durumlarını rota liste ekranında görülür. Rota durum bilgisi sol tarafta açık, hazır, devam ediyor, tamamlandı, beklemede ve iptal edildi metin şekilde görülür. Rota öğe durumları tamamlandı, atla ve iptal ise sağ tarafta pie ikon şeklinde görülür.

Expand
titleRota Liste Ekranı

Image AddedImage Added

Rota liste ekranında ilgili rota üzerine tıklandığında veya Image Addednokta ile sağ üst köşeden seçildiğinde rota öğe detay ekranı açılır.

Expand
titleRota Liste Ekranı | Rota Öğe Ekleme

Image AddedImage Added

Rota liste ekranında sağ köşede bulunan Image Added tıklandığı zaman rota aksiyon butonları görülür. Aksiyon butonları üzerinde rota grubunu düzenle, rota grubu durumunu değiştir, rota öğelerini düzenle ve rota grubunu silme işlemleri bulunur.

Expand
titleRota Aksiyon Grubu

Image Added

Rota Aksiyon Butonları;

  • Rota Grubunu Düzenle 
Oluşturulan rota için açıklama, atanan kullanıcı, başlangıç tarihi, bitiş tarihi ve not alan girişi sağlanır.
  • Rota Grubu Durumunu Değiştir
Rotanın durum aksiyon bilgileri belirlenmesi için açık, hazır, devam ediyor, beklemede, tamamlandı ve iptal edildi  seçeneklerinden biri seçilir.
  • Rota Öğelerini Düzenle
Seçilen rota öğeleri (destek kaydı, aktivite, fırsat ve görev) düzenlenmesi, sıralama ve silme işlemi sağlanır.
  • Rota Grubunu Sil
Oluşturulan rota kayıt bilgisini siler.

3. Rota Detay Ekranı

Yeni Bir Rota Oluşturma;
(plus) butonu tıklanır ve yeni bir rota oluşturulur. Rota oluşturma için alanlar görüntülenir. Rota alanları üzerinde validasyon bulunmaktadır. Zorunlu alanlar boş geçildiğinde kayıt sonucu uyarısı alınır.

Expand
titleZorunlu Alanlar

Image AddedImage AddedImage Added

Rota Ataması Yapılması

Rota liste ekranında ilgili rota tıklanır ve rota öğesine gidilir. Diğer bir yol ise rota liste ekranında  ilgili rotanın Image Addedtıklanarak rota aksiyon grubu üzerinden aksiyon alınır.

Rota kaydın detay ekranında rota açıklaması, rota durumu, başlangıç ve bitiş tarihleri, rota çizme ve rota aksiyon Image Addedgörüntülenir.

Rota Durumu: Detay ekranında rota durumunun üzerine tıklayarak rota durum bilgisi değiştirilir.

Expand
titleRota Durum

Image Added

Rota Grubu Aksiyonu
Rota detay ekranında seçili rotanın aksiyon butonlarını görmek için sağ üst köşedeki Image Addedtıklanır ve aksiyon butonları görüntülenir.

Expand
titleRota Detay Ekranı Rota Grup Aksiyonları

Image Added

Rota Detay Ekranı Aksiyon Grubu

Rota grubu düzenle: Seçili olan rotanın detay bilgisi görüntüler.

Rota öğelerini düzenle: Seçilen rota öğelerini görüntüler. Herhangi bir öğe üzerinde sıralama, silme ve rota öğe aksiyonları alınır. Rota öğe aksiyonları tamamla, atla ve iptal seçenekleri bulunur. Atla ve iptal seçeneği rota öğesine seçilirse neden bilgisi için atlama nedeni veya iptal nedeni alanı görüntülenir.

Expand
titleRota Öğeleri

Image Added

Image Added

Rota grubu durumunu değiştir: Seçili olan rota kaydının durum aksiyonu seçilir. Durum aksiyonlarında açık, hazır, devam ediyor, beklemede, tamamlandı ve iptal edildi seçenekleri bulunur.

4. Rota Öğeleri Ekleme

Seçilen rota kaydı tıklanır ve rota detay ekranı görüntülenir. Rota detay ekranında (plus) butonu tıklanır. 

Expand
titleRota Öğe Ekleme

Image Added

 Rotası öğesi ekle aksiyon menüsü üzerinden bir nesne seçilir. Nesne listesi üzerinden bir ya da birden fazla öğe seçilir. Rota öğeleri olarak listeye eklenir.

Expand
titleRota Öğe Ekleme Adımları

1. Adım

Image Added

2.Adım

Image Added

3.Adım

Image Added

Rota öğeleri liste ekranında eklenen öğelere tek tek tıklandığında rota öğesinin durumu ayarlanır. Harita aç ile ilgili öğe içerisindeki firmanın konumu görüntülenir. Tamamla ile ilgili öğe aksiyonu tamamlanır. Atla ve İptal öğe seçeneği ile neden iptal veya atlama yapıldığına dair not alanı görüntülenir.

Expand
titleRota Öğe Durumu

Image AddedImage Added

5. Rota Çizme

Rota Detay özet ekranında "Rota Çiz" butonu görüntülenir, mavcut rota öğeleri için Google, Yandex ve Apple haritalar uygulamaları üzerinde rota oluşturma işlemi oluşturulur.

Expand
titleRota Çizme

Image AddedImage AddedImage Added

Rota çiz" butonu tetiklenmesi ile,

Rota içindeki rota öğeleri için harita üzerinde optimal rota çizimi yapılır.

Tip
titleBilgilendirme

Durumu iptal ve atlandı rota öğeleri için rota çizime yapılmaz.

Image Added

Adres Olmayan Rota Öğe Durumları;

Adresi olmayan rota öğe kayıtları için validasyon gösterilir.

Expand
titleFirma Adresi Olmayan Rota Öğe Durumları

Image Added

Info
titleBilgi

Logo CRM web portal üzerinden Rota Takibi için detaylı doküman linkine tıklayınız.