Page History
Panel | |
---|---|
|
Panel | ||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Amaç Göster : CRM uygulama kontrol aracını açar. Tüm proje ve uyarlama araçlarına ulaşılmaktadır. Model Editör: Logo CRM dizini altındaki model editör'ü çalıştırır. Model Editör (Lite): Logo CRM Lite Model Editor ekranı çalıştırır. Designer: Logo CRM dizini içerisindeki designer.exe 'yi çalıştırır. Kur Servisi: Logo CRM Exchange Rate Servisi çalıştırır. Bildirim Servisi: Logo CRM Notifier Servisi çalıştırır. Konfigürasyon: Logo CRM Kurulum sihirbazı içerisindeki kurulum konfigürasyon adımlar ekranını gösterir. Veritabanı Ayarları: Logo CRM Veritabanı ayarları ekranına ulaşılır ve daha önce veritabanı ayarı yapılmadıysa bu ekran üzerinden sql bağlantı tanımlaması yapılır. Sistem Ayarları: Logo CRM XML Settings içerisindeki sistem ayarlar menüsü çalıştırır. Model Kontrolü: Model dosyaları içerisindeki çalıştırma, model eşitleme ve yayınlama işlemini sağlar. Servisler: Logo CRM'in kurulu olduğu IIS servis bilgilerini ekrana getirir. Logo CRM Web, Integrator ve Rest servislerini durdur, başlat veya yenile işlemleri yapılır. Klasör: Logo CRM' in kurulu olduğu dizini açar. Diğer: Boş resimler temizleme işlemini sağlar. Ürün resimlerini temizler. Bu yapı için connection bağlantısını sağlanması gerekir. Çıkış: Logo CRM Adaptation Tools uygulamadan çıkışı sağlar. Tip | | |||||||||||||||
|
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Adaptation Tools uygulamasına giriş ve çıkış yapılırken windows işletim sistemi aracılığıyla ekranın sağ alt tarafından Logo CRM Adaptation Tools uyarı bilgilendirmeleri gösterilmiştir. Makine restart edildiğinde Adaptation Tools otomatik olarak çalışmaktadır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Adaptation Tools uygulaması için admin yetkisi kontrolü yapılmıştır. Kullanıcıların uygulamayı kullanabilmesi için admin yetkisiyle açması gerekmektedir. Aksi halde uygulama uyarı verip açılmamaktadır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Adaptation tools uygulaması windows startuplara task scheduler (windows görev zamanlayıcı) aracılığı ile eklenmiştir. Makine başlatıldıktan 5 dakika sonra Logo Crm Adaptation Tools uygulaması otomatik olarak açılmaktadır. Uygulama admin yetkisi gerektirdiğinden uygulama otomatik admin yetkisi verilerek çalıştırılmaktadır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
title | LogoCRMAdaptationTools | Güncel Versiyon Kontrolü |
---|
Servis işlemleri formuna context menü içerisine "Güncelleme Mevcut" bilgisi gelmiştir. Mevcut bilgisayar/server da kurulu olan Logo CRM' in sürümü ile ftp adresinde en güncel Logo CRM sürümü kontrol edilmektedir. Eğer mevcut bilgisayar/server da ki en güncel sürüm değil ise CRM Adaptation Tools başlatıldıktan 1 dakika sonra kullanıcıya bildirim verilir ve aynı zamanda context menuye "Güncelleme Mevcut!" satırı eklenmektedir.
Eğer kullanıcı güncelleme yapmak isterse bu satıra tıklayabilir. Satıra tıkladıktan sonra bilgisayar/server da yüklü mevcut sürüm ve en güncel sürümün bilgisi verilerek güncelleme yapmak isteyip istemediği kullanıcıya sorulur.
Kullanıcı bu aşamadan sonra evet butonuna tıklarsa ve daha önceden sürüm indirilmemişse indirme işlemi başlar, indirme işlemi bittikten sonra kullanıcıya kurulum yapmak isteyip istemediğine dair bir mesaj kutucuğu çıkar. Eğer kullanıcı kurulum yapmak isterse .rar dosyası şeklinde indirilmiş olan sürüm dosyası .rar dosyasından otomatik olarak çıkartılarak setup.exe çalıştırılır ve kurulum başlar.
Eğer daha önceden sürüm indirilmiş ancak kurulmamışsa, direk kurulum başlar.
Kurulum dosyası Users/Kullanıcı/AppData/LogoCRM altına yüklenir. Bilgisayar/server da bu yol mevcut olup olmadığı kontrol edilir ve eğer mevcut değilse eklenir.
title | Servisler menü |
---|
LogoCRMAdaptationTools | Servisler Menü
Servis İşlemleri Formuna context menü içerisindeki servisler kısmından ulaşılabilir.Logo CRM IIS Servislerinin (Logo CRM Web, Logo CRM Integrator, Logo CRM Rest) kontrolü sağlanmıştır. Servisler çoklu veya tekli olarak durdurup, başlatılabilir veya yeniden başlatılabilir hale getirilmiştir.
Form açıldığında otomatik olarak hepsi seçilmiş halde gelir. Kullanıcılar eğer isterlerse sağ üst taraftaki hepsini seç kaldır butonunu da kullanabilirler.
title | Quartz Servisinin Kurulması ve Çalıştırılması |
---|
Logo CRM Quartz Servisi
AmaçBazı işlemlerin asenkron olarak arka planda çalışabilmesini sağlamak için alt yapı sunmak.
AJM | Quartz yapısının Logo CRM altyapısına servis olarak eklenmesiAJM | Quartz.NET yapısının Crm alt yapısına servis olarak eklenmesi ve kurulmasının sağlanmıştır. Eklenen içerikler;
logocrm.net.Quartz.Server > service installer içermektedir.
logocrm.net.Quartz.Common > ortak iş süreçlerini barındırmaktadır. Client, server temel sınıflar buradan yönetilir.
logocrm.net.Quartz.Jobs > yapılacak custom işler bu sınıf içerisinde gerçekleştirilecek.
logocrm.net.Quartz.Utils.Tester > basit bir test uygulaması. Kolayca bağlanıp, select, add, delete yapılabilmektedir.Expand | ||
---|---|---|
| ||
AJM | Quartz servisinin setup ile otomatik kurulması sağlanmıştır. Adaptation Tools → Veri tabanı ayarları tıklanır ve seçtiğiniz veri tabanı önce test daha sonra kaydet işlemi yapılır. Config.Update.exe otomatik olarak çalışır. AdaptiveTools | Veri tabanı bağlantı bilgisi değiştirildiğinde , Quartz servis ve bağlantılarının yenilenmesi gereklidir.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Buradaki amaç. Veri tabanında ilgili QRTZ_ tabloları oluşturmaktır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
AdaptiveTools | servislerin stop-start edildiği ekran üzerinde quartz servisinin de eklenmesi sağlanmıştır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Günlük servis->Her gün 02:00'da,
Haftalık servis->Her Pazar günü 04:00'da çalışacak şekilde ayarlandı.
Öncelikle logların silinmemesi için Event Viewer'da (Olay Görüntüleyicisi) Applications (uygulama) and Service (servis) Logs altında bulunan Logo Group'a tıklandıktan sonra sağdaki menüde bulunan Properties'ten (özelliklerden) Maximum Log Size arttırılmalı (Ayar olarak 10 Mb verilmiştir. Ama kurulum saatine göre bilgisayarın açık kalması gerekebileceği için ona göre yüksek bir boyut girilmeli).
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Bağlantı kurulduğu doğrulandıktan sonra Select'e gelip Select butonuna basıldıktan sonra kurulmuş olan servisler görüntülenebilir. (Servisler 1 kere kurulup, her yüklemede var yok kontrolü yapılıyor ve varsa eklemeyecek, log'a olduğunu yazacak bir bilgi bırakılıyor.)
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Kurmak için de Add kısmından bulunan key ve grup değerleri eklenerek kurulum gerçekleşir.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Servislerin hem tek hem de zamanlayıcılı (DailyReBuild ve WeeklyReOrganize) şekilde çalıştırılmaktadır.
title | DailyReBuild ve WeeklyReOrganize |
---|
WeeklyReOrganize
title | Uygulama Setup |
---|
LogoCRMAdaptationTools | Uygulamanın Setup' a Eklenmesi
LogoCRMAdaptationTools | Uygulamanın setup a eklenmesi sağlanmıştır. İlgili diğer uygulamalarının kısa yollarının root (dizin) üzerinden kaldırılması ve ihtiyaç olanların adaptationtools klasörüne taşınması sağlanmıştır. Ayrıca LogoCRMConfigWizard.exe uygulaması otomatik olarak LogoCRMAdaptationTools uygulamasını çağırması yapılmıştır.AdaptationTools klasörü oluşturuldu ve aşağıdaki 3 uygulama Adaptation Tools dizini içerisinde yer almaktadır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Setup ile aşağıdaki exe çalıştırılıp Adaptation Tools, Config Wizard ve XML settings uygulamalarında temizlik işlemlerini yapılması sağlanmıştır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
title | LogoCRMAdaptationTools | Model Kontrolü |
---|
LogoCRMAdaptationTools | Model Kontrolü
LogoCRMAdaptationTools | Model kontrolü uygulamasının özelliklerinin Adaptation Tools içerisine dahil edilmiştir. Model Kontrol Formu içerisinde en üstte 3 adet buton oluşturulmuştur. Soldan sağa "Model kontrol", "Model Eşitleme", "Hatalı Durum Bildirme".
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Model Kontrol butonuyla hatalar görüntülenmesi sağlanır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Model Eşitleme butonuyla eşitleme yapılır. Bu butona tıklandıktan hemen sonra uyarı mesajı gelir. Ancak model kontrol sırasında hata varsa hata verir. IIS Servisler bu işlem sonrasında restart (yeniden başlatma) edilir.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Hatalı durum bildirme butonuyla ise "crm.destek@logo.com.tr"adresine kullanıcının model kontrol sonucu gönderilir.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Context menüden de model kontrol formuna ait işlemler kısa yollarla yapılabilir.
Model Kontrol işlemine tıklandığında eğer model kontrolde uyarı veya hata olursa kullanıcı bunları isterse görüntüleyebilir.
Context Menu aracılığıyla Çalıştır-Model Eşitle-Yayınla işlemi yapıldığında, hatalar mevcutsa kullanıcıya uyarı verilir, model eşitleme işlemi yapılmaz ve ardından model kontrol formu açılarak bu hatalar kullanıcıya gösterilir.
Context Menu aracılığıyla Model Eşitle işlemi yapıldığında IIS servisler bu işlem sonrasında restart (yeniden başlatma) edilir. Hatalar varsa bunlar uyarı olarak gösterilir ve kullanıcı dilerse bu hataları görüntüleyebilir.
title | Veritabanı Ayarı |
---|
LogoCRMAdaptationTools | Veritabanı Ayar Kontrolü
LogoCRMAdaptationTools | Veritabanı ayarlarının kaydedildiği uygulamanın iptal edilip, bu uygulama içerisinde form olarak yönetilmesi sağlanmıştır. Veritabanı Ayarları formu AdaptationTools içerisinde oluşturulmuştur.
Form genel itibariyle yukarıda 3 adet "Yeniden Yükle", "Bağlantıyı Test et", "Bağlantıyı kaydet" butonları, orta kısımdaki veritabanı bilgilerinin girildiği layout ve en aşağıda bağlantı test durumunun gözüktüğü alandan oluşmaktadır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Default olarak formda, Authentication alanı Sql Server Authentication, port 1433 ve ağ kısmı yerel ağ olarak gelmektedir.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Gerekli alanlar doldurulduktan sonra ortadaki "Bağlantıyı Test Et" butonuyla database bağlantısı test edilir. Girilen bilgiler doğru ise bağlantı başarılı sonucu alınır veya girilen bilgiler yanlış ise başarısız sonucu alınır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
title | LogoCRMAdaptationTools | Uygulama Klasörü |
---|
LogoCRMAdaptationTools | Uygulama Klasörü
LogoCRMAdaptationTools | Uygulama klasörü linkinin eklenmesi ve çalıştığı konumu kaydedilmesi sağlanmıştır.Aadaptation Tools her açıldığında , çalıştığı yer ile kayıt yaptığı yer farklı ise , kaldırıp tekrar eklenmesi sağlanmıştır. Adaptation Tools içerisine > Klasör link eklenmiştir ve çalıştığı ana dizinin açmasını sağlanmıştır.
Karma koli alt bileşenlerinin görüntülenmesi ve karma koli içeren tekliflerin alt bileşenleri bulunarak ERP (Tiger ve Netsis )'ye entegrasyonu desteklenmiştir.
Panel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ERP 'den Logo CRM' e Karma Koli Aktarımı ve Bileşen Bilgilerinin GörüntülenmesiERP de Karma koli (KK) malzeme türü olan ürün içerisinde 'Karma Koli Satırları' menü başlığı altında karma koli ve satır bilgisi olan ürünler görüntülenir.
ERP' den Logo CRM' e karma koli (kk) olarak belirlediğiniz ürünü görüntülemek için İşlemler → ERP → ERP karma koli bileşenleri seçeneğine tıklayın.
Logo CRM Karma Koli Bileşenleri
Logo CRM' den ERP 'ye Sipariş (irsaliye/satış) Aktarımı Teklifler menüsünden yeni teklif açılır ve ilgili ürün (karma koli) teklif kalemlerine eklenir ve entegrasyon işlemi ile karma koli alt bileşenleri bulunarak ERP 'ye fiş aktarımı (irsaliye veya sipariş) sağlanır.
|
Warning | ||
---|---|---|
| ||
ERP entegrasyon türü Tiger ve Netsis olduğu durumda karma koli (KK) alt bileşenleri bulunarak sipariş, irsaliye aktarımı sağlanmaktadır. j-Platform için entegrasyon çalışmaları devam etmektedir. |