Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.
Panel
titleKPI Skor Kartının Uygulanması

Amaç

KPI ile Logo CRM üzerinde performans ölçümlemesi

...

yapılması ve belirlenen kriterde ve zaman aralıklarında yapılan kayıt toplamlarının verilen hedeflere oranı

...

görüntülenmesi.

Kullanımı

KPI tanımı yapılarak, bir kullanıcıya tanımlanan günlük, haftalık, aylık girilmesi gereken aktivite, fırsat, teklif gibi ekranlardaki kayıt sayısının belirlenen hedefe ne kadar ulaştığı

...

görüntülemesi yapabilirsiniz. 

...

Tanımlar> KPI> Tanımlar bölümünden ölçümleri görüntüleyebilmek için KPI skor kartı eklenir.

Image Removed

Expand
titleTanımlar > KPI > Tanım

Image Added



Örnek1: Satış temsilcisinin, Ay bazında Aktive kayıtlarının kontrolünü sağlayan KPI tanımı.

Image Modified

  • Ad: KPI tanımına verilen isimdir.
  • Hedef Nesne Türü: Aktiviteler için örnek yapıldığından aktivite seçimi yapılır. Hangi bölümde rapor alınacaksa o bölümden seçim yapılır.
  • Kriter: Bu alan sonuçların doğru çıkabilmesi için önemlidir. Burada iki tarih belirlenir; biri başlangıç tarihi, diğeri bitiş tarihidir. Bu tarihler Ölçümleme Frekansı kısmında belirlenen aralıkların sistem tarafından otomatik alınabilmesi için verilmelidir.

Yeşil artı işaretine tıklanarak Kriter vereceğimiz alanların açılması sağlanır.

Image Modified

Açılan satırda mavi "Check-in" seçildiğinde aktivite modülünün içerisindeki alanlar açılır Ölçümleme, aktivite tarihine göre yapılacağı için Tarih seçilir. Bunun yerine tercihen oluşturma tarihi de seçilebilir.

Image Modified

Tarihi seçildikten sonra yeşil renkle Eşit yazan alanda "Büyük veya eşit" seçilir.

Image Modified

Metin sekmesine geçilir ve RangeStart() komutu yazılır. Böylelikle Aralık Başlangıcını belirlemiş oluruz.

Image Modified

Bir tarih alanı deha eklenir ve eşit yazan alanda "Küçük veya eşit" seçilir.

Image Modified

Metin sekmesinde de ve Aralık sonunu belirlemek için RangeEnd() komutu yazılmalıdır.

Image Modified

Son olarak Satış Temsilcisi kriteri verilmelidir.

Image Modified

  • Yön: Ölçümlenecek verinin düşük mü yoksa yüksek mi olacağı seçilir.
  • İfade: Toplam kayıt sayısını almak için öndeğer olarak gelir.

Ölçümleme Frekansı:

Image Modified

  • Aralık: Hangi aralıkta rapor çıkacağının belirlendiği bölümdür.
  • Karşılaştırma Aralığı: Resimde gözüken kutucuk işaretlenirse karşılaştırma aralığı aktif olur. Aralık kısmında belirtilen kriter ile karşılaştırma yapılır.
  • Ölçümleme Frekansı: Ölçümleme tipini belirler. Örnekte Gün seçilmiştir.

Bölgeler:
Image Modified

  • Yeşil Bölge: Hedefler burada tanımlanır. Yeşil bölgede belirtilen hedef geçilirse olumlu anlamına gelir. Örnekte 5 değeri belirlenmiştir.
  • Kırmızı Bölge: Burada belirlenen değerin altında ise kırmızı renk olur. Hedef tutturulamamıştır. Örnekte 3 belirlenmiştir.

Sonuç olarak şöyle bir tanımlama yapılmıştır. Bulunduğumuz ay içerisindeki Aktivite kayıtları ile bir önceki ayın Aktivite kayıtları karşılaştırılmıştır. Bulunulan ay içerisinde 5'ten fazla kayıt varsa yeşil, 3'ten az ise kırmızı gösterilir.
KPI tanımlaması yapılmıştır. Bir sonraki adımda, bir skor kartı oluşturulmalıdır.

Image Modified

Ekranda skor kartının adı belirlenir ve bağlantı butonu ile istenilen KPI tanımı eklenir.

Image Modified
Image Modified

Kaydetme işlemi tamamlandıktan sonra ilgili satış temsilcinin hedefleri gözlemlenebilmektedir.

Image Modified

Bağlantı ile eklediğiniz KPI satırına basıldığında eklenmiş olan Aktivitelerin listesini görebilirsiniz. Ayrıca Grafikleri Göster butonuna basıldığında Mevcut ve Önceki değerleri bir arada görüntüleyebilirsiniz.

Image Modified
Image Modified

  • Skor Kartı içerisine birden fazla Bağlantı yapılabilmektedir.

Örnek2: Bugün ve Dün Aktivite kayıtlarını karşılaştırma yapan KPI tanımı.

Image Modified

Örnek3: Yılbaşından bugüne Son Üç Gün ve Türü Yeni İş olarak kaydedilmiş Fırsat kayıtları arasından karşılaştırma yapan KPI tanımı.

Image Modified

Oluşturulan Skor Kartları bağlantı yapıldığında görüntü aşağıdaki şekildedir.

Image Modified